Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Neste uke i Europa 🇹🇷🇷🇴🇳🇱

Onsdag: Molde-Galatasaray
    Torsdag: Sepski OSK - Bodø/Glimt og AZ Alkmaar - Brann

Molde og Brann får det tøft, men Molde er uansett sikret gruppespill i EL. Glimt har gode sjanser til gruppespill. Et godt resultat borte i Nederland så er Brann stadion på nytt full.

NFF har åpnet for at norske lag som er i Europa kan flytte Eliteserie-kampen som spilles helgen mellom play-off-rundene. Dette gjelder da runde 20 som var satt opp 26. og 27.august.

Sist redigert:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Lagene må gjøre det så bra at når Rosenborg vinner sølv i serien til neste år, så kommer de i CL året etter. Conf. leauge er vist ikke turneringen for dem ;)

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Lagene må gjøre det så bra at når Rosenborg vinner sølv i serien til neste år, så kommer de i CL året etter. Conf. leauge er vist ikke turneringen for dem ;)
    Tror man hadde takket ja til sølv neste år om man fikk tilbudet nå. Men neste år er nye kong Sverre 17 år, så da er det nok bare å gå for toppen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    ”Det är äldrig långt till himlen i Bergen”
    @ErikNiva

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Viking tar neppe gull to år på rad.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Ikke Glimt heller, bare annet hvert år.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Som sagt så er regelen slik at fotballen gjør hva den kan for å sette seg selv i et dårlig lys. Sjefen sjøl har nok en gang kombinert ordforrådet sitt sammen med dyp tankevirksomhet og perfect timing og bare hoppet rett ut i salaten. Keep it up!

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Eliteserien til helga - Runde 19

Molde- Vålerenga * Er Enga bedre en Klaksvik så kan de faktisk ta dette. Sandefjord spilte uavgjort mot Molde sist runde.
    Odd - Sarpsborg * 08 laget i fritt fall på tabellen.

Brann - Aalesund * Gjestene tenker nok at Branngutta slet seg ut i går. Noe i det kanskje.
    Haugesund - Bodø/Glimt
    Hamkam - Rosenborg * Sikker seier til kameratene, Kirkevold og Moses Mawa.
    Tromsø - Sandefjord * Sandefjord i slaget kan score selv på Romssa.
    Viking - Stabæk * Beklageligvis, men her har Stabæk lite å stille opp med
    Godset - Lillestrøm * Stinker uavgjort.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    F.o.m. i morgen så blir det idrett på toppnivå i en ukes tid fra Budapest så da blir det fotball pause, spennende saker på gang der nede.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Hva skjer i Romania da? Kvalik om å få lov til å spille på nivå 3, altså det laveste nivået, i Europa? Jeg snakker om et VM der det gjelder å løpe som bare f..., og da helst fortere enn alle andre i hele verden for så og vinne. Vi har to som kan klare det...:cool:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Og uten VAR også. Det teller positivt. Joda, jeg blir nok å se noen gå på løp så lenge det ikke kolliderer med Glimt når de scorer mål.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Kvalik om å få lov til å spille på nivå 3, altså det laveste nivået, i Europa?
    Roma sto på hodet når de vant conf.league etter 60 års tørke. Når det er så stort for Roma er det fint for meg også. Glimt slo dem grundig det året, men ikke i den avgjørende kampen. Neste gang.

4952.jpg

Sist redigert:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Fuck premier league. Fuck de fleste lagene i premier league. Saudi og de andre har gitt oss fingeren uansett. De gjør akkurat som de vil. Men det er premier league selv som ødelegger mest. Engelske fans fikk stoppet superligaen.... Hvorfor?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Ingen som driver på med PL som får en krone av meg i hvert fall, de får trille ball så mye de vil for meg.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.778
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Molde - Enga 0-0 :) Et meget viktig poeng nede i bunnstriden, så får vi se hva som skjer i morgen med lagene som henger rundt Enga. Ingen av de har akkurat enkle bortekamper.

Brann-Ålesund, Viking-Stabæk og Tromsø-Sandefjord

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Molde sliter når de må føre kampene. De bruker å være på sitt beste når de f.ex mot Glimt bare ligger bak. På onsdag er en sånn kamp.

Når det er sagt. Jacob Storevik er litt av en keeper. Ellers tror jeg det bare er Sandefjord som kan ta poeng av de andre i bunnen i morgen.

S

Stover

Gjest
    Prinsipper eller integritet? Det er ingen som bryr seg om sånt lenger.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Tror jeg aldri har vært særlig utbredt i fotballen. Handler om å vinne. Men behovet har oppstått.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.203
    Molde sliter når de må føre kampene. De bruker å være på sitt beste når de f.ex mot Glimt bare ligger bak. På onsdag er en sånn kamp.

Når det er sagt. Jacob Storevik er litt av en keeper. Ellers tror jeg det bare er Sandefjord som kan ta poeng av de andre i bunnen i morgen.
    Molde slet ikke noe særlig i fjor, og slo B/G 3 ganger ved å ligge bak som du sier. Vant serien med 18 poeng og kunne føre kamper mener jeg.
    I år sliter de veldig uansett om de fører eller ligger bak. 2 uavgjorte nå mot svake lag i det siste. Tenker vel mest på gruppespill og penger for å gjøre nye bom-kjøp til neste år. Dårlige kjøp, der er de frempå og de gode blir solgt og bare Hestad er kommet hjem igjen, og Linnes etter noen år.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Det er nok riktig.

Men mye av greia er hva som skjer fremover med utviklingen av Norsk fotball. Glimt vil fortsette å være i utvikling de nærmeste årene, eller i verste fall holde seg der de er prestasjonsmessig. Jeg mener det var en feil utvikling i fjor når lag skulle demme opp for Glimt ved å legge seg defensivt i en femmer. Litt kortsiktig resultat ble det, men kanskje på bekostning av å utvikle sitt eget spill fremover. Derfor var det gledelig at Viking tapte 5-1 nylig i Bodø. Flatterende resultat. Men de gikk ikke bort fra sitt spill og kan dra direkte læring av kampen selv om de tapte med store siffer denne gangen. Fette bra innstilling.

Ser mye av det samme i Tromsø og selvsagt i Bergen.

Håper lagene kan se til Viking og utvikle spillet sitt uten å se for mye på enkeltkamper. Sånn sett er det greit at spillet om gullet er avgjort.
    Innlegg fra tidlig juni som står seg sterkere nå. Er det mangel på utvikling man ser i Molde? Ble det for mye å skulle satse på å bli god til både føre kamper og å legge seg med bussen bak. Nå har begge deler kollapset. Molde må finne tilbake til seg selv, ellers blir det fort bare verre. Rosenborg forsøkte å legge kampplaner etter motstander....sier ikke mer om akkurat det.

Se til Viking, og tål å bli slått ned i støvlan en gang i blant.

Edit: Siste setningen i innlegget fra juni må sies å være litt upresis.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.550
    Sted
    Oslo
    Og en spiller går fra Moskva til Saudi Arabia.
    Er det som kalles "put your mouth where the money is?

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.060
    Sted
    Sortland
    Minner meg om et munnhell et søskenbarn av meg introduserte meg for for 30 år side:
    ''De ikke-signifikante andre''

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Nå setter vi Eliteserien på hold til lagene er i gruppespill. Neste helg er det kamper helt nede i bunnen. Hamkam har selvsagt pause ;)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    «Det er ikke langt fra Kapitol til Den tarpeiske klippe». Sagt allerede i 1790, mange mange år før Eggens tid men lenge etter Vikingenes tid.

I det ligger en påminnelse om at den som er på toppen, svært raskt kan ende i fornedrelse og konkurs

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Rekdal er ekspert i VG+ iallefall. Kommenterte vell siste kampen mot Hearts.

Han er en legendarisk kommentator som plutselig kan begynne å synge Bodø/Glimt-sanger ut av intet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn