Jada, det produseres fortsatt vaskere!
Men dessverre får jeg si; slett ikke i det samme tempoet som jeg hadde sett for meg i min nye tilværelse som pensjonist.......
Det er nok ikke alle som har fått det med seg, men for ca 1mnd siden fikk jeg alvorlig hjertetrøbbel midt på natta.
Heldigvis er ikke veien herfra til Ullevål Sykehus så alt for lang, og det var nok mye av årsaken til at jeg fortsatt sitter her og skriver.
Etter en ca tre timer lang akutt PCI-operasjon, som i korthet går ut på å plassere en såkalt stent, (i mitt tilfelle tre stk) i hjertets kransarterier, tikker og går det igjen som det skal der inne!
Kirurgen var forøvrig ikke heeelt fornøyd med oppsynet til kransarterie nr. to, så den skal pusses litt på om ni dager. Da i litt mer planlagte former, i den forstand som at det da ikke er snakk om noe infarkt i tillegg.
Inntil da har jeg fått klar beskjed om å ta det med ro, og besøkene i "Sponstua" blir av den grunn sporadiske og (foreløpig) kortvarige.
Derimot avlegges det daglige timelange spaserturer i nabolaget, som jeg pent sagt begynner å bli godt kjent i!
Slike opplevelser snur naturlig nok litt på tilværelsen, i mange sammenheng. Røyken er selvsagt lagt på hylla for godt, og kosthold og levevaner har nødvendigvis tatt litt andre og forhåpentligvis bedre retninger enn hva tilfellet var for relativt kort tid siden.
Men ikke skal jeg sitte her og påstå at jeg ikke savner min forgagne og nok noe mer usunne tilværelse!
Dog må man av og til ta noen viktige valg, med de konsekvenser disse nødvendigvis får.....
Hendelsen fikk dessverre en konsekvens mtp levering av et par vaskere, men de som ble rammet av forsinkelsen har selvsagt vist storforståelse for dette.
Så du og andre som måtte lure; jeg kommer sterkere tilbake!