Nordost Odin "Kinarøver edition"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    41.715
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Tør f... ikke ta av topplokket, men tror ikke jeg har blitt lurt:

Esoteric X-01 D 001.jpg
    brukes ikke særlig ofte.

mvh

L

larkus

Gjest
    Oslo Audio Society OAS) testet visst denne Edge-spilleren med veldig positiv omtale i 2008, like før avsløringen av innmaten ble presentert.
    Omtalen ble lagt ut på hfs, men forsvant sporenstreks når det kom for en dag hva som befant seg på innsiden av apparatet. Nesten ingen rakk å lese testen før den ble trukket tilbake.
    Etter en stund dukket omtalen opp igjen i revidert utgave, med ikke fullt så bra resultat for spilleren.

http://www.hifisentralen.no/forumet/oslo-audio-society/23782-vi-tester-edge-g-cd-spiller.html

Noen som greier å grave opp den første omtalen som ble trukket tilbake for "revidering og korrekturlesing"?

Sist redigert:

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    "Det som derimot ble problemstillingen er at jeg klarer å skille Edge G CD fra de tre andre og min omtale får derfor et ikke ubetydelig subjektivt tilsnitt. Som nevnt er det etter min mening små forskjeller mellom digitale kilder og dermed er det mulig for andre å tolke og konkludere på en annen måte enn meg etter en måned med Edge G CD i hus."

Hmm.. de virker som amatører disse folkene. Og de har tydeligvis ganske liten integritet eller ryggrad eller tro på egne ferdigheter dersom de må "dikte opp" nye lytteinntrykk etter de har åpnet panserert og opplevd at selvtilliten som lydanmelder plutselig har sunket. Men, hadde sikkert vært artig med opprinnelig omtale. Kanskje de til og med der har forstått noe riktig ut fra det de har hørt?

C

cruiser

Gjest
    "Det som derimot ble problemstillingen er at jeg klarer å skille Edge G CD fra de tre andre og min omtale får derfor et ikke ubetydelig subjektivt tilsnitt. Som nevnt er det etter min mening små forskjeller mellom digitale kilder og dermed er det mulig for andre å tolke og konkludere på en annen måte enn meg etter en måned med Edge G CD i hus."

Hmm.. de virker som amatører disse folkene. Og de har tydeligvis ganske liten integritet eller ryggrad eller tro på egne ferdigheter dersom de må "dikte opp" nye lytteinntrykk etter de har åpnet panserert og opplevd at selvtilliten som lydanmelder plutselig har sunket. Men, hadde sikkert vært artig med opprinnelig omtale. Kanskje de til og med der har forstått noe riktig ut fra det de har hørt?
    De _ER_ amatører, dette er snakk om en gjeng fra en hifiklubb som ikke får betalt noe som helst for disse testene, såvidt meg bekjent..

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219

Denne "krigen" ang denne Edge spiller har du allerede tapt i andre tråder her inne.
    La meg sitere tidligere innlegg fra deg:
    "Forresten er jeg enig i at den Edge GCD ser litt mye ut som den er satt sammen på kjøkkenbenken, til å være så dyr."

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Fanatisme er en følelse av å være fylt med overdreven, ukritisk nidkjærhet, spesielt for en ekstremt religiøs eller politisk sak, eller med en besettende entusiasme for et tidsfordriv eller en hobby. Fanatisme betegner altså en blind, ensidig tro eller begeistring for noe.[1]
    Ifølge filosofen George Santayana så er fanatisme å fordoble innsatsen når du har glemt målet.[2]; ifølge Winston Churchill er en fanatiker en som ikke kan skifte mening og som ikke vil skifte tema. Veldig strenge standarder og veldig liten toleranse.

Fanatisme - Wikipedia

L

larkus

Gjest

Så lenge et testpanel vet eller tror noe som helst på forhånd om det produktet som testes (pris, utseende, merke, teknologi, tidligere omtaler osv.) er det umulig å stole på testresultatet.

Jeg tipper at det positive lytteinntrykket til OAS i den første testen var sterkt preget i positiv retning av at det var et dyrt produkt med tidligere gode omtaler. Den andre testrapporten var naturlig nok sterkt preget i negativ retning pga. oppdagelsen av hva elektronikken i spilleren egentlig bestod av. I tillegg fikk nok OAS litt kalde føtter når det gjaldt egen troverdighet og selvtillit.

Ingen av disse testrapportene er egentlig noe å rette seg etter. Hvis OAS i den første testen av Edge G CD hadde vært totalt uvitende om hva de lyttet til, hadde resultatet vært troverdig. (Hvis de i det hele tatt hadde tatt sjansen på å konkludere under slike omstendigheter):)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.769
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

sense

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Edge- spilleren er bare et enkelt- slag i krigen.

Krig? Pick your fights!!!

Hilsen offiser og tidligere eier av Edge GCD :cool:;)
    Klarte du å få solgt den, eller ga du den bort?
    Mener jeg ga rundt 3K for den :) Uavhengig av hvordan den så ut på innsiden hadde den ingen problemer med å forsvare den prisen i hvert fall :)
    Valgte selv og bygge den om litt... bare litt da;)

Pioneer innmat... spilte dvd audio også...

Sense..

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.648
    Torget vurderinger
    1
    Edgespilleren er en Denon; antagelig en 1740 (som jeg ikke finner innmatbilder av). Edge er praktisk talt dønn lik Denon 1730 innvendig. Se på drivverlet og den blå stripa; identisk. Notèr også de røde utgangene. Det er ingen tvil hvor den stammer fra.

Vedlegg

kennethjensen

Medlem
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    0
    Kina lager jo kopier av biler, av alt annet..hvorfor ikke også en cdspiller ? Ayre er forøvrig Amerikansk
    Produseres spillerne i US?

mvh
    Håndbygget i Colorado
    det ingen hemmelig at basen i en ayre cd afspiller er en oppo bluray. Men Ayre har dog brugt enorm meget tid på strømforsyningen der i. Så den er delvist bygget i Colorado :)

det helt normalt idag at man " låner " fra andre. Især oppo er meget benyttet. Og ikke uden grund. For det en rigtig god base at starte fra. Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken to gange

B W

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Antall liker
    53
    Hei

Min nysgjerrighet tok overhånd. Kunne ikke la være og måtte få dem testet. Nå er komplett sett med Nordost Odin kinarøver versjon på vei hjem til meg. Er det noen med Nordost originale (trenger ikke å være Odin haha) som vil teste dem med ''mine'' kabler? Ville vært spennende å finne ut hvor dårlig/gode de er.. :)

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    41.715
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hei

Min nysgjerrighet tok overhånd. Kunne ikke la være og måtte få dem testet. Nå er komplett sett med Nordost Odin kinarøver versjon på vei hjem til meg. Er det noen med Nordost originale (trenger ikke å være Odin haha) som vil teste dem med ''mine'' kabler? Ville vært spennende å finne ut hvor dårlig/gode de er.. :)
    Se det ja,dette kan bli spennende men tviler på at du får noen med deg å teste sammen med dem orginale?

mvh

B W

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Antall liker
    53
    Hei

Se det ja,dette kan bli spennende men tviler på at du får noen med deg å teste sammen med dem orginale?

mvh
    interessant lesing:
    Do Coat Hangers Sound As Good Monster Cables? – Consumerist

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    For de som måtte være interessert: Det er to forskjellige kinarøver-Nordostkabler til salgs på Finn nå.

Begge to blir solgt som om det skulle være ekte vare, bortsett fra at selgerne innrømmer at alt ikke er som det skal gjennom prisforlangende.

Sist redigert av en moderator:
    X

X186841

Gjest
    Trenger ikke være uekte vare Forde de er billige. Har selv solgt Nordost og Audioquest billig som var garantert ekte men ville bare bli kvitt tullekablene.

For de som måtte være interessert: Det er to forskjellige kinarøver-Nordostkabler til salgs på Finn nå.

Begge to blir solgt som om det skulle være ekte vare, bortsett fra at selgerne innrømmer at alt ikke er som det skal gjennom prisforlangende.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    879
    Torget vurderinger
    8
    Trenger ikke være uekte vare Forde de er billige. Har selv solgt Nordost og Audioquest billig som var garantert ekte men ville bare bli kvitt tullekablene.

Det er bare å ta kontakt med meg neste gang du skal selge noen "tullekabler" :cool:

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da Frank Robert var vennlig nok til å sende meg et par med kinarøver Odin`s, har jeg nå startet en liten test av kablene.

IMG_0126.jpg

Sånn innledende er kvalitetsinntrykket av kablene godt. En kjenning av meg har originalene, og uten at jeg ennå har fått sammenlignet direkte, ser kopien identisk ut. Særlig selve kabelen ser svært lik ut. WBT-kontaktene ser også identisk ut med originalen. Dessverre er loddingen forseglet av lim, slik at jeg ikke kan se hvordan kvaliteten er på kabler og lodding. Dette underbygger min teori om at selve kabelen kommer fra den samme underleverandøren/fabrikken som også forsyner Nordost med råvarer. Originalen er imidlertid montert i USA. Denne er utvilsomt fake, da serienummeret OD8010 er identisk på alle kabler som jeg har sett på nettet.

Lytteinntrykket er at dette ikke er dårlige kabler. Sammenlignet med de Nordost Frey-kablene jeg bruker til vanlig, klarer de seg svært godt. Ut over det har jeg fått for lite tid med de, til å si noe mer kvalifisert.

Jeg håper å få muligheten til å teste de mot originalen hos kjenningen min, som altså har et par etterhvert. Det kan jo bli interessant.

Originalen koster i dag svimlende 111.000 kroner. Så om disse spiller like bra, så er det jo tankevekkende...

En annen tankevekkende tanke er at piratvarer faktisk er ulovlige. :p

Sist redigert:

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    616
    En kjenning av meg har originalene, og uten at jeg ennå har fått sammenlignet direkte, ser kopien identisk ut. Særlig selve kabelen ser svært lik ut. WBT-kontaktene ser også identisk ut med originalen.
    Hvis WBT-kontaktene ser like ut, har kjenningen din også blitt lurt. Ekte ODIN RCA er bestykket med kostbare WBT NextGen. Har til nå ikke sett noen kinarøvere med NextGen. Tror ikke det finnes fake WBT NextGen pr. i dag, og dersom røverene skulle ha brukt ekte WBT NextGen, ville utsalgsprisen på kinamikket ha steget kraftig.

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da Frank Robert var vennlig nok til å sende meg et par med kinarøver Odin`s, har jeg nå startet en liten test av kablene.

Vis vedlegget 283659

Sånn innledende er kvalitetsinntrykket av kablene godt. En kjenning av meg har originalene, og uten at jeg ennå har fått sammenlignet direkte, ser kopien identisk ut. Særlig selve kabelen ser svært lik ut. WBT-kontaktene ser også identisk ut med originalen. Dessverre er loddingen forseglet av lim, slik at jeg ikke kan se hvordan kvaliteten er på kabler og lodding. Dette underbygger min teori om at selve kabelen kommer fra den samme underleverandøren/fabrikken som også forsyner Nordost med råvarer. Originalen er imidlertid montert i USA. Denne er utvilsomt fake, da serienummeret OD8010 er identisk på alle kabler som jeg har sett på nettet.

Lytteinntrykket er at dette ikke er dårlige kabler. Sammenlignet med de Nordost Frey-kablene jeg bruker til vanlig, klarer de seg svært godt. Ut over det har jeg fått for lite tid med de, til å si noe mer kvalifisert.

Jeg håper å få muligheten til å teste de mot originalen hos kjenningen min, som altså har et par etterhvert. Det kan jo bli interessant.

Originalen koster i dag svimlende 111.000 kroner. Så om disse spiller like bra, så er det jo tankevekkende...

En annen tankevekkende tanke er at piratvarer faktisk er ulovlige. :p

Nå har jeg hatt disse kablene noen dager, og må si at jeg er forbløffet over hvor godt de spiller. Sammenlignet med et sett originale Nordost Frey med WBT-kontakter, klarer de seg skremmende godt. Etter at jeg fikk spilt de inn, er lyden åpen, og svært luftig. Det er det første som faller meg inn. Ellers er nærværet til både instrumenter og stemmer svært fint... Detaljer kommer igjennom. Ettersom jeg har bare ett sett med kabler, så får jeg bare testet det mellom kilden min og forforsterkeren. Hadde likt å ha et sett til for å teste det i hele anlegget.

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.002
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Siden det er fredagskveld....Elektronikken din må være deffekt eller feilkonstuert ;)

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    *ler godt* Akkurat den påstanden får du ta opp med Roar Malmin, som har laget elektronikken min.

Han heter RM her inne. Lykke itl! ;)

Hb 52

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vet ikke prisen som her er betalt for " kopien" , men dersom prisen på de orginale er 111 000 :confused: ...... hva tjener Nordost på disse ??? Er ikke helt sikker på at det er fra Kina lureriet kommer .... I alle fall ikke etter å ha lest de positive testene av "kopien" Jeg har hatt et par forskjellige Nordost opp i gjennom, men har solgt de etter kort tid da de på ingen måte leverte varene i forhold til pris .....

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.002
    Torget vurderinger
    2
    *ler godt* Akkurat den påstanden får du ta opp med Roar Malmin, som har laget elektronikken min.

Tror heller det er andre som forfekter dette synet bør føre denne debatten videre.
    Hvordan så forsterkerverden ut FØR Hypex Ncore eksisterte?;)

Ødelegger vel hele tråden nå :(

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5

Tror heller det er andre som forfekter dette synet bør føre denne debatten videre.
    Hvordan så forsterkerverden ut FØR Hypex Ncore eksisterte?;)

Ødelegger vel hele tråden nå :(

Ikke for min del! Jeg liker humor jeg...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    38.778
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Siden det er fredagskveld....Elektronikken din må være deffekt eller feilkonstuert ;)
    Tja. Sånn som jeg leses Audirvanas innlegg, sier han at det ikke er noen nevneverdig hørbar forskjell mellom Kinamikket og originale Nordost. Mitt spissformulerte synspunkt er at store hørbare forskjeller mellom kabler tyder på at noe annet er feil et eller annet sted i anlegget. Det er ingen positiv egenskap ved et anlegg at det "avslører kabelforskjeller". Sånn sett er det en kompliment til RM og elektronikken at det ikke er noen forskjell å høre.

Men 111000 for et par meter ledning... Jeeez.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn