coolbiz
Hi-Fi freak
Når vanlig gull-Rolex blir for kjedelig...
Supert. Tusen takk.
Vær ops på at du må ha ulike verktøy ettr hvilket ur du skal åpne. Når det gjelder Rolex så bør du kjøpe et "kit" for der er det ulike verktøy etter diametren på uret. Dessuten er Rolex noe "spesiell" når det gjelder utformingen av baklokket slik at vanlige "universal" åpnere ikke fungerer.Finnes det et stillbart verktøy for å åpne baklokk med forskjellig diameter tilgjengelig noe sted?
Tips mottas med stor takk
Jeg har verktøy og kan åpne klokker.Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
Det er sant, men når jeg har over 30 ur, så blir det jo litt penger ved innlevering til fagmann, da de fleste går med batteriJeg har verktøy og kan åpne klokker.Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
Men hvor mye arbeid og varer leverer du eller jeg for 340 kr. Tror ikke det er stort?
Det har ikke så veldig mye med kronasjer å gjøre, men "geek faktoren" øker dramatisk om du har noen slike "spesialverktøy".Jeg har verktøy og kan åpne klokker.Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
Men hvor mye arbeid og varer leverer du eller jeg for 340 kr. Tror ikke det er stort?
Ser den.Det er sant, men når jeg har over 30 ur, så blir det jo litt penger ved innlevering til fagmann, da de fleste går med batteriJeg har verktøy og kan åpne klokker.Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
Jeg er ufattelig treg i oppfattelsen. Først NÅ gikk det opp for meg at Lolex er det samme som Rorex.Du skulle bare opplevd den lille snila av en selger, i 30 grader sommervarm kveld, komplett med blotterfrakk behengt med "Lolex" på innsiden! Sneik seg innpå en dum utlending (meg), så seg lurt rundt før han åpnet frakken og uttalte det forløsende ord!
Den var stilig! Me like!!
Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no
F2F er jo selvfølgelig beste og tryggeste måte. På TS har de jo også en sk Good Guys logg blant medlemmene. Et annet alternativ er jo å kontakte Johnny Rolex på Nannestad. Tror han også driver noe kommisjonssalg.Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no
Har tenkt å legge ut en annonse der, og har sjekket litt. Men HFSere er jo en gullgruve av gode råd ofte, så fikk lyst til å ta en første sondering her. Beste måte å sørge for oppgjør/overtakelse på, i slike tilfeller? Er jo en del diskusjon om det på tidssonen, uten at man synes å enes.