NorCargo på besøk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Skulle jeg finne på å søke ny jobb en gang så vet jeg hva jeg skal linke til..... ;D

    Kommer nok snart med gode nyheter gutter!!!
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å fulgt opp tema om kollekt, at vi hadde dratt en innsamlingsaksjon for Fosse!
    En hundrelapp eller to inn på kontoen til Fosse har vi jo alle råd til å ofre.
    Hva synes dere?

    Støttes 100%
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Fosse:
    Har du brukt et visa/mastercard eller noen annet debit/kredit kort for din transaksjon med western union ? Om så ta umiddelbart kontakt med din kortutsteder og meld fra om økonomisk kriminalitet. Og informer om at transaksjoen ikke legal. Som kortbruker står men meget sterkt ved signaturløse transaksjoner. Så det kan være håp!

    Kort selskapet kan gjøre en "Chargeback" fra western union, om du får din sak igjennom der. Om så vil western union nok måtte ta hele tapet og muligens ikke være intressert i å sende penger for deg. Men der vel ikke akkurat noe du planlegger i fremtiden.

    Har du overført fra konto så er det desverre lite og ingenting å gjøre med saken.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har nok vært så dum at jeg har betalt med kontanter Berg. Tok ut pengene i posthuset, på vei til Western Union... Var det greieste siden dette oversteg 10 000 som er maksgrense i minibank og jeg bruker postbanken.

    Det ser ut som jeg har gjort alle de tabber det er mulig å gjøre Berg, men takker så mye godt tips, jeg skal ta lærdom av dette, og det håper jeg inderlig dere andre gjør også.
     

    trondkj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    65
    Trist å høre, Fosse.
    Jeg har handlet mye på ebay siste året, men aldri vært utsatt for noe slikt. En er jo "bortskjemt" med at folk som handler med hifistæsj er til å stole på, men at det finnes skurker der ute er jo helt klart.
    Greit å betale via paypal eller med bankoverføring med fullt navn og adresse, både på kontoinnehaver og bank. Var en gang ute for en som ville ha penger i kæsj eller med sjekk, det ble for mye styr her som jeg bor, så da ble det ikke noe av handelen.
    Føler med deg iallfall, men det er som du sier, det er bare en vei nå :) Sure penger er det nå iallfall uansett.

    Mvh Trond Kjetil
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Jeg har nok vært så dum at jeg har betalt med kontanter Berg. Tok ut pengene i posthuset, på vei til Western Union... Var det greieste siden dette oversteg 10 000 som er maksgrense i minibank og jeg bruker postbanken.

    Det ser ut som jeg har gjort alle de tabber det er mulig å gjøre Berg, men takker så mye godt tips, jeg skal ta lærdom av dette, og det håper jeg inderlig dere andre gjør også.
    Huff det var virkelig et slag under beltestedet den der gitt. Du har min dypeste medfølelse. Må si du later til å ta det hele utrolig bra, jeg hadde vært helt knekt selv hadde det vært meg.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Når skaden har skjedd så får man bruke en dag eller to til å kjenne på irritasjonen. Men, så lenge man ikke kan få gjort noe med saken så får man bare erkjenne at det var kjedelig, ta med seg erfaringen videre og finne noe å glede seg over. Jeg gleder meg til jeg skal snurre plater igjen :) Det er tross alt der jeg har det meste av musikken.
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Dette var så trist lesing (del 2 ang SME armen) at jeg faktisk føler meg litt uvel her i andre enden. Det er selvsagt ekstremt surt å tape såpass (for de fleste av oss!!) mye penger på slik svindel!!

    Den magre trøsten får vel være at du fikk AVID drivverket til en god pris (for jeg regner med at det var du som snappet denne godsaken som forholdsvis nylig ble lagt ut på bruktbørsen her på sidene - før jeg i det hele tatt rakk å undersøke egne finansieringsmuligheter på denne!), slik at du i sum nok likevel får en full rigg for en i sum "normal" penge når man ser kvaliteten på det du har kjøpt!

    Lykke til i jakten på en arm som du fysisk kan sette fingrene i, og som du til slutt kan sette i din AVID...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Fosse
    dette var for j/&&%/&)=)¤%¤% 11
    Om det hjelper deg noe, kan du få låne en strøken RABCO SL8E tangentialarm så lenge.Den kan festes til hvilket som helst armboard med dobbelsidig teppetape.
    Om interessert send meg PM på sentralen
    mvh
    Leif
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Det er en herlig gjeng her inne!!!!

    Takker for tilbudet LMC, men nå tror jeg ventetiden går mot slutten. Har lagt inn bestilling på ny arm.
    I og med at det var kombinasjonen Acutus, Dynavector 507MKII, Dynavector DRT XV-1 som sådde tanken på å bytte ut Orben så trår jeg like godt til med det jeg vel har lystet mest på hele tiden.... Den andre av de to armene jeg vet skal være en super match med spilleren.

    INGEN, skal ta hifi-gleden fra Fosse :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    10
    Hva med å fulgt opp tema om kollekt, at vi hadde dratt en innsamlingsaksjon for Fosse!
    En hundrelapp eller to inn på kontoen til Fosse har vi jo alle råd til å ofre.
    Hva synes dere?
    Jeg synes dette er et glimrende forslag. Et lite håndslag med f.eks en hundrelapp fra hver av de som synes dette var for jævlig, kunne blitt et plaster på såret som virkelig monnet.

    Fosse, alle forstår at du ikke er avhengig av "kollekt" for å overleve denne hendelsen, men hvis dine "hifi-venner" ønsker å gi et lite bidrag og dermed ta brodden av ditt tap, synes jeg ikke du bør avslå. Jeg oppfordrer deg derfor til å komme opp med et kontonummer pengene kan settes inn på.

    Mvh.
    Ketil
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Veldig trist å høre at du ble lurt Fosse. Det fortjente du virkelig ikke!! Men kjekt å høre at du ikke lar deg knekke! Hadde bare alle selgere vært som deg, da hadde det ikke vært mye problemer i Hi-Fi verden! Håper du får en fin arm på spilleren snart!

    Mvh Kjetil
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Kaster meg på Ketils og Continuos oppfordring, dette var utrolig leit å høre om. Jeg er med på kronerulling. Mvh Magnus

    Jeg synes dette er et glimrende forslag. Et lite håndslag med f.eks en hundrelapp fra hver av de som synes dette var for jævlig, kunne blitt et plaster på såret som virkelig monnet.

    Fosse, alle forstår at du ikke er avhengig av "kollekt" for å overleve denne hendelsen, men hvis dine "hifi-venner" ønsker å gi et lite bidrag og dermed ta brodden av ditt tap, synes jeg ikke du bør avslå. Jeg oppfordrer deg derfor til å komme opp med et kontonummer pengene kan settes inn på.

    Mvh.
    Ketil
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Jeg synes dette var en usannsynlig pen tanke gutter. Veldig, veldig pent gjort, og det varmer langt ned i hjerterota, seriøst, men jeg kan ikke ta imot dette her.

    Blir veldig glad av samholdet her inne og alle disse snille menneskene.....
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    199
    Antall liker
    449
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har nok vært så dum at jeg har betalt med kontanter Berg. Tok ut pengene i posthuset, på vei til Western Union... Var det greieste siden dette oversteg 10 000 som er maksgrense i minibank og jeg bruker postbanken.

    Det ser ut som jeg har gjort alle de tabber det er mulig å gjøre Berg, men takker så mye godt tips, jeg skal ta lærdom av dette, og det håper jeg inderlig dere andre gjør også.
    Din historia får meg å huske hva jeg opplevde i juletider i 2005. Vant en budrunde på ebay og gikk rett i samme fella og tapte faktisk mer penger enn det du nå har gjort. Fikk mine misstanker om selger underveis (fordi det ble opplyst om at selger hadde skiftet e-postadresse) og bad ebay sjekke opp om selger og om han faktisk hadde de varene han prøvde å selge... Fikk da trusselmail i retur fra det jeg trudde var ebay, der jeg ble fortalt at om jeg ikke betalte ville jeg ble saksøkt for at jeg ikke oppfylte mine forpliktelser som vinner av budrunden. Det endet opp med at jeg betalte via... Western Union ... og borte var pengene, og rørmonoblokkene fra Jadis har jeg aldri sett noe til. Meldte saken inn for eBay Trust and Safety og noen byrå som bevaker kjøp på nettet, men til liten nytte.

    Jeg vet sannsynligvis hvordan du har det akkurat nå men du skal bare prøve å legge dette bak deg så fort som mulig, og heller glede deg over at du etterhvert vil få din drømmerigg komplett... Den som venter på noe godt venter aldri for lenge...

    Anders
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Din historia får meg å huske hva jeg opplevde i juletider i 2005. Vant en budrunde på ebay og gikk rett i samme fella og tapte faktisk mer penger enn det du nå har gjort. Fikk mine misstanker om selger underveis (fordi det ble opplyst om at selger hadde skiftet e-postadresse) og bad ebay sjekke opp om selger og om han faktisk hadde de varene han prøvde å selge... Fikk da trusselmail i retur fra det jeg trudde var ebay, der jeg ble fortalt at om jeg ikke betalte ville jeg ble saksøkt for at jeg ikke oppfylte mine forpliktelser som vinner av budrunden. Det endet opp med at jeg betalte via... Western Union ... og borte var pengene, og rørmonoblokkene fra Jadis har jeg aldri sett noe til. Meldte saken inn for eBay Trust and Safety og noen byrå som bevaker kjøp på nettet, men til liten nytte.

    Jeg vet sannsynligvis hvordan du har det akkurat nå men du skal bare prøve å legge dette bak deg så fort som mulig, og heller glede deg over at du etterhvert vil få din drømmerigg komplett... Den som venter på noe godt venter aldri for lenge...

    Anders
    Trist å høre Berka, trist å høre. Jeg er ferdig med dette nå. Jeg sendte en mail til svindleren idag og fortalte ham at om han kom på bedre tanker så visste han hvor han fant meg... Så, en vakker dag har jeg både en SME V og en Dynavector - kan jo være kjekt å ha litt å bytte på ;D

    Seriøst, det som er fint med denne tråden er at folk kanskje kan ta lærdom av det vi har opplevd og ikke gå i samme fella. Jeg oppfordrer alle brukere av ebay å lese litt på forumet der og studere ebays rutiner. Hjelpen du får av ebay når skaden har skjedd er verdt null, jeg må enda vente et par dager til før jeg kan melde fra om "ikke mottatt vare", endatil på spørreundersøkelsen om hvordan jeg opplevde hjelpen deres kunne jeg ikke uttrykke misnøye med mer enn ett forhold :mad:

    Audiogon opplever jeg tryggere, men det kan jo være tilfeldigheter.
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Jeg har handlet masse på e-bay og er veldig fornøyd med de , men jeg kjøper ingenting hvis det ikke er betaling gjennom paypal! De garanterer for pengene til varen er mottatt. Skulle du ikke få varen får du pengene tilbake på kontoen din! Dette skjedde en gang da jeg kjøpte noen Harley-davidson deler fra usa. Jeg fikk aldri varen .Det tok litt tid , men pengene var på min konto igjen etter 6-7 uker. Så om man betaler med paypal vil jeg si at du er ganske trygg.

    Mvh
    Kjetil
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Det er knall-trøft Valentino!!!!

    Nå har jeg forresten en tulling på mailen som påstår at det er han som er selger av SMEV, han ønsker detaljer for transaksjonen så han kan sende armen, mailen hans ble hacket.... Jeg driver å tester hifi-interessen hans litt... Og underretter ebay.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Ja, men spørsmålet om hva som skilte denne armen fra en standard SMEV har tydelivis gitt ham noe å tenke på.... Så anbefalingen om å være oppmerksom når man frekventerer ebay gjelder sterkere enn noen gang. Makan til fanteri fra flere hold har jeg aldri vært borti.

    Men skulle armen mot formodning dukke opp så skal vi nok finne en løsning. Det var det med realistiske forventninger da.... ;D
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg forresten en tulling på mailen som påstår at det er han som er selger av SMEV, han ønsker detaljer for transaksjonen så han kan sende armen, mailen hans ble hacket.... Jeg driver å tester hifi-interessen hans litt...
    Du får helse  ;D

    Frå alvor til spøk; hadde vore så digg om armen dukka opp. Blir liksom litt meir valuta for pengane då  ;)

    Følger spent med, Fosse!
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Det er knall-trøft Valentino!!!!

    Nå har jeg forresten en tulling på mailen som påstår at det er han som er selger av SMEV, han ønsker detaljer for transaksjonen så han kan sende armen, mailen hans ble hacket.... Jeg driver å tester hifi-interessen hans litt... Og underretter ebay.
    Har han bekreftet mottak av penger, eller vil han ha de en gang til?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Har han bekreftet mottak av penger, eller vil han ha de en gang til?
    Nei, dette er en fyr på en annen adresse som påstår at han er selger og venter på penger for å selge varen. Påstår at mailen hans ble hacket.

    "Hi,

    have you done the payment for this item?? so i can make the shipping arrange and postage the item.
    I wait you with the payment details from WesternUnion.
    Please contact me at this email, because someone hackjed my first email.

    Cheers"

    Engelsken virker ha rustet litt siden sist...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det går vel rykter om en blåøyd normann som er en extremt god betaler så flere prøver lykken?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Du tenker på han blonde? ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    om noen skulle ha hacket mailen og lagt inn sitt eget nr etc virker litt pussig?
    IMO
    Mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Kjeltringer dette også, bare litt mindre smart en.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei Fosse.

    Han er ikke lite frekk. Han prøver å få ennå en runde med gryn. Likner litt på den Trinidad historien jeg fortalte deg.

    Asbjørn
     

    ModernArt

    Medlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Takker for hyggelige ord. Jeg så og hørte denne spilleren hos Planetsnapa for halv-annet år siden, den har vel ligget i bakhode siden....

    Ja, nå må nok lytteinntrykkene vente litt på seg. Jeg har altså ikke bestilt armboard til Mørchen (hvordan i alle dager skulle jeg kunne leve med en gullarm på dette chromverket?) Så, hvis alt går etter planen kvitter jeg meg med arm og pickup, kjøper en Dynavector eller SMEV og kobler opp med en Denon DL103 (som jeg kjøpte ny fra USA i forrige uke). Da har jeg i tilfelle prioritert drivverk og arm, så får en skikkelig pickup komme etterhvert.

    Ja, det ante meg at den kunne gli pent inn sammen med Hovland og Graaf Impulse, men det gjør seg bedre i virkeligheten enn i forestillingen (skjønt den evnen er ikke min dårligste). Hovlanden så plutselig så liten ut!

    Men, ett sølvmerke på Audio Magic-hyllen skal jeg unne meg. Ja, dere får unnskylde entusiasmen, men dette er moro - dere skjønner sikkert hva jeg mener...
    Heisann

    Nydelig platespiller, en Mørch DP 6 i chrome ville jo bare være helt rått på denne spilleren da. Har selv eid en DP6 i gull, fantastisk arm både estetisk og lydmessig.

    Best regards :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Ja, jeg hadde en DP-6 i gull for inntil en uke side, men det gikk ikke vet du. Men, han som kjøpte Orben min har en i chrome, så....

    Nå har jeg aldri hørt om noen som har kjørt Mørch på Acutus, men at det ville sett pent ut, det tviler jeg ikke på. Kunne vært artig å prøvd en gang, bare for moro skyld.

    Men nå tror jeg nok at Dynavectoren jeg har bestilt er match made in heaven med dette drivverket...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Skal være en test av Avid Acutus med Reference strømforsyning og Dynavector DV507MKII i siste The Absolute Sounds. Noen som kan orientere meg kort om anmeldelsen?

    Får plukke med meg bladet på vei hjem fra jobb, litt å lese på i påvente av Fidelity.
     

    Boe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Virker som den testen i Absolute Sound ble utsatt til neste nummer, selv om den ble annonsert i forrige.

    Og gratulerer masse med ny arm, nå er det på tide at du bare får det vidunderlig morro etter alt du har gjennomgått den siste tida.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Den ble ikke utsatt; "clearly ranks among the handful of top analog playback contenders" (Wayne Garcia). Ble for øvrig testet med en SME V.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Ja, har nå lest testen og det var jo litt av en omtale. Nå var jo dette som nevnt med Reference powersupply, men likevel.... Testet med SME V og avbildet med DV507MKII, det indikerer jo at begge representerer god match.

    Nå begynner vi å nærme oss her. Armen er på plass i stua, men lyden lar vente på seg - mangler armboard/adaptorplate for å feste 507II på Acutus, er i bestilling.

    Dere får likevel et par bilder.... det kommer flere, etterhvert som vi trer frem her.





    Har kjøpt et ekstra headshell, så har jeg mulighet for å bytte litt pickuper etterhvert.

    Himmel og hav for en byggekvalitet på denne Dynavectorarmen.

    Her er forresten en test:
    http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1205/dynavector507mkii.htm
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn