disse sorte konene er vel dyrere i drift en kr 1700 for tre vel cruiser
Det er tross alt bare Hi-Fi, ikke en religion.
Bjørn.H, moderator
Godt indlæg Bjørn! Men her tar du jævla fejl.. Peace and love.
... eller senkesett ... på biler som skal gi en eller annen effekt som man får kjøpt på Biltema...
Bjørn.H, moderator
Det er noe av sjarmen med hifi. Hvis man hiver nok penger på ett problem, blir man fritatt fra de fysiske lover og slippper å bruke tid og krefter på feks mattematikk.Jeg har problemer med å ta slike ting som Nordosts koner alvorlig når det ikke nevnes noe om forholdet til underlaget. Er det snakk om vibrasjoner burde være stor forskjell på om anlegget ditt står på en betongkloss, en trekasse full av resonans eller på en flåte flytende i et vann bad.
Halleluja!Man kan vel trygt kalle det religion for endel som frekventerer dette forum.
Religion er en fellesbetegnelse for ulike trosforestillinger og kulturelle handlingsmønstre som forutsetter at virkeligheten omfatter mer enn den fysiske, målbare verden.
Ja sådan noget har definitivt også en virkning. Spørgsmålet er så om det er den vej man vil med sin lyd. Jeg foretrækker masse og hård afkobling.Det er jo bare å legge hånden på lyttestolen/sofaen man sitter i, så kjenner man jo vibrasjonene lydtrykket i rommet skaper. At det er så vanskelig å forstå at disse vibrasjonene har en negativ innvirkning på lyden går over min forstand. Det som er mer forståelig er at man reagerere på prisnivået på en del av dippeduttene som skal avverge dette. Kjøp heller sorbothane fra Isolate it. Disse kan også bestilles fra Amazon.
Dette går også an å kombinere. Racket mitt er sandfyllt og dermed tungt. Det er avkoblet mot gulv og mellom seksjonene med Ceraball, som vel går inn i kategorien hard avkobling. Deretter er det brukt myk avkobling i form av sorbothane mellom selve hyllene og racket.Ja sådan noget har definitivt også en virkning. Spørgsmålet er så om det er den vej man vil med sin lyd. Jeg foretrækker masse og hård afkobling.Det er jo bare å legge hånden på lyttestolen/sofaen man sitter i, så kjenner man jo vibrasjonene lydtrykket i rommet skaper. At det er så vanskelig å forstå at disse vibrasjonene har en negativ innvirkning på lyden går over min forstand. Det som er mer forståelig er at man reagerere på prisnivået på en del av dippeduttene som skal avverge dette. Kjøp heller sorbothane fra Isolate it. Disse kan også bestilles fra Amazon.
Jeg synes ikke det er usannsynlig at man må ty til kvantefysikk for å forklare hvordan vibrasjoner påvirker elektroner da det er det eneste som i teorien går videre fra DAC'enDet er ein kunst å ha eit ope sinn. For vi stiller alle med ein eller annan form for bias. Trur nok det finnest ein del fenomen som ikkje er skikkeleg gjort greie for, og ein del observasjonar som er ganske høyrbare og lette å gjenta. Personleg trur eg det er svært mykje innan akustikk, resonansar og feedback som spelar inn, utan at kvantefysiske innfallsvinklar er til stor hjelp. I så fall er det kanskje eit poeng å leite utanfor elektronikken for å forbetre elles gode anlegg. Men eg tek kanskje feil...
Er jo akkurat som jeg har ;D
Hold kaffen klar - vi kommerEr jo akkurat som jeg har ;D
DAC'en er vel egentlig ganske god, ikke sant
I mitt oppsett var det ingen liten forskjell med og uten koner.
Jeg er sikker på at all disens vedrørende dette kunne legges død med en blindtest.
Dacen er ganske god jaEr jo akkurat som jeg har ;D
DAC'en er vel egentlig ganske god, ikke sant
I mitt oppsett var det ingen liten forskjell med og uten koner.
Jeg er sikker på at all disens vedrørende dette kunne legges død med en blindtest.
Jo, for en som kan en del om kvantefysikk virker det ganske usannsynlig.Jeg synes ikke det er usannsynlig at man må ty til kvantefysikk for å forklare hvordan vibrasjoner påvirker elektroner da det er det eneste som i teorien går videre fra DAC'en.Det er ein kunst å ha eit ope sinn. For vi stiller alle med ein eller annan form for bias. Trur nok det finnest ein del fenomen som ikkje er skikkeleg gjort greie for, og ein del observasjonar som er ganske høyrbare og lette å gjenta. Personleg trur eg det er svært mykje innan akustikk, resonansar og feedback som spelar inn, utan at kvantefysiske innfallsvinklar er til stor hjelp. I så fall er det kanskje eit poeng å leite utanfor elektronikken for å forbetre elles gode anlegg. Men eg tek kanskje feil...
Helt nøytralt antar jeg at den personen er deg.Jo, for en som kan en del om kvantefysikk virker det ganske usannsynlig.Jeg synes ikke det er usannsynlig at man må ty til kvantefysikk for å forklare hvordan vibrasjoner påvirker elektroner da det er det eneste som i teorien går videre fra DAC'en.Det er ein kunst å ha eit ope sinn. For vi stiller alle med ein eller annan form for bias. Trur nok det finnest ein del fenomen som ikkje er skikkeleg gjort greie for, og ein del observasjonar som er ganske høyrbare og lette å gjenta. Personleg trur eg det er svært mykje innan akustikk, resonansar og feedback som spelar inn, utan at kvantefysiske innfallsvinklar er til stor hjelp. I så fall er det kanskje eit poeng å leite utanfor elektronikken for å forbetre elles gode anlegg. Men eg tek kanskje feil...
1. OK, fordi jeg har kunnskap er jeg inhabil. Så gøy! Men du argumenterer en stråmann. Det jeg har sagt er at kvantefysikk neppe har noe med saken å gjøre.Helt nøytralt antar jeg at den personen er deg.Jo, for en som kan en del om kvantefysikk virker det ganske usannsynlig.Jeg synes ikke det er usannsynlig at man må ty til kvantefysikk for å forklare hvordan vibrasjoner påvirker elektroner da det er det eneste som i teorien går videre fra DAC'en.Det er ein kunst å ha eit ope sinn. For vi stiller alle med ein eller annan form for bias. Trur nok det finnest ein del fenomen som ikkje er skikkeleg gjort greie for, og ein del observasjonar som er ganske høyrbare og lette å gjenta. Personleg trur eg det er svært mykje innan akustikk, resonansar og feedback som spelar inn, utan at kvantefysiske innfallsvinklar er til stor hjelp. I så fall er det kanskje eit poeng å leite utanfor elektronikken for å forbetre elles gode anlegg. Men eg tek kanskje feil...
Jeg formoder så at du tilkjenner deg et av to perspektiver:
1. Du mener at vibrasjonsdempene føtter på f.eks. en preamp ikke forbedrer lyden i henhold til dine kunnskaper.
2. Du kan forklare hvorfor de forbedrer lyden uten bruk av kvantefysikk. Med kvantefysikk så mener jeg også de mange ting som observeres men ikke forklares. Det ikke eksisterer noen generellt akseptert teori som forklarer "the double split experiment" for eks. Dette eksperimentet har menneskeheten slitt med i snart 100 år. Slik jeg oppfatter det så er kvantefysikk i dag mest et stort mysterium. Visselig så vet ikke ingeniørene hos D-Wave hvorfor elektronene kan brukes slik de gjør i deres kvantecomputer. Jeg har selv hørt flere foredrag på Youtube hvilket jeg oppfordrer alle nysgjerrige til å gjøre.
- I første tilfelle så er du inhabil, anser jeg.
- I andre tilfelle så ville din redegjørelse være av stor interesse her i tråden.
Dette er skrevet i beste mening, ikke for å provosere.
Morsomt det der, fordi man ikke gidder å bruke penger på treklosser, cones og annet jalla så er man tydeligvis gjerrig. At man legger ned betydelig kroner og arbeid i f.eks en deqx, høyttalere, basstårn osv, som faktisk betyr noe teller ikkeMan ser tydelig konturen av den røde kluten som ligger i at noe koster penger her inne.
Det ser ut til å ligge som bakteppe i nærmest all form for kritikk.
Prisbevissthet og sunn nøkternhet kan fort bikke over i gjerrighet.
Samt det som har blitt nevnt allerede, at skråsikkerheten er omvendt proposjonal med erfaring og villighet til å prøve ut ting.
Jeg bruker tre sorte koner. Det er bedre enn sorte enker, ihvertfall. PC skrivebordet består også av fler-ikoneri.
Ikke enig. Svadaen pengebruken skal begrunnes med er en mye mer effektiv rød klut enn prisen.Man ser tydelig konturen av den røde kluten som ligger i at noe koster penger her inne.
selvfølgelig er vi grinebitere og ikke minst smålige som tar alt med en stor klype saltSom sagt, Sentralen er full av grinebitere, kverulanter og gjerrige/smålige folk >
Det går igjen i flere tråder, ikke bare rundt ‘klosser’.
Det er bare det at noen her inne ikke vil erkjenne sine idiotiske kjøpselvfølgelig er vi grinebitere og ikke minst smålige som tar alt med en stor klype saltSom sagt, Sentralen er full av grinebitere, kverulanter og gjerrige/smålige folk >
Det går igjen i flere tråder, ikke bare rundt ‘klosser’.