Tilsynelatende lik denne, selv om denne ser ut til å være en DeVille:Noen som kjenner til lommeuret? Noen verdi på markedet?
Sommer, så følte for å "lette" Seamasteren litt, samt justere ift diverse aktiviteter.
Valget falt på "waterprooff" Hirsch rem, type "James". Føles meget bra og solid.
Vis vedlegget 442925 Vis vedlegget 442926
Hirsch reimer er tilgjengelig gjennom svært mange norske ur-forretninger.Fin den,hvor kjøpte du den reima ?
Heisann!Fin den,hvor kjøpte du den reima ?
Bytta på min egen også
Vis vedlegget 442960
Sommer, så følte for å "lette" Seamasteren litt, samt justere ift diverse aktiviteter.
Valget falt på "waterprooff" Hirsch rem, type "James". Føles meget bra og solid.
Vis vedlegget 442925 Vis vedlegget 442926
Pris, 20-25 mill.!Duke Ellingtons PP 1563 som han kjøpte i 1948 har dukket opp igjen.
https://www.hodinkee.com/articles/p...563-duke-ellington-cloissone-world-time-clock
Riktig.Samtlige bør en tur innom urmakeren og få justert minuttviseren, slik at de viser hel time
Men - greia er vel at kun nr. 3 fra venstre som ser ut til å ha en "korrekt" bezel. For de tre øvrige er ikke 10 og 40 rett ovenfor hverandre - dvs når 10 står på kl 12 står ikke 40 på kl 6.
Se over.skal vi få fasiten snart?
Se over.Hva mener du? At klokkene går feil? Her tror jeg du har stilt litt mye. For så dårlig står det ikke til.
Blir vanskelig å sammenligne klokker til 1000 kroner mot klokker til 60k...
Jeg har en SKX007 som jeg personlig har stor glede av. Den gårkanskje ikke på minuttet, men mer enn bra nok.
Antagelig. Slik som dette skal det være:At de ikke er rolex?
Ganske utrolig - egentlig, at en såpass seriøs produsent leverer produkter med slike feil på markedetRiktig.
Dette kommer av at Patek ikke "gidder" å ta bryet med å redesigne verket når de endre diameter på modeller. Mest kjente eksempel er 3940 vs 5140 hvor 27 og 5 blir "klemt". Dette er klokke til over 1/2 mill!Plassering av skrift er noe som selv de mest velrenommerte produsentene av og til kan bomme på. Se bare på plasseringen av "13", "15" og "17" i forhold til indeksene for 14 og 16 på datoskalaen på denne Patek Philippe 5496. Det ser ikke helt riktig ut, i mine øyne. Rett og slett slurv med det som typografer vel kaller "kerning". En filleting, kanskje, men dette et altså et ur til friske USD 108.000,- i den viste platinaversjonen.
Vis vedlegget 449000
Vis vedlegget 449002
Ta den med til en urmaker. Det er slett ikke sikkert at det er så omfattende skader på den. Behøver ikke koste skjorta.Gratulerer med fint ur. Akuratt den samme kombinasjonen av klokke og rem var min første mekaniske klokke for 5 år siden.
Har den enda, men nå stopper den etter ett par timer. Har aldri tatt den av under skruing, hamring og annet arbeid, så det er nok min egen feil at den ikke går lengre.
Urmakeren min - vel, han er jo urmaker og lever av å fikse klokker - men han sier at oljen i automatiske ur har det med å bli stivere etter 5-10 år. Urverkene får det til å tikke og gå, men p.g.a. den økte friksjonen kan det bli stor - og dyr - belastning på mekanikken.Certina fra 1965-70 med automatopptrekk. Arv, ingenting gjort med den så langt, går som ei "klokke", ca 30 sekund for fort i døgnet, gjør ingen ting, time is money, jo fortere den går, jo mer....right?
Hodinkee har racing-remer (https://shop.hodinkee.com/collections/straps/products/light-brown-leather-racing-watch-strap), kunne det vært noe for dette uret? Eller blir det for mye for et såvidt forsiktig ur?
Den skal ha svart skinnreim. Racingtype? Tja, mulig det går men svart må den være på ur av denne typen fra den epoken.Har blitt to nye (vintage) ur på meg i sommer i tillegg til et tredje ur kjøpt i München i fjor. To av disse er klassiske penur i gull eller kombinasjon gull-stål.
Så til poenget: På grunn av at i hvert fall to av de senest kjøpte urene er "penere" ur ønsker jeg å "røffe" opp IWC Pilot Chronoen (IWC Pilots Watch Chronograph - Urmaker Bjerke). Denne har 21 mm mellom "lugsene". Noen som har tips om passende reim?
Remen på Portugieser Chronoen (IWC Portugieser Automatic Chronograph - Urmaker Bjerke) begynner å gå i oppløsning. Tenkte teste blå semsket eller marineblå kalveskinnsrem (https://shop.hodinkee.com/collections/straps/products/navy-calfskin-watch-strap) fra Hodinkee. Noen som har erfaring med dem? Tanken er at også dette uret tåler litt røffere uttrykk, men tanken er å holde det klart "penere" enn piloten.
Har i samme slengen tenkt å bytte rem på min Omega Speedmaster 600. Mener den er lik den på bildet (som ikke er mitt).
Vis vedlegget 451613
Hodinkee har racing-remer (https://shop.hodinkee.com/collections/straps/products/light-brown-leather-racing-watch-strap), kunne det vært noe for dette uret? Eller blir det for mye for et såvidt forsiktig ur?
Hva med Colareb Milano?... ønsker jeg å "røffe" opp IWC Pilot Chronoen (IWC Pilots Watch Chronograph - Urmaker Bjerke). Denne har 21 mm mellom "lugsene". Noen som har tips om passende reim?