Hadde nok kanskje testa ut hu først jeg også om det ikke hadde vært for at jeg trenger HT-bypass.Høres verre ut her, IDA 8 er på vei til meg
Blir spennende å høre din tbmHadde nok kanskje testa ut hu først jeg også om det ikke hadde vært for at jeg trenger HT-bypass.Høres verre ut her, IDA 8 er på vei til meg
Hadde nok kanskje testa ut hu først jeg også om det ikke hadde vært for at jeg trenger HT-bypass.Høres verre ut her, IDA 8 er på vei til meg
Hei!Noen andre som sliter med litt brum i høyttalerne når man kjører i HT bypass modus?
Har gått over til 75 i volum og det er så godt som borte, men da må receiveren kompensere med +10 dB som jeg mistenker ikke er optimalt.
Jeg er helt enig i den harde kritikken av IDA-8 og IDA-16 (sistnevnte ble testet i L&B ved en tidligere anledning). Jeg "bomkjøpte" selv IDA-16 og den var alt for klinisk for min smak. I tillegg var den fryktelig kilen på kildene; gamle 1980-talls rockeplater låt helt forferdelig med denne forsterkeren. Så jeg har gått tilbake til Devialet og Naim - der ikke helt optimale innspiller låter helt OK og der musikalitet, rytmisk driv og "foten" står i sentrum.Innom biblioteket på vei hjem;IDA-8 er testet i nye utg.av Lyd&Bilde.
Min kritikk går ikke på noe så enkelt som at den ikke passer for meg. Jeg har i alle fall sett to andre IDA-16 som er blitt solgt på finn.no i år og som har hatt mer eller mindre den samme begrunnelsen for salg som meg (dog litt innepakket i salgsteksten, man må jo ikke skremme bort en eventuell kjøper). Om om IDA16hadde vært selve lydåpenbaringen over alt annet, hvorfor er det så få tester av denne? Og hvorfor så få eiere? Devialet har vist at selv high-end til hinsides pris kan selge "i bøtter og spann" om bare lyden er god nok..Spørs om man skal være kritisk til et produkt selv om den bruk man har av det ikke "passet"
Og...så ser jeg ikke helt den harde kritikken du sikter til...mye godord over ser det ut til...??
Jeg er helt enig i den harde kritikken av IDA-8 og IDA-16 (sistnevnte ble testet i L&B ved en tidligere anledning). Jeg "bomkjøpte" selv IDA-16 og den var alt for klinisk for min smak. I tillegg var den fryktelig kilen på kildene; gamle 1980-talls rockeplater låt helt forferdelig med denne forsterkeren. Så jeg har gått tilbake til Devialet og Naim - der ikke helt optimale innspiller låter helt OK og der musikalitet, rytmisk driv og "foten" står i sentrum.Innom biblioteket på vei hjem;IDA-8 er testet i nye utg.av Lyd&Bilde.
Jeg synes det er flott at du har funnet din forsterker. Vi er i alle fall enige om at Hegel kanskje ikke er tingen (har eid både H80, 160 og 300 og syntes den innebygde Dac`n var for "hard" på alle tre). Nå det gjelder Naim, så tenkte jeg mest på Naim supernait 2 og Dac V1. For min del vil jeg uansett prøve Devialet 120 en gang til.Har hatt Superuniti og Supernait med Hicap og en drøss andre naim forsterkere, men her hos meg spiller Nuprime IDA-16 fletta av Naim og særlig på gamle rockeplater. Eneste som rr bedre på Naim er Loudness war plater, da Naim,n er litt mørk og detaljfattig i lyden så det glattes litt over.
Det er selvsagt lett å finne en eller noen få tester av nesten et hvilken som helst produkt. Det som gjelder, er så se på totalmengden. Og da finner man gjerne et mønster (men klart, men det kan finnes noen skjulte skatter der ute).Når det gjelder tester synes jeg du blir litt på kanten av det redelige her. Det er da masser av tester av denne. The Absolute Sound konkluderer for eksempel slik:
Hva? Det er i så fall ukjent for meg. Ekte lyd (for meg) er det som gi meg en god musikkopplevelse.Ekte er jo ofte skarp lyd.
Vet ikke om du skjønte meg nå.Det er selvsagt lett å finne en eller noen få tester av nesten et hvilken som helst produkt. Det som gjelder, er så se på totalmengden. Og da finner man gjerne et mønster (men klart, men det kan finnes noen skjulte skatter der ute).Når det gjelder tester synes jeg du blir litt på kanten av det redelige her. Det er da masser av tester av denne. The Absolute Sound konkluderer for eksempel slik:
Hva? Det er i så fall ukjent for meg. Ekte lyd (for meg) er det som gi meg en god musikkopplevelse.Ekte er jo ofte skarp lyd.