S
smil
Gjest
enig i at NRK bør leggast ned
|
;D ;D ;D ;D ;D (min ALLER siste ytring i denne tråden)Synes på bakgrunn av denne og flere andre tråder her at vi bare gjør det skikkelig med en gang. Selve Den Store Nedleggelsen. Vi legger ned Norge. Vi er intet annet enn en kommunisktisk/stalinistisk diktatorstat som lever av kritikk og misunnelse.
Honkey
Enig, NRK er virkelig polarisert, og pene damer finnes jo ikke.Denne idéen skal jeg videreformidle til mine kolegaer.
Vi legger ned hele butikken 8) 8) For min del reiser jeg utenlands. BrasilDer er media så styrt, politikere korrupte at vi ikke gidder å bry oss. Leve samba, strandliv og pene damer
![]()
Burde kanskje svare på tråden siden jeg jobber i NRK men den var så polarisert av kverkulaner og realister at jeg lot være.
Kriteriet på kvalitets TV: Pene damer.
Fjern Skavlan, vi vil ha pupper og mere øl!!!
Skavlan fikk da tak i Maria Bonnevie, ikke dumt :-*Bare delvis enig. Skavlan er dum, men damer fikser jeg selv, og jeg tar heller et glass champagne i disse tider
Det er få land i den vestlige verden der folk er så lette å manipulere og styre som i Norge; vi knytter nevene i bukselommene gang på gang og finner oss i det meste. Dessuten er vi som nasjon uten kulturell dannelse og mangler evne til å skille klint fra hvete, et resultat av et vedvarende sosialdemokratisk styre- og tenkesett.Norge har "alltid" vært et demokrati, vi har det i ryggraden.
Hvis den politiske situasjonen skulle dreie i totalitær retning, vil folk reagere.
1984 må ha gjort stort inntrykk på deg ;
Det er få land i den vestlige verden der folk er så lette å manipulere og styre som i Norge; vi knytter nevene i bukselommene gang på gang og finner oss i det meste. Dessuten er vi som nasjon uten kulturell dannelse og mangler evne til å skille klint fra hvete, et resultat av et vedvarende sosialdemokratisk styre- og tenkesett.
NRK er etter min mening ingen garantist for kvalitet - bare se på det som sendes - og reportasjene deres om politiske saker er svært ofte vridde i politisk korrekt retning. Det er massevis av eksempler på dette f.eks. i Dagsrevyen.
Ellers er jo 1984 en god bok, forhåpentligvis til ettertanke for noen og hver.
Ellers savner jeg Wasabi-tråden, kjoenik!
8)
Når du ser på andre som vridde kan det være fordi du selv ser skjeivt.Det er få land i den vestlige verden der folk er så lette å manipulere og styre som i Norge; vi knytter nevene i bukselommene gang på gang og finner oss i det meste. Dessuten er vi som nasjon uten kulturell dannelse og mangler evne til å skille klint fra hvete, et resultat av et vedvarende sosialdemokratisk styre- og tenkesett.
NRK er etter min mening ingen garantist for kvalitet - bare se på det som sendes - og reportasjene deres om politiske saker er svært ofte vridde i politisk korrekt retning. Det er massevis av eksempler på dette f.eks. i Dagsrevyen.
Ellers er jo 1984 en god bok, forhåpentligvis til ettertanke for noen og hver.
Ellers savner jeg Wasabi-tråden, kjoenik!
8)
Savner WASABI tråden jeg også :-/ Og snart kommer jeg til å savne WASABI og :'(Ellers savner jeg Wasabi-tråden, kjoenik!
8)
I Dovregubbens hall har alle en trollsplint i øyet. Hvem som har det rette utsiktspunkt kan være vanskelig å avgjøre, det er derfor vi diskuterer.Når du ser på andre som vridde kan det være fordi du selv ser skjeivt.
Rart med tråden. Den bare forvant. Ikke engang høvdingen kunne svare på hvor den hadde tatt veienTil kjoenik: Som du har skjønt kommer jeg ikke til å savne Wasabi så veldig mye, og jeg håper jo virkelig vi får noe vettugt i stedet som du også kan ha glede av. Men tråden var interessant, så det var synd vi ble avbrutt! Du får starte en ny over et lignende tema!
Hvis en ser mer prinsipielt på det: Hvorfor i alle dager skal staten drive kringkasting? Staten bør holde seg til sine kjerneaktiviteter og plage folk minst mulig. Radio og TV er alt for sterke påvirkere til at staten skal kontrollere dem.Selvsagt er NRK best, må være sinnsforvirret, eller ha en agenda for å mene noe annet.
Dersom NRK forsvinner blir mye av vitsen av å eie en radio eller tre borte.
uvennlig hilsen
Det er utrolig hvor mye tid enkelte har til å høre på radio/se på TV som greier å ha oversikt over alt som sendes i alle kanaler til enhver tid! Man må jo det for å kunne sammenligne tilbudet på skikkelig måte!Selvsagt er NRK best, må være sinnsforvirret, eller ha en agenda for å mene noe annet.
Dersom NRK forsvinner blir mye av vitsen av å eie en radio eller tre borte.
uvennlig hilsen
Når over 50% av arbeidsdagen tilbringes i bil får man med seg endel ;-)Det er utrolig hvor mye tid enkelte har til å høre på radio/se på TV som greier å ha oversikt over alt som sendes i alle kanaler til enhver tid! Man må jo det for å kunne sammenligne tilbudet på skikkelig måte!
Det er jo myye bedre å la TV3 og TVN stå for påvirkninga.Hvis en ser mer prinsipielt på det: Hvorfor i alle dager skal staten drive kringkasting? Staten bør holde seg til sine kjerneaktiviteter og plage folk minst mulig. Radio og TV er alt for sterke påvirkere til at staten skal kontrollere dem.
Enig Affa!! Tv2 er fordummende tv, de andre som er nevnt er ikke det engang.Hva er problemet Lillefar? Selv om NRK forslummes av sport og åndssvak lørdagsunderholdning er det den eneste kanalen (ved siden av STV1 og STV2) det er noe poeng og se på. Man lærer i hvert fall at man skal forholde seg kritisk til informasjon der. På TV2, TVN og TV3 er det ikke noe som er verdig å bli kalt informasjon en gang. NRK1 og 2 er et godt tilbud som kun kan leveres av en statskanal.
Ferien har gjort Affa godt. Når han så hva ferievikaren hadde stelt istand så tok han til vettet selvHar det skjedd noe med deg Affa? Du står jo fram som et selvstendig tenkende individ som det går an å respektere. Utrolig om du er den samme Affa som hadde slike rabiate innspill av ekstrem galskap før.
Hvis dette fortsetter kan det hende jeg begynner å like deg!
;D
Merkelig tolkning av mitt innlegg. Jeg skriver selvsagt ut fra hva jeg mener om selvstendig tenkende individer selv, og ikke ut fra noen definisjon. Hva annet kan jeg gjøre? (For å utdype mitt syn litt: selvstendig tenkende tyr oftest ikke til ekstreme, enkle løsninger av slike konflikter. En selvstendig tenkende skjønner at det er like mye menneskelig tragedie på begge sider, og at en løsning på slike problemer som her (mht Israel tråden) innebærer kompromiss.)Bra at du definerer hva som gjør folk selvstendig tenkende her (og her), så slipper vi å bry hodene våre med å gjøre det selv. Det beste hadde selvsagt vært en offentlig definisjon av "selvstendig tenkende", slik at det hadde vært klinkende klart for alle hva det betyr.
Det ser ut som ferievikaren er i gang enda. Skal ikke Affa få slutt på dette? Vikaren gjør mere skade enn gagn!Ferien har gjort Affa godt. Når han så hva ferievikaren hadde stelt istand så tok han til vettet selv![]()
Hvordan vet du hva som er saklig og nøkternt?At noen vil ha nyheter fremstilt som underholdning er ikke nytt. Det er ikke i min smak, men virkeligheten fortoner seg kanskje litt bedre da - hvis det er det som betyr noe? Jeg foretrekker nøkterne og saklige framstillinger av nyheter. Der er NRK best i Norge.
Ved å sammenligne med det motsatte: nyheter uten en faktabasert analyse, og ikke sett i en sammenheng. Som om ting "bare hender". Gjerne servert av unge flashy mennesker kledd i siste mote og med riktig dialekt og i stasha omgivelser. Ikke bruke tid på dypere vurderinger.Hvordan vet du hva som er saklig og nøkternt?