Det kan vi. I dag skal jeg svømme og deretter drikke, men lørdag og søndag. Sender deg en PM med telefonnr.Kunne vi snakkes sammen i helgen Parelius? Kanskje en kopp kaffe og litt pu-prat?
Urushi Black.Hei, Fosse,
Hvilken Koetsu er det du har på besøk?
mvj
Hmm, det med litt "fraværende" bass var litt overraskende. Tvert imot, vil jeg si i mitt oppsett. Det var rart. Den sporer ok? Ikke noe behov for ekstra vekt på armen? (Vet du efektiv masse på Dynaen?) Men den er magisk, og du glemmer lyden og hører på musikken, ingen tvil om det.
Jepp, det synes å gå et kosesmil over KWs ansikt.
Tror jeg overvar den første Underwater operasession ever, kunne det ha vært rundt 1990-91 tro? Litt som sundbåt-operaen her i byen igrunn... flott musikk i litt bråkete omgivelser; men samlet sett gis en god stemning og en levende musikkopplevelse.gut_man, du dannelsesmanglende fra sildoljebyen; En tirsdag- eller torsdagskveld på Underwater har fått mannesker til å komme ut av den pietistiske sump tidligere. .
Vi gjør jo så godt vi kan da VidarP, drar på konsert i håp om økt innsikt.PS: å si at man IKKE liker opera... vel, som representant for operabyen her til lands; jeg er ikke overveldende imponert
Mvh Vidar P
Ikke mye bråk under sangen her på Underwater, det kan jeg love deg Vidar. Tyst om i graven (fra oss tilhørere) under fremførelsen. Vanligvis 4 sett med tre sanger i hvert. Utrolig å ha det rett rundt hjørnet, dette tilbudet. Og øl er alltid godt.flott musikk i litt bråkete omgivelser; men samlet sett gis en god stemning og en levende musikkopplevelse.
Skala bør absolutt være en het kanditat jaLyra er så absolutt en kandidat, og er ett av flere gode råd jeg har fått på audiogon (se egen link). Særlig Skala er aktuell. Skal etter sigende være noe varmere og glattere enn resten av sortimentet til Lyra (og særlig Helikon).
Du er muligens inne på noe der :-/Takker for flott og nyttig innspill Jens.
Dine inntrykk og beskrivelser av tidligere utgaver Lyra samsvarer med min mindre inngående kjennskap. Kan kanskje benytte mitt møte med Lyra Titan til å utdype mitt inntrykk av Koetsu. Første gang jeg hørte Titan slo bassen meg som sinnsykt stram, men den traff vel ikke min lydfilosofi helt. Jeg ble i overkant fokusert på enkeltparametre. Med Koetsuen så blir det litt sånn at alt bare er der og høres riktig ut. Jeg sitter ikke og tenker over hvor fantastisk toppen eller bunnen er, snarere sitter jeg og lytter til musikken. Ingenting oppleves å mangle, det henger bare sammen og høres naturlig ut.
Tar jeg meg krampaktig sammen og lytter etter enkeltparametre, finner jeg dem tilstrekkelig tilstede alle sammen.
(Inntrykkene er basert på ulike oppsett, med lang tid imellom osv, osv, så de har liten egentlig verdi, bare tanker jeg gjør meg).
Det har vel tidligere muligens vært slik at Lyra og Koestu har vært litt "hund og katt".Var en eldre versjon av Titan jeg hørte. Hovedpoenget mitt var at dette i første rekke handler om prioriteringer og smak og behag. Koetsuens prioritering ligger nok mitt hjerte nærmest. La meg stresse at betraktningene kommer på syltynt grunnlag og vidt forskjellige oppsett.
Forøvrig morsomt og spennende å høre at Lyras huslyd ser ut til å dreie.
Hagto, jeg visste ikke at du var tidligere vinylfantast. Det forundere meg forresten lite, du er jo en søkende mann. Takker for pene ord (og du har jo eid to av komponentene mine, så du er nesten forpliktet til uttalelsen ) Er ikke så ganske lite fornøyd selv. Var trist å lese om Jan Allerts' avslutning....
Ååååhhh, den var pen!Urushi Black.
He he, joda, men likevel:- nesten halv pris...det er jo nesten ikkeno'...!
Arne K
Du der som eier både Koetsu og XV-1S, hvordan har det seg at du gikk fritt sist fredag ;DHvis dette medfører riktighet, så er jo Koetsu plutselig tilgjengelig for de som bare er halvt gal også, og får lov å bevege seg uten tvangstrøye.
Jobber alltid "undercover" på fredager. ;DDu der som eier både Koetsu og XV-1S, hvordan har det seg at du gikk fritt sist fredag ;D