Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Neutrik jackplugg

    Fugazi skrev:
    espege skrev:
    Fugazi skrev:
    Hei.
    Bikkjevalpen min klarte i et uoppmerksomt øyeblikk å tygge i stykker phonokontakten på mine AKG 701. Noen som vet om jeg må kjøpe ny kabel eller om det lar seg gjøre å lodde på ny kontakt?
    Noen anbefalinger?
    Skulle gå fint å lodde på ny!.. Vet ikke hvor erfaren du er med slikt, men ville anbefalt en solid plugg fra Neutrik feks., og brukt krympestrømpe over.

    Takk for svar. Jeg er godt kjent med lodding, så det skal gå greit.
    Hvem forhandler Neutrik?

    mvh (e)
    F.eks. butikker som selger (elektiske) instrumenter og studioutstyr inkl. 4SOUND (http://www.4sound.no/) og Musik Magazinet (http://mus-mag.no/). Noen av disse, f.eks. 4SOUND Bergen (Hagstrøm Musikk), har også eget verksted og kan utføre jobben for de som selv ikke er loddevante.

    Elfa har formodentlig også noe.
     

    gjohansen

    Medlem
    Ble medlem
    07.01.2008
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    VilhelmW skrev:
    Kan noen komme med innspill vedr. skikkelig gode head-fi forsterkere som matcher K701'erne?

    Jeg har pr. dato Argon HA1, og har nylig bytta/oppgradert strømforsyningen med en Creek OBH2. Det ble ingen natt-og- dagopplevelse, men lydbildet ble betydelig bedre. Nå er det til å leve med, for å si det sånn. Det er mikrodetaljer, oppløsthet, dynamikk og faktisk brukbar bass. Lyden i K701 er meir "tett-på" enn fra Audiovectorene, for å si det sånn - og da er det egentlig bra nok for meg...

    MEN: Jeg har blitt litt nysgjerrig på hvor gode K701 egentlig er, og derfor er jeg ute etter en skikkelig god head-fi forsterker til disse. Jeg skal ikke ha rørforsterker. Aktuelle kandidater så langt er bl.a. Nuforce's største og den nyeste fra Musical Fidelity. Men finnes det noen bedre i omtrent samme prisleie ( 3 - 6K? ) og hva med kabler? Har noen erfaring med at ic-kablene fra forsterker til headfi-forsterker har mye å si i denne sammenheng?

    mvh. VilhelmW
     

    gjohansen

    Medlem
    Ble medlem
    07.01.2008
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    leita litt på internett etter forsterker til akg 701. fant først moiz audio med nedsatt pris på kingrex hq1 til 5200. deretter en brukt hq1 til 3500 som jeg må si var et meget bra kjøp.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    NuForce Icon HDP vs. KingRex Headquarters HQ1

    gjohansen skrev:
    leita litt på internett etter forsterker til akg 701. fant først moiz audio med nedsatt pris på kingrex hq1 til 5200. deretter en brukt hq1 til 3500 som jeg må si var et meget bra kjøp.
    Jfr. min erfaring og mening er en ny NuForce Icon HDP til 3800,- et enda bedre kjøp.

    Jeg har beskrevet mine erfaringer med NuForce Icon HDP og KingRex Headquarters HQ1 her:
    • http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31676.msg962716.html#msg962716
    • http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31676.msg962891.html#msg962891
    og utdypet og kommentert dem en rekke andre steder.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen K702 eiere som har skiftet ut original kabel og kan dra noen erfaringer om det?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Loevhagen skrev:
    Er det noen K702 eiere som har skiftet ut original kabel og kan dra noen erfaringer om det?
    Ja, dette er jeg også nysgjerrig på! Jeg har lest at re-kabling kan gøre underverker med K-701. Noen som har erfaring her?

    Jeg valgte å gå for en LehmannAudio Black cube Linear hodehøyttaler-forsterker. Den sparker skikkelig liv i K-701'erne! Lydbildet er glatt, luftig, svært godt perspektiv, masse mikrodetaljer og et stooort rom. I går nøt jeg "The Phantom of the Opera" - det var som å sitte på 5. rad i teatersalen.

