Skjønner ikke hvorfor du må skrive i denne tråden når du ikke bryr deg om fotball,er det kun for å provosere?Tja, ser gresset gro, følge med på skyene.... mye mer fornuftig.
what goes around comes around.I dag ble det svært synlig at fotball er Englands nasjonalsport. Her er Prince William sin mening om saken:
Vis vedlegget 715628
Ikke for å provosere, fotball som idrett er sikker helt ok, men nå er det kun penger det dreier seg om. Se Otares innlegg, de viser essensen i saken.Skjønner ikke hvorfor du må skrive i denne tråden når du ikke bryr deg om fotball,er det kun for å provosere?
Det er 3 lag til som er med, men de har valgt å holde seg selv hemmelig. Hvor stor sannsynlighet er det for at PSG er et av disse lagene? Hva med at Dortmund og Bayern er de to andre?Legg merke til at tyske og franske lag ikke er med i den nye dusteserien.
Det er griske italienere, spanjoler og amerikanere som sikler på mer penger som står bak.
PSG kanskje, Dortmund og Bayern har tatt standpunkt mot super ligaen.Det er 3 lag til som er med, men de har valgt å holde seg selv hemmelig. Hvor stor sannsynlighet er det for at PSG er et av disse lagene? Hva med at Dortmund og Bayern er de to andre?
De lar de andre ta støyten inntil videre, er min tese.
PSG er fortsatt med i CL så for dem så er det skyhøy risiko. De kan vinne nå ved at motstanderlagene blir diskvalifisert.
Super ligaen er bare penger, ingen som sier noe annet. Men motstanderne samler seg om andre verdier, det er godt nytt.Ikke for å provosere, fotball som idrett er sikker helt ok, men nå er det kun penger det dreier seg om. Se Otares innlegg, de viser essensen i saken.
CL er også bare penger.
Det er en kamp i Premier League om topp 4-plass fordi da får du mer penger slik at du kan lønne spillerne litt til. Også får spillerne et håp om å spille mot noen av de beste. Med superligaen så er det garantert å spille mot de beste.
En kompis av meg er litt lei av CL. Gruppespillet er helt uinteressant da laget hans må spille mot nobodies. Han ønsker store kamper.
Superligaen vil fjerne lag av kvalitet ala Molde. Det vil gjøre supporterne av "superlagene" fornøyd, men vil selvsagt gjør underdogene uinteressant. Det er selvsagt noe av sjarmen med europeisk fotball. Du kan komme fra stusselige Norge og ende opp med å spille mot AC Milan og slå dem. Superligaen effektivt ender en slik drøm og derfor sportslig helt katastrofe for bredden.
Nå har Uefa lagt inn så mange hindre på veien til fordel for storlagene, at det spiller egentlig ingen rolle. Systemet blir bare mer og mer rigget. Kan like gjerne erstatte UEFA først som sist.
Hm. Lurer på om aktørene i pappemballasjeindustrien også kan finne på sine egne regler for å tjene tredobbelt så mye penger. Ellers er det vell ikke så mange fans innen pappesker.Kanskje en passende anledning til å repetere mitt favoritt-trivia innen sport. Om man tar absolutt all profesjonell idrett i USA - amerikansk fotball, basket, hockey, tennis, boksing, golf, junameit slenger på college-idretten og legger alle inntektene alt dette genererer sammen så får man en økonomisk størrelse som er ganske nøyaktig like stor som den amerikanske industrien for pappemballasje, rundt 60-70 milliarder dollar.
Det er et enormt misforhold mellom folks oppfatning av størrelsen på sportsøkonomien og hvor stor den faktisk er.
Barcelona er vel 100 prosent eid av medlemmene uten at det ser ut til å hjelpe her.I Tyskland er vel klubbene 51% supporter eid? Det er en vinnende modell.
Jepp, en vinnende modell. Da kan medlemmene bestemme at man skal gå inn for boikott av ett VM som ett eksempel. Det er den beste måten å ivareta sporten på etter mitt syn. Men ingen regel uten Barca og Real, og det er ingen garanti for at ikke pengene regjerer.I Tyskland er vel klubbene 51% supporter eid? Det er en vinnende modell.
Boikotte VM? Ikke en kjeft av fotballinteresserte eller andre for den saks skyld kommer til å boikotte VM. Den protesten som noen har utvist er på grensen til patetisk, hadde de protesterende fått anledning til å stille i VM hadde alle edle tanker forduftet og de hadde løpt til VM-stadion. Fansen? Tenk dere hvis Norge hadde kvalifisert seg og utelatt å stille. Det hadde blitt grisete.Jepp, en vinnende modell. Da kan medlemmene bestemme at man skal gå inn for boikott av ett VM som ett eksempel. Det er den beste måten å ivareta sporten på etter mitt syn. Men ingen regel uten Barca og Real, og det er ingen garanti for at ikke pengene regjerer.
Vi kan i det minste prøve å holde debatten litt realistisk kanskje?Tenk dere hvis Norge hadde kvalifisert seg.
Knegg, jeg skrev hvis.Vi kan i det minste prøve å holde debatten litt realistisk kanskje?
Det hjelper ikke så mye å sette "hvis" foran "månen var en ost".Knegg, jeg skrev hvis.