Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brann er alltid seriemester før kampene starter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Jeg hører rykter om at gullet går til Bergen i år.
    Det ryktet dukker vel opp hvert år :cool:
    Jeg tror vel allikevel at det hadde vært en fordel for norsk fotball om den generelle kvaliteten blandt topplagene ble bedre - og - jevnere.
    Uten konkurranse blir man vel ikke bedre :confused:

    I år vinner nok Bodø/Glimt. Løper fortere og lengre enn alle andre :) og bøtter inn mål :cool:
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som Eggen beviste: Det viktige er at man løper riktigere. Det nest viktigste; at man løper raskere. Da trenger man ikke løpe lengre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det tror jeg Eggen har rett i. Det er ikke hvor langt man springer, men hvor smart bevegelsene er og hvor rask man er, og at man er flere som gjør det. Men som Eggen sa til Boateng, «You have to come in joggedress».
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dessverre er jeg redd for at Horneland er av løper mer skolen, og at stallen i noen posisjoner er for gammel til å være rask nok. Sett fra et RBK synspunkt selvsagt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Jeg tror man må ha de rette spillerne for å kunne kjøre høyt intenst press for å vinne ball i nitti minutter. Alder kan ha noe å si her.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.119
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Horneland sitt regime for belastingsstyring hvor han «klarer se om de løper nok» blir ikke seriøst i denne sammenhengen. Dette kommer ikke til å bli noe bedre.
    Jeg har engelig aldri skjønt det der med at spillerne skal bli målt på hvor mye de løper. Et godt lag tvinger motstanderne til å løpe mye, og de har overskudd til å sette inn en spurt når det trengs, og de har mer energi i laget enn motstanderne i avgjørende situasjoner og mot slutten av kampene.
    Forskning viser at lag vinner oftest når offensive midtbanespillere og angripere legger ned mye høyintensitets løping. Samtidig viser forskningen at når lag vinner så legger forsvar og defensiv midtbane ned mye lavintensiv løping. Dette rimer med hvordan de beste lagene spiller, altså med høyt press og raske overganger. Når man så leder ligger man lavt i posisjon med forsvar og sentral midt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Dette tar jo helt av, men det er greit :)

    hala.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Onsdag ble det kjent at NFFs forbundsstyre har åpnet for en regelendring som gir klubbene anledning til å servere alkohol på stadion slik som man er vant med i blant annet i England. Bodø/Glimt er klar til å gå i gang med alkoholservering hvis klubben får skjenkebevilling fra Bodø kommune.
    – Det er vel ikke noen hemmelighet at jeg er skeptisk, sier ordfører Ida Pinnerød til Avisa Nordland men legger til -Jeg har stor forståelse for ønsket om å lokke flere til kamp på Aspmyra.

    Vi får nå se om det blir øl. Pyro blir det helt sikkert...gull også.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Trondheim
    Man påstår jo at idrett er en del av det utvidete kulturbegrepet. Det er ganske vanlig å servere alkohol på andre kulturarrangementer, f.eks. i operaen og på rockefestivaler, så hvorfor ikke på idrettsarrangementer?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.511
    Antall liker
    9.268
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Men det er de sedvanlige misforståelsene, det er ikke snakk om å servere øl på tribunene som noen mørkemenn innbiller seg. Det er snakk om likebehandling. Det har blitt servert alkohol i årevis i VIP avdelingene, men nå får også den gemene hop mulighet for å kunne kjøpe seg en øl eller to i dertil egnede utsalg inne på stadion. Men det kreves fortsatt skjenkebevilling........
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men det er de sedvanlige misforståelsene, det er ikke snakk om å servere øl på tribunene som noen mørkemenn innbiller seg. Det er snakk om likebehandling. Det har blitt servert alkohol i årevis i VIP avdelingene, men nå får også den gemene hop mulighet for å kunne kjøpe seg en øl eller to i dertil egnede utsalg inne på stadion. Men det kreves fortsatt skjenkebevilling........
    Men de får ikke lov å ta de med inn på tribunen? I så fall spiller det vel liten rolle hvor de kjøpes, og hva er poenget med å gå på fotballkamp da?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.511
    Antall liker
    9.268
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Men det er de sedvanlige misforståelsene, det er ikke snakk om å servere øl på tribunene som noen mørkemenn innbiller seg. Det er snakk om likebehandling. Det har blitt servert alkohol i årevis i VIP avdelingene, men nå får også den gemene hop mulighet for å kunne kjøpe seg en øl eller to i dertil egnede utsalg inne på stadion. Men det kreves fortsatt skjenkebevilling........
    Men de får ikke lov å ta de med inn på tribunen? I så fall spiller det vel liten rolle hvor de kjøpes, og hva er poenget med å gå på fotballkamp da?
    Å ta en øl eller to inne på stadion blir jo som å ta en pølse og cola. Deretter er det ut på tribunen og juble i lett rus:D
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Norsk alkoholpolitikk er snodig. Man strammer inn på gourmetrestauranters muligheter til å stille ut tomme vinflasker, men åpner opp for å drikke på idrettsarrangementer.....
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.511
    Antall liker
    9.268
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Idretten trenger større inntekter, flere på kamp som legger igjen mer penger er bra for klubben. Gourmetrestauranter er noe unorsk som det ikke er så nøye med.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Jeg tror at for noen føles det urettferdig at VIP folkene har hatt alkoholsalg lenge. Det er da knyttet til at man i «losjene» hadde egne banketter og arrangementer m/ middag. Det knyttes selvsagt mye sponsormidler til nettopp disse «losjene». Om man skal tillate det ene så må man nesten tillate det andre også.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Idretten trenger større inntekter, flere på kamp som legger igjen mer penger er bra for klubben. Gourmetrestauranter er noe unorsk som det ikke er så nøye med.
    Hva med å prøve å spille bedre fotball?
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Personlig synes jeg forskjellene har vært uforståelige, men synes ikke alkohol har noe på et idrettsarrangement å gjøre. Folk som bare ha seg litt alkohol for å se på en fotballkamp har strengt tatt ikke noe der å gjøre enten de er Vipper eller plebeiere. Alkohol er greit nok det (selv om jeg skulle ønske at rørete konsertpublikum kunne lære seg å holde kjeft), men koplingen idrett og alkohol klinger ikke godt i mine alkoholliberale ører.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Frankrike forbyr alle offentlige ansamlinger med over 5000 mennesker til stede, etter at antallet tilfeller av coronavirus stiger, skriver Reuters.

    Phu, om det blir slik her i Norge også så kan altså Bodø Glimt sine kamper gå som vanlig.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    1.495
    Torget vurderinger
    1
    Begynner å bli litt bekymret for min langhelg med 2x Premier Leaguekamper neste helg...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Lillestrøm har jo rett, det er snakk om forskyvning av inntekter. Kampene skal spilles senere. Det er lite inntekter som er bortfalt for godt. Way to go og stor stjerne i boka mi også. Blir bra å få kanarifuglene opp igjen så fort som mulig.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.733
    Antall liker
    13.221
    En som er permittert er i prinsippet en jobbsøker. Hvis en annen arbeidsgiver (klubb) tilbyr ham en jobb så må han ta den.
    Det er tydeligvis litt mer komplisert på flere måter når man i utgangspunktet har en tidsbegrenset kontrakt (som fotballspillere jo har)
    https://www.nettavisen.no/sport/forvirring-om-permitterte-spillere/3423948811.html
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Trondheim
    RBK har vel heller ikke permittert noen spillere? De har latt dem ta ut tidlig ferie. Som noen sier - kampene skal jo (forhåpentligvis) spilles senere, men det kan jo være at det blir begrensninger på antall tilskuere, så det er jo ikke sikkert inntektene blir som normalt.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og blir det full serie +cup? Det kan jo synes noe optimistisk.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det kom inn forslag relativt tidlig på at dette var en god anledning til å snu sesongen slik resten av Europa gjør det. Altså høst/vår med cupfinale med samme lag som kvalifiserte seg. Selvsagt må vi ha nasjonal tilpassing med litt tidligere start og lang vinterferie. En spennende tanke som også passer landslaget.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Det kom inn forslag relativt tidlig på at dette var en god anledning til å snu sesongen slik resten av Europa gjør det. Altså høst/vår med cupfinale med samme lag som kvalifiserte seg. Selvsagt må vi ha nasjonal tilpassing med litt tidligere start og lang vinterferie. En spennende tanke som også passer landslaget.
    Blir mye bortkamper på Bodø/Glimt (og TIL) fra mars og utover :rolleyes:;);)
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Skal jeg sitte i sofaen og se Johaug, Bø, Kristoffersen etc. eller skal jeg gå og se på Sandefjord-Sarpsborg i -5C, kunstgress, stillongs og en ball som spretter i hytt og vær? Vet ikke, jeg får bestemme meg når vi eventuelt kommer dit.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    1.495
    Torget vurderinger
    1
    Det kom inn forslag relativt tidlig på at dette var en god anledning til å snu sesongen slik resten av Europa gjør det. Altså høst/vår med cupfinale med samme lag som kvalifiserte seg. Selvsagt må vi ha nasjonal tilpassing med litt tidligere start og lang vinterferie. En spennende tanke som også passer landslaget.
    Har også sett dette forslaget og slik jeg ser det er det kun vinn-vinn.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det er vell tidlig å se på tabellen.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    "Det er enkelt å oppsummere første omgang. Bodø/Glimt har imponert stort. Rosenborg har vært ræva."
    VG Live
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Blir overrasket hvis Horneland står an av i år også. Imponert av Glimt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn