lille hiawata
Hi-Fi freak
Nydelige klokker.
Er det riper jeg ser? Er det ikke safirglass på denne modellen?Hva behager?!
Vis vedlegget 968085
Det er nok den «globen» som er preget inn i tallskiva du ser som riperEr det riper jeg ser? Er det ikke safirglass på denne modellen?
Ja, det stemmer.Det er nok den «globen» som er preget inn i tallskiva du ser som riper
Det gjør det nok. En ting som kanskje er greit å ‘prøve’ ut klokker på, er ditur. Mye rimelige klokker som sikkert fungerer helt knall til hverdags.Har også kunne tenkt meg en hverdags klokke. Blir litt råflott å gå med denne kostbare gullklokken med gullreim. Liker disse Seiko m mørk tallskive. Ser det er noen på amazon, Kan sikkert være piratkopi. Blir sikkert noe tusner for en fin Seiko?
Seiko Sport 5.Har også kunne tenkt meg en hverdags klokke. Blir litt råflott å gå med denne kostbare gullklokken med gullreim. Liker disse Seiko m mørk tallskive. Ser det er noen på amazon, Kan sikkert være piratkopi. Blir sikkert noe tusner for en fin Seiko?
Ikke så dumt med solcelleskive heller.
Prisene tar gjerne litt av noen ganger, men det tar jeg gjerne mot å la den stå stille ( ikke hørbar) og diskre og snurre klokker nederst i nattbordet, en stilig dings på str med en Tivoli radioApropos winder; mye koster litt i overkant av hva man bør gi for noe slikt.
Så jeg har tenkt litt på om jeg skal gå til innkjøp av en winder. Kanskje det dukker opp noe rimelig i løpet av November mon tro?
Flotte klokker! Jeg kjøpte nettopp en Citizen Eco-Drive selv, med radio control og evighets kalender. Liker den veldig godt, greit å slippe å tenke på å stille sommer/vintertid mm.Og så to for meg selv:
Vis vedlegget 971182
Fenomenal "flieger" med titan kasse, safirglass og "soldrevet" quatsverk. Fantastisk mye klokke for pengene.
Vis vedlegget 971187
"Datejust" klone med heftig grønn skive. Hadde vel mest lyst på den "gule-skiven" - eller "Tiffany-skiven", men falt
fullstendig for den grønne. Miyota mekanisk urverk og assymetrisk plassert krone.
Kassen ligner mer på Oysterquartz enn dagens modeller."Datejust" klone
Fin den versjonen der. Jeg hadde en gang samme modell i stål, men den mangler noe av elegansen of blir litt «plain» i forhold.Jeg har også en Omega… som min kone har gitt meg. Vis vedlegget 985740
Siden det jo er en idretts-klokke må du bare gå for gull!Fin den versjonen der. Jeg hadde en gang samme modell i stål, men den mangler noe av elegansen of blir litt «plain» i forhold.
Alt settes riktig, også sommer/vintertid.Når det gjelder radiokontrollen, settes dato også riktig eller styres bare tiden?
Hvis du ikke allerede er medlem så vil jeg anbefale gruppen Klokkeriet på FacebookTakk, da prøver jeg meg hos disse.