AlexanderK
Overivrig entusiast
Jepp! Det va'kke så "dyrt" som det ser ut som heller.. Får satse på at den virker i noen år før den dør.Pengvim skrev:Kjøpt på Ebay eller Alexander?
Jepp! Det va'kke så "dyrt" som det ser ut som heller.. Får satse på at den virker i noen år før den dør.Pengvim skrev:Kjøpt på Ebay eller Alexander?
Khanate skrev:Hei, klarer ikke helt å glemme denne Stowa fliegeren. Den nøkterne 30-40tallsstilen fenger.
Standard leveres Stowa fligeren den med et ETA 28724-2 urverk, men følgende opsjon finnes:
For 177 EUR, your Airman Automatic can be upgraded with a COSC movement.
For meg som ikke er klokkofil, er det fristende å velge det billigste.
Er det noen her inne som har erfaring med disse urverkene, eller som kjenner til de? Hva er forskjellen?
Til sist, hvilken rem liker du? Jeg holder en knapp på de brune med nagler.
PS! Jeg var innom en urforetning og spurte etter klokker i 30-40tallsstil. De unge damene bak disken viste vellvillig frem en del jålete ArtDeco greier i beste 20tallsstil. Forsåvidt med en enkelhet i utformingen, men helt klart tiltenkt elegante dresskledde herrer med glattslikket hår. Etter litt prøving og feiling fant vi en TagHeyer Carrera og en billigere Certina (begge nevnt tidligere i tråden), Carreran var klart finest i mine øyne, i all sin enkelhet. Certinaen hadde grunnformene inne, men litt for mye dekor på urskiven, samt jålete rem i imitert krokodille trakk det hele ned. Jeg var imidlertid litt skeptisk til å legge kr 14 000,- på bordet for Carreraen.
Noen som kommer på noen flere alternativer i retro 30-40 tallsstil? (Stowa, IWC, Sinn er nevnt tidligere i tråden)
Det kan du også; bare å velge en ekte flygerklokke fra IWC.Erland skrev:men jeg ville betalt ekstra for å SLIPPE alt det dilldallet på tallskiva
Det har du helt rett i. En flieger XVI i lær synes jeg er fin.C._Alshus skrev:Det kan du også; bare å velge en ekte flygerklokke fra IWC.Erland skrev:men jeg ville betalt ekstra for å SLIPPE alt det dilldallet på tallskiva
den fikk jeg til konfen!Cobra2 skrev:Hei julenissen; Jeg ønsker en slik...(og jeg har vært snill!!!) ;D
Arne K
Det finnes blader å få kjøpt. Har kjøpt et slikt et par ganger når jeg har vært på sykehuset og ikke hatt noe annet å lese i.xerxes skrev:Finnes det vettuge bøker klokkenerder burde ha lest? Tenker da på litt underlag for å vite litt om mekaniske verk.
Blir det Big Pilots Watch eller svikter du IWC etter kun ett år på armen???iSaint skrev:IWC vurderes solgt!
Mvh Arne Kr
IWC svikter ikke må vite. Og IWC skal jeg alltid ha. Blir den ikke solgt til den nye prisen jeg har satt så beholder jeg den bareLexluthor skrev:Blir det Big Pilots Watch eller svikter du IWC etter kun ett år på armen???iSaint skrev:IWC vurderes solgt!
Mvh Arne Kr
PS! En original IWC Chronograph til den prisen er jo noe å tenke på ja.......
LydMekk skrev:Klokke på PCene, klokke på mobilene, klokke i stua, klokke på tuneren, klokke på TVen, klokke på dashen i bilen osv. osv.
Hva faen trenger man armbåndsur til lengre? Seriøst?
OK, ser en skjelden gang behovet selv for å ha på den tynne sveitsiske rundt håndleddet når man frekventerer byen osv. men ellers, nope.
Forøvrig enig med MaHa, men i tillegg foretrekker jeg en fin klokke som smykke på en mann, enn en form for gullkjetting rundt halsen.LydMekk skrev:Klokke på PCene, klokke på mobilene, klokke i stua, klokke på tuneren, klokke på TVen, klokke på dashen i bilen osv. osv.
OK, ser en skjelden gang behovet selv for å ha på den tynne sveitsiske rundt håndleddet når man frekventerer byen osv. men ellers, nope.
EnigFadamacka skrev:Forøvrig enig med MaHa, men i tillegg foretrekker jeg en fin klokke som smykke på en mann, enn en form for gullkjetting rundt halsen.
Enig. Gullkjetting blir for mye Ari Behn.Fadamacka skrev:Forøvrig enig med MaHa, men i tillegg foretrekker jeg en fin klokke som smykke på en mann, enn en form for gullkjetting rundt halsen.LydMekk skrev:Klokke på PCene, klokke på mobilene, klokke i stua, klokke på tuneren, klokke på TVen, klokke på dashen i bilen osv. osv.
Kan man driste seg til å spørre om et bilde av underverket på armen?Fadamacka skrev:Så var klokken endelig i hus, og førsteinntrykket må sies å være meget bra. Jeg tok noen kjappe bilder, men de ble ikke fantastiske. Nuvel, de har kanskje sin sjarm for de som måtte være interessert i slike forhistoriske greier som mekaniske klokker;
Ble det noe Carrera på deg?Khanate skrev:tag Heyer til 14000 nok, Prøvde denne på hånden med brun lærrem. Vakkert.
Hei hei, jeg har ikke kjøpt noe som helst. Mitt kjøpemønster varierer fra impuls til tenking og grubling som ikke leder til noe. I mellomtiden har jeg snust litt på Nikon D40, som i følge Ken Rockwell er det beste kjøpet på kloden for tiden http://www.kenrockwell.com/nikon/d40.htmTrane skrev:Ble det noe Carrera på deg?
Var å kikket på ur i dag selv og ble en smule betatt av Tag Heuer Carrera. Den jeg prøvde var med hvit skive og lenke, - synes vel den ser tammere ut på bildet....
Synes Twin Time også er elegant, ikke at jeg har bruk for det til vanlig, men kanskje litt mer sporty utseende..
De er visst vanntette til 50m, men han jeg snakket med var litt uklar på om dette er tilstrekkelig når man ønsker å kunne ha på seg uret overalt, ikke som dykkerur, men når man bader, trener, dusjer etc. Noen som vet mer om dette?
Men, det er et manometer du trenger, ikke sant?Gjestemedlem skrev:Haruo Suekichi lager noen fantastisk stilige klokker. Har lyst på!