Det er helt riktig hva Intrepid-AV skriver. Kjenner til flere historier der bransjeaktører på AVforum har blitt fullstendig kneplet fordi de har blitt sett som konkurrenter. Til tross for at det ikke fremkom som noe direkte reklame, men det ble det alikevel sensurert og fjernet. Flere aktører har derfor boikottet Avforum fullstendig.
Dette bør folk som aktive der være klar over. Det er ikke et nøytralt forum, men fungerer i tillegg som en reklamekanal for Avshop og hvor andre aktører ikke har samme frie spillerom. Ønsker brukerne det?
Du har som deltaker og bransjeaktør et viktig poeng, orso. AVForum er som du sier ikke så nøytralt akkurat, selv om det muligens har vært bedre i perioder. Jeg tror for egen del at hvis det ikke hadde vært for AVShop, så hadde det ikke vært noe AVForum. Og hvis Lygren og Co vil ha det slik så er det det samme for meg, bare vi har et forum som er brukandes for oss, som bare blogger. Det har det ikke vært de siste ukene, med nedetid hver natt.
Nå det er sagt så har forumet vært greit for oss (uten bransjetilknytning). Jeg har i hvertfall ikke følt et kjøpepress fra AVShop, og skriver hva jeg vil om andre produkter hvis det passer meg. Forumet har over flere år hatt en fin blanding unge og eldre folk, og for oss som liker hjemmekino har det vært helt unikt. Den biten mangler det litt på her (selv om det er utrolig mange fine byggetråder her også, dog med mer stereostoff).
Nå er de fleste gamle traverne borte fra AVForum. Noen få holder enda stand, men nytt stoff blir for det meste skrevet av yngre folk. Dette er nå i hvertfall slik jeg ser det, på de sidene jeg er inne på. Desverre er den sørgelige situasjonen skapt av forumeierne (Lygren og Co), som ikke har tatt nok hensyn til brukerne ved omleggingen. Det er ikke måte på for en hengemyr de har rotet seg ut i.
Høvdingen og de som driver her har sett viktigheten i å holde forumet åpent under omlegging, og mange har noe å lære av driften her inne. Selv om ting av og til har gått tregt her også, er tilbakemelding og oppfølging svært bra. Jeg har brukt mye tid her inne det siste året, selv om jeg ikke har vært så aktiv. Men svært mye gode tips har blitt plukket opp. Det lover svært bra for egen del, og jeg kan godt tenke meg en egen anleggstråd etter hvert. Så får vi se om AVForum klarer seg over kneika. Det ser ikke lovende ut nå, med så mye nedetid, rot og dårlige løsninger på torget, desverre.