Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    – Ja, jeg kan bekrefte at vi mottok et nytt bud søndag. Jeg vil ikke kommentere størrelsen på budet eller hvor det kom fra, det er konfidensielt. Men vi har avslått budet, sier Vikings sportssjef Erik Nevland til Aftenbladet.

– Budet var for lavt. Vi ønsker heller ikke å selge ham, understreker Nevland.

Dessuten..

Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.550
    Sted
    Oslo
    Er det ikke på tide at vi synkroniserer vår liga med de andre europeiske?
    Slik det er nå selges norske spillere i bøtter og spann midt i vår serie, og en del klubber fristes til å selge seg ut av en god plassering for "en neve euros"
    Og hvor flott ville det ikke vært om serie innspurten foregikk på fulle stadioner i junivær?
    Neida, staute vikinger vil ha cupfinale og seriefinale i snøvær og kuldegrader rett før jul!

• Liker
    Reaksjoner: MML

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Vi vil ha fotball 2.juledag! Særlig på Rommsa Arena.

Helt seriøst. Det er en god idé. Men må det ikke gjøres en del med arenaene først og alle må ha kunstgress. Dessuten bør vi kanskje stå over januar.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.914
    Torget vurderinger
    1
    Vi hadde jo en gyllen mulighet til dette under covid, men av uforståelige grunner valgte man å fortsette som før.
    Er det ikke på tide at vi synkroniserer vår liga med de andre europeiske?
    Slik det er nå selges norske spillere i bøtter og spann midt i vår serie, og en del klubber fristes til å selge seg ut av en god plassering for "en neve euros"
    Og hvor flott ville det ikke vært om serie innspurten foregikk på fulle stadioner i junivær?
    Neida, staute vikinger vil ha cupfinale og seriefinale i snøvær og kuldegrader rett før jul!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Rekdal er ekspert i VG+ iallefall. Kommenterte vell siste kampen mot Hearts.

Han er en legendarisk kommentator som plutselig kan begynne å synge Bodø/Glimt-sanger ut av intet.
    Må si det er litt spesielt å høre Reka klage på at RBK har blitt så dårlige som de er nå, som om han selv ikke har hatt noe med det å gjøre.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Danmarks rikeste mann høyner budet, fortsatt nei.

Holdningen i Jåttåvågen er den samme som før: Viking kjemper om seriegull og er i en økonomisk situasjon som gjør at de verken ønsker eller trenger å selge.

Slik Aftenbladet forstår saken, forholder også David Brekalo seg helt rolig til danskenes interesse.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Skal Viking ha seriegull eller er det en kamp av gangen som gjelder? Mye fokus på gull i oljebyen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Det er fint å drømme. Akkurat nå fikk jeg mine biletter til hjemmekampen mot Sepsi OSK. Blir litt skuffet om det ikke blir gruppespill den dagen. Drømmen i år ville være å gå videre derfra til sluttspillet. Da kan jo alt skje. En annen drøm er å høre cl hymnen flere ganger på Aspmyra. Da må vi vinne gull i år eller gull/sølv til neste år.

Men det litt rare er at vi fortsatt husker Milankampen så godt. Vi blei slått ut... men lagt merke til på grunn av spillet. Prestasjonene står seg best i grunnen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Han her er vell passe frisk i uttalelsene, men mannen har rett......desverre.

a.jpg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Midtjylland solgte Gustav Isaksen for 140 mill, så de har litt penger å bruke.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Midtjylland solgte Gustav Isaksen for 140 mill, så de har litt penger å bruke.
    Midtjylland trenger ikke selge for å kjøpe..

"Midtjylland eies av mangemilliardæren Anders Holch Povlsen. Han eier klesselskapet «Bestseller». 50-åringen omtales som Danmarks rikeste mann."

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.550
    Sted
    Oslo
    Midtjylland trenger ikke selge for å kjøpe..

"Midtjylland eies av mangemilliardæren Anders Holch Povlsen. Han eier klesselskapet «Bestseller». 50-åringen omtales som Danmarks rikeste mann."
    Har ikke Danmark noen regler om financial fair play og hva eierne har lov å dytte inn i klubben?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Der er RBK heldige - det kommer garantert ikke noe bud på forsvarsspillerne. I alle fall ikke før de begynner å vinne en og annen duell i egen boks. Det må i så fall være Røsten, siden han er tenåring, og det er populært å hente slike.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.877
    Hva er kursen på en Brekalo nå?
    -Tirsdag ettermiddag kom Midtjylland tilbake med et tredje bud. Det var på 46 millioner kroner. Men også dette ble avslått av Viking.

-Slik Aftenbladet forstår saken, forholder også David Brekalo seg helt rolig til danskenes interesse. Han vil til en større klubb i en større liga.

– Jeg er komfortabel med det Viking og agenten min bestemmer og kommer fram til. De vil det beste for meg, svarte Brekalo.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.914
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan egentlig ikke forstå at Midtjylland er et aktuelt alternativ for en god stopper i sin beste alder. Hvorfor gå fra dagens Viking til dette?

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.060
    Sted
    Sortland
    Det var da ingen måte på fornuft fra Brekalo:

Sakset fra VG:
    – Er dette noe David ønsker selv?
    – Han sier at hvis klubbene blir enige, så er det ikke noe han vil avslå. Det er opp til Viking, så får vi se, sier agenten til VG.
    En ordknapp Brekalo snakket selv med Aftenbladet tidligere tirsdag.

– Jeg er komfortabel med det Viking og agenten min bestemmer og kommer fram til. De vil det beste for meg, sa han til avisen.

Står fram som et strålende eksempel på klubblojalitet. :love:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Han ser for seg noe bedre enn en dansk fotballklubb tror jeg. Kommer det noe han virkelig har lyst til så drar han nok. Veldig bra at Norsk fotball er I denne posisjonen og at spillerne har tillitt til denne nye statusen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det var da ingen måte på fornuft fra Brekalo:

Sakset fra VG:
    – Er dette noe David ønsker selv?
    – Han sier at hvis klubbene blir enige, så er det ikke noe han vil avslå. Det er opp til Viking, så får vi se, sier agenten til VG.
    En ordknapp Brekalo snakket selv med Aftenbladet tidligere tirsdag.

– Jeg er komfortabel med det Viking og agenten min bestemmer og kommer fram til. De vil det beste for meg, sa han til avisen.

Står fram som et strålende eksempel på klubblojalitet. :love:
    Han har vel tatt det obligatoriske kurset i mediahåndtering.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Tromsø selger sin midtstopperstjerne til konkurrenten Molde. Selger de seg ut av Europa 2024?

Men de MÅ. Sånn er det å være en fattig klubb. Dessuten.......... de må bygge seg mer opp før de har noe i Europa å gjøre med tanke på kampbelastningen det vil medføre.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    I dag smeller det i Romsdalen når Tyrkerne kommer på besøk. Hva er det med Tyrkerne? For en gammel trommis tenker jeg først og fremst at de er gode håndverkere som kan sitt fag - nedarvet fra generasjon til generasjon, fra far til sønn, stolte tradisjonsbærere av gammel kulturarv. Håndlagde cymbaler hamret ut av mystiske legeringer i stor mystikk. Fotball for fansen slik fotball skal spilles. Grovt, røft og brutalt og vakkert.

Galatasaray har fire stjerner etter å ha vunnet den tyrkiske ligaen minst 20 ganger. I Galatasaray museum kan man også finne 15 tyrkisk cup-trofeer i tillegg til de mer kjente UEFA cup- og Supercuptrofeene.

Istanbul-klubben har dominert tyrkisk fotball i en årrekke, og vært en gjenganger i Champions League.

Stjernespiss Mauro Icardi og Dries Mertens fra Napoli er to mest profilerte av en rekke spillere som ble signert i fjor. Klubben vant ligaen overlegent. Denne sommeren har Wilfried Zaha og superstjerna Hakim Ziyech fra Chelsea kommet inn.

Men så spør jeg meg selv om ikke dette er stjerner og ikke håndverkere. Noen av stjernene har ikke en gang tatt turen til Romsdal. Her kan Moldelaget kanskje ha sin store sjanse. Men uten tvil....kampene må avgjøres i dag på hjemmebane.

Kampens dommer er ingen ringere enn Anthony Taylor.

a.jpg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Husker da RBK hadde Galatasaray i pulja i CL i 98/99.
    Vant hjemmekampen 3-0 og tapte bortekampen 3-0.
    Juventus, Galatasaray og RBK endte alle på 8 poeng, mens Atletic Bilbao fikk 6.
    RBK røyk ut på målforskjell med ett fattig mål. .

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Et seriemesterskap kan feires på mange måter.

Rosenborg i 2003 feiret med et gjesp slik de gjorde året før...og året før...og året før ....og .......
    Glimt i 2020 ble eskortert av åtte jagerfly, fire på hver side mens de fløy nordover for å feire. Selv om det var midt i koronatida har vi ikke sett makan til stemning i byen.

Viking 2023. Det koker vell ned til at dette blir alle feiringers mor. Håper jeg slipper å se noe sånt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Et seriemesterskap kan feires på mange måter.

Rosenborg i 2003 feiret med et gjesp slik de gjorde året før...og året før...og året før ....og .......
    Glimt i 2020 ble eskortert av åtte jagerfly, fire på hver side mens de fløy nordover for å feire. Selv om det var midt i koronatida har vi ikke sett makan til stemning i byen.

Viking 2023. Det koker vell ned til at dette blir alle feiringers mor. Håper jeg slipper å se noe sånt.
    Har du ikke vært der så har det ikke skjedd?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Tror likevel ikke det blir Champions League på Molde.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Om de spiller sånn som de første 15 min kan de vinne hele driten. Men det gjorde de ikke. Det er vist bare Viking som kan forsvar her i Norge.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Etter å ha sett Hibernian - Aston Villa i kveld fikk jeg en følelse av at det kan bli krevende å stoppe sistnevnte i ECL.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Molde altså.

Mens tyrkerne scoret tre mål på seks sjanser, klarte bare Molde å score to mål på 22 sjanser.

Det største problemet må være at de slipper inn alt de får i mot seg. Men om de spiller med fem bak så vil ikke midtbanen klare å servere alle 22 sjansene. Her må Moe gå i tenkeboksen på nytt. Det blir feil i eliteserien og det blir feil mot gode europeiske lag. De brukte 40 mill på en superspiss som ikke funket. Men de trenger åpenbart noen på topp som kan gjøre greiene litt selv. Vil de finne ut av det?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Dagens Glimtmotstander:

Rumenske Asociatia Club Sportiv Sepsi OSK Sfântu Gheorghe

Asociatia Club Sportiv - fotballklubb
    Sepsi - Sepsiszentgyörgy - det ungarske navnet på byen
    OSK - Olt Sport Klub
    Sfântu Gheorghe - byen i Transilvania på størrelse med Bodø

Sepsi klarte å komme seg inn i Europa Conference League-kvaliken gjennom å vinne den hjemlige cupen på straffesparkkonkurranse mot Cluj.

Etter hva jeg forstår er laget ikke et spillende lag som liker å ha ballen, men spille raskt fremover, og de har hurtige spillere. Bakover er de fysiske men temposvake.

Kampstart 19:00 på bortebane

Senere på kvelder spiller Brann borte mot AZ Alkmaar. Et meget godt lag som tapte sammenlagt for Glimt i fjor.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Da Midtsjø dukket opp på overtid og trillet ballen i åpent mål kom jeg på hvor mye jeg har savnet løpskapasiteten RBK hadde de han var i klubben. Da var jo indreløperne over alt.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    Molde mot Galatasaray

og det er Rosenborg det skrives om i Norge..... :LOL:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er da ikke noe stas å skrive om Molde.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.060
    Sted
    Sortland
    Er det en sjans for at Alkmaar -- Brann blir spennende?
    Molde går vel rett inn i gruppespill i Europa League - er nok bedre på alle måter tenker jeg.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.057
    To straffer mot, en var veldig veldig billig. 2-2 er vell et greit utgangspunkt for hjemmekampen. 💛

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn