Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.865
    Torget vurderinger
    1
    o.t.
    Nifelheim skrev:
    ...
    Det kommer tydelig frem at i AP, Høyre osv så er motstand mot å innføre EU-direktiver det samme som å ønske å kaste EØS på dør. Reservasjonsretten er altså ikke reell og vi er alle husbonder av EU.

Hun observerte "nei til vikar-direktivet"(A)-plakater og oversatte det i hodet sitt til "Norge ut av EØS"(B). A implikerer ikke B. Skulle det stemme, noe en rekke AP-folk altså tror, så ble Norge ført inn i EØS under falske premisser.
    1) EØS har blitt en husmanskontrakt - men den fungerer.
    2) Premissene for EØS har endret deg en del siden 1992-94, dvs maktbalansen er ikke som den var.

mvh
    KJ

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Nifelheim skrev:
    R.E.S. skrev:
    Trettebergstuen ser tydeligvis ikke så godt heller.

http://www.frifagbevegelse.no/politikk_ff/article5911117.ece

Roy

Det kommer tydelig frem at i AP, Høyre osv så er motstand mot å innføre EU-direktiver det samme som å ønske å kaste EØS på dør. Reservasjonsretten er altså ikke reell og vi er alle husbonder av EU.

Hun observerte "nei til vikar-direktivet"(A)-plakater og oversatte det i hodet sitt til "Norge ut av EØS"(B). A implikerer ikke B. Skulle det stemme, noe en rekke AP-folk altså tror, så ble Norge ført inn i EØS under falske premisser.
    Hvordan får du det til? ;D
    Har Trettebergstuen plutselig blitt representant for flere enn sitt eget parti?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det geniale med EØS-avtalen er at vi i stor grad styres av EU uten at norske politikere har innflytelse.

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    R.E.S. skrev:
    Trettebergstuen ser tydeligvis ikke så godt heller.

http://www.frifagbevegelse.no/politikk_ff/article5911117.ece

Roy

Hvordan får du det til? ;D
    Har Trettebergstuen plutselig blitt representant for flere enn sitt eget parti?
    Jeg har da ikke sagt at Trettebergstuden er en representant for andre enn AP.

At noen gjør en ting vil ikke si at andre ikke gjør det samme. Det forstår da du også. Høyre kjører samme skremselspropaganda rundt EØS og EU som det AP gjør. Trettebergstuens siste eksempel er bare en i rekken.

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    Det geniale med EØS-avtalen er at vi i stor grad styres av EU uten at norske politikere har innflytelse.
    Og det er et massivt demokratisk problem. Jeg ser ikke noe genialt ved at stortingsrepresentantene ikke står til ansvar overfor sine velgere og borgere. Alt som EU vedtar kan Norge vedta, men da må de jo være i stand til se velgeren i øynene og si at vi vedtok dette. Nå kan de bare peke på EU.

Det argumenteres fra EU-tilhengere at 98% av beslutningene vedtas enstemming, som om at det liksom skulle være gunstig. Det peker bare på at det aldri har vært noen reell debatt.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Hvor stor innflytelse ville vi fått som medlemsland? Vi er et land med 5 mill innbyggere, og i en union med 491 mill har vi vel lite å si?

Vi er litt over 1 % av de andre.

Lite innflytelse både med og uten medlemskap.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.865
    Torget vurderinger
    1
    Gjest skrev:
    Hvor stor innflytelse ville vi fått som medlemsland? Vi er et land med 5 mill innbyggere, og i en union med 491 mill har vi vel lite å si?

Vi er litt over 1 % av de andre.

Lite innflytelse både med og uten medlemskap.
    Omtrent samme innflytelse som DK, SE & FI - det er også en kunst i finne sine alliansepartnere. I mange av kommisjonens komiteer for alt mellom himmel og jord er det en stemme pr. land, og arbeidet er ofte ganske sterkt retet mot konsensus.

mvh
    KJ

N

Nifelheim

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    Gubra skrev:
    Se der, en sjelden gang kommer det noe fornuftig fra Senterpartiet!

http://www.aftenposten.no/nyheter/i...ev-om-a-skyte-Bhatti-pa-Facebook-6754822.html

;D
    Kan ikke si det overrasker meg det minste å oppdage at renrasede idioter finnes så vel i Sp som på HFS.

Honkey
    SP-personen har i det minste vett nok til å slette innlegget, beklage seg og legge det dødt i motsetning til representanter fra et visst annet parti som anklager pressen for å forfølge dem.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    295
    BT skrev:
    Quisling styrte vel Norge også med en nokså påholden penn, no?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Så har Holmås kapitulert og trukket seg fra kampen om ledervervet i SV. Nå er det fritt frem for den kastrerte puddelen Lysbakken. Og vi ser frem til et SV som aldri noensinne kommer over 5-tallet igjen. :)

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    http://ipad.dagbladet.no/2012/02/17/nyheter/politikk/innenriks/audun_lysbakken/sv/20281735/ skrev:
    Transparency International i Norge kaller Audun Lysbakkens håndtering av den såkalte selvforsvarssaken for politisk korrupsjon.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.385
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    http://ipad.dagbladet.no/2012/02/17/nyheter/politikk/innenriks/audun_lysbakken/sv/20281735/ skrev:
    Transparency International i Norge kaller Audun Lysbakkens håndtering av den såkalte selvforsvarssaken for politisk korrupsjon.
    Med god grunn, vil jeg si.

N

Nifelheim

Gjest
    Sånn før dere tar helt av her inne så har TI lagt inn et forbehold. De uttaler seg på bakgrunn av info kommet frem i media.

Ja, det er en ufin sak.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Sånn før dere tar helt av her inne så har TI lagt inn et forbehold. De uttaler seg på bakgrunn av info kommet frem i media.

Ja, det er en ufin sak.
    typisk sak

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.865
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Med god grunn, vil jeg si.
    Det er ganske utbredt (i ulike avskygginger) i norsk politikk, om enn sjeldent så konkret og direkte som i tilfellet Lysbakken.
    >> det er alt for mange som skal gjøre hverandre «vennetjenester» og hegne om «sine egne».

mvh
    KJ

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.385
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er dette noe annet enn en gradsforskjell?

Eposter holdt utenfor offentlig postjournal, dekkorganisasjon og stråmenn, pengestøtte forbeholdt sine egne, osv:
    http://www.dagbladet.no/2012/02/22/nyheter/lysbakken/sv/selvforsvar/su/20350550/

Makulering av medlemslister, tømming av konti, juks med medlemstall, trygdesvindel, osv:
    http://www.dagbladet.no/2012/02/22/nyheter/innenriks/sos_rasisme/medlemsjuks/lnu/20260337/

Det blir interessant å se hvilke andre saker som kommer opp etterhvert med et SV i regjering under Lysbakkens ledelse.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    295
    Asbjørn skrev:

Eposter holdt utenfor offentlig postjournal, dekkorganisasjon og stråmenn, pengestøtte forbeholdt sine egne, osv:
    http://www.dagbladet.no/2012/02/22/nyheter/lysbakken/sv/selvforsvar/su/20350550/

Makulering av medlemslister, tømming av konti, juks med medlemstall, trygdesvindel, osv:
    http://www.dagbladet.no/2012/02/22/nyheter/innenriks/sos_rasisme/medlemsjuks/lnu/20260337/

Det blir interessant å se hvilke andre saker som kommer opp etterhvert med et SV i regjering under Lysbakkens ledelse.
    Ser vi nå begynnelsen på Klysbakkens/SV sitt endeligt i denne regjeringen? Krysser fingrene!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Det jævlige er at

1. Mange forstår ikke en gang at denne type pushing, forfordeling og vennetjenester er korrupsjon, faktisk av verste sort, særlig når det blir dimensjoner av det.

2. Mange av de som forstår, bryr seg ikke om at det kanskje er på kanten

3. Noen av de som forstår, og gjør ting aktivt, spekulerer i at grensen ikke er klart trukket opp, og/eller at reaksjonene er ufarlige.

4. I det "demokratiske" selvforherligende Besserwisser-Norge er vi MYE mer korrupt enn folk drømmer om.

5. Der hvor "runding av hjørner" og rask saksbehandling etc. VIRKELIG hadde vært betimelig, og etisk helt OK, DER skjer det ikke.

G

Gjestemedlem

Gjest
    realist skrev:
    Asbjørn skrev:

Ser vi nå begynnelsen på Klysbakkens/SV sitt endeligt i denne regjeringen? Krysser fingrene!
    Det blir nok politisk umulig å sparke Lysbakken fra regjeringen, siden det er avgjort at det er han som skal vinne det kommende ledervalget i SV.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Det blir nok politisk umulig å sparke Lysbakken fra regjeringen, siden det er avgjort at det er han som skal vinne det kommende ledervalget i SV.
    Hvilket minner meg om en uttalelse fra en russisk profesor som jeg leste for ikke så lenge siden.

Han sa at forskjellen på USA og Russland kan beskrives slik:

"I USA var det usikkerhet om hvem som hadde vunnet valget i nær på 3 måneder etter valgdagen på grunn av rot med opptellingen av stemmer. I Russland vet vi et helt år før valgdagen at Putin har vunnet!" ;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Husk at Audun lærer fort. Han har allerede skjønt at han ikke bør kalle seg selv verken marxist eller revolusjonær lenger, når man sitter i en Stoltenberg-regjering.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det morsomme er jo at det nå er Stoltenberg som i praksis skal velge ny leder i SV. Demokrati kan være gøy.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sosialistisk Venstreparti sliter med å holde på velgerne. I februar falt partiets oppslutning til 3,7 prosent, ifølge en ny meningsmåling.

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2339642.ece

Hadde dette vært valgresultatet, ville SV dermed vært under sperregrensen, som er på 4 prosent. Norge har hatt sperregrensen siden 1989, og uten en oppslutning på minst 4 prosent får ikke partiene tilgang til de 19 utjevningsmandatene.

Vedlegg

N

nb

Gjest
    Jeg regner med at omtrent det eneste spesielle med denne saken er at det blir en offentlig sak av det, samt at det selvsagt er litt ekstra morsomt at det rammer en fra SV. Det burde ikke overraske noen at statsråder og byrakrati blir nedlesset i forespørsler om midler til ditt eller datt, og kriteriene for hvem som får og hvem som ikke får kan nok ofte være litt ymse.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Gjestemedlem skrev:
    Sosialistisk Venstreparti sliter med å holde på velgerne. I februar falt partiets oppslutning til 3,7 prosent, ifølge en ny meningsmåling.

Hadde dette vært valgresultatet, ville SV dermed vært under sperregrensen, som er på 4 prosent. Norge har hatt sperregrensen siden 1989, og uten en oppslutning på minst 4 prosent får ikke partiene tilgang til de 19 utjevningsmandatene.

V

vredensgnag

Gjest
    pengesluk skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Kan du godt si, Vredens, og det er mye bra i stort sett ALLE partier, det er bare det at det er så mye råtne epler.

Derfor imøteser jeg overgangen til Slukokratiet;

- Alle velgere får 100 vekttall til utdeling
    - Disse kan fritt spres på de forskjellige partier
    - Håpløse tullinger av noen politikere kan stemmes UT aktivt
    - Alle eksisterende og blivende rikspolitikere MÅ vise til min. 10 års fartstid innen helst privat næring
    - Alle politikere må gjennom minimumsopplæring og TEST for å vise at de forstår samfunnets mekanismer
    - Neven i honningkrukka = rett ut

Det kan da ikke være så vanskelig å få til dette?

Hvorfor skal nordmenn være så utrolig naive?

Hvorfor kan vi ikke sette KRAV til våre politikere; krav som går på selve politikeren, ikke "mer penger til ditt & datt" - det er kvaliteten på den utøvende politiker som er feil, ikke størrelsen på pengebingen.

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    - Alle eksisterende og blivende rikspolitikere MÅ vise til min. 10 års fartstid innen helst privat næring
    Du skal ikke ha sjekket listene til ungdomspartiene lenge for å skjønne at dette stort sett er personer som aldri har vært i arbeid. Så er det ille med dagens generasjon politikere , så blir det nok ikke bedre.

Men ja jeg er enig i dine punkter. Vi har jo et liste system under lokalvalgene allerede så det skulle ikke være så vanskelig å impletere dette ihvertfall.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Til og med marxistene har sluttet å selvproletarisere seg selv. (Til stor glede for arbeidsgiverne...)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Per Kristian Foss legger ikke mye imellom...

- Departementet har fungert som et partikontor for SUs arbeid

- Det er normalt en dødssynd for statsråder å lyve for stortingets kontroll- og konstitusjonskomitè. Normalt sett måtte han gått av, forteller Foss.

Foss ønsker nå at Stoltenberg skal ta tak i saken.

- Når Lysbakken er blitt bedt om å legge alle kort på border, og han ikke gjør det, da må Stoltenberg komme på banen.

Storingets kontroll- og konstitusjonskomitè skal ha møte på tirsdag. Der vil det bli avgjort om det skal åpnes sak.

- Det er helt åpenbart at det blir sak av dette, forteller Foss.

G

Gjestemedlem

Gjest
    SV er blitt et parti for 14-16 år gamle pikebarn. Synd for partiet at de ikke har stemmerett og at de derfor havner på 3,7%.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Men det er også gøy å være minister. Inntil man blir tatt med hånden i kakefatet.
    Men hvorfor sette fram kaker hvis du ikke vil at folk skal forsyne seg?

Jeg lærte av min gamle mor at det var uhøflig å ikke forsyne seg når man ble budt!
    Men hu sa også at man ikke skulle tømme fatet! Det var skrekkelig uhøflig!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.110
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    Nordmenn liker ikke skinnhellighet.
    Nåja,

Har moret meg med å gå inn på SVs hjemmesider og søke på "mot lover og regler". Fikk opp ca. 350 treff............. ;D

mvh

Edit: For balansen skyld gjorde jeg samme søket på FRPs hjemmesider. Der fikk jeg opp repektable 250 treff, men SV ligger fremdeles godt i tet. Way to go, Audun, ikke la "Gutteklubben grei" slippe unna med noe som ikke tåler dagens lys! ;D

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Wow! Dere har nå bikket 60 sider med misnøye. Jeg tar av meg hatten for dere, med slik stamina er jeg sikker på at dere kunne utrettet store ting i politikken. Bare synd det innebærer å tilbakelegge dørstokkmila da, den kan ta knekken på de fleste...

Ha en fortreffelig (Misfornøyd) kveld. :)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    rumath skrev:
    Wow! Dere har nå bikket 60 sider med misnøye. Jeg tar av meg hatten for dere, med slik stamina er jeg sikker på at dere kunne utrettet store ting i politikken. Bare synd det innebærer å tilbakelegge dørstokkmila da, den kan ta knekken på de fleste...

Ha en fortreffelig (Misfornøyd) kveld. :)
    Tilsluttes! Det må være mange frustrerte godt høyreorienterte mediafolk her inne, så gira som man er på å få negativt fokus på de rødgrønne. Hva er alternativet? Er det noe bedre?? Det ramler da jaggu noen skjeletter ut av skapene, både her og der.

La oss stemme Frp, alle kvinner og menn, slik at galskapen kan bli total ( og jeg kan få skikkelig løft i den framtidige pensjonen min, om noen år. Og enerom på eldresenter i syden. Med hifi, sprit og daglig massasje )!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg synes tråden er helt OK, jeg. Det er nyttig å kritisere 'the man'.

Ikke noe problem her i gården, selv om jeg har stemt på dem og etter alle solemerker gjør det neste gang også.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Alternative er mange.

En ren AP-regjering, en ren Høyreregjering. H, V, Frp, Krf i forskjellige kombinasjoner.

Det viktigste ved neste valg er å sende Bondepartiet og Lysbakkens frøkenstiftelse tilbake der de hører hjemme. Lengst mulig borte fra maktens korridorer.

Forhåpentligvis slipper vi også unna Krf og helst også Frp. Men det er vel kanskje å være vel optimistisk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn