Hei, klarer ikke helt å glemme denne Stowa fliegeren. Den nøkterne 30-40tallsstilen fenger.
Standard leveres Stowa fligeren den med et ETA 28724-2 urverk, men følgende opsjon finnes:
For 177 EUR, your Airman Automatic can be upgraded with a COSC movement.
For meg som ikke er klokkofil, er det fristende å velge det billigste.
Er det noen her inne som har erfaring med disse urverkene, eller som kjenner til de? Hva er forskjellen?
Til sist, hvilken rem liker du? Jeg holder en knapp på de brune med nagler.
PS! Jeg var innom en urforetning og spurte etter klokker i 30-40tallsstil. De unge damene bak disken viste vellvillig frem en del jålete ArtDeco greier i beste 20tallsstil. Forsåvidt med en enkelhet i utformingen, men helt klart tiltenkt elegante dresskledde herrer med glattslikket hår. Etter litt prøving og feiling fant vi en TagHeyer Carrera og en billigere Certina (begge nevnt tidligere i tråden), Carreran var klart finest i mine øyne, i all sin enkelhet. Certinaen hadde grunnformene inne, men litt for mye dekor på urskiven, samt jålete rem i imitert krokodille trakk det hele ned. Jeg var imidlertid litt skeptisk til å legge kr 14 000,- på bordet for Carreraen.
Noen som kommer på noen flere alternativer i retro 30-40 tallsstil? (Stowa, IWC, Sinn er nevnt tidligere i tråden)