Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Ikkje tvil om at AT har vore ugild, og at det er barnsleg å klaga på at administrasjonen ikkje greip inn. Det er hovudsaka.

    Men eg tykkker det avteiknar eit mønster der byråkrati og administrasjon arbeider iherdig med å fri seg sjølv for at dei har vore sterkt delaktige i praksisar som etter kvart har byrja å fella politikarane.
    nettverkene gjør ikke forskjell på byråkrati og politikk. de er «giften» som injiseres i institusjonene.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.697
    Antall liker
    17.718
    Torget vurderinger
    2
    Vedum ønsker å komme i opposisjon og kunne kritisere regjeringen fritt, frem til neste valg. Å koble sin skjebne til Ap, med SV som støtteparti/i regjering, ser Sp på som rutsjebane.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.789
    Antall liker
    38.148
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Selvfølgelig. Da kan han gå tilbake til å jatte med allslags misnøye og love gull & grønne skoger til absolutt alle og enhver bare de stemmer på ham. Det vil vel vise seg hvor lang hukommelse de meget omtalte vanlige folk har, spesielt mht hvordan det gikk sist noen stolte på Vedums løfter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.361
    Antall liker
    13.873
    Det må unektelig bli noe friksjon når to regjeringspartier knapt er enige om noesomhelst.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    2.554
    Selvfølgelig. Da kan han gå tilbake til å jatte med allslags misnøye og love gull & grønne skoger til absolutt alle og enhver bare de stemmer på ham. Det vil vel vise seg hvor lang hukommelse de meget omtalte vanlige folk har, spesielt mht hvordan det gikk sist noen stolte på Vedums løfter.
    SP er jo Norges ledende populistparti. Og de blei grundig avslørt når de kom i regjering. Lite knegging etterhvert fra fjøsloftet i Indre Enfold. Virkeligheten kom og tok ham.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.581
    Antall liker
    4.587
    Torget vurderinger
    10
    Selvfølgelig. Da kan han gå tilbake til å jatte med allslags misnøye og love gull & grønne skoger til absolutt alle og enhver bare de stemmer på ham. Det vil vel vise seg hvor lang hukommelse de meget omtalte vanlige folk har, spesielt mht hvordan det gikk sist noen stolte på Vedums løfter.
    Han kan ta med seg en til:
    392871423_3641466766133931_7344199828330025254_n.jpg

    Mvh.
    SAL
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.789
    Antall liker
    38.148
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ikke veldig overraskende, men nok en gang gjelder SPs prat om «lokalt selvstyre» bare hvis de lokale bestemmer det SP vil. Ellers blir man overkjørt i den «nasjonale interesse».

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.352
    Antall liker
    6.757
    Ikke veldig overraskende, men nok en gang gjelder SPs prat om «lokalt selvstyre» bare hvis de lokale bestemmer det SP vil. Ellers blir man overkjørt i den «nasjonale interesse».

    Skulle bare mangle. Norsk beredskap står og faller ved et jorde i Vestby.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.789
    Antall liker
    38.148
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Skulle bare mangle. Norsk beredskap står og faller ved et jorde i Vestby.
    Jeg bor like ved. Det jordet er et søkk med vassjuk mark som står under vann i hver vårflom, mellom E6 og Coop-butikken. Ved siste utskiftning av landbruksareal tror jeg eieren fikk to eller tre dekar der for hver dekar flatmark hun ga fra seg et annet sted. Nesten verdiløst som jordbruksareal. Jordet foran kjøkkenvinduet mitt var langt mer verdifullt som åker, men der er det bygget boliger for lenge siden.

    Ren symbolpolitikk fra SP’s side, og da må lokalt selvstyre selvsagt vike.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Skulle bare mangle. Norsk beredskap står og faller ved et jorde i Vestby.

    Det er mange slike jorder rundt om i Norge! Det er faktisk mulig å bygge på områder der det ikke kan dyrkes mat.
    Det blir selvsagt noe dyrere, men akkurat de teller nok ikke så mye den dagen du ikke får kjøpt maten din i butikken
    fordi "noen" har blokkert importen!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.951
    Antall liker
    29.574
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Velkommen etter.

    Her på Vestlandet er det ikke lenger mulig å skille ut en eneste steinete, brakebevokst teig til å bygge på i grendene rundt omkring uten en innsigelse fra statsforvalteren. Og det fullstendig uten at kommunens vedtak blir tatt hensyn til.

    -Og skal jeg nevne naust? i 200 m vernesonen? Noen av øyene her ute er ikke engang 400 m brede. M.a.o. i praksis byggeforbud.....

    Mvh
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.581
    Antall liker
    4.587
    Torget vurderinger
    10
    Kjetil Rolness:
    For en skam dette er. En skam for Holmlia, Oslo, Norge - og Arbeiderpartiet.
    Sarah Gaulin, leder av LIM, er en av de som vet mest om utviklingen i innvandringstette bydeler. Hun har ikke vært redd for å snakke om de økende problemene, og stå opp for det norske samfunnets verdier - inkludert ytringsfriheten. Takken har vært drapstrusler, steinkasting, tilrop på gaten, ubehagelige meldinger, lusking rundt huset, sperring av utgangsveier i kjøpesentre, osv.
    Nå har hun sett seg nødt til å flytte, for egen trygghet. Og hun har trukket seg fra sine verv som lokalpolitiker for Arbeiderpartiet. Som hun selv skriver:
    "Jeg har turt å si ifra om «kontroversielle» temaer på grunn av mine prinsipper. Det har kostet meg mye mer enn jeg skulle tro. Jeg har innsett at ikke er plass for «sånne» som meg og enkelte episoder har vist at jeg at måtte flytte ut av bydelen. Det er faktisk en veldig høy pris å betale, men sikkerheten kommer først."
    Og hva sier hennes partifeller i Oslo Ap? "Oslo er en trygg by." "Det er utfordringer, men i det store og hele går integreringen veldig bra." "Vi må unngå stigmatisering". Til kamp mot "etnisk profilering" i politiet og "strukturell rasisme". Og så videre, i det uendelige.
    Slik går ferden ufortrødent videre mot svenske tilstander i Norge. Og de som advarer, skyves ut.
    394359300_6635868179835832_611595090748970326_n.jpg

    Sara Gaulin:
    I kveld var det min siste dag som folkevalgt politiker for Arbeiderpartiet i bydel Søndre Nordstrand. Jeg er takknemlig for alt jeg har lært og opplevd gjennom 8 år som nestleder i bydelsutvalget. Samarbeidet jeg har hatt med andre partier,
    lokale ildsjeler, organisasjoner og vår administrasjon har vært fantastisk. Tusen takk til BU leder Ola B. Mannsåker og bydelsutvalget i kveld for at jeg fikk ledet siste del av dagens møte.
    Jeg har fått mine oppturer og nedturer i denne bydelen og i politikken. Jeg er utrolig takknemlig for den tilliten jeg har fått og menneskene jeg har møtt på veien. På dagens møte fikk vi informasjon om hvordan det står til i bydelen. De som har lyst kan gå inn og høre på hva Bydelsdirektøren forteller her. Kort oppsummert så er det mye som går i feil retning. Det økonomiske, kriminaliteten og volden har økt. Spesielt den siste blant de yngste. Det er en varslet utvikling som ikke har blitt tatt på alvor og jeg ber instendig om å kartlegge bydelen godt fremover slik at det er mulig å gjøre noe før det blir helt for sent. Bydelen fortjener det beste og vi som politikere skylder innbyggerne dette.
    Jeg har som lokalpolitiker uttalt meg om veldig mange saker nasjonalt og lokalt. Det har vært temaer som har ført til mye ubehag for meg og min familie. I tillegg har jeg valgt å bruke fritiden min til å hjelpe mennesker som opplever å ikke få være frie individer i Norge/min bydel. Spesielt under pandemien var det ekstra pågang av de som opplevde vold i nære relasjoner, forsøk på tvangsekteskap og ikke minst ufrivillig utenlandsopphold blant dem som har henvendt seg til meg lokalt. Jeg har turt å si ifra om «kontroversielle» temaer på grunn av mine prinsipper. Det har kostet meg mye mer enn jeg skulle tro. Jeg har innsett at ikke er plass for «sånne» som meg og enkelte episoder har vist at jeg at måtte flytte ut av bydelen. Det er faktisk en veldig høy pris å betale men sikkerheten kommer først. Jeg vil understreke at de aller aller fleste føler seg og skal føle seg trygge i bydelen. Jeg hadde sikkert klart å bo her i enda flere år om jeg valgte å ikke engasjere meg i alt jeg har vært borti men mine verdier og prinsipper klarte ikke ignorere utfordringene og menneskene som dukket opp. Jeg lar ikke engasjement stoppe selv om jeg gir meg. Faktisk kan jeg engasjere meg mer fremover enn det jeg kunne tidligere. Igjen tusen takk for meg!
    Lykke til kommende folkevalgte som skal ta over her. Dere har minst fire herlige år å se frem til.


    Mvh.
    SAL
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    2.554
    Velkommen etter.

    Her på Vestlandet er det ikke lenger mulig å skille ut en eneste steinete, brakebevokst teig til å bygge på i grendene rundt omkring uten en innsigelse fra statsforvalteren. Og det fullstendig uten at kommunens vedtak blir tatt hensyn til.

    -Og skal jeg nevne naust? i 200 m vernesonen? Noen av øyene her ute er ikke engang 400 m brede. M.a.o. i praksis byggeforbud.....

    Mvh
    Det er vel 100m som gjelder. Min hjemkommune er en av verstingene med å gi dispensasjon for bygging i strandsonen. Alle kjenner alle, korrupsjon har mange former.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    4.250
    Antall liker
    4.357
    Sted
    Sunnmøre
    Stemmesankeren er sitt ansvar bevisst ...
    No har eg aldri røysta Ap, og trur aldri eg kjem til å gjera det. Difor har nok mi meining like mykje vekt som når eg oppmodar Solberg om å trekkja seg, men, la gå: Korleis i all verda kan dette vera klokt?
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.435
    Antall liker
    2.818
    tja, han som gikk av når de gjorde et dårligere valg enn ønsket blir jo fortsatt mobba, opinionen er en jungel jeg er glad jeg slipper å manøvrere i
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.810
    Antall liker
    7.851
    Har fundert litt på om ikke noen av Støres politiske kommunikasjonsproblemer skyldes miljøskade fra årene i UD.

    Å «følge nøye med» er rimeligvis hva de fleste i UD driver med til dagen. Å holde politisk ledelse løpende orientert om utvikling der ute av betydning for norske interesser er tross alt kjerneoppgaven og for vår mulighet til å drive påvirkning tilsvarende.

    Men som øverste leder for vår utøvende makt burde han ha lagt bak seg den slags lyrikk da han leverte inn nøkkelkortet på Viktoria Terrasse.

    Eventuelt burde andre politisk voksne i DNA forklart ham dette alt for lenge siden.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    6.288
    Antall liker
    11.621
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Arbeidsministeren, med yrkeserfaring fra AUF, snur og vil klinke til med langt større bøter for brudd på AML. Basert på omsetning, det kan bli svært krevende for mange.


    Oslo kommune vil kunne slite. 😏Med mindre politiet fortsetter å henlegge sakene da.


     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.361
    Antall liker
    13.873
    gjør vondt å lese. takke for at modige folk fins.

    Om man tar beskrivelsen for god fisk så er kanskje dette det drøyeste

    Allerede da merket jeg at det ikke hjalp å si ifra. Om jeg uttalte jeg meg i media om kriminalitet i Oslo, så fikk jeg partipisken eller en telefon fra rådgivere som skulle korrigere meg eller be meg om å dempe budskapet.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    godt stokket bokstaver fra magnus. så får vi se om de kan svare med annet enn floskler ved neste korsvei.


    jeg anser ikke dette som en sykdom som bare rir ap. men det er ikke så viktig her.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.882
    Antall liker
    107.834
    Torget vurderinger
    23
    Ser vi ikke konturene av den svenske modellen her?? Lukke øynene, hodet i sanden, bomull i øra. Dessuten er snart jul uansett og hytta har vi ringt varm - og nikkers & Mariusgenser ligger klar!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn