V
vredensgnag
Gjest
Tiltalen lød på drap, drapsforsøk på et vitne, besittelse av illegale våpen, væpnet ran, besittelse av falske identitetspapirer, spionasje for Norge.Jeg er enig med deg, men du går ut i fra at de drap denne personen,for de andre lovene de brøt skulle de vært dømt for og sonet i fengselet i Kongo uten at den norske regjeringen skulle ha gjort noe, men jeg er i tvil at de drap denne personen.I så fall synes jeg regjeringen handlet riktig. Men jeg har derimot forstått det slik at regjeringen blandet seg opp i saken, fikk den overført fra provinsen til hovedstaden, tuskhandlet seg til bedre soningsforhold for de dømte, osv. Det er å gå vesentlig lenger enn hva jeg synes er riktig i en sånn sak.TV2 reportasjen fra november 2012 beviser jo at regjeringen ikke gjorde noe som helst.
Myndighetene hadde et fotografi, tatt av dem, der de vasker blod av bilen til sjåføren som er død.
To vitner, som var med i bilen, forklarte seg i henhold til kongolesisk tiltale.
Et lite kontrollspørsmål til Fjernkontrollen: syns du at norske myndigheter har gjort nok for å finne og få satt fri den norske statsborgeren (Omar) Arfan Bhatti? (Edit: Zomby påpeker helt korrekt at det er Arfan Bhatti det gjelder).
Sist redigert: