Er vel akkurat det som er essensen med Rolex, Tag Heuer, Omega og Breitling ++, mesteparten er "fake" og har null "imponatorfaktor" lenger. Aldri kult å ha en ekte Rolex til Kr xx xxx,- når tilsynelatende tilsvarende selges på gata på enhver charterdestinasjon for småpenger.
Blir jo litt rart å slutte å gå med noe, bare fordi det lages kopier av det. Har man en dokumentert original er det vel bare enda større grunn til å glede seg over det. For meg er det et større problem at Rolex har blinget til klokkene sine med diamanter og annet juggel, enn at det lages kopier av dem.
Og kjennere ser forskjell. Jeg har fått mange tilbud om å selge denne klokken "der og da", også i Norge. Senest i en møbelforretning i Bygdøy Allé, der ene innehaveren nærmest sperret døren i håp om at jeg ville slå til.
(Er også blitt skjelt ut i Rio fordi jeg gikk med klokken. "Put it away, unless you want someone to come and chop off your hand.")
Og det viktige er vel ikke "imponatoreffekten", men eiergleden?
Klokke for fossiler, med kaffegrut på opptrekket!
(Mulig jeg bytter den i en bra traktor med tilleggsutstyr, så sitter du med slikt ... )
Vis vedlegget 369601