Hønndjevelen
Hi-Fi freak
For Støre er jo mantraet alltid å følge situasjonen nøye og lenge!
Tross alt fredag den trettende!!Fremdeles uklare kilder.
Kilder til TV 2: Støre har gitt Huitfeldt sparken
I en samtale fredag kveld har statsminister Jonas Gahr Støre gitt Anniken Huitfeldt beskjed om at hun er ferdig som utenriksminister, ifølge TV 2s kilder.www.tv2.no
Men på en fredag da Jonas. Det var ikke hyggelig.
gud vet hvem erna skulle snakke med? hun burde få seg et speil også.Men det er også avslørende for Støre. Om man skal sparke noen er det der en uvanlig dårlig måte å gjøre det på. Man burde kanskje snakke med vedkommende selv før man «orienterer» all verdens lekkasjeutsatte personer om hva man tenker å gjøre. Den eneste statsministeren behøver å orientere om noe slikt er kongen.
Det er ikke nødvendig å «presse ut» noen. Klar beskjed, ut, nå. Dette er bare dårlig lederskap.
Den neste hun strengt tatt behøver å snakke med er vel en nominasjonskomité. Noen ting tar litt tid.gud vet hvem erna skulle snakke med?
som om det gjør forskjell på selvinnsikten. de er vel valgt alle som en. raraste jeg har hørt.Forskjellen er at Støre er regjeringssjef og kan bytte ut statsråder når han vil, men det gjør han tydeligvis bare etter å ha fulgt situasjonen tilstrekkelig nøye tilstrekkelig lenge og «orientert» høyt og lavt. Erna er valgt av landsmøtet.
men erna, som selv er leder, hun leder godt!Forskjellen er fortsatt at det er to helt forskjellige situasjoner. Jeg, som selv har en jobb med personalansvar, er mektig u-imponert over Støres fremgangsmåte her. Huitfeldt ser tydeligvis ingen grunn til å trekke seg, så selvinnsikten er kanskje ikke helt på topp der heller, men det har ikke så mye med Støres hjelpeløse forsøk på lederskap å gjøre. Det fremstår bare som klønete, konfliktsky, og amatørmessig.
Kall det hva du vil, men i den ene situasjonen har vi en person som «serves at the pleasure of the president» som det heter der borte. Hun kan avsettes på dagen. Det forutsetter bare at lederen over henne har ryggrad nok til å utøve den rollen, og folkeskikk nok til å håndtere det på en ordentlig måte. Det har ikke Støre.men erna, som selv er leder, hun leder godt!
erna er jo anniken og støre i en form for personalunion. dobbel feiling.
hva skal vi kalle slikt?
enig!Kall det hva du vil, men i den ene situasjonen har vi en person som «serves at the pleasure of the president» som det heter der borte. Det forutsetter bare at lederen over henne har ryggrad nok til å utøve den rollen, og folkeskikk nok til å håndtere det på en ordentlig måte. Det har ikke Støre.
som sin egen leder;I den andre situasjonen har vi en person som er valgt av et landsmøte. Hun kan tape for en motkandidat på neste landsmøte, men det er ikke egentlig noen mekanisme for å sparke partilederen mellom landsmøtene. Det er ingen sjef over henne som kan utøve god eller dårlig personalhåndtering.
Ja og ja. Trur det er konfliktsky som er nøkkelen her. Det er litt udanna å gje folk sparken, liksom.Hvis du får vite gjennom media at du har fått sparken så er sjefen din enten en kødd eller en hysterisk konfliktsky feiging. Men uansett det eneste riktige utfallet.
Det var mitt poeng, ja. Særdeles lite imponert.Hvis du får vite gjennom media at du har fått sparken så er sjefen din enten en kødd eller en hysterisk konfliktsky feiging.
Erna sitter musestille, tør ikke engang slippe en liten fjert. Hun håper at hennes seneste bravader blir glemt, fortrengt av Støres rokkeringer.Og Erna bør snart følge eksempelet, hvis det er så fordømt vanskelig å finne en erstatter har ikke Høyre mye godt mannskap heller.
Jeg tror egentlig det er opp til de meget omtalte «vanlige folk». Hvis meningsmålingene viser at dette ikke blir glemt med det første, og at det begynner å gå utover Høyres oppslutning, vil det sannsynligvis få andre konsekvenser enn om Støres ubehjelpelige personkalabalik og indre splid i AP får overta fokuset. Om tanken, etter å ha fulgt situasjonen nøye og lenge, var å ofre Huitfeldt for å sette et eksempel, så er gjennomføringen så elendig at det er ikke opplagt for meg hvilken vei det egentlig vil slå. Vi får se.Erna sitter musestille, tør ikke engang slippe en liten fjert. Hun håper at hennes seneste bravader blir glemt, fortrengt av Støres rokkeringer.
Har du tillit til Erna som landets øverste leder etter hennes svik overfor ektemannen?Jeg tror egentlig det er opp til de meget omtalte «vanlige folk». Hvis meningsmålingene viser at dette ikke blir glemt med det første, og at det begynner å gå utover Høyres oppslutning, vil det sannsynligvis få andre konsekvenser enn om Støres ubehjelpelige personkalabalik og indre splid i AP får overta fokuset. Om tanken, etter å ha fulgt situasjonen nøye og lenge, var å ofre Huitfeldt for å sette et eksempel, så er gjennomføringen så elendig at det er ikke opplagt for meg hvilken vei det egentlig vil slå. Vi får se.
Neida, vi kan jo også nevne løgn og bedrag.ikke still slike spørsmål.
men det er da ikke sviket overfor sindre som er verst.
I beste Erna-stil: Jeg ville ikke stilt spørsmålet på den måten, og avstår derfor fra å svare på det. Tror jeg skrev ganske tidlig at denne situasjonen var uholdbar i en eventuell ny statsministerperiode, men noen ekteskapelig skyldfordeling de to imellom vil jeg ikke begi meg inn på.Har du tillit til Erna som landets øverste leder etter hennes svik overfor ektemannen?
Jeg nevnte ikke skyldfordeling, jeg sikter til at hun kaster ektemannen under bussen for at hennes karriere ikke skal lide.I beste Erna-stil: Jeg ville ikke stilt spørsmålet på den måten, og avstår derfor fra å svare på det. Tror jeg skrev ganske tidlig at denne situasjonen var uholdbar i en eventuell ny statsministerperiode, men noen ekteskapelig skyldfordeling de to imellom vil jeg ikke begi meg inn på.
Jeg forsto det. Og han fortsatte å handle aksjer og derivater for å få spenning i hverdagen (eller noe), selv etter å ha blitt instruert av SMK om å la være. Det hele er bare for dumt.Jeg nevnte ikke skyldfordeling, jeg sikter til at hun kaster ektemannen under bussen for at hennes karriere ikke skal lide.
Visst er det dumt, stupdumt, men det forsvarer ikke Ernas oppførsel etterpå.Jeg forsto det. Og han fortsatte å handle aksjer og derivater for å få spenning i hverdagen (eller noe), selv etter å ha blitt instruert av SMK om å la være. Det hele er bare for dumt.
Støre virker å være ekstremt konfliktsly. Men Erna bør ikke følge eksempelet! Jeg tror fortsatt at det skader partiet mere at hun sitter enn at hun går. Så hvis dette ( at Erna må gå ) er Støres begrunnelse for å kaste Huidtfelt så er det en gedigen feilvurdering imho!Hvis du får vite gjennom media at du har fått sparken så er sjefen din enten en kødd eller en hysterisk konfliktsky feiging. Men uansett det eneste riktige utfallet. Og Erna bør snart følge eksempelet, hvis det er så fordømt vanskelig å finne en erstatter har ikke Høyre mye godt mannskap heller.
Her trur eg han treff opptil fleire spikrar.Biff Malibu i DN om den egentlige grunnen til at Huitfeldt skal ut (om hun nå skal, endelig svar kommer vel klokken 11 i dag)