Nomos Club er fin, jeg er veldig fornøyd med min. Jeg har den enkleste varianten uten dato og med manuelt urverk. Kjøpte den faktisk av Chalshus for mange år sidenFalt litt for denne:
Vis vedlegget 717446
Ikke veldig dyr. Passe størrelse. Datovisning som er lesbar uten briller. Jeg ser at de nok baserer seg på en del ikke-egenproduserte deler siden det ikke står Glashütte i/SA på urskiven.
Seks år siden jeg kjøpte den av deg, fant jeg ut Jeg er veldig fornøyd. Jeg kan fint gå med store klokker, men ville ikke hatt denne i større en 36mm. De litt lange hornene og ganske smal bezel gjør at den virker større en målene kanskje skulle tilsi.Kult at du har den fortsatt! Den er jo særs flott.
Jeg hadde også 38,5mm med dato, men på mitt håndledd følte jeg at den ikke satt så godt. Litt for lange horn, imho.
Jeg tar den med arabiske tall og lær reim
Gratulerer med lekker klokke.
Men min lille juvel er min 1949 IWCMed klokker som med hi-fi
Mye bra lages av de som ikke har det største navnet.
Og innmaten er ofte den samme.
Er seamasteren vanntettere enn Stowa-klokka?Er jo gode, «enkle» klokker da. Fortsatt imponert over hvor godt de har justert top grade ETA drivverket i min Flieger.
(Langt mer nøyaktig enn calibre 2500 i Seamasteren var som ny i 2017)
De har også helt suveren kundeservice! Anbefaler Sarah Kamau fra Stowa om noen skal handle eller bare lurer på noe.
Er det noe spesielt man lurer på så stepper ekspertisen opp. De var også «på» UPS i perioden sistnevnte surret bort pakken.
Terningkast 6 fra meg ihvertfall.
Når det er sagt, så bruker jeg Seamasteren daglig allikevel. Bodø, friluftsliv, annet krevende gjør at kun vanntett duger.
Men kanskje til sommeren, tilbake på Østlandet..
Fine klokker til en vettug pris!Jeg er svak for denne
Poenget WIS(e) guy, er at Stowa ikke blir så mye benyttet som jeg tenkte. 5 ATM som gjelder også for Marine klokkeneEr seamasteren vanntettere enn Stowa-klokka?
For såvidt enig i konklusjonen - men om produktet holder som lovet, skal en svømmetur gå helt fint. Har noen 5 ATM (inkl. treningsklokke) som jeg har brukt både i dusjen og svømmebasseng. Men, jeg velger å ikke gjøre det mer - bortsett fra en Garmin treningsklokke , sånn i tilfelle. Har bestilt meg en titan "diver" (20 ATM) som jeg kommer til å bruke som hverdagsklokke, og da skal slippe å ta av og på ved dusj eller svømmeturer etc. Denne har krone som skrues. Føles straks sikrere5 ATM betyr i praksis "splash-proof". Ikke noe man tar med seg ut i vannet.
5 ATM betyr i praksis "splash-proof". Ikke noe man tar med seg ut i vannet.
Mulig det er noe jeg ikke helt har forstått, men hvor tar du fra at 5atm tilsvarer sprutsikker? Vet at det er værhardt mange steder, men kan ikke se at det skulle være et problem?Er seamasteren vanntettere enn Stowa-klokka?
Den er jo også spekket for 500 bar, så jeg håper virkerlig den tåler å dusje ...Min Oysterdate skal jo være vanntett, alle fall en bit ned.
Men jeg fikk fukt i den da jeg vasket båten i Tyskland.
Konstruksjonen er nok i utgangspunktet rimelig vanntett men pakninger og slikt vil jo normalt stivne og miste noe av vanntettheten
over tid. Det er vel en av årsakene til at slike klokker bør få regelmessig service.
Ur som man bruker bør man ha verktøy til så man kan åpne baklokket om man ser fukt i verket. Mindre sjanse for skader hvis man
tørker ut klokka asap mens man venter på at en urmaker kan ta seg av den.
Uansett er nok den oljefyllte Sinn GSG9 en av de absolutt bedre klokkene hvis den skal være med på "litt av hvert"!
Den står på "må ha" listen, men den er selvsagt ikke helt gratis!
Men tåler jeg 500bar?Den er jo også spekket for 500 bar, så jeg håper virkerlig den tåler å dusje ...
ikke sikker ....Men tåler jeg 500bar?
Jeg ser poenget, men med tanke på hvordan mine alltid har blitt brukt er jeg ikke spes engstelig. Alt for lite flink til å ta hensyn, men ingen har tilsynelatende tatt skade av å sitte på armen under alle slags forhold i mange år. Og - jeg er i tillegg kjeivhendt.Mekaniske ur skal jo heller ikke utsettes for støt og slag. Jeg er av en urmaker blitt advart mot å sykle på brostein med et mekanisk ur...
Tror ikke oysterdate tåler 5000 meter...Den er jo også spekket for 500 bar, så jeg håper virkerlig den tåler å dusje ...