G
Gjestemedlem
Gjest
Hvis det er en statlig oppgave .... hvorfor da foreslå en spesialskatt på husstander i Norge? APs Poll Tax..Hva med annen kultur, skal det også brukerfinansieres? Jeg er helt uenig i det, kulturformidling og da gjerne av den smale typen er en statlig oppgave å finansiere.Ikke noe problem å lage en abonnementsordning på nett. Avisene har gjort det lenge. Glimrende eksempel på hvordan jeg faktisk slipper å betale for ting jeg ikke interesserer meg for, og at de som bruker betaler. Brukerfinansiert luksusgode.
Jeg er gjerne med og spleiser på brokkoperasjoner, bypass og rullestoler for de som trenger det. Samtidig takker jeg pent for utdanning, fjerning av blindtarm og ortopedisk kirurgi på håndleddet. Nødvendigheter som det i mine øyne er naturlig å gruppekjøpe. De som ønsker seg TV, tyggegummi eller diesel kan ta regningene selv. Og selvsagt må lisensen også finansiere kostnadene ved innkreving av lisensen. Det er da ikke annerledes enn at mine handleturer til Rema er med på å finansiere kassaapparatet der.
Kjør de enten over statsbudgettet .... eller la de som faktisk bruker fjernsynet betale for sin egen undeholdning.
En husstandsskatt er hinsides avskyelig,