Swastika?Satt et veldig kort øyeblikk og vurderte om NATOreim i norske farger til 17 mai var tommel opp eller ned, til jeg kom på at det er en Stowa Flieger jeg har...
Tyskland er jo faktisk et av de få landene som har prøvd å ta et oppgjør med sin fortidVel, de eldre Jagergutta benyttet jo Heur klokker, uten å bli assosiert med Luftwaffe av den grunn
Tror også jeg så både Audi, Benz og Volkswagen med norske flagg i grillen i går.
Klarte å slette posten min gitt, skulle legge til at Heuer er Sveitsisk, men ble levert til Luftwaffe før Norge bestilte.Tyskland er jo faktisk et av de få landene som har prøvd å ta et oppgjør med sin fortid
Sveitserne er jo geniale, uansett hvem som kriger, så tjener de pengerKlarte å slette posten min gitt, skulle legge til at Heuer er Sveitsisk, men ble levert til Luftwaffe før Norge bestilte.
Lurer på om noen var gærne nok til å spille av nasjonalsangen på noe tysk hifi?
Der må du korrigeres!Sveitserne er jo geniale, uansett hvem som kriger, så tjener de penger
Og de slipper å få bomber i sitt land
Ikke lange biten over Bodensee fra Sveits til Frierdichshafen hvor de bygde jagerfly, og hadde vel også noe rakettgreier der uten at jeg husker akkurat hva.Der må du korrigeres!
Det ble faktisk levert ganske mange bomber over Sveits! Amerikanerne spesiellt, men også RAF, hadde alt for mange feilnavigeringer og bombet Sveits i stedet for de tiltenkte mål i Tyskland.
… har kort, og er ikke redd for å bruke det …Det var et interessant program. Dog var det enkelte der som har "litt mer" kronasjer enn meg!
Det er fordi folk kjøper klokker som er så dyre at de må være redd for investeringen, i stedet for å bruke klokkene.Jeg synes egentlig det er litt trist å se så mange fine klokker som bare tilbringer tiden i en bankboks i stedet for å bli brukt til det de er lagd for.
... omtrent som "kunstner-vin" som en del samlet på for noen år siden.Enig med deg, xerxes. Klokker skal kunne brukes, men mange bruker dem som "statements" og som samleobjekter.
Det programmet så nesten ut som en Rolex-reklame (viste de egentlig andre klokker i nærbilde?). De 2 som var hovedpersoner brukte jo ikke Rolex, men ellers var det stort sett bare Rolex hele veien (med litt Omega). Jeg har heller ikke den store sansen for Rolex, og synes også at veldig mange av de eksklusive klokkene ikke er spesielt pene, men det er jo smak og behag. Men kan egentlig et klokkemerke som produserer over 1 mill klokker i året (f.eks. Rolex) kalles eksklusivt?
Lange i Glashütte lager jo ca 6-7000 klokker i året. Da snakker vi eksklusivt.
Ja, opptil flere ganger (Cartier, Patek, Omega, Panerai ++)... en Rolex-reklame (viste de egentlig andre klokker i nærbilde?)
Tror jeg styrer unna den gjengen der ....Så også programmet. Leter etter RedBar avd. Trondheim........
Ting som er "for verdifulle" til å brukes, det være seg klokker, hifi, brennevin, vin etc etc er ikke noe å ha.Ja, opptil flere ganger (Cartier, Patek, Omega, Panerai ++)
Mht at mange klokker ligger i bankbokser osv i steden for å brukes synes også jeg at er synd, men det er da langt fra spesielt for klokker. Se på alle andre bruksgjendstands-produkter som det samles på, og som sjelden brukes. Alt fra biler og MC til HiFi.
Det som dessverre også er en konsekvens av klokkesamlere er at prisene på brukte ur, tildels som resultat av dette, har dratt enormt til værs de siste årene. Enkelte merker, der Rolex er blandt de, har steget med 5x på +/- 5 år. Jeg er glad jeg "rakk" å kjøpe en Sub før dette.
Joda, det stemmer at det var noen andre merker som ble vist. Cartier ble jo litt fokusert, og både Patek og Omega så man jo innimellom. Det var faktisk også 3 Lange-ur der (helt i utkanten av bildet, vist i kanskje 3 sek), men de gangene man hadde nærbilder der man faktisk kunne se merket var det en veldig stor overvekt Rolex (og noe Omega).Ja, opptil flere ganger (Cartier, Patek, Omega, Panerai ++)
Enig. For min del var det kun 2 modeller som var av interesse. Sub 14060/M og Sea Dweller 16600. Har ikke (estetisk) sans for Cyclops, så et alternativ m/dato måtte i såfall være SD. Eldre Sub (No Date) ekskluderte seg grunnet pris.Mye fra Rolex er imho ikke spesiellt pent.
Jeg har nøyd meg med å "kun" ha 8 stk. Som jeg sier det: Én for hver ukedag og én for helligdager, selvom det ikke er praksis. Er forholdsvis "flink" til å rotere, selvom enkelte har mer armtid enn andre. Skal en ny en inn nå, så må en annen ut.Det store problemet, eller faktisk to største problemene med å være klokkegal er dels at når man har klokker i "stort flertall" så er det vanskelig å få tilstrekkelig med "armtid" for hvert ur.
Dette bryr meg tilnærmet 0. Min interesse er mekaniske armbåndsur som "konsept" og utover det er det mer designet som avgjør hva jeg "liker"/vil ha, enn merket, status, pris/verdi osv. I så måte er det ikke så veldig mange andre jeg nødvendigvis ville byttet ut de eksisterende med - i hvertfall ikke på sørsiden av 100K.Det andre "problemet" er at det er få som faktisk legger merke til hva man har på armen. Hvis man ser på Rolex som en Rolls Royce eller MB AMG, så er min vintage gull "Jules Jürgensen" en håndbygget Bristol. Og som med Bristol biler er det kun særs interesserte nerder som vet hvor eksklusivt det faktisk er!
"Ur-interessert" er vel i mange tilfeller synonymt med rolex-fanboy?Joda, det stemmer at det var noen andre merker som ble vist. Cartier ble jo litt fokusert, og både Patek og Omega så man jo innimellom. Det var faktisk også 3 Lange-ur der (helt i utkanten av bildet, vist i kanskje 3 sek), men de gangene man hadde nærbilder der man faktisk kunne se merket var det en veldig stor overvekt Rolex (og noe Omega).
.... eeehhh - nei. Ikke i det hele tatt.Rolex er og blir vakkert Vis vedlegget 723687
Skal du først fake helt ut, kan du like gjerne legge på hele boden med strass juveler.Rolex er og blir vakkert Vis vedlegget 723687
Spell Tom Waits A sight for sore eyesDet var jo et knippe "medisin for øynene" etter den nedlessede Rolexen!