Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Ja, noe kommer helt sikkert til å skje, men ser ikke helt for meg at de kommer til å spille på Djúpumýra heller.

De kjøper vell bare de største klubbene, melder de ut av uefa og nasjonal liga og lager sin egen serie og cup. Penger ser ut til å styre alt dette, og penger har de mer en nok av. Jeg tror ikke uefa kan la saudiklubber spille i sine turneringer.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Jeg tenker whatever...det går den veien pengene vil uansett, regelen er at det blir styr rundt både UEFA og FIFA og fotballen generelt fremover uansett så hvis det er dette de vil så greit for meg, ikke noe jeg kan gjøre med det uansett. Skal alltid finne på noe annet kjekt.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Best å holde seg til løkka.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Ser av kommentarene i WWWK linken jeg la ut at noen faktisk ennå tror at 51% modellen har skylden for Sveriges fotballfall. Vi har noe som ligner, og er på stigende kurs. Dette må vi bare holde fast på så går det nok helt fint.

Svenskene må bare trene mer.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Tyrkerne kommer til Møre. Dette kan bli artige kamper å følge.

a.jpg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    RBK var ute etter Ranheims Ruben Alte, men hadde ikke råd til å betale det Ranheim forlangte.
    Konsvinger hadde råd, og klubbene ble enige om en overgang. Men Alte vil ikke til KIL, så nå blir han værende i fjæra.
    Han drømmer om å spille for RBK.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Hvor er pengene blitt av? Vi snakker sikkert ikke veldig mye her.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.559
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dyrt med brakke.

Siste 20 ordinære av AUS-ENG i dag var gøy.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Glimt spiller i Europa i kveld.....øh..... Asia skulle det vist være. Bare å venne seg til Asia. Saudi er vist allerede i samtaler med UEFA etter hva jeg hører.

Mye er ulikt, men to ting som er kliss likt mellom Bodø og Jerevan: Det finnes ikke McDonalds i noen av byene og det finnes heller ingen regulering av arkitektarbeid. Her er det frie tøyler.

Jerevan kommer ofte med på listen over de hundre tryggeste byene i verden. Vi som bruker å reise til Tromsø. For en forskjell!!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hvor er pengene blitt av? Vi snakker sikkert ikke veldig mye her.
    Det tror jeg er ganske sammensatt, men noen av ingrediensene er: sparking av trenere, kjøp av dyre spillere med høye lønninger, manglende sportslig suksess, og bortfall av inntekter som følge av det, og korona. Jeg har inntrykk av at Hareide brukte mye penger. 100 mill. i underskudd de siste tre årene. Så kom Rekdal, som brukte siste rest på spillere som ikke holder nivået, og som nå er lånt ut til andre lag; Aga, Bjørlo, Sadiku, Ingason, for å nevne noen. Det gamle styret kjørte skuta på grunn, og det nye styret må ta konsekvensene.

Så Maalen har ingen enkel jobb. Han kan ikke kjøpe uten å selge, og de som har en viss verdi går snart gratis, i tillegg kommer skader på en del sentrale spillere. Men det ser ut som han er i ferd med å få de spillerne han har til å se ut som et lag igjen, så da kan ting snu fort. Nypan kan fort bli den mest verdifulle spilleren i norsk fotball, og andre lokale talenter banker på.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Så Dorsin må selge noen før han kan kjøpe Alte fra Ranheim. Virker fornuftig av styret, men vanskelig for det sportslige på kort sikt. Men Rosenborg har fortsatt et stort navn, så det er der spillerne vil. Jeg skjønner at skuta er skudd og at de en gang vil komme opp i fart. Men må Maalen mønstra av eller kommer han til å få sjansen over tid?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.559
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tro det kommer an på årsmøte/generalforsamling. Styreleder er i alle fall i stand til å se at langsiktig innsats er viktigere enn pengesleng.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hvis RBK skal finne en bedre egnet trener enn Maalen må de bruke veldig mye penger de ikke har. Jeg vet ikke en gang om det finnes en som er bedre egnet i den situasjonen RBK er i nå.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Det er er godt argument. Om de ikke har råd til en spiller fra Ranheim så er det vell ikke råd til treneren fra Ranheim (eller noen andre) heller.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Bortimot utsolgt på Brann stadion i kveld når de tar i mot Portugiserne for returoppgjør. Kommer Erna, eller er hun bare på Glimtkampene?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    «I juli måned har det vært vanskelig for juryen å kåre den aller beste spilleren i Eliteserien. Det var faktisk flere kandidater som har levert på et skyhøyt nivå. Det spesielle er imidlertid at alle kandidatene var fra samme klubb.»

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Bodø favoritten Tripic. Selv hadde jeg gått for Brekalo men nå har jeg ikke peiling på slikt så det er sikkert riktig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det blir spennende å se om RBK og Brann tar seg videre i kveld. Skal man tro (bettingselsk)apene er det helt åpent.
    For Glimt er det rimelig avgjort.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    For RBK sin del er jeg behersket pessimist. Jeg er redd de taper på manglende duellkraft i egen boks.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Apropos det å spille for Ranheim men vil heller spille for Viking og ikke RBK. Diop er ute så nå lukter det debut..

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Apropos det å spille for Ranheim men vil heller spille for Viking og ikke RBK. Diop er ute så nå lukter det debut..

Det var nok penger og ikke vilje som var avgjørende.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Advares: - Det kommer til å bli truende, bråkete og aggressivt - adressa.no

Skotske managere vegrer seg for å bruke unge spillere på Tynecastle Park, sier skotsk journalist.

Og i begivenhetenes sentrum: 16 år gamle Sverre Nypan, som blendet skottene med en strålende førsteomgang i kampen på Lerkendal.

– Et kult stadion. Den er lukket, og da blir det mye leven, støy og vanskelig å prate sammen ute på banen. Men det blir artig. En ny opplevelse, sier Nypan.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Glimt møter Rumenske Sepsi OSK i playoff. Første kamp borte i neste uke.

Tromsødrakter??

last ned.jpeg

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.060
    Sted
    Sortland
    3-0 etter 60 minutter.....
    Gjorde kardinalsynden og slo over til Brann-Arouca..:eek:

De portugisiske midtstopperne ser ut som om de er på ferietur. Makan til markeringer, på nivå med Skeid - på en dårlig dag!

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.060
    Sted
    Sortland
    Bortekamp først er vel en stor fordel for Glimt.
    Kortere reisetid og ikke fullt så eksotisk klima.
    Bare å glede seg.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.060
    Sted
    Sortland
    Ser ut som om portugiserne skjerper seg.....3-1 nå.
    Viktig for norsk fotball om Brann kunne vinne denne kampen!
    Ser litt skjøre ut nå....

..men det holdt helt inn! :geek:

Nå skal vi hylle Brann for prestasjonen.
    De var helt på felgen de siste 15 minuttene, men holdt helt inn.
    Fabelaktig.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Himmel og hav aå dårlig Yttergård Jensen spiller. Det har gitt 2 baklengs hittil, and counting.

S

Stover

Gjest
    Synd med utfallet, allikevel ikke helt ufortjent at Hearts tok det hjem. Synes Rosenborg har noe på gang, men må kan hende være lokal for å se det :)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Her er det bare å fortsette å bygge fotballag Rosenborg. Kunne sikkert vunnet, men det er ikke i år dere skal ta Europa. Ikke neste år heller.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.203
    Hva er det med Rosenborg, og forventninger om prestasjoner som på 90-tallet? Liksom at de skal være på høyt nivå fortsatt og skuffelse hvis de ikke er der, og de er ikke der men heller langt unna, et middels lag i svak norsk liga og lite tyder på rask fremgang.
    Det er ikke lenger selvfølgelig eller håp om at Rosenborg er i gruppespill i C.L. selv om noen tenker den tanken.
    Men de var der i 13 år på rad , tror jeg, og stor respekt for det, men det blir ei stund til neste gang og for andre norske lag også, (bare Molde som var der i -99, da var Rosenborg så høyt sidet at Norge fikk med 2 lag) Molde har sjans nå mot Galatasaray men går ikke bra tror jeg. Molde er ikke gode i år.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn