NorCargo på besøk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    kbwh

    Gjest
    Orkidéer er skapt for de som ikke får noe til å gro (slike som jeg). Bare la dem stå i fred og dusj røttene to ganger i uken med sprayflaske.

    En riktig mandig plante er det også.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med flott spiller, og ikke minst et beundringsverdig godt humør! Moro å se at man er så fast bestemt på å være lykkelig og glede seg :D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Kunne vi snakkes sammen i helgen Parelius? Kanskje en kopp kaffe og litt pu-prat?

    Jeg har som dere kanskje så tidligere i tråden vært litt rundt på audiogon og søkt hjelp og anbefalinger. Det er jo like vanskelig der som her, du får anbefalinger i alle retninger.

    I den lange ventetiden jeg har hatt de siste ukene har jeg undersøkt ikke så ganske lite rundt pickuper. Jeg har vurdert J.Allerts, Koetsu, Dynavector, vdh Condor/Colibri osv, osv. Men, jeg tror vel egentlig at jeg, uten at jeg har låst noe som helst, kommer til å gå for det jeg vet er en god match, og ikke trå ny grunn. Riktig tonal balanse er vel kanskje det som kommer til å bli prioritert høyest når valget skal tas. Akkurat nå, hvis jeg skal lodde magefølelsen står DV Te Kaitora Rua høyest på ønskelisten.

    Vi får se hvor det bærer etterhvert. Men, det er absolutt INGENTING i veien for å nyte dette oppsettet med en uinnspilt tonearmskabel og Denon DL103. Dette blir en herlig helg - vær eller uvær spiller ingen rolle!!!!
    (Kan godt være opphold hvis og når jeg skal treffe Parelius).

    Ellers synes jeg det er hyggelig at så mange tar del i gleden min.

    Orikidé, de har jeg tatt knekken på mange av. Bare å sørge for mer enn nok vanning så ordner det seg.

    (Jeg har sovet usannsynlig dårlig de to siste nettene - så gira vet dere ;D)
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Kunne vi snakkes sammen i helgen Parelius? Kanskje en kopp kaffe og litt pu-prat?
    Det kan vi. I dag skal jeg svømme og deretter drikke, men lørdag og søndag. Sender deg en PM med telefonnr.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    HOLY MICCO MATTI :eek: :eek:
    Den comboen var LEKKER
    Gratulerer så mye Fosse
    Mvh Jan I
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Forskjellen er power supplyet, ene og alene. Dette kan oppgraderes (for et betydelig mellomlegg).

    Nå har Avid endret tilgangen til fjærene slik at disse lar seg justere ovenifra. I følge Snapa er dette gjort av praktiske årsaker (enklere å komme til). Men, det er mulig å bytte disse dersom det skulle være ønskelig.

    Powersupplyet slik det leveres per idag (de siste mnd) har gjennomgått en kosmetisk forandring for utseendesmessig å likne mer på Referenc powersupplyet, innmaten er, etter hva jeg har forstått, uforandret (men altså vesentlig mindre enn Reference).

    Jeg regner imidlertid med at strømforsyningen på Referencen er vesentlig bedre, men den er jo også vesentlig dyrere. Det som er moro er at man har muligheten for å ta dette etterhvert, hvis man vil, uten å måtte bytte selve spilleren.

    Platestrammeren er todelt, dvs du skrur ene delen til slik at plata klemmes ned, så skrur du andre delen til slik at plata retter seg ut. Tallerkenen er vel en form for vinyl/gummi tipper jeg (vet ikke). Avid har faktisk en egen impregneringsvæske for tallerkenen, så holder den seg strøken.

    Armen virker fantastisk lett og grei å justere. Men, den er veldig tung og bør nok ikke plasseres på hva som helst av flytende oppheng (vet at Michell ikke anbefaler denne armen, og Linn er sikkert dårlig match).
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Tror dere ikke vår kjente og kjære Parelius (som jeg personlig IKKE kjente før 16.45 i ettermiddag) ut av det blå lurte på om jeg ville låne hans Koetsu Urushi over helgen :eek:

    Hallo ::) Ja, takk, når, hvor?

    Nå er Denonen i ferd med å løsne her, men imorgen må jeg nok koble opp, hjelper lite om det bare låter bedre og bedre her.... Herlig når man går på den ene lykkesmellen etter den andre ;D

    Du er en fantastisk flott fyr Parelius!!!!! Ved neste operaseanse på Underwater Pub så spanderer jeg....

    (Det finnes altså masse gode mennersker på internett).
    Fortreffelig fredagskveld alle sammen!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Herlige mennesker, ja takk.... Operaseanse på Underwater pub?? eh, hm høres noe lugubert ut dette Fosse. Gir meg visse assosiasjoner til en kastratsanger fra 80 tallet....Klaus Nomi :-/ øøøhhh.... Jeg liker ikke opera da, bortsett i fra at jeg jo har en platespiller med det navnet på vei i posten. Gratulerer med en usannsynlig flott platespillerkombo forresten. Hva er årsaken til at du ikke vurderer Lyra pick up'er når du nå skal ha ny pick up? Mulig jeg har sovet i timen, men synes nå vitterlig at du har skrytt av Lyra Argo som du eide tidligere. Er det matchings problemer med den nye riggen, eller andre vurderinger som gjør at du ikke nevner noen Lyra pick up'er i listen over alternativer?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    gut_man, du dannelsesmanglende fra sildoljebyen; En tirsdag- eller torsdagskveld på Underwater har fått mannesker til å komme ut av den pietistiske sump tidligere. UwP disse dager i uken er varmt anbefalt.

    Hva pickuper angår: Fosse, du velger nok rett. Igjen.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei Andre!
    Gratulerer med ny flott platspiller. Skal si du får deg et flott anlegg etterhvert. Må virkelig si du har smak!
    Føler virkelig med deg med den ebayhandelen, men om hundre år er allting glemt.
    Blir en stund nå siden jeg hadde platespillere men har da hatt litt av hvert i min tid. Hadde en stund både en Nottingham Mentor og en VPI-TNT på samme tid!
    Den desidert beste pickup jeg har hatt var toppmodell den tiden fra Jan Allaerts. Kostet 30000 den gang. Jeg hadde lagt alle penger jeg hadde i denne, og hva skjedde. Rotet en dag med et eller annet, var borte i platespilleren, armen for ut av stilling og stiften knakk. Da var ikke tårene langt unna gitt. Hadde ikke råd til retipping og det endte med at Vidar tok den i innbytte som den var, og så retippet han den.
    Anbefaler disse på det sterkeste, min hadde en utrolig stor og kroppslig lyd. Ufattelig god sammenliknet med andre jeg prøvde på den tiden.
    Av litt rimeligere synes jeg Transfiguration Spirit er en kjempegod pickup, har du vurdert denne?
    Lykke til med valgene dine. Er spennende å følge trådene, og de pene bildene dine. Kjenner det alltid litt i magen når jeg ser VSM'ene. De har en egen plass i hjertet mitt.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Gut_man, jeg liker heller ikke opera, men, jeg har merket meg at når musikken serveres live, jeg er i godt selskap og pilsen er kald, ja da utvides horisonten.

    Lyra er så absolutt en kandidat, og er ett av flere gode råd jeg har fått på audiogon (se egen link). Særlig Skala er aktuell. Skal etter sigende være noe varmere og glattere enn resten av sortimentet til Lyra (og særlig Helikon).

    Så var det det med valg da. Jeg kan jo som nevnt gå for det jeg vet (av egen erfaring og lest meg til) er en knall kombo, Dynavector. Eller, jeg kan trå ny grunn, i et forsøk på å treffe en, om mulig, enda bedre kombinasjon. DV507MKII skal etter sigende være bortimot altetende så det er neppe stor risk, men...

    Som en på Audiogon sa, XV-1S er vanskelig å slå, med mindre du skal bruke vesentlig mere penger. (Neppe).

    Hagto, jeg visste ikke at du var tidligere vinylfantast. Det forundere meg forresten lite, du er jo en søkende mann. Takker for pene ord (og du har jo eid to av komponentene mine, så du er nesten forpliktet til uttalelsen ;)) Er ikke så ganske lite fornøyd selv. Var trist å lese om Jan Allerts' avslutning....

    Nå skal jeg koble opp Koetsuen her, men det låter så forbasket fint allerede at jeg har i grunne liten lyst til å fikle, mest lyst til å sitte i sofen med en kanne kaffe, litt rødvin etterhvert og bla i platebunka som så alt for lenge har stått urørt. At det var mulig å få så god lyd ut av en så billig pickup, det ante jeg bare ikke.

    Ellers, takker for hyggelige ord gutter.

    Edit: Der var Koetsu Urushi Black på plass ja. Jeg burde nok hatt et annet headshell her, for pickupen er litt for lang sånn at overhenget bli et par millimeter for stort. Jeg gir den et forsøk likevel. Ja, Koetsu fornekter seg ikke, dette er glatt, stort, vakkert og forfinet. Likevel ikke overvarmt, fett og gumpete som noen kanskje tror. Deilig, nå er det bare å lene seg tilbake i sofaen.

    (Mange takk Parelius).
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Hei, Fosse,
    Hvilken Koetsu er det du har på besøk?
                          mvj
    Urushi Black.




    DIY step-up og power-supply til Avid:



    Topline, KW og frøken nyter vinyl-lyden.

     
    P

    Parelius

    Gjest
    Guttene koser seg på Haugen i kveld, forstår jeg. Bra musikk ut av anlegget, Fosse?
    (Artig bilde; to karer fiksert på alteret, mens kvinnen smiler til fotografen.)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Ja, Koetsuen din låter glatt, veloppløst, med fin flyt og sammenheng Parelius. Fokus på musikken. Man blir sittende å lytte til musikken fremfor å fokusere på hifi-parametre (eller feil). Mellomtone og topp i referanseklasse. Bassen er kanskje ikke den råeste i klassen, uten at den på noen som helst måte er dårlig.

    Aner meg at dette er en sak man bare blir mer og mer glad i etterhvert. Jeg må bare få sagt det igjen, fantastisk snilt av deg å låne meg denne. Ufattelig moro å stifte bekjentskap med et sånt legendarisk produkt i eget anlegg.

    KW ser jo ut som han trives :)
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Hmm, det med litt "fraværende" bass var litt overraskende. Tvert imot, vil jeg si i mitt oppsett. Det var rart. Den sporer ok? Ikke noe behov for ekstra vekt på armen? (Vet du efektiv masse på Dynaen?) Men den er magisk, og du glemmer lyden og hører på musikken, ingen tvil om det.

    Jepp, det synes å gå et kosesmil over KWs ansikt.
     

    845

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Hmm, det med litt "fraværende" bass var litt overraskende. Tvert imot, vil jeg si i mitt oppsett. Det var rart. Den sporer ok? Ikke noe behov for ekstra vekt på armen? (Vet du efektiv masse på Dynaen?) Men den er magisk, og du glemmer lyden og hører på musikken, ingen tvil om det.

    Jepp, det synes å gå et kosesmil over KWs ansikt.

    ja jeg undrer mig også over kommentaren over koetsuens bas..mit eksemplar var endog særdeles stærk i netop denne diciplin!!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Nei, her kom jeg feil ut, kanskje jeg uttrykte meg litt klossete. Dette var vel egentlig mest ment som et spørsmål i og med at det ble litt mange faktorer å holde styr på samtidig. Avid/Dynavector har uansett en helt annen kontroll, kraft og slam nedover enn jeg er vant til, og ro generelt. Derfor har jeg ingen mulighet for å mene noe om pickupen generelt (faktisk).

    Med Denon ble jeg oppmerksom på slammet i bunnen (kanskje fordi dette var det første som slo meg og fordi den mangler den forfinede mellomtonen dyrere pickuper har, og heller ikke har den klangformidlingen i bunn?).

    Koetsuen spiller selvsagt Denonen langt ut over sidelinjen, hvilket bare skulle mangle forresten. Men, jeg blir sittende å lytte til sammenhengen og mellomtonen med Koetsuen. Jeg har forsåvidt ikke spilt de samme platene heller... og en nærmere sjekk viser jo at slammet i aller høyeste grad er der, bare dekket opp av klang atter en gang. Men, det er helheten man blir opptatt av, det var vel det jeg litt klossete forsøkte formidle.

    Begge pickupene sporer langt bedre her enn jeg noen gang har vært vant til, og det endatil med feil overheng, så jeg skjønner mindre.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    gut_man, du dannelsesmanglende fra sildoljebyen; En tirsdag- eller torsdagskveld på Underwater har fått mannesker til å komme ut av den pietistiske sump tidligere. .
    Tror jeg overvar den første Underwater operasession ever, kunne det ha vært rundt 1990-91 tro? Litt som sundbåt-operaen her i byen igrunn... flott musikk i litt bråkete omgivelser; men samlet sett gis en god stemning og en levende musikkopplevelse.

    PS: å si at man IKKE liker opera... vel, som representant for operabyen her til lands; jeg er ikke overveldende imponert :)

    Mvh Vidar P
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    PS: å si at man IKKE liker opera... vel, som representant for operabyen her til lands; jeg er ikke overveldende imponert :)

    Mvh Vidar P
    Vi gjør jo så godt vi kan da VidarP, drar på konsert i håp om økt innsikt.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    flott musikk i litt bråkete omgivelser; men samlet sett gis en god stemning og en levende musikkopplevelse.
    Ikke mye bråk under sangen her på Underwater, det kan jeg love deg Vidar. Tyst om i graven (fra oss tilhørere) under fremførelsen. Vanligvis 4 sett med tre sanger i hvert. Utrolig å ha det rett rundt hjørnet, dette tilbudet. Og øl er alltid godt.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lyra er så absolutt en kandidat, og er ett av flere gode råd jeg har fått på audiogon (se egen link). Særlig Skala er aktuell. Skal etter sigende være noe varmere og glattere enn resten av sortimentet til Lyra (og særlig Helikon).
    Skala bør absolutt være en het kanditat ja :)
    Dessverre overgås produktsjonskapasiteten av etterspørselen for tiden og noe ventetid må derfor muligens påregnes (og bedre blir det vel ikke etter testen i Stereophile :-/.
    Skala er i mine ører helt klart den varmeste Lyra'en til nå og klangmessig bortimot "perfekt" nøytral (i ordets aller beste mening).
    Rett og slett en MYE bedre klangrikdom og oppløsning(spesielt i mellomtonen) enn andre Lyra pickup'er jeg har hørt (inkludert Titan-i) IMHO.
    Andre Lyra'er kan ha enda mer ekstreme egenskaper på visse områder (dynamikk og "attack"), men alt i alt synes jeg at Skala er den mest vellydende Lyra'en til nå (selv om Titan-i i rett arm (gjerne en litt tyngre) nok kan lyde enda mer imponerende).
    Les ellers testen til MF i siste Stereophile.
    Den sier det meste og undertegnede er (for en gangs skyld) ganske enig i det meste som skrives 8)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Takker for flott og nyttig innspill Jens.

    Dine inntrykk og beskrivelser av tidligere utgaver Lyra samsvarer med min mindre inngående kjennskap. Kan kanskje benytte mitt møte med Lyra Titan til å utdype mitt inntrykk av Koetsu. Første gang jeg hørte Titan slo bassen meg som sinnsykt stram, men den traff vel ikke min lydfilosofi helt. Jeg ble i overkant fokusert på enkeltparametre. Med Koetsuen så blir det litt sånn at alt bare er der og høres riktig ut. Jeg sitter ikke og tenker over hvor fantastisk toppen eller bunnen er, snarere sitter jeg og lytter til musikken. Ingenting oppleves å mangle, det henger bare sammen og høres naturlig ut.
    Tar jeg meg krampaktig sammen og lytter etter enkeltparametre, finner jeg dem tilstrekkelig tilstede alle sammen.

    (Inntrykkene er basert på ulike oppsett, med lang tid imellom osv, osv, så de har liten egentlig verdi, bare tanker jeg gjør meg).
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takker for flott og nyttig innspill Jens.

    Dine inntrykk og beskrivelser av tidligere utgaver Lyra samsvarer med min mindre inngående kjennskap. Kan kanskje benytte mitt møte med Lyra Titan til å utdype mitt inntrykk av Koetsu. Første gang jeg hørte Titan slo bassen meg som sinnsykt stram, men den traff vel ikke min lydfilosofi helt. Jeg ble i overkant fokusert på enkeltparametre. Med Koetsuen så blir det litt sånn at alt bare er der og høres riktig ut. Jeg sitter ikke og tenker over hvor fantastisk toppen eller bunnen er, snarere sitter jeg og lytter til musikken. Ingenting oppleves å mangle, det henger bare sammen og høres naturlig ut.
    Tar jeg meg krampaktig sammen og lytter etter enkeltparametre, finner jeg dem tilstrekkelig tilstede alle sammen.

    (Inntrykkene er basert på ulike oppsett, med lang tid imellom osv, osv, så de har liten egentlig verdi, bare tanker jeg gjør meg).
    Du er muligens inne på noe der :-/
    Sammenlignet med Skala kan Titan-i (og sikkert i enda sterkere grad den eldre Titan) høres litt "mekanisk" ut.
    Når det er sagt så kan Titan-i låte helt fantastisk i "rett" arm, men jeg har vel det klare inntrykk at den er enda mer avhengig av "rett" match enn Skala (som er noe mer "altetende" pga en litt varmere og snillere klangkarakter).
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Var en eldre versjon av Titan jeg hørte. Hovedpoenget mitt var at dette i første rekke handler om prioriteringer og smak og behag. Koetsuens prioritering ligger nok mitt hjerte nærmest. La meg stresse at betraktningene kommer på syltynt grunnlag og vidt forskjellige oppsett.

    Forøvrig morsomt og spennende å høre at Lyras huslyd ser ut til å dreie.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Var en eldre versjon av Titan jeg hørte. Hovedpoenget mitt var at dette i første rekke handler om prioriteringer og smak og behag. Koetsuens prioritering ligger nok mitt hjerte nærmest. La meg stresse at betraktningene kommer på syltynt grunnlag og vidt forskjellige oppsett.

    Forøvrig morsomt og spennende å høre at Lyras huslyd ser ut til å dreie.
    Det har vel tidligere muligens vært slik at Lyra og Koestu har vært litt "hund og katt".
    Koetsu har vært den varme snille med stor kroppslighet og fylde mens Lyra har vært den raske og spenstige som har satt oppløsning, rytme og PRaT i høysetet.
    Begge vil da ha sin egen sjarm alt etter hvilke typer musikk man spiller/foretrekker (men selvølgelig også utifra matchingen av resten av anlegget).
    Det er vel mulig at Koestu sakte men sikkert kan ha beveget seg bortifra det som enkelte (som ikke likte Koestu) tidligere hevdet var "svampete og urytmisk", men undertegnede har ingen erfaringeringen med Koestu (hverken nye eller gamle) og skal derfor ikke si noe bastant om hverken det ene eller det andre... :-/
    Lyra derimot (som de negative tidligere beskrev som kalde og analytiske) har ihvertfall definitivt beveget seg mot det varmere og dette er en hårfin balansegang ettersom hvis man "tipper over" så mister man fort både hurtighet og PRaT i lyden.
    Skala er dog etter min mening "midt i blinken" klangmessig og forhåpentligvis så "stopper" Lyra her "på midten". :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hagto, jeg visste ikke at du var tidligere vinylfantast. Det forundere meg forresten lite, du er jo en søkende mann. Takker for pene ord (og du har jo eid to av komponentene mine, så du er nesten forpliktet til uttalelsen ;)) Er ikke så ganske lite fornøyd selv. Var trist å lese om Jan Allerts' avslutning....

    Har vært totalt hekta på hifi i over 20 år nå så har da rukket en del.
    Platespillere ja, er da blitt noen. Har bl.a hatt alle modellene til Nottingham Analogue, Linn LP12, stor jubileumsutgave til Luxman med vakuum, Oracle Delphi, Gyrodeck med Mørch DP-6, Zarathustra S4 med Plutoarm, VPI TNT++++ ;D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Ja, da fornekter du deg ikke Hagto. Du burde jo lage en egen tråd under vinyl, hvor du reflekterte litt over dine analoge erfaringer.

    Ikke sant tkr, vakkert utseende og herlig lyd. Den snurrer i dette øyeblikk Getz/Gilberto og den saksofonen har ALDRI vært så kjøttfull og glatt her tidligere...
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Jeg lenket til dem før, men jeg må nesten gjenta. For de som er ute etter en Koetsu, så er det nå nesten billigsalg. Audio Cubes II har nettopp begynt å forhandle dem, og de prisene som der er oppgitt er jo på noen utgaver nesten halv pris!!!!!!
    Til dømes:
    Cubes: Koetsu Onyx Platinum Cartridge $3,899.00
    Elusive Disc: KOETSU ONYX PLATINUM MC CARTRIDGE $7,899



    Se selv:

    http://www.elusivedisc.com/products.asp?dept=248
    http://www.audiocubes2.com/brand/Koetsu.html
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    - nesten halv pris...det er jo nesten ikkeno'...! :eek:

    Arne K
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    Takk for i går Fosse! :)

    Artig å høre vinylriggen din med innlånt pick up.
    Jeg syns jo at du har bra lyd med MF cdspilleren din også, men det er liten tvil om at Aviden stod for en helt annen presentasjon av musikken.

    Og der jeg syns at bassen fra MF'n levde sitt eget liv i forhold til resten, så gjengis musikken via det analoge mediet med sammenheng fra bunn til topp, uten at fokuset dras i noen spesiell retning. Jeg følte meg bare tettere på - med musikken intravenøst rett inn i knollen! Herlig!!!

    Blir flere besøk hos deg! ;D
     
    P

    Parelius

    Gjest
    - nesten halv pris...det er jo nesten ikkeno'...! :eek:

    Arne K
    He he, joda, men likevel:

    Rosewood Signature:
    Elusive $3,699
    Cubes: $1,849

    Hvis dette medfører riktighet, så er jo Koetsu plutselig tilgjengelig for de som bare er halvt gal også, og får lov å bevege seg uten tvangstrøye.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Takk i like måte topline. Artig at folk tar en sånn spontan svipptur innom. Igår hadde jeg to hifibesøk i løpet av dagen, resten av tiden satt jeg på millimeteren midt i sweetspot med smil fra øre til øre, det gjør jeg forresten nå også ;D

    Er det noen som har hørt Dynavector Te Kaitora Rua, og kan bekrefte/avkrefte mine forestillinger om at denne på et vis legger seg klangmessig mellom Koetsu Urushi og DV XV-1S?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Hvis dette medfører riktighet, så er jo Koetsu plutselig tilgjengelig for de som bare er halvt gal også, og får lov å bevege seg uten tvangstrøye.
    Du der som eier både Koetsu og XV-1S, hvordan har det seg at du gikk fritt sist fredag ;D
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Hvilket smykke den Urushien er!

    Ang. Underwater: Jeg mener å erindre at det ville vært mulig å høre den berømmelige fallende knappenålen når det skulle synges der. Et meget lydhørt og disiplinert publikum (og skulle noen gjester tro at man kunne slarve videre under settene ble de prompte korrigert).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn