Ser ut til å være isoprop fortsatt. Brenner godt også (jeg satte fyr på en skvett mens jeg skrev dette innlegget). Blårens er jo blå, og jeg vil tro det er bittebittesmå partikler som gir fargen...
EDIT: Forresten, et lite OBS-varsel når det gjelder alkoholbasert rensevæske, men ikke for USC-systemet. (Jeg poster likevel her, da det synes som dialogen er her.) Okkinokkien min tok jo kvelden her for et par uker siden, og er nå til rep hos importøren. Sugerøret hadde da stått i maskina et par år, og det var tydelige spor av at rensevæska hadde tæret på lakken på nederste del av røret. Det er mulig at det var denne lakkresten som hadde stoppet til en cut-off switch inni der. Forresten var det vel alkoholdampen, ikke selve væska. Blir fort litt konsentrasjon av gass, og jeg skal fluksens begynne med å ta ut røret etter bruk. Bilæt:
Jeg har brukt alt fra Blårens til Biltemas guffe, inkl, Arcus' rene isoprop, dog i ganske voksne konsentrasjoner. Flere år, mange plater, og harmløst for vinylen.
B