Pen klokke, jeg likte den. På bildet set det ut som at det er korrosjon og belegg på innvendig metall, visere og slikt. Er dette regnet som patina og ønskelig i urkretser eller burde noen åpne lokket og pusse litt?
Fin sak! Oris lager veldig kule klokker. Tittet på utvalget de har nede på Egertorget nylig. De kunne nok med fordel tatt inn et større utvalg. Men kanskje litt risk, Oris er vel ikke mest kjent blant nordmenn.20 års jubileum - min gode gamle ORIS dagligklokke - uten et feilslag!
Kjøpt brukt for $ 200.00 i sin tid - da snakker vi VFM!
Vis vedlegget 452720
Vis vedlegget 452721
Har samme, pilotur. Nydelig klokke. Vær bare klar over at den er relativt stor og bærer deretter. Selv om det størrelsesmessig ikke er så stor forskjell på Portuguesen og Piloten opplever jeg at sistnevnte oppleves vesentlig større i bruk. Sikkert på grunn av høyde og vekt.
Den der ble Googlet. Nydelig klokke fra riktig by. Slettes ikke dyr heller. Veldig smart at du kan skifte reim med bare et lite klikk, uten bruk av verktøy. At reimene er laget av lakseskinn setter prikken over i'en
Den var jo fin da, men likte ikke hvordan 6 og 12 ble klippet i to for å gi plass til pynten. Eller ganske stilig.Vis vedlegget 461443
Vis vedlegget 461444
Ny rem installert. Den ser sort ut men er mørk, mørk blå - henimot sort. Stingene er ikke helt hvite, men nesten.
Ser bedre ut i virkeligheten
Synes klokken kler det rene, henimot strukturfrie skinnet og konstraststingene får remmen til å virke bredere, hvilket kler klokken. Original IWC-rem passer faktisk ikke helt optimalt til spennen (original), den er litt for smal, ny rem passer perfekt og har derfor noe mindre "innsving".
Jo men den er på en helt annen måte. Dette er "to die for" og konkurrer i mitt hode om plass med en Grand Seiko om jeg blir rik en gang. :Har alltid vært svak for Portuguesene, men forstår innvendingen din. Med en vintage Portuguese, 7-dagersverket og de håndtrukne modellene unngår du dette. Jeg landet likevel til slutt på chronographen da jeg kjøpte denne for syv år siden. En fordel er at den oppleves noe mindre på håndleddet enn den er. I dag ville jeg nok helst hatt en vintage, med gammel logo.