Nok et vinylvaskprosjekt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Glimrende!
    Takk igjen for info.
    Jeg har et spørsmål til:
    Når kjøpte du vaskeren? Årsaken til at jeg spør er at de vaskerne jeg hittil har bestilt, har de (tilsynelatende) samme spesifikasjonene.
    Men det viste seg ikke å stemme til 100%.
    Selve tanken ser tilsynelatende identisk ut her: EUMAX digit. Ultraschallreiniger 6,0l kompl. Edelstahl | eBay
    men det viste seg ikke å være tilfelle.
    Umiddelbart er min tanke at Eumax senere har gjort en avtale med en ny leverandør av selve tanken, ettersom denne var til 100% identisk med vaskeren til Dr Dong, som altså er basis for min kreasjon.
    Din versjon er i og for seg litt mer attraktiv i "byggesammenheng", ettersom den har de etterspurte målene, i den forstand som at slingringsmonnet dermed blir større.
    For tro meg; det er ikke umiddelbart så enkelt å sentere aksel og lagring til 100% når man bygger en slik vasker.
    De ekstra 5-6milimetrene hadde i så måte, vært til god hjelp.
    Men som jeg tidligere har nevnt; resultatmessig spiller dette ingen rolle, hva vaskingen angår.
    Det som eventuelt kan være positivt, er at man antakelig kan utvide kapasiteten noe, ved at det kan bli plass til to-tre plater ekstra.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    En tanke, fra hofta: Tror du det hadde latt seg gjøre for en biloppretter (f.eks.) å hamre ut karet noen få millimeter oppe ved kanten?

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.574
    Sted
    Hus
    Det blekket der er såppas tynt at det går an å vide det ut på midten tror jeg, men ikke helt ut til radien i hjørnet......

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    En tanke, fra hofta: Tror du det hadde latt seg gjøre for en biloppretter (f.eks.) å hamre ut karet noen få millimeter oppe ved kanten?
    "Alt går an" for å si det slik.
    Som "Bartis" sier; blikket er såpass tynt at det nok lar seg banke ut noen milimetre.
    Men alvorlig talt: Strengt tatt er dette et "problem" som ikke berører noen andre enn meg, i DIY-sammenheng?
    Som allerede nevnt; det har overhodet ikke noe med selve vaskeresultatet å gjøre, og er strengt tatt derfor av mindre betydning....

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Her er et bilde for å illustrere mitt poeng. Hvor gyldig det er skal jeg ikke si stort om. Men til venstre står et glass ferdigblandet Okki Nokki rensevæske, til høyre brukt rensevæske tappet fra vaskeren etter ca 25 nyinnkjøpte vinylskiver (50/50 nytt og brukt). Glasset med brukt rensevæske har stått på kjøkkenbenken et par døgn, så bunnfallet har hatt god tid til å gjøre greia si (falle til bunnen, altså). Det jeg sikter til er det som blir i væsken og gir den ganske tydelige misfargingen. Nå er det selvsagt større væskevolum i en ultralydsvasker enn det som suges av i en Okki Nokki. Men samtidig vil man vel gjerne kunne vaske noen runder for hver gang man bytter rensevæske?

Vis vedlegget 217054

Food for thought.
    Point taken.
    Men som du selv sier; hvor gyldig er det, i praksis?
    Jeg tror kanskje at du stigmatiserer dette litt? I den forstand som at "om dette hadde vært et problem", så hadde det nok ganske sikkert vært gjort anskrik om dette.
    Der er uansett interessant og givende at man legger slike betraktninger på bordet, men som nevnt:
    Jeg har vondt for å tro at dette kan vise seg som en reel utfordring.

Ellers ser jeg ikke "bytte av rensevæske" som noe problem, annet enn å tømme karet i ny og ne.
    Basisen er jo rent vann (fra springen), og jeg har samtidig vondt for å se at eventuelle salter / kalkforekomster kan måle seg mot de mer reelle og adskillig grovere urenheter det i praksis er snakk om.
    "Støv og skitt" vil i mine øyne, fortone seg mer som elefanter mot mus, som en liten metafor i denne sammenheng...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sant nok. Og med det bildet på netthinnen tror jeg vi i praksis kan sove godt om nettene selv om vi baserer oss på vann fra springen. Såpe er dessuten direkte billig med mindre man insisterer på å handle hos den lokale hifi-pusher'n...

Ikke meningen å sette ultralydvask i et dårlig lys, forresten. Jeg tror du er spot on i forhold til hva som er stort og hva som er smått i dette. Bare et teoretisk fundert innspill for å sparke i gang flere tanker omkring temaet.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Eeey! :)
    Hyggelig å se at vi er flere som holder ut i natten, selv om jeg for min del skjeler sterkt i retning av horisontalen.
    Og neida! Jeg oppfatter slett ikke innspillet som negativt, i den forstand som å sette ultralydvask i dårlig lys.
    Til det, er vel de mange og positive tilbakemeldingene for tungtveiende...

Nå er det uansett nok for i dag for mitt vedkommende, og jeg nærmest koser meg i søvn med denne: A Whiter Shade of Pale; the organ part - YouTube
    Orgeldilla som jeg har, og alltid kommer til å ha!
    Drømmen er jo et Hammond B3, men som jeg neppe noengang kommer til å få i hus.....

Z

Zomby_Woof

Gjest
    McGyver hadde klart å lage et B3 av tre tegnestifter, et vannglass, 25 cm hyssing, en rull Gladpack og en brødboks. Skal ikke se bort fra at du hadde hatt et par av delene til overs... ;)

God kveld. Vi snakkes.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kom forresten på en ting. DVD'en til Michael Fremer (klarer ikke å finne den igjen) hadde et PDF-vedlegg med en beskrivelse av vaskemetode fra en eller annen kar. Himmelen alene vet hvor mange steg det var i prosessen, men det var ikke måte på. Et utall børster, hver strengt forbeholdt sitt trinn i rekken ('dyre pelle' og nåde den som kom i skade for å bruke samme børste to ganger). Det var kasserte platespillere, mellomlegg under platene (for å hindre at ren side ble lagt ned på en skitten platetallerken). Det var bomullspads (sånne damene bruker for å fjerne øyesminke).

I det hele tatt....

Jeg tror platene hans var regelrett gørrmøkkete sammenlignet med det som kommer opp av ultralydskaret. :)

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Kom forresten på en ting. DVD'en til Michael Fremer (klarer ikke å finne den igjen) hadde et PDF-vedlegg med en beskrivelse av vaskemetode fra en eller annen kar. Himmelen alene vet hvor mange steg det var i prosessen, men det var ikke måte på. Et utall børster, hver strengt forbeholdt sitt trinn i rekken ('dyre pelle' og nåde den som kom i skade for å bruke samme børste to ganger). Det var kasserte platespillere, mellomlegg under platene (for å hindre at ren side ble lagt ned på en skitten platetallerken). Det var bomullspads (sånne damene bruker for å fjerne øyesminke).

I det hele tatt....

Jeg tror platene hans var regelrett gørrmøkkete sammenlignet med det som kommer opp av ultralydskaret. :)
    Antar det var DiscDoctor.

Fra en tidligere beskrivelse av en Parelius:

http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/12305-renseva-ske-og-blanding-2.html#post270728

Jeg er glad for at det fins små avlukker hvor fremskrittet gjør seg gjeldende…

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det var ikke denne jeg tenkte på. Den jeg tenker på lå som et PDF-vedlegg på DVD'en til Fremer.

Vel var det litt styrete dette også, men den andre greia ville muligens vært for nerdete for Sheldon Cooper.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.652
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Glimrende!
    Årsaken til at jeg spør er at de vaskerne jeg hittil har bestilt, har de (tilsynelatende) samme spesifikasjonene.
    Selve tanken ser tilsynelatende identisk ut her: EUMAX digit. Ultraschallreiniger 6,0l kompl. Edelstahl | eBay
    Det er kanskje ulike versjoner det er snakk om. Eumax skal visstnok ha "oppgradert" vaskerne for en tid tilbake (2010?) der (så vidt jeg har klart å finne ut) UD150SH-6L er typebet. som gjelder i dag. Det kan hende at noen selgere sitter igjen med lager av eldre versjoner og selger ut disse, men bruker typebetegnelsen til de nye i annonsering.
    Design på display/betjeningspanel tilsier at de du har er av den nye versjonen. Er det samme betegnelse bak på de, som det står på vaskeren til @pellesmil?

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det var ikke denne jeg tenkte på. Den jeg tenker på lå som et PDF-vedlegg på DVD'en til Fremer.

Vel var det litt styrete dette også, men den andre greia ville muligens vært for nerdete for Sheldon Cooper.
    Den heter «Zen and the Art of Record Cleaning Made Difficult» av Michael Wayne. Baserer seg på Orbitrack. Ikke mer omstendelig enn hva gale folk her (se tidligere link) bedrev. (Veldig lik fremgangsmåte) Men slikt er fortid/stenalder/meningsløst nå når vi rister oss inn i moderniteten.

I love Scrooge (og Audiomix og de andre i vibrasjonstroppene)

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Glimrende!
    Takk igjen for info.
    Jeg har et spørsmål til:
    Når kjøpte du vaskeren? Årsaken til at jeg spør er at de vaskerne jeg hittil har bestilt, har de (tilsynelatende) samme spesifikasjonene.
    Umiddelbart er min tanke at Eumax senere har gjort en avtale med en ny leverandør av selve tanken, ettersom denne var til 100% identisk med vaskeren til Dr Dong, som altså er basis for min kreasjon.
    Din versjon er i og for seg litt mer attraktiv i "byggesammenheng", ettersom den har de etterspurte målene, i den forstand som at slingringsmonnet dermed blir større.
    For tro meg; det er ikke umiddelbart så enkelt å sentere aksel og lagring til 100% når man bygger en slik vasker.
    Men som jeg tidligere har nevnt; resultatmessig spiller dette ingen rolle, hva vaskingen angår.
    Det som eventuelt kan være positivt, er at man antakelig kan utvide kapasiteten noe, ved at det kan bli plass til to-tre plater ekstra.
    Ja det er er sikkert flere versjoner av disse vaskerne jeg kjøpte min i 2010 av Follow 011149 on eBay Profiles
    ser ut som han har de ennå, uvis om de har samme tankmål , når jeg kjøpte min fikk jeg svar med en gang.
    Spør han og be han måle tanken.

Per

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Det blekket der er såppas tynt at det går an å vide det ut på midten tror jeg, men ikke helt ut til radien i hjørnet......
    Ikke noe problem å banke ut tanken litt men det enkleste er antageligvis å bare skjære av toppen av tanken da er du kvitt hele problemet.

Men når det gjelder bredden så har jeg selv om tanken min er 304mm måtte flytte platene inn så de ikke går i radien,
    Hadde jeg flyttet platene opp hadde jeg fått mere bredde og plass til flere plater.
    Pr idag går det 7 plater med ca 11 mm spacere.

Man kan ikke få både katta og sekken :(

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Glimrende!
    Takk igjen for info.
    Jeg har et spørsmål til:
    Ja det er er sikkert flere versjoner av disse vaskerne jeg kjøpte min i 2010 av Follow 011149 on eBay Profiles
    ser ut som han har de ennå, uvis om de har samme tankmål , når jeg kjøpte min fikk jeg svar med en gang.
    Spør han og be han måle tanken.

Per
    Godt forslag.
    Skal se om jeg rekker det ila morgendagen.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Ikke noe problem å banke ut tanken litt men det enkleste er antageligvis å bare skjære av toppen av tanken da er du kvitt hele problemet.

Men når det gjelder bredden så har jeg selv om tanken min er 304mm måtte flytte platene inn så de ikke går i radien,
    Hadde jeg flyttet platene opp hadde jeg fått mere bredde og plass til flere plater.
    Pr idag går det 7 plater med ca 11 mm spacere.

Man kan ikke få både katta og sekken :(
    Det er jeg sannelig ikke så sikker på?
    Hvordan skal man da legge an / feste tanken mot underlaget, i dette tilfellet en treramme av eik?
    En helt annen, og antakelig stygg konsekvens; nettopp toppen av tanken / flensen, er med på å stive av denne på en ganske solid måte.
    Fjernes denne, ser jeg også for meg et forskrekkelig rabalder fra de "løse" veggene. De settes jo tross alt i relativt kraftige svingninger fra transducerne, og uten avstivning vil dette antakelig også føre til tretthetsbrudd pga vibrasjonene.
    Forslaget frafalles! I alle fall fra min side....
    --
    Ellers synes jeg du bruker ganske voldsomme spacere? Hele 11mm?
    Om du reduserer disse med noen milimetre, så økes jo straks kapasiteten mtp antall plater pr vask.

Z

Zomby_Woof

Gjest

Den heter «Zen and the Art of Record Cleaning Made Difficult» av Michael Wayne. Baserer seg på Orbitrack. Ikke mer omstendelig enn hva gale folk her (se tidligere link) bedrev. (Veldig lik fremgangsmåte) Men slikt er fortid/stenalder/meningsløst nå når vi rister oss inn i moderniteten.

I love Scrooge (og Audiomix og de andre i vibrasjonstroppene)
    Huffameg! Jeg orket å lese gjennom den saken. Fri og bevare meg for å gjøre det et par tusen ganger....

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Glimrende!
    Årsaken til at jeg spør er at de vaskerne jeg hittil har bestilt, har de (tilsynelatende) samme spesifikasjonene.
    Det er kanskje ulike versjoner det er snakk om. Eumax skal visstnok ha "oppgradert" vaskerne for en tid tilbake (2010?) der (så vidt jeg har klart å finne ut) UD150SH-6L er typebet. som gjelder i dag. Det kan hende at noen selgere sitter igjen med lager av eldre versjoner og selger ut disse, men bruker typebetegnelsen til de nye i annonsering.
    Design på display/betjeningspanel tilsier at de du har er av den nye versjonen. Er det samme betegnelse bak på de, som det står på vaskeren til @pellesmil?
    Jada, til 100% identisk!
    Merkelapper har de tydeligvis nok av?
    men leverandør av tank / transducere har de tydeligvis byttet, ved at maxbredde ikke er 302mm som beskrevet på merkelappen. Den reelle bredden på eksisterende tank er 296mm.
    Av den grunn er jeg meeeget skeptisk til de målene som oppgis rundtomkring.
    Dog uten å "felle en dom" over disse.
    For jeg ser strengt tatt ikke noe stort problem omkring dette, ettersom man greit kompenserer manglende mål med heving av plater i karet...

C

cruiser

Gjest
    Sikkert superteit spørsmål, men hvordan hindrer dere at det kommer vann i senter av platen på stickern som sitter der?

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Superteit? ;)
    Det får enhver vurdere.
    Selv om dette spørsmålet er besvart "ørten" ganger i diverse tilsvarende tråder, er jeg tålmodig nok til å gi deg et fyllestgjørende svar:
    Vann på "stickern" eller "labelen" om du vil, er overhodet ikke noe problem.
    Platene roteres såpass sakte i badet, at vannet / rensevæsken aldri vil følge med rundt, men i stedet renne tilbake i karet lenge før dette kan renne over etiketten på platene, bare for å bringe inn et tredje ord hva denne angår. :cool:
    Dermed kan du trygt plassere platene dine i et ultralydbad, i trygg forvissning om at etikettene aldri vil lide noen nød....

C

cruiser

Gjest
    Flott at du er tolmodig :) Kunne selvsagt ha søkt, men var ett innfall. Så på bildet hvor platene er hevet ut av karret, i tørkeposisjon tror jeg du kallte det :)

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.110
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    En ide å ta med seg en vaskemaskin for å vise fram på messa i Horten?

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Jeg har vært inne på tanken ja, og har vel også fundert litt på å stille den ut på Big Dipper.

Sistnevnte alternativ betinger selvsagt at de ser på dette som en liten kuriositet, og ikke som et konkurrerende alternativ til de vaskerne de selv selger.

Samtidig må jeg også spørre Dr Dong om han kan utsette overleveringen litt mtp Hortenmessa, ettersom jeg neppe blir fedig med vasker # 2 før messa drar igang...

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Du må ta den med på messa, Scrooge! Slikt må fremvises folket av det sorte gull.

(Dr Dong, som slett ikke har det travelt.)

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Sikkert superteit spørsmål, men hvordan hindrer dere at det kommer vann i senter av platen på stickern som sitter der?
    2 ulike måter å tilnærme / løse dette på
    Nr1:Majoriteten (alle minus meg??) gjør som Scrooge beskriver, platene rotere så sakte at vesken renner ned før den når stickeren

Nr 2:Bruker pakninger på spacerene, da kan det vaskes med vann og SÅPE, og skylle med RIKELIG med vann så all såpa er borte, litt vann kan komme på stickeren men litt rent vann har ingen noe vondt av

Per

Sist redigert:

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gjør det slik som Pellesmil og det funker slett ikke så verst. Metoden er lite rasjonell da man bare kan vaske en plate av gangen. En ultralydvasker vil gjøre jobbe bedre (?) og jeg har et berettiget håp om å få kjøpt en av Scrooges kreasjoner om ikke så lenge.

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.110
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Jeg har vært inne på tanken ja, og har vel også fundert litt på å stille den ut på Big Dipper.

Sistnevnte alternativ betinger selvsagt at de ser på dette som en liten kuriositet, og ikke som et konkurrerende alternativ til de vaskerne de selv selger.

Samtidig må jeg også spørre Dr Dong om han kan utsette overleveringen litt mtp Hortenmessa, ettersom jeg neppe blir fedig med vasker # 2 før messa drar igang...
    Ikke slipp tanken:)

Den gjør seg sikkert best i et vinylmiljø.
    Hvis ikke kan den få plass i en DIY avdeling.

Legger ellers merke til at mange "gamle" bekymringer kommer fram igjen. Mange som er forklart at ikke har noen negativ innvirkning på resultatet eller vinyl og etikett.

Vi er jo som nevnt en tålmodig rase og forklarer gjerne igjen.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Neida, jeg kan vel berolige deg med at jeg fortsatt går svanger med tanken om en Hortentur.
    Spørsmålet er samtidig om hvem som eventuelt er interessert i å stille ut vaskeren? Typisk nok i et vinylmiljø, men utstillerlisten sladrer jo ikke så mye om dette, foreløpig...
    Jeg er imidlertid fortsatt litt i tvil, ettersom jeg føler meg forpliktet til å heller være hjemme for å produsere vaskere til de som allerede har bestilt, og det er jo en del....
    Ingen har foreløpig ligget så hardt på mtp leveringstid, men du vet.....
    --
    Ellers har jeg i kveld hatt et meget hyggelig besøk av en felles bekjent; sclalars!
    En riktig så trivelig og entusiastisk herremann, som definitivt er engasjert og interessert i "vår" måte å vaske LP-plater på!
    Og som jeg samtidig allerede nå, må få lov til å takke for hjelpen mtp produksjon av vitale deler til vaskeren. Vit at jeg setter svært stor pris på dette, Lars!

Det ble jo også tid til et lite besøk i "furterommet" som elledillen kaller det, og det ble avspilt litt musikk av ymse slag.
    Det virket som om han likte lyden, og kanskje han også ble litt "elektrostatfrelst"?:rolleyes:
    Hyggelig var det i alle fall, med så mange positive kommentarer!
    Kom gjerne igjen, Lars! For dette var en av de besøkene jeg mer enn gjerne åpner døren for igjen.....

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.082
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    @Scrooge
    Synes det er en god ide om å ta seg en tur på messen å misjonere litt, det kan jo hende at det er flere som blir "omvendt".
    Jeg skal i hvertfall ikke mase på levering av min maskin.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    WOW!
    Det ser jo ut som om du er iferd med å få på plass et par snasne vinylsnurrere der?
    Tenkte faktisk på deg tidligere i kveld, mtp en invitasjon og en liten demo av vaskeren din? Men tok for gitt at du var "sønnafor" i helgen. Tydeligvis ikke?
    Medmindre du skjener sørover i morgen, og ikke har annet å bestille, så er jeg hjemme hele helgen....

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.574
    Sted
    Hus
    Her er min vasker. Akkurat stor nok for å vaske helt opp til etiketten :)

Ultralydvasker.jpg

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Ooops!
    Den ser jo "hardstappa" ut mtp væskenivå? Tror jeg umiddelbart ville vært forsiktig med å flytte på den? :rolleyes:
    Forresten er den vaskeren 100% identisk med den / de jeg pusler med nå. Så du får si ifra om / når du ønsker en litt mer avansert løsning enn bruk av håndkraft for å rotere platene....

A´propos "hardstappa":
    Serieproduksjon av vaskere krever sin plass, så dermed må man stable i høyden i stedet:

Serieprod.JPG

"Ting" er i alle fall på gang, Fosse og R.E.S!
    Dere to står jo først på produksjonslisten. :cool:

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.652
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ser av trackingen at motoren min har begynt å "røre" på seg på vei fra Kina. Du må si fra om/når du må ha din tilbake, slik at jeg ikke forstyrrer og stopper opp hele produskjonslinja:)

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Ingen fare, det er fortsatt en stund til jeg trenger den.
    Regner vel med at din egen er på plass før det?

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.574
    Sted
    Hus
    Det ønsker jeg Scrooge. Tar med pasienten innover til byen i morgen for videre operasjon :)

Ooops!
    Den ser jo "hardstappa" ut mtp væskenivå? Tror jeg umiddelbart ville vært forsiktig med å flytte på den? :rolleyes:
    Forresten er den vaskeren 100% identisk med den / de jeg pusler med nå. Så du får si ifra om / når du ønsker en litt mer avansert løsning enn bruk av håndkraft for å rotere platene....

A´propos "hardstappa":
    Serieproduksjon av vaskere krever sin plass, så dermed må man stable i høyden i stedet:

Vis vedlegget 218828

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn