Men hun havner nok fortsatt på rødgrønn side, kanskje med et sterkere innslag av grønt og muligens sterkere rødfarge.Mossa har fått nok:
"De er så lei av politikerforakt, sier politikerne, men det handler om at politikerne har folkeforakt, fordi de driter i folk."
https://www.nordlys.no/arbeiderpart...9.2082966994.1497409364-1144303309.1497409364
Ikke betalingsmur på den Aftenposten-artikkelen der. Den er åpen. Men de har et tøvete system der en cookie teller hvor mange åpne artikler du har lest siste uken/måneden for å prøve å lure deg til å abonnere.Betalingsmur.
Problemene til arbeiderpartiet er sammensatt, og det er ofte en vanskelig periode etter et lederskifte.
Høyre var også ganske langt nede en god stund etter at Erna tok over.
Det går seg som regel til. Jeg tror ikke arbeiderpartiet er oppbrukt.
Tybring Gjedde leverer en presis analyse av Aps utfordring. Prisen man betaler når politikk blir til konsulentarbeid.
https://www.aftenposten.no/meninger...partiet-er-oppbrukt--Christian-Tybring-Gjedde
Sist jeg var i Oslo på vinterstid var det de borgerlige som var sjefen der. Fortauene var aldri særlig brøytet og det sto hele tiden parkerte biler som gjorde at bare deler av veien ble brøytet skikkelig. At sykkelstiene nå også brøytes er et massivt fremskritt.Det har snødd i Hovedstaden og man tråkker seg avgårde på fortau som er dekket av mengder av saltblandet snø. Og da ikke bare av den snøen som har falt på fortauet helt av seg selv, men også av snøen som opprinnelig falt på den helt nye sykkelveien rett ved siden av. En fin og bred brøytekant som fyller fortauet i hele dets lengde blir det, kanskje til sjenanse for de mange fotgjengerne, men allikevel utvilsomt riktig og viktig for å synliggjøre tilrettelegginga for det fiineste vesenet landet har å by på: hverdagssyklisten. En vanlig gående får selvsagt forståelse for prioriteringen når hen omsider ser det lekre og moralsk høyverdige skue det er når en slik nyadelig syklist majestetiske triller på egen snøfri trase. Scenen symboliserte ikke bare MDGs bidrag til praktisk og grønn politikk i Byrådet, men også partiets potensiale til å være en kraft som virkelig skyver Verden i riktig retning. Neste vinter får veien kanskje også prikker.
Siden det ikke er åpenbart hva jeg gjør narr av: At Rødgrønnissene på årets mest snørike dag bruker begrensede brøyteressurser på å flytte snøen fra sykkelveien (av hensyn til de svært få syklistene som syklet i dag, hvorav de fleste så ut til å foretrekke veibanen) og opp på fortauet der folk går i kø og vaser i snøen. Og jeg klager ikke, tvert i mot er jeg jævlig fornøyd med at de lager sånne monumenter over eget virke. Jeg er ikke nødvendigvis imponert over det forrige byrådet, men registrerer at det nye bruker ressurser på å være en hår i suppa og grus i maskineriet.Sist jeg var i Oslo på vinterstid var det de borgerlige som var sjefen der. Fortauene var aldri særlig brøytet og det sto hele tiden parkerte biler som gjorde at bare deler av veien ble brøytet skikkelig. At sykkelstiene nå også brøytes er et massivt fremskritt.Det har snødd i Hovedstaden og man tråkker seg avgårde på fortau som er dekket av mengder av saltblandet snø. Og da ikke bare av den snøen som har falt på fortauet helt av seg selv, men også av snøen som opprinnelig falt på den helt nye sykkelveien rett ved siden av. En fin og bred brøytekant som fyller fortauet i hele dets lengde blir det, kanskje til sjenanse for de mange fotgjengerne, men allikevel utvilsomt riktig og viktig for å synliggjøre tilrettelegginga for det fiineste vesenet landet har å by på: hverdagssyklisten. En vanlig gående får selvsagt forståelse for prioriteringen når hen omsider ser det lekre og moralsk høyverdige skue det er når en slik nyadelig syklist majestetiske triller på egen snøfri trase. Scenen symboliserte ikke bare MDGs bidrag til praktisk og grønn politikk i Byrådet, men også partiets potensiale til å være en kraft som virkelig skyver Verden i riktig retning. Neste vinter får veien kanskje også prikker.
Så hva klager du egentlig over de rødgrønne for? At fortauene ikke er brøytet? Ja, de bør brøytes og med færre parkerte biler så er det nå mulig å brøyte fler av dem. Og syklister slipper å være livredd issvullene under snøen.
Anbudstyranniet. Ressursene flyttes vekk fra de som faktisk gjør jobben og over til byråkratiet. Billigere og bedre, må vite.Sykkelfeltet er definitivt et bedre sted å bruke som deponi enn fortau siden nesten ingen sykler nå om dagen uansett.
Personlig synest jeg det er fint med det tomme sykkelfeltet langs Ekebergveien. Det er brøytet og saltet og finfint å løpe i. Fortauet like ved siden av er i betydelig skralere stand selv om de akkurat på denne strekningen er flinke til å måke og salte.
Faren til samboeren var ansvarlig for brøyting i Oslo for ørten år siden da Oslo Vei fortsatt var kommunalt. Han sa en gang at da var det ca tre ganger så mange brøytebiler tilgjengelige som det er i dag, samt at folk opptrådde noe mer fornuftig og ikke slutter å brøyte i det øyeblikk de forlater sin tildelte sone. På mine 6.7 kilometer rakaste veg fra Nordstrand til Bjørvika er det åpenbart at det er flere aktører som er ansvarlige, det er ganske stor variasjon i når og hvordan det blir brøytet. Nede i Gamle Oslo er verst, Ekebergveien og Kongsveien er stort sett bart og fint.
Jeg jobbet en stund i Teknisk avdeling i helsevesenet. Det var det en tverrfaglig gruppe som hadde ansvar for vedlikehold av bygg og installasjoner. Elektriker, rørlegger, kjøletekniker, maler, tømrer, gartner, gulvlegger mm. Du var en grei måte å organisere på. Da kan man gjerne slå sammen flere områder også, men blir det for stort så vil det bare ende opp med egne grupper av fagfolk og man mister litt av samarbeidet.Utfordringen med det er håndtere og vedlikeholde de tekniske instalasjonene
Tenk om Høyre hadde foreslått dette - da hadde denne 'Larson' tatt tidlig kveld...
Kunngjøring av Grunnlovsbestemmelse om endringer av Grunnloven § 2, § 4, § 12, § 16, § 21, § 22 og § 27 (21.05.2012, kunngj. 15.06.2012 nr. 522)
Kunngjøring av Grunnlovsbestemmelse om endring av Grunnloven § 106 (27.05.2010, kunngj. 18.06.2010 nr. 826)
Kunngjøring av Grunnlovsbestemmelse om endring av Grunnloven § 100 (27.05.2010, kunngj. 18.06.2010 nr. 825)
Kunngjøring av Grunnlovsbestemmelse om endring av Grunnloven § 61 (27.05.2010, kunngj. 18.06.2010 nr. 824)
Kunngjøring av Grunnlovsbestemmelse om endring av Grunnloven § 30 (27.05.2010, kunngj. 18.06.2010 nr. 823)
Kunngjøring av Grunnlovsbestemmelser om endringer av Grunnloven §§ 17, 49, 73, 74, §§ 76-78 og Ikrafttredelse (20.02.2007, kunngj. 30.03.2007 nr. 365)
Kunngjøring av Grunnlovsbestemmelser om endringer av Grunnloven §§ 20, 30, 86 og 87 og nye §§ 15 og 82 (20.02.2007, kunngj. 30.03.2007 nr. 364)
...
Av en eller annen rar grunn, så er det strøket. Uhørt, ikke sant? Nasjonalsangen skal absolutt ikke endres? Eller kanskje man skal være åpen for endringer?Nu gror bare Aks i Vejen
for hin Ufredsmand,
Frihed svinger glad fra Hejen
mod vort Naboland!
Kongen selv staar stærk og aaben
som vor Grænsevagt,
og hans allerbedste Vaaben
er vor Broderpagt.