NorCargo på besøk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • B

    break_out

    Gjest
    Viktig å ta noen pust i bakken å nyte det er klart, og en skulle tro at du er godt skodd en tid fremmover. Det klør virkelig når en ser på denne tråen din med alt dette nye utstyret, men jeg har ikke midlene for tiden.. Du ser jeg skal bruke penger på trær, busker og stein.. hage skal det bli rundt huset. Men skal nokk få lurt inn en div post i budsjettet for et mindre innkjøp.. kanskje. Når det gjelder step-up har jeg laget meg en med Jensen transformatorer. Denne saken jobber ekstremt bra med min PU og lydbildet vokser etter hvert, vurderte hurtig innspilling i starten, men den var så bra uten at jeg heller blir med på oppturen gradvis.



    Lukter forresten litt på disse Zyx PU’ene, er det noen som har kjennskap?



    Tror nok det stopper for en stund nå break_out. Både av hensyn til økonomi og faktisk lyst. Man må stoppe opp og nyte oppgraderingen, hvis ikke blir det bare jag.

    Jeg skal spille inn pu og bli kjent med den. Lodde om trafo, og på sikt lete etter annen step-up-anordning. Men, etter det skal det roes ned og spilles musikk ;D Tross alt det det handler om.

    Jeg har tatt det litt sånn i bolker. Jeg tok kabler i våres/sommer, vinylriggen nå, og ja, det er godt å kunne anse noe for "ferdig". Jeg tenker litt sånn at når jeg skal gjøre noe, så må jeg gjøre det sånn at det monner. Liker bedre å ta en skikkelig oppgradering på ett område en å flikke litt her og litt der (bytte av cd-spiller ble litt sånn, men det kostet meg heller ikke noe).

    På sikt kunne jeg godt tenkt meg nyeste utgave av Merlin VSM i pianolakk, men det blir IKKE i nær fremtid, om overhode.

    Forsterkeriet blir stående. Skulle jeg testet noen annet der måtte det vært én mot to GM20. Hovlanden min gir jeg IKKE slipp på.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    StereoJoe, du er selvsagt velkommen, men det vet du jo.
    Ellers var det litt tungt å reise fra anlegget torsdag, men "ventetiden har vært svært hyggelig".

    Må bare få rette en stor takk til Nightpuma for utmerket guiding i Køben.

    Har bare lyst til å gå litt off-topic og si at København er den desistert beste byen jeg har vært i når det gjelder shopping av vinyl - helt utrolig.

    Fant en butikk i Gamle Kongevei, og en annen i Gotergaten.





    Byttet fra første sjappe.

    Butikken i Gamle Kongevei er så soleklart det heftigste jeg har vært borti med hensyn til vinyl. Ett av rommene..



    Nightpuma i jazz-avdelingen



    Så måtte vi selvsagt innom Illums Bolighus. Bedrev litt installasjonskunst for Valentinos skyld...



    Men, idag skal det snurres vinyl i heimen...
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Du har det tøfft for tiden, du Fosse.

    En bør kanskje lese seg en båttur til København; de butikkene der kunne jeg godt tenkt meg å tilbringe dager i …
     

    Audio Art

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    618
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    Kjempe bilder Andre... kjøben er en deilig by!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Du har det tøfft for tiden, du Fosse.

    En bør kanskje lese seg en båttur til København; de butikkene der kunne jeg godt tenkt meg å tilbringe dager i …
    Ja, butikken i Gamle Kongevei hadde så mye plater i så god stand at det ble nesten for mye av det gode (eller faren for å blakke seg faretruende stor). Alt ordnet etter kategori og alfabetisk etter artist. Og hvilket utvalg da man.

    Ellers får du ta turen bort en dag snart. Jeg driver innspilling av Te Kaitoraen for harde livet her. Det kommer seg radig, men jeg har enda et stykke igjen for å matche XV-1S mht åpenhet og dynamikk. Men, det er jo mulig den aldri kommer dit. Er imidlertid fryktelig spent på hvordan det det utvikler seg de neste tjue timene.

    Denne pickupen har den sikreste toppen jeg har vært borti (uten at jeg skal hardnakket skal påstå den er bedre enn XV-1S). Men, det kan dukke frem mye her, rommet har blitt adskillig dypere, bare i løpet av ei snau kanne kaffe. Artig hvordan noen produkter får deg til blade rundt blandt plater du aldri har fått skikk på.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei Andrè

    Nei men for noen fine bilder du ;D og takk for en veldig hyggelig helg ;)
    Jeg kan virkelig bekrefte at Soundstation i Gammel Kongevej har et utvalg, kvalitet og kompetanse jeg aldri har sett maken til. Anbefales på det varmeste til alle vinylfreaks.

    Asbjørn
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan virkelig bekrefte at Soundstation i Gammel Kongevej har et utvalg, kvalitet og kompetanse jeg aldri har sett maken til. Anbefales på det varmeste til alle vinylfreaks.
    Var i Køben i jula og tråla gjennom eindel vinylsjapper. Men denne fekk eg ikkje med meg. Dumt for meg, flaks for lommeboka (undertegnede har utan unntak svært vanskeleg for å begrensa seg når han står blant masse deilig vinyl). Byen din er fin, Asbjørn, kan utan problem forestilla meg at du kan trivast der.

    Og oppsettet ditt no, kjære fotograf Fosse, det ser søren meg så lekkert ut altså (eg trudde ikkje det kunne bli lekrare, men der tok eg feil gitt). Eg held forøvrig med deg mhp å beholde Hovlanden, nydeleg sak den der.

    Mvh. Karl
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Takker for hygglige ord LydKarl.

    Er jo enig vedrørende utseendet. Men det avgjørende er hvilket ENORM lydmessig forbedring dette har vært. Så snart jeg får noen flere timer på Te Kaitora Rua slik at den får falt på plass så innkaller jeg Parelius, Boe med flere til en shoot-out mot XV-1S. Så får vi se hvilken pickup som er best match i oppsettet. Igår var det en oppblomstring av lyden fra sent ettermiddag til midnatt som var enorm. Pickupen åpnet betraktelig, og den glatte signaturen skinte igjennom.

    Lover at det blir mer utfyllende lytteinntrykk etter den seansen. Og får vi tid så kommer jeg til å ta med Dynavectors aktive head-amp i sammenligningen.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Det må bli over helgen, Fosse. Mine bokfingre må bedrive litt mureri i første del av helgen. Ville vært herlig om du fikk tak i head-ampen.

    Stemmer det at Kaitoraen beveger seg mot Koetsuforførelsen?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Over helgen passer supert for en prøvelytt. Over nest helg bør den ha fått såvidt mange timer at den skulle være klar for en direkte sammenligning.

    Head-amp er en forsterker for å få et mc-signal opp til mm-nivå (tilsvarende step-up trafo).
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Det ante meg, Fosse. Jeg var lettere euforisk i går kveld. Du får ha meg unnskyldt.
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Så ble det endelig min tur til å oppleve musikk og lyd av første klasse hjemme hos Fosse!

    Jeg fikk presset inn et par timer i går ettermiddag (jobbreiser trenger ikke bare bety stress, gitt) og som vanlig var det svært hyggelig å besøke Casa del Fosse i hovedstaden.

    Formålet med besøket var selvsagt å legge øyne og ører til Avid Acutus. Og for en opplevelse! Oppsettet spiller nå utrolig "maskulint", med en forrykende kontant og dynamisk karakter. Perkusjon og piano i gode opptak fremstår så eksplosivt at det er en fryd - det er så en nekter å tro at dette leveres at 1 stk 6,5" pr side! Samtidig som musikken drives fremover med voldsom kraft, er det en slags ro over det hele som gjør at en senker skuldrene og virkelig slapper av. En sjelden kombinasjon, som nok sier litt om hvor balansert denne vinylriggen faktisk er. Med tanke på at pick-up ikke hadde mer enn ca 20(?) timer bak seg, er jeg veldig, veldig imponert...

    Totalt sett er vel dette den flotteste opplevelsen jeg har hatt med vinyl noensinne. En har jo hørt mye bra på messer også, men da er det så mange faktorer tilstede at det blir vanskelig å si noe spesifikt om platespillerne alene. Det er bare å gratulere Fosse med svært vellykket og gjennomført god lyd!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Takker for pene ord StereoJoe.

    Nå har jeg loddet om Lundahl step-up trafoen til 26X forsterkning (da må jo den også spilles inn på nytt). Dette gir en del mer gain og senker samtidig impedansen til en fjerdedel. Jeg har ikke kommet så langt som til å jobbe med belastning. Foreløpig kjøres Te Kaitora på 1480ohm og kunne nok med fordel sett en noe lavere verdi. En ting av gangen.

    Ellers går innspillingen så det suser, men det er vanskelig å komme helt i mål med justering av alle parametre i og med at pickupen stadig forandrer karakter nå i starten. Startet lukket, har åpnet seg betraktelig etterhvert, men jeg har vel ikke fått bassen helt i havn enda. Får begynne å jobbe mer systematisk med dette når jeg runder 50 timer.

    Er det noen som har erfaringer å dele vedrørende belastning og stiftetrykk på Te Kaitora Rua?

    Ny drivreim til Acutusen ligger og venter på montasje, noe som i følge Snapa skal gi et betydelig løft i dynamikk og fremdrift. Men her har jeg bestemt meg for å vente, må ta en ting av gangen så jeg kan få en fornemmelse av hva som gjør hva.

    MerlinTheMagician innom igår, han har jo kjennskap til både høyttaler og forsterker.



    Vi monterte sengeteppet i åpningen til entréen og befolket stuegulvet med puter. Selvsagt etter å ha blendet persiennene, bare så ikke naboskapet skulle bli fristet til å kreve tvangsinnleggelse ;D
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Det gjør en stakkars småbarnsfar godt å se at ditt elegante hjem ikke er fullstendig striglet hele tiden, Fosse.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Carefully unorganized ;D

    For å komme tilbake til step-up trafo.

    Dersom jeg går for en Bent MU/TX103, er det noen som har tanker om kobber vs sølv?

    Jeg vet at sølv-varianten har noen fordeler fremfor kobber-varianten vedrørende dynamikk og detaljering. Men, jeg tenker som så at siden det sitter kobber i spolene på pu, og jeg bruk kobber i kabler forøvrig, og internkabling sikkert er i kobber, vil dette da være å foretrekke?

    Jeg har litt tro på å finne produkter med samme filosofi (Merlin bruker Hovland og Cardas komponenter f.eks).

    Noen som har egenhendig kjennskap til nevnte trafoer?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Og slike mengder flaskefor! Ikke rart det låter som de sier.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Og slike mengder flaskefor! Ikke rart det låter som de sier.
    Det er en flott samling Fosse har der!

    Gjorde det noen forbedring med teppet i åpningen, Fosse?
     

    MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    Jeg må takke for et veldig hyggelig besøk! Det var både godlyd, vellyd og masselyd! Merlin Graaf og hovland sammen med den nye platespilleren din var en glede og høre på! Pluss det ble servert mye ny musikk. Det var veldig moro! :)
    Tvangsinnleggelsen kommer nok snart skal du se, frivillig eller ufrivillig :) hehehe :D Uansett vi snakkes på onsdag i påsken. Det gleder jeg meg til! Og etter det så blir det en tur oppom til meg når Aesthetix`en har ramlet inn døren. Det blir noe og glede seg til. Preamp er noe jeg mangler og jeg gleder meg enormt til og få den i hus. Bare det spiller så bra som forventet. Vi snakkes! Takker og bukker! :D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Ja, det gjorde faktisk det Parelius. Tydelig at teppet lar bassen få slippe ut, mens det demper noe av den harde romklangen som vender tilbake fra kjøkken/entré/spisestuekrok. Ellers er jo uttrykket til dama alene verdt hele jobben med å feste sengeteppet ved hjelp av stoler og teleskopiske vaskeapparat.

    Gir litt mer ro og oversikt, særlig i dynamiske passasjer.

    Edit: Utrolig hyggelig MerlinTheMagician. Ellers gleder jeg meg til å legge øre til dine MX, og øyne til pianolakken ;)
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Hmm, har du sett disse akustikkgardinene de har på IKEA? Ser for meg et mørk brunt et hengende fra gardinstang i messing med rokokkoendeendespyd og med gylne magebelter med endedusker for å holde dem halvåpne til daglig. Det vil nok Frøken like! ;D
     

    MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    Tror nok at kobber er og foretrekke. George Cardas har noen teorier om hvorfor det skal låte best. Husker dem bare ikke detaljert, men mener du kan finne en god del av filosofiene på www.cardas.com. Er redd for at sølv kan bli "Detaljert" på bekostning av tonal balanse.

    :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Tror nok at kobber er og foretrekke. George Cardas har noen teorier om hvorfor det skal låte best. Husker dem bare ikke detaljert, men mener du kan finne en god del av filosofiene på www.cardas.com. Er redd for at sølv kan bli "Detaljert" på bekostning av tonal balanse.

    :)
    Jeg heller vel også mest til den siden, skjønt det er de som mener at sølv-varianten objektivt sett (jeg ser den) er bedre. Men, skal man måtte velge mellom "feil" så vil jeg nok foretrekke de som kobber-varianten gjør.

    Så, var det synergien igjen da, blir den bedre her tro?
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hmm, har du sett disse akustikkgardinene de har på IKEA? Ser for meg et mørk brunt et hengende fra gardinstang i messing med rokokkoendeendespyd og med gylne magebelter med endedusker for å holde dem halvåpne til daglig. Det vil nok Frøken like! ;D
    Hei Valentino.

    Har du en link til de gardinene?

    Asbjørn
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Nei, men de er i katalogen. Har ingen idé om de akustiske egenskapene, vel og merke, bare at de markedsføres som akustikkgardiner.

    Det ser ikke ut til at forslaget mitt om gulldusker gikk hjem gitt.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Nei, men de er i katalogen. Har ingen idé om de akustiske egenskapene, vel og merke, bare at de markedsføres som akustikkgardiner.

    Det ser ikke ut til at forslaget mitt om gulldusker gikk hjem gitt.
    Takker. Jeg får vel begrave meg litt i katalogen da ;)

    Asbjørn
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Jeg antok forslaget ditt var ment som god spøk Valentino.

    Som nevnt per telefon igår Nightpuma, jeg tror du skal se deg litt rundt etter akustikkplater og DaaDer. Med det lille rommet og det anlegget blir nok det beste investering. Akustikkgardiner hjelper ikke nedover i frekvensene.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Smilte du bittelitt, Fosse?

    Slike akustikkgardiner kan kanskje gjøre bittelitt diffus nyte når de ikke er i bruk. I bruk blir de nok ganske ulineære. Må nok ordentlig lut til ja.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Holdt på å ramle av stolen Valentino....

    Vel, vi fortsetter med "venner-tråden". Jeg har slitt litt med justering av uinnspilt pickup. Den er litt kamelonsk nå i starten. Regner med å få den i havn over påske.

    Men, idag hadde jeg veltrente ører og blide fjes på besøk. Hagto er jo tidligere eier av min Hovland, og to ganger eier av Merlin VSM, så han følte seg tydeligvis hjemme. Geir finner fort roen.

    Helene hadde bakt kake før hun gikk på jobb, alt må være klart til fredagskveld med gutta:)





    Te Kaitoraen kommer seg stadig, vi skriver 55 timer.

    Ellers byttet vi rør på GM20 og konkluderte vel med at den spiller best uten 6922....
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg antok forslaget ditt var ment som god spøk Valentino.

    Som nevnt per telefon igår Nightpuma, jeg tror du skal se deg litt rundt etter akustikkplater og DaaDer. Med det lille rommet og det anlegget blir nok det beste investering. Akustikkgardiner hjelper ikke nedover i frekvensene.
    Det har du helt rett i Fosse, men det er et lite vindu som trenger litt tøy, og DAAD'er er vel ikke så funksjonelle som gardiner ;D

    Asbjørn
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei Fosse.

    Det så jammen hyggelig ut du, skulle gjerne satt i den sofaen i kveld ;)

    Men du, angående bytte av 6922, konkluderte herrene med at 6n6p spilte bedre?

    Asbjørn
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Her ikveld var det stor enighet om at 6n6p spilte mer avslappet og glattere i mitt oppsett. Men, vi gjorde ikke noen vitenskapelig test ut av det. Likevel, vi foretrak altså dette røret (som jeg jo har fått av deg Nightpuma, tusen hjertelig takk), fremfor Mullard 6DJ8 (jeg skylder deg et sett) på et tilfeldig utvalg musikk.

    Det ble mer flyt og fokus på musikken. Kanskje noe av trøkket nedover avtar, mindre fokus på transienter, men det låter glattere og mykere. Kanskje slår pendelen andre veien når puen er innspilt?

    Men, jeg tror nok jeg holder en knapp på 6n6p røret, i hvert fall inntil videre.

    Hadde vært hyggelig om du var har, men vi får heller ta en kaffe i Arendal i påsken ;)
     
    P

    Parelius

    Gjest


    Te Kaitoraen kommer seg stadig, vi skriver 55 timer.
    Innspilling av PU sammen med venner og vin... Har hørt det tar inntil 500 vintimer før alt er i mål. Da kan du selvfølgelig kjøpe en ny PU...

    Godt liv, dette! ;D ;D ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for en kjempehyggelig helg Fosse. Deilig kake, bra drikkevarer og nydelig anlegg med god lyd og masse flott musikk. Fin lørdag også med runden vår rundt i Oslos hifisjapper. Skikkelig god service i noen av butikkene, og brukbar lyd. Men man opplever vel at man har fått god god lyd hjemme også etterhvert.
    Synes Merlin VSM hos deg var en stor opplevelse. Kjempegod lyd og en utrolig vakker platespiller. Var litt overrasket over at det var så lett å høre forskjell på lyden bare ved litt justering av VTA men aller mest overrasket ved justering av nåletrykket. Viser nok at du har fått deg et skikkelig topptrimmet highend anlegg. Må si at det var en skikkelig hyggelig og positiv opplevelse med meeeeget god lyd :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Har lyst til å takke selv Hagto, dette var veldig, veldig hyggelig. Både fredag og lørdag.
    Utrolig moro at du hadde så god tid og ro når du var innover.

    Ja den er overraskende vàr for justeringer den riggen, og jeg var nok litt på "tur" når dere kom, men vi fikk da rodd det nogenlunde i havn i løpet av kvelden. Loddet ellers om step-upen til 13X forsterkning etter at dere dro, orker ikke ha i hode at jeg må spille inn step-up også). Jobbet litt med belastning av pickup igår. Jeg må få meg en step-up sak som enkelt muliggjør skifte av belastning. Noen som vet om noe sted jeg kan få tak på kvalitetsmotstander i Oslo? Elfa, har de OK saker? Tenkte bruke Haddock, lik de som sitter i Merlin. Det har blitt klart for meg at Dynavectoren liker lavere belastning enn jeg har fòret den med. Dette er jo en justering som er for enkel, billig og utslagsgivende til å la stå uforsøkt.

    Håper vi sees igjen snart.

    Er det noen der ute som har testet Bent TX-103 mot Kondo/Audio Note Japan step-up?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    Har bare lyst til å takke DIY-guru Budda for en veldig hyggelig og (for meg) lærerik prat på telefon idag. Fikk noen gode råd om valg av trafoer og motstander. Vi får se hvor veien går etterhvert. Kanskje blir det mer DIY, i ryddigere former...

    Her er griseriet slik det ser ut per idag.


    Ellers var Parelius innom med Herron igår, den gjorde seg på ingen måte bort i oppsettet. Tight og herlig. Utsøkt byggekvalitet på det riaa-trinnet.



    Hva er det forresten med bærere av navnet Geir og hifi?
    Tredje fyren med samme navn som er på besøk i løpet av fire dager..... Dette er jo bare herlig, for jeg er dårlig med navn. Trivelige karer alle tre:)

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.477
    Torget vurderinger
    24
    De trenger VELDIG lang innspillingstid disse Dynavectorene. Opplever forbedringer opp mot 80 timer som jeg nå skriver. Særlig åpenhet i mellomtonen og glatthet i toppen er lønn for "strevet". Men, nå har jeg jobbet litt mer med justering av offset og VTA foruten belastning.

    Har bestilt en del kvalitetsmotstander, men inntil videre låner jeg noen. Den sier klart ifra om alt Te Kaitoraen. Feil offset og toppen mister sitt silkemyke uttrykk. For høy inngangsimpedanse og sammenhengen mellom frekvensfløyene uteblir. Funnet ut at belastning mellom 100 og 200 ohm funker beste, da låter den fyldig og med fin sammenheng. Merker faktisk god forskjell på om jeg bruker høykvalitet eller rimelige motstander i parallell med riaa-trinnet.

    Den er ganske strippet, denne saken.



    Har loddet på noen kabler slik at jeg lett kan lodde ulike motstander ut og inn uten å måtte berøre pinne på trafoen direkte.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn