Møbler og underlag Norost Sorte Koner, "snake oil" eller?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Danke

    Gjest
    Det var soleklar forskjell for meg selvom det var litt støy i opptak.

    Det står jeg for..

    "forskerne" blant dere må forklare hvordan jeg så lett pekte ut fremhevet Vokal, når målinger sier det samme som meg i ettertid...
    Notert..

    Nå er det hele 3 som ikke hører forskjell iforhold til målingen.
    I told you. There is no collution going on >:D
    Hører du forskjell på med og uten koner på dette Youtube-klippet via ditt anlegg kanskje?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Det var soleklar forskjell for meg selvom det var litt støy i opptak.

    Det står jeg for..

    "forskerne" blant dere må forklare hvordan jeg så lett pekte ut fremhevet Vokal, når målinger sier det samme som meg i ettertid...
    Fordi det var seende lytting. Ikke en blindtest. Noe mer du lurer på? :confused:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ok da er det bekreftet fra en, Dazed hørte ingen forskjell faktisk.

    Notert, flere??

    Hva med Asbjørn og co?
    Gikk frem og tilbake flere ganger mellom starten av første gjennomspilling ved 1:54 og andre ved 3:52. Volumet er høyere andre gang, men ellers låter det helt likt. Samme crappy lydkvalitet med romklang og forvrengning. Jeg ser at volumet skrus opp med fjernkontrollen ved 2:08, så hvis jeg i stedet sammenligner f eks ved 2:27 og 4:16, rundt punktet hvor musikken gjør et truck driver's gear change, låter det klin likt hos meg.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Ok da er det bekreftet fra en, Dazed hørte ingen forskjell faktisk.

    Notert, flere??

    Hva med Asbjørn og co?
    Gikk frem og tilbake flere ganger mellom starten av første gjennomspilling ved 1:54 og andre ved 3:52. Volumet er høyere andre gang, men ellers låter det helt likt. Samme crappy lydkvalitet med romklang og forvrengning. Jeg ser at volumet skrus opp med fjernkontrollen ved 2:08, så hvis jeg i stedet sammenligner f eks ved 2:27 og 4:16, rundt punktet hvor musikken gjør et truck driver's gear change, låter det klin likt hos meg.
    Jeg viste det... Asbjørn hører forskjell!!! [emoji4]

    Var det jeg tenkte se, at en ærlig person med forskerinnstilling ville si det var en diff.

    JA det er et krappy opptak med støy i mic, men man hører forskjell, og lyttespot er vel uti et hjørne tilogmed!!

    Samme som forskjell på Spotify OGG det.

    Jeg hører lett forskjell på Roxette æsj, og mark Knopfler og Joni Mitchell....

    Er ikke dette Ogg eller MP4? Samme kvalitet som AAC!


    All honnør til Asbjørn, og jeg mistenkte volumknappen også!!!

    Var det jeg mente under -juks.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skriver vitterlig at jeg ikke hører noen forskjell, annet enn når denne Bjorn drar opp volumet med fjernkontrollen ved 2:08. Du har tydeligvis for vane å lese det motsatte av hva jeg skriver. Hold opp med det.

    Hvis du vil ha det med teskje: Hører jeg en forskjell med og uten konene i dette opptaket? Nei.

    Selv behøver jeg ikke å bruke tusenvis av kroner på tweaks for å dra opp volumet med en fjernkontroll.

    Codecen på dette opptaket er forøvrig Opus, 48 kHz, 160 kb/s bitrate. Bør være lydmessig transparent, eller nesten. Det er ikke der degraderingen skjer.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Hahaha takk...

    Det må altså være volumknappen mener du...

    Jeg holder den muligheten absolutt åpen.

    Jeg mistenker det også nemlig...
    Det viktige var at det er en diff.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Men jeg var bånnsolid på Asbjørn.

    Helt enig at mulig de skrur opp volumet..

    Men det er sånt man tar forbehold med i forskning er det ikke? Selvom det er hjemmebrent forskning??

    [emoji4]
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hahaha takk...

    Det må altså være volumknappen mener du...

    Jeg holder den muligheten absolutt åpen.

    Jeg mistenker det også nemlig...
    Det viktige var alt det er en diff.
    Se opptaket en gang til. Ved 2:08, like etter start på den første avspillingen, øker Bjorn volumet med fjernkontrollen. Jeg ser ikke at han rører volumkontrollen etter det. Det er også eneste hørbare forskjell. Hvis det er den diffen du har boblet om i flere dager, kan du få den gratis for meg.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.016
    Antall liker
    12.901
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ikke vondt ment, men jeg synes det er noe merkelig ved alt du skriver Danke.
    Jeg tipper en mulighet av tre;
    Enten er du ikke vel bevart, er rusa på ett eller annet, eller kanskje du hjemmer deg bak et nett troll?

    Var dette personangrep, eller er det innafor?
    I så fall beklager jeg på forhånd. :rolleyes:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Nå må du snart ta medisinen, Danke..... :p

    Sjekk IP adressen og man finner Asbjørn under pseudonym :rolleyes:
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg er dessverre ikke et troll.


    Men ja jeg er påvirket, to halvlitere i sola, en whisky og et glass rødvin til biffen..
    Det forklarer sef alt.

    Velbevart har jeg aldri vært, men jeg er stabil.




    Dazed

    Marcus.

    HC

    -Hører ingenting forskjell..

    Danke hører fremhevet Vokal og rom.

    Asbjørn hører klart forskjell, men mener nordost skrudde opp volum..
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Tror jeg hadde blitt litt grinete hvis jeg hadde betalt drøye 200k for et forsterkersett fra hegel for så å måtte blåse 30k på koner for å få det til å spille riktig.. evt noen strømkabler fra nordost i tillegg. Pussig det der at man bruker masse tid og penger på utvikling uten å "gidde" å ta ut potensialet ved å sende med riktig ledning og føtter.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Holy moly for en fantastisk tråd! Hetsing, vås og karakteristikker i øst og vest :D
     
    D

    Danke

    Gjest
    Carmana er første frivillige skeptiker på test.

    Noen som har innvendinger i begge leire?
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Tror jeg hadde blitt litt grinete hvis jeg hadde betalt drøye 200k for et forsterkersett fra hegel for så å måtte blåse 30k på koner for å få det til å spille riktig.. evt noen strømkabler fra nordost i tillegg. Pussig det der at man bruker masse tid og penger på utvikling uten å "gidde" å ta ut potensialet ved å sende med riktig ledning og føtter.
    Eventuelt, for bare 30k kan du løfte lyden ENNÅ høyere og bedre. :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Tror jeg hadde blitt litt grinete hvis jeg hadde betalt drøye 200k for et forsterkersett fra hegel for så å måtte blåse 30k på koner for å få det til å spille riktig.. evt noen strømkabler fra nordost i tillegg. Pussig det der at man bruker masse tid og penger på utvikling uten å "gidde" å ta ut potensialet ved å sende med riktig ledning og føtter.
    Oppsiktsvekkende isåfall hvis du hadde fremstått som litt grinete.....>:D
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg har en kun en vesentlig observasjon fra videoklippet: Han spiller Nick Cave, altså bedre enn det aller meste av demo-musikk jeg har vært borti!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hahaha takk...

    Det må altså være volumknappen mener du...

    Jeg holder den muligheten absolutt åpen.

    Jeg mistenker det også nemlig...
    Det viktige var alt det er en diff.
    Se opptaket en gang til. Ved 2:08, like etter start på den første avspillingen, øker Bjorn volumet med fjernkontrollen. Jeg ser ikke at han rører volumkontrollen etter det. Det er også eneste hørbare forskjell. Hvis det er den diffen du har boblet om i flere dager, kan du få den gratis for meg.
    Det er jo helt åpenbart at han justerer opp volumet rett etter at han starter låta første gang. Det både ser og hører man jo helt tydelig. Det er ingen forskjell i lydkvaliteten. Partiene jeg sammenliknet var etter dette, med samme volum, og de hører jeg ingen forskjell på.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Hahaha takk...

    Det må altså være volumknappen mener du...

    Jeg holder den muligheten absolutt åpen.

    Jeg mistenker det også nemlig...
    Det viktige var alt det er en diff.
    Se opptaket en gang til. Ved 2:08, like etter start på den første avspillingen, øker Bjorn volumet med fjernkontrollen. Jeg ser ikke at han rører volumkontrollen etter det. Det er også eneste hørbare forskjell. Hvis det er den diffen du har boblet om i flere dager, kan du få den gratis for meg.
    Det er jo helt åpenbart at han justerer opp volumet rett etter at han starter låta første gang. Det både ser og hører man jo helt tydelig. Det er ingen forskjell i lydkvaliteten. Partiene jeg sammenliknet var etter dette, med samme volum, og de hører jeg ingen forskjell på.
    Igjen hvorfor kommenterte du volum først i ettertid? [emoji4]

    Edit- du kan være med på ja lista hvis du vil, med dine meninger om volumnivå.

    Det er safe.. merk jeg hadde samme skeptiske forbehold i min test.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Veldig vitenskapelig nivå på målere i ettertid du...

    ---Njaaa det var forskjell, men så at den creepy Nordost fyren skrudde opp volumet.. så det var forskjell på volum, selvom jeg ikke sa det først. [emoji6]


    Lol [emoji38]
     
    Sist redigert:

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    2.621
    Torget vurderinger
    16
    Veldig vitenskapelig nivå på målere i ettertid du...
    Du virker utrolig provosert av at noen har utdannelse. Du burde melde deg på kveldsskole slik at du får deg en eller annen grad og kan senke skuldrene litt.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    2.621
    Torget vurderinger
    16
    ---Njaaa det var forskjell, men så at den creepy Nordost fyren skrudde opp volumet.. så det var forskjell på volum, selvom jeg ikke sa det først. [emoji6]


    Lol [emoji38]
    Var ikke spørsmålet om man kunne høre forskjell med og uten koner, ikke om man kunne høre at fyren skrudde opp volumet 2 sek inn i den første avspillingen? Justeringen av volum helt i starten har da ingenting med testen av konene å gjøre.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hahaha takk...

    Det må altså være volumknappen mener du...

    Jeg holder den muligheten absolutt åpen.

    Jeg mistenker det også nemlig...
    Det viktige var alt det er en diff.
    Se opptaket en gang til. Ved 2:08, like etter start på den første avspillingen, øker Bjorn volumet med fjernkontrollen. Jeg ser ikke at han rører volumkontrollen etter det. Det er også eneste hørbare forskjell. Hvis det er den diffen du har boblet om i flere dager, kan du få den gratis for meg.
    Det er jo helt åpenbart at han justerer opp volumet rett etter at han starter låta første gang. Det både ser og hører man jo helt tydelig. Det er ingen forskjell i lydkvaliteten. Partiene jeg sammenliknet var etter dette, med samme volum, og de hører jeg ingen forskjell på.
    Igjen hvorfor kommenterte du volum først i ettertid? [emoji4]

    Edit- du kan være med på ja lista hvis du vil, med dine meninger om volumnivå.

    Det er safe.. merk jeg hadde samme skeptiske forbehold i min test.
    Det var jo noen sekunder av låta som ble spilt før han justerte opp volumet, og det var jo helt åpenbart at fyren som pratet ikke mente at «demoen» var i gang før han hadde funnet passe volum og lagt ned fjernkontrollen. Når man ser fyren trykke på volumkontrollen OG hører volumet gå opp mens sangen fremdeles var i introen. DET var vel ikke den type forskjeller vi lette etter, eller tror du at Sort Kone øker volumet?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Han troller oss bare. Danke og Kule-Trygve, to for mange av samme slag i en og samme tråd.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg er ikke provosert..

    Jeg ler.. [emoji38]

    Forskning på høyt nivå.

    Uteslå det ene alternativet før man vet.


    Dere hørte en forskjell på lyden, men det -MÅ ha vært juks, ellers så går det ikke ihop. Han skrudde opp volumet mm


    Legg merke at lekmannen, altså jeg holdt to muligheter åpne..

    Antar at lekmannen kan vitenskap best da... [emoji4]

    Og ja opptaket var dårlig, men allikevel veldig enkelt å høre.

    Uansett om det var en creepy Nordost fyr med i bildet...
     
    D

    Danke

    Gjest
    Alle hørte en forskjell...

    Sånn er status nå.

    -Danke vet ikke om det er sant eller juks


    -Alle de andre skeptikerne er nå skråsikker på at det var en forskjell, men at Björn Nordost fyren rattet opp volum samtidig som han trykket play.


    [emoji4]
     
    D

    Danke

    Gjest
    Ja forresten Marcus. er fortsatt på neilista..

    Jeg har tatt en konjakk og må runde av nå...

    Skal høre litt musikk, og ta kvelden.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ikke samtidig med at han trykket play. Tolv sekunder inn i den første gjennomspillingen. Det så ikke ut som et bevisst forsøk på å jukse for min del, mer en "normal" justering for å finne rett nivå. Lydkvaliteten var uansett den samme. Jeg ville nok vært rimelig kjapp med å erklære juks hvis jeg så det, men her låt det bare likt første og andre gang (bortsett fra de tolv første sekundene med lavere volum).
     
    D

    Danke

    Gjest
    ---Njaaa det var forskjell, men så at den creepy Nordost fyren skrudde opp volumet.. så det var forskjell på volum, selvom jeg ikke sa det først. [emoji6]


    Lol [emoji38]
    Var ikke spørsmålet om man kunne høre forskjell med og uten koner, ikke om man kunne høre at fyren skrudde opp volumet 2 sek inn i den første avspillingen? Justeringen av volum helt i starten har da ingenting med testen av konene å gjøre.
    Uansett min utdannelse i musikk, og løsgjengeri så vet jeg at han mente etter 2 MINUTTER!!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Du er rar, du, Danke. Ikke først og fremst på svensk. Snål er du og, ikke først og fremst på Skiensdialekt.

    Litt det også, må jeg si, men mest på bokmål.

    :rolleyes:
     
    D

    Danke

    Gjest
    Vi prøver å ro!!!

    Asbjørn sa klart ifra

    Nevermind the bollocks...


    Asbjørn- sitat....


    Volumet er høyere andre gang, men ellers låter det helt likt
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Huh? Trodde du virkelig at vi skulle rapportere on volumforskjellen fra praktisk talt før lyttedemoen startet og som vi SER at fyren gjør med fjernkontrollen? Sorry. Kos deg med konjakken din, du!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn