Det skjønner jeg godt! Kjempefin.En av mine første klokker, en enkel Pythagore fra Minerva. En av femti produserte. Liker den veldig godt. Vis vedlegget 843020
HeiHei
Bare så det er sagt, jeg har ikke peiling på klokker ! Men, har vært uten klokke nå i 3>4 år, og har savnet en stort. Er lei av å dra opp mobilen , for å sjekke klokka.
Jeg liker store klokker, og valget falt på denne:
Vis vedlegget 837161 Vis vedlegget 837162 Vis vedlegget 837163
Skal tåle 10 ATM (vanntrykk testet til 100 meter), ripefritt safirglass, høykvalitets japansk klokke verk og rustfri two-tone stållenke.
For bare håpe at den tåler "litt" mer, enn ukes tur til Kreta i August ? Tiden vil vise..... Kostet ikke stort, så jeg kan evt. ta tapet .
Desse er fine!Har gått og siklet på denne lenge.
Endelig ble den min. SEIKO PRESAGE SSA393J1.
Vis vedlegget 844235
Her snakker vi patina, bærre lækker!Jeg har lenge "drømt" om en Minerva fra ca 1952. Ikke funnet den jeg har sett meg ut og vurderte å kjøpe en såkalt "homage".
Vis vedlegget 850166
Men fredag fikk jeg tilslaget på denne - med samme urverk. Fullt overhalt av urmaker. Urørt skive, visere og kasse. Tikker lekkert avgårde, trekker som en drøm og kronografen fungerer perfekt. 40 timer reservetid lar seg høre på en slik gammel klokke.
Klokka er altså 70 år gammel og bilder fra mobiltelefonen yter den ikke rettferdighet.
KLOKKEGLEDE!
Vis vedlegget 850168
IWC bruker stort sett bare platene. Resten er faktisk in-House med IWC sine egne deler.Sellita SW300-1 verk. Samme som sitter i denne klokken fra IWC. Som koster 50k.
IWC entusistene må gjerne nevne at de har gjort store forandringer. Men det er en grunn til at baksiden er lukket.
Ralph Lauren caliber RL300-1 » WatchBase
Full details and images of the Ralph Lauren caliber RL300-1, including a list of all watches using this movement.watchbase.comIWC caliber 35111 » WatchBase
Full details and images of the IWC caliber 35111, including a list of all watches using this movement.watchbase.com
Masse bilder etc her.
IWC Mark XVIII Current Production Uses Sellita Movement
www.watchuseek.com
Man kan vise seg offentlig med den der. Godt valg.Atelier Petrov leverer skreddersøm til lave priser. Bestilte nettopp to nye remmer i cordovan til min IWC Pilot. Har faktisk hans remmer på ytterligere tre ur. Bestilte nå mørk grønn og natur.
Fyren er flink, hyggelig, flotte produkter.
Atelier Petrov | bespoke leathergoods | Spalengraben 9, Basel, Switzerland
Atelier Petrov - traditionally made - bespoke leathergoods - leather bags - leather accessorieswww.atelierpetrov.com
Vis vedlegget 850210
Nydelig.Jeg har lenge "drømt" om en Minerva fra ca 1952.
Ikke funnet den jeg har sett meg ut og vurderte å kjøpe en såkalt "homage" - med fake patina.....
Vis vedlegget 850166
Men fredag fikk jeg tilslaget på denne - med samme urverk. Fullt overhalt av urmaker. Urørt skive, visere og kasse. Tikker lekkert avgårde, trekker som en drøm og kronografen fungerer perfekt. 40 timer reservetid lar seg høre på en slik gammel klokke.
Klokka er altså 70 år gammel og bilder fra mobiltelefonen yter den ikke rettferdighet.
KLOKKEGLEDE!
Vis vedlegget 850215
Så den der.Endelig et ur som er verdig et forum som dette: Seiko med innebygget metronom!
Pierre Pauline; Lavee salmon dial - mensLang ventetid på bestilt klokke. Så da ble det i det minste en "venteklokke" i "samme" farge.
Denne har billig manuelt opptrekk. Så får vi se hvor lenge den tikker avgårde......
Men til prisen av en øl-kveld på byen (hvilket jeg uhyre sjelden bedriver) er jeg så langt litt imponert.
Dårlig mob.tlf-bilde yter ikke glansen og fargen på skiva rettferdighet.
Så får vi se om det er noen detektiver her
Se der ja. Visste at det var noen som følger med i denne "tullete" verdenPierre Pauline; Lavee salmon dial - mens
du venter på Baltic; MR-01 salmon dial?
Vis vedlegget 858983
Nå må du ikke blande sammen klassiske ur og ultra-portable computere for div.monitorering og oppgaver da.Muligens like populært som å promotere siste Tesla i en Amcar-tråd for folk med skinnvest og tretøfler. Og til tross for at jeg har flere arvede og egenervervede analoge lommeur og klokker som betyr noe, så må jeg si at Apples siste Watch Ultra for første gang fikk det til å nappe litt i klokkefoten av designmessige årsaker.
Vis vedlegget 859373
Bilde fra nettet, men etter å ha tittet og kjent litt på den på butikken, så tror jeg den kommer til å representere et videre tidsskifte. Et tidsskifte hvor analoge klokker i enda større grad kommer til å handle om alt annet enn å vise mer eller mindre korrekt tid. De kommer nok til å forbli smykker og kunstobjekter, men mer som forseggjorte regnestaver i en tid hvor en smartklokke har langt større datakraft enn en hel kontorfløy med hullkortmaskiner hadde den gang mange av de fine vintage-klokkene i denne tråden ble skapt.
Meldte meg av et jaktlag bestående av bl.a. finansfolk da GSM-nettet nådde inn i jaktfeltet vårt oppe i Lierne, i Trøndelag.Hvem vil ha meldinger fra sjefen på tur i Nordmarka? En liten jævel på armen som forteller deg at iflg.innsamlede data er man faktisk døden nær? OG, den er produsert i PRC, med russerstøtte og target sensor drone.