Springbank
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 11.09.2003
- Antall liker
- 3
Stemmer, skummet gjennom et par forumartikler på slimdevices.com, og det ser ut til at man godt kan kjøpe SB3 + kontroller (men prisen på kontrolleren alene var relativt stiv).breuer skrev:I følge http://www.lydogbilde.no/logitech-lanserer-ny-squeezebox.4448484-45376.html, kan fjernkontrolle brukes på de gamle SB v3 boksene.
Har kjørt Slimserver på Vista i flere måneder nå. Aldri opplevd noen problemer...!Eivind E skrev:Hjelper lite når de ikke presterer å lage en Slimserver programvare som virker i Vista.
Det er jo fint for deg, pussig at så mange andre opplever at det ikke virker. (Inkl. meg selv)Cappuccino skrev:Har kjørt Slimserver på Vista i flere måneder nå. Aldri opplevd noen problemer...!Eivind E skrev:Hjelper lite når de ikke presterer å lage en Slimserver programvare som virker i Vista.
Etter hva jeg leste på et slimdevices-forum så det ut til at DA-chipen i Squeezebox Receiver hadde mulighet til å dekode 24bit/96kHz, men at dette foreløpig ikke er implementert? Hvis "ekte" 24bit-avspilling kommer (f.eks. i en snarlig firmware-oppdatering) er jo det en forbedring fra SB3?Veggen skrev:Nei, det er ingen forbedringer i forhold til SB3.
Duet reciever er en enklere utgave hvor man har fjernet displayet for å få den billigere.
Det er en annen dac chip enn SB3, men den er nok ikke bedre, muligens tvert om.
Jeg kunne tenkt meg i pose og sekk....synes displayet på SB3 er kjekt til å RSS NRK Nyheter...niels skrev:Ja, veldig fint at displayet er flyttet over på fjernkontrollen....
Det kan du få, en sekk er oftest stor nok til å kunne romme opptil flere poser med innhold og litt til. De nye controllerene skal kunne virke med de gamle SBene også.Lexluthor skrev:Jeg kunne tenkt meg i pose og sekk....synes displayet på SB3 er kjekt til å RSS NRK Nyheter...niels skrev:Ja, veldig fint at displayet er flyttet over på fjernkontrollen....
Nei det kommer ikke til å skje. Selve dac chipen i SB3 kan også håndtere 96 kHz, men resten av komponentene i boksen kan det ikke. Den er ikke designet for det, og har ikke prosesseringskapasitet til det. Dette kommer direkte fra designeren av disse boksene, Sean Adams.Springbank skrev:Etter hva jeg leste på et slimdevices-forum så det ut til at DA-chipen i Squeezebox Receiver hadde mulighet til å dekode 24bit/96kHz, men at dette foreløpig ikke er implementert? Hvis "ekte" 24bit-avspilling kommer (f.eks. i en snarlig firmware-oppdatering) er jo det en forbedring fra SB3?
Joda, ser ut på bildene som den viser pent bilde av cover.Karma skrev:Medfører denne nye fjernkontroll mulighet for visning av albumcover m.m.? Eller er det kun at det "normale" displayet flyttes fra boksen til fjernkontrollen? Da er det i så fall ikke så viktig for min del.
Da må du legge inn omslagsbilder. Jeg bruker et OK gratisprogram (for Windows) som bærer det selvbeskrivende navnet "Album Cover Art Downloader" - det søker opp bilder hos en håndfull nettbutikker (amazon.com bl.a.) og legger bildene inn i de respektive mappene.Karma skrev:Da blir neste spørsmål: Hvordan gjør man det? Har brukt eac, rippet til flac og musikken ligger på ReadyNas.
Eg brukte og Album Cover Art Downloader, trur eg. Men denne kunne ikkje hente bilete for alle album på ein gong, om eg hugsar rett? Album Art Aggregator kan iallefall laste ner alle platecovera han finn automatisk. Så må du finne dei resterande sjølv (t.d. med Album Cover Art Downloader).Springbank skrev:Da må du legge inn omslagsbilder. Jeg bruker et OK gratisprogram (for Windows) som bærer det selvbeskrivende navnet "Album Cover Art Downloader" - det søker opp bilder hos en håndfull nettbutikker (amazon.com bl.a.) og legger bildene inn i de respektive mappene.Karma skrev:Da blir neste spørsmål: Hvordan gjør man det? Har brukt eac, rippet til flac og musikken ligger på ReadyNas.
På Linux-plattformen finnes det bl.a. et lignende program som heter "Albumart", hvis jeg ikke husker feil.
Ser den staar oppfoert som "Tilgjengelighet: (?ngen) Etterbestilles (antatt leveringstid til oss: 9 dager)" hos Norek (leverandoeren), saa jeg tror ikke du skal forvente at den kommer paa lenge ennaa." Norek bare f?nner paa et tall naar de ikke aner naar noe kommer, eller om det kommer paa leger.OS skrev:Ser at komplett.no venter Squeezebox Duet inn om 9 dager og jeg vurderer om jeg skal bestille nå eller vente en stund til evt. bugs er rettet opp. Noen andre som har bestilt eller skal bestille?
mvh,
OS
Etter det jeg har lest på slimdevices forum så må du ha en receiver for å sette opp kontrolleren! Dvs. du må ha hele pakken for å kontrollere SB3. Mulig jeg har missforstått men det kan jo være lurt å sjekke dette før du bestiller bare kontroller.berxter skrev:Jeg har også et spørsmål til dere som har lest mer om den enn jeg: Er den bundet (eller leser den Slimserver) slik at den kun leser Artist, album osv, eller kan den settes opp til å lese klassisk Windows "tre" filstruktur? Altså, begynne i "Music Folder" og bla slik? Skulle ikke tro at den var umedgjørlig slik, men det er godt å vite før pengene forsvinner. Jeg skal bruke Controlleren til en SB3, altså ikke handle hele Duet-en.
Bernt K
Du har nok rett i det. I dag står det "Ubekreftet 91 stk 2008-03-16" på komplett.no.Gjestemedlem skrev:Ser den staar oppfoert som "Tilgjengelighet: (?ngen) Etterbestilles (antatt leveringstid til oss: 9 dager)" hos Norek (leverandoeren), saa jeg tror ikke du skal forvente at den kommer paa lenge ennaa." Norek bare f?nner paa et tall naar de ikke aner naar noe kommer, eller om det kommer paa leger.OS skrev:Ser at komplett.no venter Squeezebox Duet inn om 9 dager og jeg vurderer om jeg skal bestille nå eller vente en stund til evt. bugs er rettet opp. Noen andre som har bestilt eller skal bestille?
mvh,
OS
Mnjei, såvidt jeg kan lese snakker ikke Controlleren med Receiveren i det hele tatt, derimot direkte med Slimserver/ Squeezecenter, så spørsmålet mitt dreier seg egentlig om hva slags interface Controlleren har mot SC. Dette i motsetning til SB hvor handsettet snakker med SB, som igjen formidler til Slimerver. Protokollen er vel IR, men minne og bufring i handsettet vil være avgjørende for navigeringsmåten på Controller. Vel, tiden får vel vise. Det kan hende at Receiveren/ SB virker som antenne til nettverket, men det ser ut som det er samme protokoll for begge.OS skrev:Etter det jeg har lest på slimdevices forum så må du ha en receiver for å sette opp kontrolleren! Dvs. du må ha hele pakken for å kontrollere SB3. Mulig jeg har missforstått men det kan jo være lurt å sjekke dette før du bestiller bare kontroller.berxter skrev:Jeg har også et spørsmål til dere som har lest mer om den enn jeg: Er den bundet (eller leser den Slimserver) slik at den kun leser Artist, album osv, eller kan den settes opp til å lese klassisk Windows "tre" filstruktur? Altså, begynne i "Music Folder" og bla slik? Skulle ikke tro at den var umedgjørlig slik, men det er godt å vite før pengene forsvinner. Jeg skal bruke Controlleren til en SB3, altså ikke handle hele Duet-en.
Bernt K
mvh,
OS
Du får gå over til Hip Hop. Tekster som "Ohh" og "Bitch" er jo en drøm på en SB ;Dberxter skrev:Ikke så revolusjonerende nei. Dog får man med Controlleren akkurat det du etterspør, og displayet kommer nærmere gammelmannsøya mine, samt en "oppladningsvogge"/ charging cradle for håndsettet. Jeg undres på hvorledes Controlleren viser filnavn osv; jeg hører mest på klassisk, og der har ID-tagene en tendens til å bli ovlange; et skrekkeksempel:
Undres som sagt hvorledes Controlleren takler slike.
Bernt K
Smart!, men hva gjør du med følgende?berxter skrev:- Vi som bruker klassisk vil gjerne ha ting sortert på Komponist, verk, artist.