    Så må jeg innrømme at jeg har bestilt Beyerdynamic T 1, så nå får K-701 konkurranse!

    mvh. VilhelmW
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Dersom T1 og HD800 er sånn noenlunde like, vil muligens K701 bli brukt som bokstøtte. Sorry, men sant. ::) Ikke for å irritere venner i denne tråden, men jeg har K702 og at forskjellen var så stor (HD800) ... ikke forberedet på det i det hele tatt.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Loevhagen skrev:
    Dersom T1 og HD800 er sånn noenlunde like, vil muligens K701 bli brukt som bokstøtte. Sorry, men sant. ::) Ikke for å irritere venner i denne tråden, men jeg har K702 og at forskjellen var så stor (HD800) ... ikke forberedet på det i det hele tatt.
    Brutalt skrevet, men i samsvar med mine egne opplevelser. Hvis man har tilgang til Sennheiser HD 800 eller beyerdynamic T 1, frister det ikke særlig mye å bruke AKG K 701.

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    AKG K 701
    AKG K 701 er en god hodetelefon til 2000,- og kanskje også til 4000,- med noen velkjente forbehold. Den må ha god og egnet forsterker og lang innspillingstid (typisk anbefales ca. 500 timer). Den er det motsatte av et bassmonster. K 701 kan spille bass, men bassen er slank og lett, og uten (særlig) trøkk. Den regnes som studiomonitornøytral. Den er antagelig best på mindre akustiske ensembler, gjerne med strenginstrumenter. Jeg tror akustisk gitar er et paradeeksempel.

    Sammenlignet med Sennheiser HD 800 (uten blikk på pris) er AKG K 701 en nedtur. Det er mindre av alt. K 701 oppleves som stusselig hvis man først lytter til HD 800 og deretter bytter til K 701. Det opplevde "fallet" varierer med musikk- og ensembletype. Når man justerer for pris, blir ligningen en annen. Enhver må selv vurdere om ytelsesforskjellen er verdt prisforskjellen, generelt og for egen bruk: bruksmengde, musikktype, ...
    [...]
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Loevhagen skrev:
    Ikke for å irritere venner i denne tråden [...]
    Bare for å være opplysende, sant?
    Dere har funnet noe bedre enn K701, gratulerer.

    <hjertesukk>
    Hva er poenget med å "disse" de gamle produktene når dere kjøper nytt? Er det for å rettferdiggjøre utgiftene for dere selv eller andre?
    Sist jeg så etter het ikke denne seksjonen Vi som er eks-kompiser av hifimerker fordi vi har kjøpt noe annet.
    </hjertesukk>
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    AKG 701 var en veldig god hodetelefon da jeg kjøpte den til nærmere 4000 (husker ikke men tror fullprisen da var 4400), og er det fremdeles selv til den prisen. I tillegg kan de nå kjøpes nye ned mot 2000 kroner, som er veldig billig etter min mening.
    Jeg rangerer dem over flere dyrere konkurrenter, behøver ikke nevne merker og modeller. Sammenlikning med Sennheiser HD800 blir urettferdig når prisforskjellen er en faktor på 3.
    Selv har jeg kjøpt HD800 i tillegg for jeg trenger hodeutstyr i flere etasjer og rom, bruker dem mest til daglig, men K701 er fremdeles i bruk til konsentrerte lyttestunder. Det er forskjeller i lydkarakter, helt klart, men jeg nyter mine K701 like godt som før og nøler ikke med å anbefale dem som high-end hodetelefoner.
    Et klart tegn på dette kan være at jeg ennå ikke har funnet det bryet verd å bære HD800 mellom etasjene for konsentrert lytting.
    Jeg kan også nevne at Stax Lambda ligger ubrukt i et skap, og HD650 er gitt bort.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.088
    Antall liker
    34.553
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ottone skrev:
    AKG 701 var en veldig god hodetelefon da jeg kjøpte den til nærmere 4000 (husker ikke men tror fullprisen da var 4400), og er det fremdeles selv til den prisen. I tillegg kan de nå kjøpes nye ned mot 2000 kroner, som er veldig billig etter min mening.
    Jeg rangerer dem over flere dyrere konkurrenter, behøver ikke nevne merker og modeller. Sammenlikning med Sennheiser HD800 blir urettferdig når prisforskjellen er en faktor på 3.
    Selv har jeg kjøpt HD800 i tillegg for jeg trenger hodeutstyr i flere etasjer og rom, bruker dem mest til daglig, men K701 er fremdeles i bruk til konsentrerte lyttestunder. Det er forskjeller i lydkarakter, helt klart, men jeg nyter mine K701 like godt som før og nøler ikke med å anbefale dem som high-end hodetelefoner.
    +1 ottone ;)

    Med en god headamp er K701 helt fortreffelig. Den er super oppløst (uten å være slitsom), ingen detaljer misses og den spiller bass sånn bass høres ut (in real life). Den tonale balansen er presis der jeg ønsker den og der den skal være :)

    gismo
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.018
    Antall liker
    9.862
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes også K701 er helt fortreffelig. Jeg har 3 sett hodetelefoner - et sett i hver etasje. Bruker for såvidt ikke hodetelefoner så veldig mye, men det er fint å ha dem der når de trengs. De jeg bruker mest er mine STAX 4040 (på loftet). Jeg liker klangen i de best. I kjellerstuen har jeg mine K701 som brukes nest mest. De er litt ubehagelige å ha på da bøylen over hodet blir for trang for meg, men lydmessig har jeg ikke mye å klage over. De hodetelefonene jeg bruker minst er HD800. Ikke fordi de er dårligst, men fordi det ikke er så ofte jeg har behov for hodetelefoner på stua, og ledningen i dem er litt for korte.

    Men det er ingen tvil om at alle 3 er flotte hodetelefoner. Jeg er ikke av dem som driver å sammenligner for å finne mikroskopiske forskjeller for så å proklamere at den ene er bedre enn den andre, men jeg må nok innrømme at både HD800 og STAX lyder bedre i mine ører enn K701, men det skulle bare mangle, da prisforskjellen er ganske stor. De som definitivt er mest behagelige å ha på er HD800, med STAX på en god andreplass. K701 til 2000 kr er et kjempekjøp i mine øyne (ører).
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Class skrev:
    Loevhagen skrev:
    Ikke for å irritere venner i denne tråden [...]
    Bare for å være opplysende, sant?
    Dere har funnet noe bedre enn K701, gratulerer.

    <hjertesukk>
    Hva er poenget med å "disse" de gamle produktene når dere kjøper nytt? Er det for å rettferdiggjøre utgiftene for dere selv eller andre?
    Sist jeg så etter het ikke denne seksjonen Vi som er eks-kompiser av hifimerker fordi vi har kjøpt noe annet.
    </hjertesukk>
    Jeg begynner tydeligere å forstå hva Vidar P siktet til da han skrev at han hadde plassert KEF Refernce 207/2-tråden i avdelingen "Hifi generelt" istedenfor "Vennetråder for hifimerker" for å få en seriøs diskusjons- og opplysningstråd istedenfor en halleluja-/menighetstråd.

    Det er på tide å referere min bror som sier (misforstå dette rett): "Du er min gode venn. Jeg har en busemann hengende ut av nesen. Oppfører du deg som en god venn ved å late som ingenting, eller ved å si fra slik at jeg kan fjerne den?" Busemann kan være helt konkret, men kan selvsagt også være et eksempel på/bilde for noe annet som med fordel kan forbedres. For ordens skyld: Min bror og jeg mener at man skal fortelle om busemannen.

    Jeg er uenig i at følgende beskrivelse (se sitat nedenfor) er en nedsettende omtale av ("disser") AKG K 701. Jeg anser derimot omtalen som objektiv og nøytral. En ren hallelujaomtale er derimot ikke det. Den er tvertimot villedende og uredelig. Jeg burde dog ha inkludert at en del mennesker finner AKG K 701 ukomfortabel, ubehagelig eller endog smertefremkallende, mens andre finner den meget komfortabel.

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    AKG K 701
    AKG K 701 er en god hodetelefon til 2000,- og kanskje også til 4000,- med noen velkjente forbehold. Den må ha god og egnet forsterker og lang innspillingstid (typisk anbefales ca. 500 timer). Den er det motsatte av et bassmonster. K 701 kan spille bass, men bassen er slank og lett, og uten (særlig) trøkk. Den regnes som studiomonitornøytral. Den er antagelig best på mindre akustiske ensembler, gjerne med strenginstrumenter. Jeg tror akustisk gitar er et paradeeksempel.

    Sammenlignet med Sennheiser HD 800 (uten blikk på pris) er AKG K 701 en nedtur. Det er mindre av alt. K 701 oppleves som stusselig hvis man først lytter til HD 800 og deretter bytter til K 701. Det opplevde "fallet" varierer med musikk- og ensembletype. Når man justerer for pris, blir ligningen en annen. Enhver må selv vurdere om ytelsesforskjellen er verdt prisforskjellen, generelt og for egen bruk: bruksmengde, musikktype, ...
    [...]
    Redigering:
    Endringer og tillegg i siste del for forhåpentlig å gjøre den tydeligere.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg liker også K-701 kjempegodt. I motsetning til enkelte, synes jeg de er komfortable å bruke - og jeg merker heller ikke noe ubehag etter flere timers bruk. Greit nok, det hadde ikke skada om de kunne reguleres ytterligere ned. For folk med større skolt enn hva jeg har ( bruker nr. 61 i caps'er, hatt bruker jeg ikke!) kan de sikkert bli trange og korte i bøyla. Og da får man sikker vondt i både ører og hodebunn.

    Lydmessig blomstra de sammen med LehmannAudio black Cube Linear, bare så det er sagt. Det er ikke bare Burson som er innertier her, men skikkelig forsterker må K-701 ha for å yte sitt beste. Og jeg veit ikke om mitt oppsett er "det beste" K-701 kan yte..mulig at det finnes bedre og meir passende forsterkere der ute? På alle typer akustisk musikk, er lydbildet så virkelighetstro og fullt av mikrodetaljer, at det er en fryd. Det skapes et rom som er likt "midt i salen".Punkt slut. Jeg er i alle fall fornøyd, og tror ikke at K-701 blir parkert når Beyer'n kommer i stua.

    Men så var det dette med kabler, da. Ser at ALO Audio ( USA ) både bygger om hodetelefoner og selger kabler, særlig til Sennheiser. Disse anbefales av 6Moons hodetelefonguru, men er det andre duganese kabler der ute? Hvilke erfaringer har K-701folket?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.236
    Antall liker
    37.701
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    HoJ skrev:
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
    Det gjør de!! Garantert! ;D
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    HoJ skrev:
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
    Legg den i et eget rom, pakk den inn i et håndkle i en boks el.l. og spill noe egnet 24/7 i 3 uker. Innspilling av hodetelefoner er faktisk greit og ganske raskt. Boksene som Sennheiser HD 800 og beyerdynamic T 1 leveres i er forøvrig utmerkede til bruk ved innspilling av disse og andre hodetelefoner som passer i dem. Høyttalere er mye verre hvis man ikke har et stort hus el.l. egnede separate lokaler.

    Se forøvrig http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,15248.msg1005388.html#msg1005388
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Tja, da har vel mitt par med AKG K701 passert 650 - 700 timer tror jeg, og nå er alt på plass.
    Tror jeg også skal annskaffe meg ett sett med AKG Q701 (Etterhvert, kanskje), de som har den avtakbare ledningen og begynne å kontruere en DIY kabel til denne. (Etterhvert..)
    Må jo ha to stk AKG 701's!!! ;D

    Uansett. Dette er fantastiske headset!! Men, nå ble jeg sulten på å "tweake" bl.a kabelen til de!!!
    Skaffer meg nok først ett sett med cardas mini xlr.

    Så... min erfaring er da att AKG K701 trenger ca 700 timer for å "flate ut helt" ...
    Men når de da er "innspillt" ... ja, da er de faktisk helt kameleon! De låter akkurat det de blir mata! Nydelig!!!

    Forøvrig, aller først skal jeg ha meg ett sett slike: ALO Modded AKG 701 18AWG Cryo


    mvh
     

    Vedlegg

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Jeg legger også til mitt headset triks, for ca hver 20 - 25 spilletime så kjører jeg en runde med Densen De-Magic sporet,en 2-runder på max volum, så slår jeg av headsetforserkeren min (En Earmax Pro) og spiller sporet en gang til, så slår jeg på headsett forsterkeren min igjen og spiller sporet enda en gang.

    Kall det en De-Gauss av spolen i headsettet... men altså, dette funker! Etterpå er det klarere lyd!

    Å, det må være lenge nå siden jeg kjøpte den Densen CD'n ... men altså, jeg mener jeg kjøpte den for 100kr og bare så det er sagt, den er min beste hifi investering noensinne!!

    mvh
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Imperial skrev:
    Jeg legger også til mitt headset triks, for ca hver 20 - 25 spilletime så kjører jeg en runde med Densen De-Magic sporet,en 2-runder på max volum, så slår jeg av headsetforserkeren min (En Earmax Pro) og spiller sporet en gang til, så slår jeg på headsett forsterkeren min igjen og spiller sporet enda en gang.

    Kall det en De-Gauss av spolen i headsettet... men altså, dette funker! Etterpå er det klarere lyd!

    Å, det må være lenge nå siden jeg kjøpte den Densen CD'n ... men altså, jeg mener jeg kjøpte den for 100kr og bare så det er sagt, den er min beste hifi investering noensinne!!
    Det finnes flere slike CDer. Se f.eks. "AUDIOPHILE SYSTEM TUNE-UP DISCS" (http://avaxhome.ws/music/audiophile/DEMAG.html) som omtaler:
    • Densen DeMagic
    • IsoTek Full System Enhancer & Rejuvenation Disc

    Andre lignende produkter:
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Se her:
    Fet eller?

    Jeg fant en post om forskjeller på K701 og Q701....

    "fritz" - "eieren" av AKG skriver... Eller det er en forhandler da.. Google translate tror jeg, tro...

    - 10. to 14 Nov. 2010 (at the 80 hours, "Burning-In" behind her)
    Just relax listening to music
    Ariel Ramirez - Misa Criola (two recordings)
    José Carreras - Philips
    Mercedes Sosa - Decca
    Q701 bass very let down but not over-emphasized; drums punchy, clear string instruments and details; deep pipes very faithfully with significant blowing sounds; singers are well displayed (especially the deep voice of Mercedes Sosa); stage widespread, plenty of room (where you would on a headphone playback can say at all), positions definite, choir spacial.
    Both versions very dynamic response.

    Cyminologiy - per se & Bemun (Jazz, 2CD's)
    The Klematics, Live - Brother Moses Smote the Water
    All three live CD's kept their character. Very detailed, assessment as above.

    One of the next steps I will return to the comparisons with the K701 and also address the Denon AH-D7000.
    The AKG Q701 (K701, K702) is in my opinion the best in its price range (up to 500 EUR / USD) and can certainly compete with higher-priced headphones.

    System: Marantz SA 7001 KI / amplifier WNA MKII
    --------
    10. to 14 Nov. 2010 (more than 80 hours, "Burning-In" behind her)
    Magic of Himalayas, Mystical Scent, www.windmusic.com.tw - XRCD
    This music cannot describe with words.
    With the AKG Q701 - powerful, deep bass, more neutrally, if one can say with this music at all.
    With the Denon AH-D7000 - such a profound and powerful bass I have never heard with headphones before. Despite this, the mids and highs not too short. The Q701 is missing something here the pressure at the very low notes. An ideal headphones in my opinion should be exactly in between.

    System: Marantz SA 7001 KI / amplifier WNA MKII
    --------

    The differences are such as in the tests not worth to be blind subjective.
    For more objective results would have to use at least the verdict of several people.
    The sound impression of the Q701 can still change, speak thus in some Internet forums, some owners suggest of more than 100 hours for the K701.
    Comparing the K701 with the K702 (last year) was noticeably after 100 hours no clear difference.

    --------
    A complete list of my songs which I will use the test I put together this week as well.
    A part of the list, I also published here:
    http://www.stockhammer.eu/hifi/mymusic-main.php

    I hear my well-known pieces of music to the smallest details that are often in the background, clatter of the valves of instruments, creak of chairs, (eg) with Pink Floyd "The Final Cut" jingle of coins, shuffling walk on pavement, etc.

    Change Requests:
    The current packaging may look good from outside but from unsuitable for permanent storage of the headphones. As is the case of K701 significantly more appropriate. My request to the board of K701 with the images printed by the Q701.
    Since with high quality headphones, for headphones a lot of freaks want to control symmetrical - this means, the connections of the two capsules must completely separate from the plugs out to be - it would be good to prepare the headphones have that effect. In plain text instead of the 3-pin mini-XLR connector it should be a 5-pin mini-XLR connector looks like similar the AKG-K1000.
    ...

    Nå som headsettet har passert 700 timer har jeg begynt å spille Trance på repeat: Veldig mye deep LF spor...
    Jeg bruker "jaytech" spillelista i Spotify til dette... (du skriver bare Jaytech i søkeruta og trykker enter... ) Så trykker du på Jaytech i artistfeltet...

    Og spiller ivei...

    Min erfaring er att headsett når de er innspillt, trenger en del timer med å spille bare skiklelig LowFrequencies "tunes" ... gjerne 100 timer til. Så er de KLAR TIL BRUK!
    Har satt mitt k701 til å spille dette nå. 95 timer igjen...


    mvh
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Imperial skrev:
    [...]
    Jeg fant en post om forskjeller på K701 og Q701....

    "fritz" - "eieren" av AKG skriver... Eller det er en forhandler da.. Google translate tror jeg, tro...
    [...]
    Kjenner du lenken/adressen til den originale teksten? Jeg formoder at Google Translate har oversatt fra tysk til engelsk. Det er den ikke alltid like god til. Det kan være bedre å lese den tyske originalteksten selv med gammel, rusten skoletysk.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.236
    Antall liker
    37.701
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    VilhelmW skrev:
    HoJ skrev:
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
    Det gjør de!! Garantert! ;D
    Låter ennå som en god 300,- hodetelefon..
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Låter de ikke bra fra begynnelsen så passer de ikke. Jeg er blant de som etterhvert har skjønt at jeg overhodet ikke kjøper denne innspillings-folkloren mer enn at noen titalls timer kan løse de opp noe og gi en noe rikere klang.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    HoJ skrev:
    VilhelmW skrev:
    HoJ skrev:
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
    Det gjør de!! Garantert! ;D
    Låter ennå som en god 300,- hodetelefon..
    Uansett hvilken amp? Det kan jo være noe galt et sted?
    Hvis ikke så har du virkelig bommet på stilen og smaken, ja.

    Subjektive greier, hodetelefoner, og en påminnelse om at man må høre selv. Og noen jeg kjenner blir aldri fortrolig med hodetelefoner uansett kvalitet.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    HoJ skrev:
    VilhelmW skrev:
    HoJ skrev:
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
    Det gjør de!! Garantert! ;D
    Låter ennå som en god 300,- hodetelefon..
    Da er det som andre har sagt feil et eller annet sted eller så passer de ikke til dine preferanser. K701 serverer et stort lydbilde, høres riktig ut tonalt og er godt oppløste. I forhold til mine Beyer DT770 scorer K701 bedre på alle hifi parametre.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    8
    Vidar P skrev:
    Låter de ikke bra fra begynnelsen så passer de ikke. Jeg er blant de som etterhvert har skjønt at jeg overhodet ikke kjøper denne innspillings-folkloren mer enn at noen titalls timer kan løse de opp noe og gi en noe rikere klang.
    Du har kanskje hatt dem så lenge at du ikke husker hvordan de var i starten? Mine var i hvertfall helt avskyelige i toppen. Ei uke på full guffe gjorde underverker.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    HoJ skrev:
    VilhelmW skrev:
    HoJ skrev:
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
    Det gjør de!! Garantert! ;D
    Låter ennå som en god 300,- hodetelefon..
    Jeg er nok litt sær, som syns dette var litt spennende. :)
    Jeg har noen gode 300kr hodetelefoner, et par heter også AKG og koster nærmere 450kr, er det beste jeg har hørt til den prisen, og kan lett demonstrere forskjell.
    Hvis du har tid kan du låne mine 701, HoJ, og sammenlikne. Jeg kjøpte demo-modell hos Soundgarden, de hevdet at de hadde 100-200 timer og de har kanskje fått 100t hos meg. Da kan du sammenlikne direkte, og slå fast om det er forskjell. Evt. hiv dine nye 701 inn til meg så skal jeg legge hodet på blokka 8)
    Inntil videre er jeg tilbøyelig til å være enig med VidarP i spørsmålet om innspillingstid.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.236
    Antall liker
    37.701
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    ottone skrev:
    HoJ skrev:
    VilhelmW skrev:
    HoJ skrev:
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
    Det gjør de!! Garantert! ;D
    Låter ennå som en god 300,- hodetelefon..
    Jeg er nok litt sær, som syns dette var litt spennende. :)
    Jeg har noen gode 300kr hodetelefoner, et par heter også AKG og koster nærmere 450kr, er det beste jeg har hørt til den prisen, og kan lett demonstrere forskjell.
    Hvis du har tid kan du låne mine 701, HoJ, og sammenlikne. Jeg kjøpte demo-modell hos Soundgarden, de hevdet at de hadde 100-200 timer og de har kanskje fått 100t hos meg. Da kan du sammenlikne direkte, og slå fast om det er forskjell. Evt. hiv dine nye 701 inn til meg så skal jeg legge hodet på blokka 8)
    Inntil videre er jeg tilbøyelig til å være enig med VidarP i spørsmålet om innspillingstid.
    Disse 701'erne er ikke mine, jeg låner de frem til kjellerstuen er klar for hifi igjen - Så at det ikke låter slik jeg vil tar jeg ikke så tungt. Men det kunne jo vært greit å testet dem, hvis de ikke låter så bra hos deg, så bør jo han jeg låner dem av få vite det - de er jo ikke mange mnd. gamle. Kunne vært gøy å tatt dem med til deg for å teste de på ditt system. Nå har jeg prøvd de direkte fra cdspiller, med hodetelefon-forsterker, og med Lavry dac'n til Coolbiz - det låter ikke bra synes jeg.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.383
    Antall liker
    5.126
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke hørt K701 før nå, men må si at jeg har det samme inntrykk som HoJ av det eksemplaret han har fått låne. Det første som slo meg, var at dette må være en piratkopi fra en eller annen luguber avkrok av eBay. Enten er noe aldeles feil et sted, eller så er K701 ikke for alle.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ottone skrev:
    HoJ skrev:
    VilhelmW skrev:
    HoJ skrev:
    Jeg har noen 701 i hus nå, de har blitt spilt på i litt over 100-timer. Synes det låter greit, men jeg får håpe de vokser ennå mer etter flere timer med bruk (for å si det slik)
    Det gjør de!! Garantert! ;D
    Låter ennå som en god 300,- hodetelefon..
    Jeg er nok litt sær, som syns dette var litt spennende. :)
    Jeg har noen gode 300kr hodetelefoner, et par heter også AKG og koster nærmere 450kr, er det beste jeg har hørt til den prisen, og kan lett demonstrere forskjell.
    Hvis du har tid kan du låne mine 701, HoJ, og sammenlikne. Jeg kjøpte demo-modell hos Soundgarden, de hevdet at de hadde 100-200 timer og de har kanskje fått 100t hos meg. Da kan du sammenlikne direkte, og slå fast om det er forskjell. Evt. hiv dine nye 701 inn til meg så skal jeg legge hodet på blokka 8)
    Inntil videre er jeg tilbøyelig til å være enig med VidarP i spørsmålet om innspillingstid.
    coolbiz skrev:
    Jeg har ikke hørt K701 før nå, men må si at jeg har det samme inntrykk som HoJ av det eksemplaret han har fått låne. Det første som slo meg, var at dette må være en piratkopi fra en eller annen luguber avkrok av eBay. Enten er noe aldeles feil et sted, eller så er K701 ikke for alle.
    Jeg hørte nylig, først og fremst for nysgjerrighetens skyld, på min godt innspilte Koss Porta Pro (med vilt varierende priser fra 300 og oppover(?)) i min vanlige testavspillingskjede. Min AKG K 701 er definitivt lydmessig langt bedre enn denne meget utbredte traveren. Jeg lurer på om alle brukerne vet hva de går glipp av. Koss Porta Pro er dog mer komfortabel.

    Tillegg:
    AKG K 701 er, som jeg tidligere har skrevet, også bedre enn Sennheiser HD 380 Pro (kr. 814-1610,-), om enn igjen mindre komfortabel.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.236
    Antall liker
    37.701
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Personlig så har jeg en Sennheiser PX 200-II som jeg bruker til min mobil. Testet den for første gang i samme systemet som jeg har brukt på K701 - og ja, jeg likte lyden mye bedre med PX'n.. :eek:
     

    slotdriver

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Er trønder, eller faktisk nordtrønder til og med, med et stort ønske om å kjøpe meg en hodetelefon, eller rettere sagt, en AKG K701. Bare dette mener jeg er nok til å melde meg inn i denne noble forening. Har ett spørsmål til foreningens medlemmer, og andre: Kan dere komme med en anbefaling til hodetelefonforsterker, som ikke trenger å være noe mer enn det? Trenger ikke dac-en. Prisantydning: 2-3k. Får jeg ingen gode svar ser jeg meg muligens tvunget til å kjøpe Denon, eller Sennheiser, eller.... ;)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    slotdriver skrev:
    Er trønder, eller faktisk nordtrønder til og med, med et stort ønske om å kjøpe meg en hodetelefon, eller rettere sagt, en AKG K701. Bare dette mener jeg er nok til å melde meg inn i denne noble forening. Har ett spørsmål til foreningens medlemmer, og andre: Kan dere komme med en anbefaling til hodetelefonforsterker, som ikke trenger å være noe mer enn det? Trenger ikke dac-en. Prisantydning: 2-3k. Får jeg ingen gode svar ser jeg meg muligens tvunget til å kjøpe Denon, eller Sennheiser, eller.... ;)
    Du kan jo starte med å se i "Hodetelefonforsterker til AKG 701?" som er tråden for dette emnet.

    Dessuten kan du se på:
    Flere har skrevet meget pent om NuForce Icon HDP i NuForce-tråden og hodetelefontråden.

    http://nuforce.com/hp/

    Icon HDP, Icon HD
    "World-class performance from your digital source"
    Icon HDP: World class headphone Amp, USB (24bit/96Khz) and SPDIF (24bit/192Khz) DAC and Preamp
    Icon HD: World class headphone Amp and USB DAC (24bit/96Khz). Same as Icon HDP without the SPDIF DAC
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn