Hedde
Førr evig!
- Ble medlem
- 20.04.2009
- Antall liker
- 4.038
Dæven d va deilig...så lenge det varte.
Og meg. I tillegg til galskapen så har alpint sesongen startet når dette settes i gang så har ikke tid til fotball uansett.Og.....Qatar VM får klare seg uten meg.
Pengene er det jo dere som bidrar med, dere som ser på3 mrd er lommerusk for araberne som betaler. Bare Qatar VM er estimert å koste 1800 mrd kroner. Det som er synd er at det er skapt en galatisk liga av klubber med tilgang på grensløst med penger. Det nytter ikke å konkurrere på annet en tilgang til en sjeik eller en oligark (i gamledager).
Men følelsen til fansen i klubbene nede i systemet er sammenlignbart. Vi må bare gå videre til neste gode historie.
Og.....Qatar VM får klare seg uten meg.
Blir ikke mye imagevasking hvis ingen ser på.. da vil det ikke ha noe som helst hensikt.Tøvprat. Hadde det vært sånn så hadde ingen klagd. Sannheten er at fotball er en fin måte for ultrarike personer og stater og vaske sitt image på. Derfor har UEFA sin FFP regulering som skal forhindre at klubbene bruker penger utover hva de tjener på sånne som oss. Det driter både de og UEFA i har vi etterhvert skjønt.
UEFA Financial Fair Play Regulations - Wikipedia
en.wikipedia.org
^^ Er det den nye landslagsdressen? Den var jo snaisen.
Selvsagt er det avhengig av seertall. Blir ikke noe "vasking" hvis ingen får det med seg.Joda. Sportsvasking er uavhengig av seertall. Har du dokumentasjon som sier noe annet?
Laksebaronene i Norge setter ikke vilkår til verken TV-tall eller publikumstall som ett eksempel. Samme går for sjeikene, men selvsagt velger de seg noe populært og med en kultur de vil speile seg i (eller vaske seg i).
-Den saudiarabiske PIF-gruppen, som har sikret seg 80 prosent av aksjene i Premier League-klubben, er et offentlig investeringsfond som kontrolleres av kronprins Mohammed bin Salman.Jo men kjenner du spesifikt til disse eierne , forstår de kontrolerer 80% ? Og bortsett fra att de er muslimer og arabere ?
Hærlig omsorg disse russerne og araberne har for europeiske lokalsamfunnTypiske årsaker til sponsing i Norge er: Viktig del av lokalsamfunnet og vil støtte, utvikle og forsterke dette. Stor arbeidsgiver etc. Man vil speile seg i klubben og aktivitetene til klubben.
Igjen. Har du dokumentasjon på at sportsvasking henger sammen med rating?
Her har du hele svaret, var vel ment humoristiskJeg vet ikke hva jeg skal si. Er dette en form for humor?
Kalte billettpris-stunt «helt håpløst idiotisk» – nå er prisene endret
Billettprisene til kampen mellom Skeids andrelag og Lyn i 3. divisjon fikk Lyn-leiren til å reagere.www.vg.no
Nå var det vel ikke verdier det var snakk om her men ordbruken. Det er ikke et overgrep at en fotballtrener blir nektet å sitte på benken, overgrep er noe helt annet.^ Denne saken handler i stor grad om ett slags intern oppgjør fra Glimt-supporterne selv. Selv støtter jeg Knutsen 100%. Så lenge han føler at fotballens verdier i den store verden ikke harmonerer med egne verdier så øker bare sjansen for at han blir LENGE i Glimt.