Nyttårsforsett startet idag

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vel, akkurat kommet hjem fra min første joggetur i 2008 (sikkert i 2007,2006 og de tidligere år også)

Var på sportsbutikken idag og kjøpte nye joggesko og tilhørende matchende joggeklær (siste mote)

Som oppskriften på en god action film startet jeg som et vulkanutbrudd og bare økte på etterhvert.
Problemet er at det ikke varte så lenge. Geipen hang etter noen minutter, men jeg hadde tenkt meg ut en relativ kort løype uten for mange stigninger.

Kom halvveis og strakk ryggen tilbake fra den lett lutede stilen jeg hadde opparbeidet. Spyttet en diger klyse og gispet oppgitt etter O2

Krummet ryggen og startet returen. O du hildrande du... Finnes ikke "legger og lår som en nordisk vår" her igården. Har dere tenkt på hvordan en hvalross ser ut på en joggetur? - Slik var følelsen. Siden klokka var over 2300 - er ikke gaten fulle av folk. Godt er det.
Sitter nå her - lett skjelvende - og knoter ned noen følelser til dere OT'ere på HFS.

Det er de 5-6 første gangene som er de værste enes de lærde. Så spørs det om min selvdisiplin er av et slikt kaliber at den følger de lærde's ord?

Uansett... satser på en god natts søvn nå snart. Med en noe lettere samvittighet...

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Gratulerer, men Eg kan ikkje anna enn å humre litt i skjegget. Kjenner meg igjen. Har egentlig slutta å jogge. Forsåvidt aldri begynt. Men dei gongane eg gjør det er det et slit! Nøyer meg stort sett med skogsturar, skiturar og en runde på rollerblades. Føles mykje bedre samtidig som det fungerer bra på både samvittighet og psyke. Men lykke til vidare. Dette fikser du. Bare ikkje overdriv i starten, då har ein så lite grunnlag. For husk at: Det er lettare å overtrene seg når ein er utrent!!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.306
Sted
Østfold
Mange utrente mennesker undervurderer det å sette på seg joggesko og gå fort i stedet for å løpe.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gratulerer bambadoo, også i matchende klær og da, du må jo være litt av et syn!!! Du må ikke springe så fort nå da, at du løper i fra de damene som kommer halsende etter deg… ;D

Har lenge tenkt på det samme, å ta steget fra lange, raske gåturer til jogging, men motet har så langt sviktet.
Bor ikke så langt fra en bane heller så vet ikke helt hvilken unnskyldning jeg skal bruke for å utsette det.

Skal prøve å begynne i dag jeg og, så kan vi se hvem som holder ut lengst… ::)

Hva sier de lærde om hvor ofte man bør springe da?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei Bam....

Dette er en god start selv om det ikke føltes slik....

Anbefaler deg absolutt å investere litt tid og krefter i dette!

Noen tips fra min side....
Som Snickers sier - det er ikke farten du har som er viktigst, men at du beveger deg og får opp pulsen!
Aktiviteten bør var mer enn 30 minutter, helst nærmere en time.....
Pass på belastningsskader i knær/legger osv....

Så - ta på deg joggeskoene igjen i dag (eller i morgen) - begynne med å gå i raskt tempo i 10 minutter (Hvis dette alene gjør at du blir så andpusten at pratingen blir oppstykket så behøver du ikke å øke tempoet) - hvis du har mer krefter, jogg lett til du blir godt andpusten - så går du igjen - og slik fortsetter du. Om mulig - prøv å varier treningen. Siden du åpenbart hadde en tøff økt i går, så passer det med en lett i dag - 45minutter uten jogging. Svømming, sykling, fjelltur eventuellt helsestudio er gode alternativer.

Har selv et av/på forhold til trening, men har nok litt bedre "grunntrening" en det du gir uttrykk for. Det som er gøy er at etter et par uker med litt intens trening - så løsner det skikkelig for meg....det skal ikke så mye tid, så, igjen, invester litt tid i dette nyttårsforsettet! Men ikke kjør deg i senk - ta en dag med lavere intensitet hvis kroppen er sliten! Det er ikke noe som gir dårligere en 8 dager med sprengtrening og påfølgende scenbetennelse og kneskade!

Lykke til!

Mvh
OMF

N

nb

Gjest
1) Som "utrent" er det viktigere å gjøre noe enn hva man gjør. Å gå en rask tur er bedre enn å sitte i sofaen. Ta det med ro i starten
2) Jogging er ikke spesielt snillt mot kroppen, sykling/svømming/langrenn har sniller belastning, og i tilfellet svømming/langrenn bruker du hele kroppen.
3) Varier hva du gjør. Minsker faren for belastningsskader, trener ulike deler av kroppen og gjør det mindre ensformig.
4) Det er fint å kombinere med ting man gjør uansett. Kjører du bil til jobben - hva med å sykle, jogge eller gå isteden om avstandene tillater det.
5) Det er viktig å hvile nok mellom øktene.

Lykke til! Prøv å kom deg ut/gjøre noe et fast antall ganger i uken til relativt faste tidspunkt. Dårlig vær er ingen unnskyldning for å la være, det er bare å kle seg etter vær- og føreforhold. Kjenner du noen du kan slå deg sammen med? Det er vanskeligere å skulke når man har en avtale.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Dårlig vær er ingen unnskyldning for å la være, det er bare å kle seg etter vær- og føreforhold.
Dette er veldig riktig. Dessuten, har dere noen gang angret når dere har gitt beng i været og reist på tur likevel (treningstur eller fisketur eller fjelltur). Det har ikke jeg. I hvertfall ikke når jeg er tilbake. Tilfredssillelsen når man er tilbake er nesten proporsjonal med ubehaget på turen :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Et lite tips fra meg: ta det rolig i starten. Etter 10-15 minutter kjenner du om du er i form til å spa på litt mer.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ok, da er jeg og i gang. :)
Hadde tenkt å jogge på banen siden det er så bra underlag der, men det var så mange unger og foreldre involvert i en fotballkamp der at jeg fant ut at jeg heller fikk ta den vanlige gå-ruten min, men jeg jogget ca 1/3 av veien.. Totalt ble det ca 11 km. muligens noe mindre for jeg har sånne sko som måler avstand og kanskje man tar litt kortere skritt når man springer? Vil vel tro at det stemmer bedre med rundt 9-10 km.

Ø

Øivind

Gjest
Begynner å komme igang litt her og (på mølla). Trener jeg i morgen eller dagen etter så blir det ti ganger på 30 dager.

Ser allerede lettere ut, men hadde bestemt meg for å ikke veie meg før den 10`ende treninga. Altså neste gang.

Det som funka(funker) nå: Begynte å jogge med en gang (etter 2-3 min sakte fart). Ble helt "kake" naturligvis. Satte farten ned, fikk pusten tilbake, satte farten opp igjen. Så ned igjen, opp igjen, ned igjen, osv Funker som bare det så lenge en styrer dette selv :) .

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Gratulerer Kompo med joggerunden. Takker også for gode nybegynner råd når det gjelder jogging.
For min egen del gikk jeg tur idag på 2.5 timer. (Har en firbeint venn). Deretter gikk jeg på trening. Hørtes kanskje ut som om jeg er totalt utrenet i mitt første innlegg. Det er jeg ikke. Trener regelmessig, (også konkurranser) men det er en mer eksplosiv idrett. "langdistanseløping" er ikke jeg laget for. Joggingen sitter litt i kroppen idag. Men mest i ryggen. Korsryggen har jeg alltid slitt litt med, stiv som bare rakkern.

I morgen tar jeg en joggetur igjen. Etter et par timer på motorsykkel. Så skal vel det firbeinte beistet ha sin runde også!!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja jeg ser der til venstre at du trener som besatt... litt vanskelig å få dreis på det hoppet, hva i alle dager heter den idretten?? ;D

Hvis du er stiv i ryggen kan du prøve litt pilates, det hjelper. Synes det er bra å tøye etter trening og, ikke for å unngå gangsperr, men for å bli mykere i kroppen, man tøyer bedre når man er varm.

N

nb

Gjest
Komponenten skrev:
Synes det er bra å tøye etter trening og, ikke for å unngå gangsperr, men for å bli mykere i kroppen, man tøyer bedre når man er varm.
Tøying er jo et kontroversielt tema. Selv gjør jeg det aldri, støl blir man de første gangene uansett. Skal du bli mykere må du tøye veldig, veldig lenge. Det hevdes visstnok at å tøye noen få minutter ikke har noen positiv effekt uansett, så man kan like godt la være. Og man skal ikke tøye etter styrketrening, det gjør vondt verre.

MERK: Jeg er ikke noen ekspert på dette, det var løst etter hukommelsen fra en fyr fra toppidrettssenteret som snakket om det i Aftenposten en gang. Jeg har fulgt dette prinisppet og det funker for meg. Merker ingen forskjell fra "gamle dager" da jeg tøyde ut etter trening.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Trøbbel med rygg her også - Rollerblades er fantastisk for meg når den slår seg vrang!

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kom over denne angående krysstrening
http://dinside.no/php/art.php?id=530167

Noen som har erfaringer her? Selv fant jeg ut at (siden jeg spiller Badminton) så var vekttrening for bein, rygg og mage (få repitisjoner -- mye vekt) veldig bra.

Sykling som det refereres til her og squash skal visstnok ha en synergieffekt. For badminton sin del så er sykling bare ræv. En blir treig som et asen. Så det er tydlivis stor forskjell i måten man beveger seg på selv om man driver racket idrett generelt. Kan tenke meg at sykling og volleyball ikke er så bra heller.

Vet at det er mange fotball trenere som gjennomfører slike krysstreninger. Da for at spillerne skal trene opp reflekser, styrke i anklene, kjappe vendinger, reaksjon etc.

Så var den en test der som vi kan ta
http://dinside.no/php/art_spor.php?id=2394963&aid=396594

.
.
.
.

Mitt resultat:
Selveste Kong-sport!

Gratulerer! Det er tydelig at du vier mye av tiden din til sport og idrett! Eller jobber du kanskje med det? Eller har du jukset? Uansett, du fortjener en gullmedalje for din solide innsats!

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.486
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Selveste kong sport...... kanskje for 11 år siden, dvs. før førstegangstjenesten.
Løp 3000 m. på 10.07 på vgs. etter 9 mnd. i forsvaret løp jeg på 13.49...... :'(
Problemet mitt når jeg begynner å trene igjen, har da hatt mine spede forsøk, er at hodet sier høyere intensitet slik som når jeg drev aktivt med idrett, men kroppen henger ikke med. Dette fører til at jeg trener mye i en 14-dagers periode for å bli sofa slave igjen.
Gode psykologiske innspill mottas med takk.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.806
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Du er sånn midt på treet interessert, og prøver å følge med litt. Men du synes kanskje det blir litt kjedelig å benke deg foran TV-en gjennom en hel fotballkamp, og ikke for å snakke om en hel tennismatch eller Tour de France-økt. Konsentrer deg litt bedre, og ta testen en gang til - mulig det går bedre da!
Oksebæsj.

;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Første som slår meg må være at vintersporter som slalom og snowboard må være fin kombinasjon med badminton, og kanskje Tai Chi? Ellers er vel det som har vært min begrensning når jeg har spil badminton kondisen generelt. Mot bedre spillere blir jeg springende så mye at jeg er helt kjørt etter noen omganger.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
nb skrev:
Komponenten skrev:
Synes det er bra å tøye etter trening og, ikke for å unngå gangsperr, men for å bli mykere i kroppen, man tøyer bedre når man er varm.
Tøying er jo et kontroversielt tema. Selv gjør jeg det aldri, støl blir man de første gangene uansett. Skal du bli mykere må du tøye veldig, veldig lenge. Det hevdes visstnok at å tøye noen få minutter ikke har noen positiv effekt uansett, så man kan like godt la være. Og man skal ikke tøye etter styrketrening, det gjør vondt verre.

MERK: Jeg er ikke noen ekspert på dette, det var løst etter hukommelsen fra en fyr fra toppidrettssenteret som snakket om det i Aftenposten en gang. Jeg har fulgt dette prinisppet og det funker for meg. Merker ingen forskjell fra "gamle dager" da jeg tøyde ut etter trening.
Vet at det er uenighet om tøying, men jeg merker god effekt raskt. Har jeg hodepine er det som oftest knyttet opp med at jeg er stiv i kroppen, det som hjelper best da er å tøye. De dagene jeg kan legge håndflaten i gulvet har jeg sjelden vondt i hodet, går jeg en tur og så tøyer litt etterpå er som oftest ikke hodepine noe problem heller, det hadde jeg en del av før, men nesten aldri lenger nå.
Best å gå på ujevnt underlag.
Har gått en del på pilates, det er en kombinasjon av tøying og lett styrketrening, man styrker den indre muskulaturen som man ellers ikke så ofte får trent. Man løser også opp stive ledd ved små lirkebevegelser og strekking.

Mot gangsperre er det beste å gå rolig noen minutter etter at man har trent hardt.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.806
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er tøying etter hard trening hvor man virkelig har smadret muskulaturen som regnes som lite effektiv. Tøying etter oppvarming som for eksempel en spasertur er bare bra.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Milenko skrev:
Selveste kong sport...... kanskje for 11 år siden, dvs. før førstegangstjenesten.
Løp 3000 m. på 10.07 på vgs. etter 9 mnd. i forsvaret løp jeg på 13.49...... :'(
Problemet mitt når jeg begynner å trene igjen, har da hatt mine spede forsøk, er at hodet sier høyere intensitet slik som når jeg drev aktivt med idrett, men kroppen henger ikke med. Dette fører til at jeg trener mye i en 14-dagers periode for å bli sofa slave igjen.
Gode psykologiske innspill mottas med takk.
Sansynligvis så overtrener du deg slik at du blir sliten og lei og mister all glede av treninge. Ta det penere, finn på noe annet i starten som hever grunnformen og treningsgrunnlaget før du forsøker deg på gamle frisker.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Da er det tur med bikkja rimelig snart. Tenker 1.5 time forholdsvis rask gange. Endel utfall der snuten skal nedi kanten på stien. Avstemming med arm, skuldre, rygg og høyrefot. Så er MC turen utgått. Blir et par timers trening fra kl. 1800 til 2000 i stedet. Jogginga utgår idag. I morgen er det Fredag. Får se om det blir et par utepils etter jobb eller kun en tur eller joggetur? På Lørdag er det klubbmesterskap.

Er inne i en god "stim" nå...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Og der var dagens tilfredsstillelse av god samvittighet gjennomført.

En dusj nå og en liten bytur på kaien med det firebeinte beistet og dagen ender bra.

Men - denne monologen her minner mer om en treningsdagbok ???

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ro deg litt nå, klarer ikke å følge opp dette tempoet, nå må du ikke bli overtrent og få belastningsskader første uken... :eek:

Har ikke gjort noe idag, tenkte å finne på noe i morgen, enten en gåtur, eller kanskje et nytt forsøk på jogging. De der fotballspillende ungene må vel være ferdige nå..

Ø

Øivind

Gjest
Tempo ja... :)

Har trent 9 ganger nå, og må snart avgjøre om jeg skal være med å løpe en mil i fjellet i starten av Juni.. :eek:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Fri idag. Vurderer en rolig løpetur nå for å myke opp en stiv muskulatur. Absolutt ikke for å ta meg ut, men bare for å komme litt igang. I tillegg er det nydelig vær og det er jo ikke feil.

Spørs om ikke denne tråden skal "bumpes inn i evigheten" - gjøres den det er jeg jo på rett vei ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skal prøve å følge opp, men da må du ikke være så hyper, jeg har gangsperr fremdeles... ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
mkay - ferdig.. Ble mye lenger idag men i roligere tempo. Holdt på å gi opp mange ganger, men holdt ut. Gikk de siste 200m til huset for å roe pulsen. Tror egentlig ikke pulsen var så høy noe sted underveis egentlig.
Merker markant framgang allerede. Så nå er det birken/vasaloppet/NY maraton etc. neste :)

Ikveld blir det et par pils. Man må jo holde kondisen under kontroll - ellers blir den helt vill.

Men et pannebånd evt. svettebånd rundt håndleddene er nok smart. Er ubehagelig å hele tiden få svettedråper i øynene.
En dusj og slikt nå, så kan jeg ta en kjapp tur på jobb. Kanskje evaluere en brannslokking, eller en helikoptervelt eller noe?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Gjør det samme med min to noen ganger i uka, hvis ikke jeg jogger med de. Rask gange er mye bedre for skjelett og muskulatur, tøyer rygg og nakke og tilhørende spente muskler og ledd, i stedet for mer ren belastning som jogging er. Tips: Om du ikke har det allerede, kjøp deg en solid snørekjøringstrikk som du tipasser lengden på og lager en fat knute på slik at du har den rundt livet. På den måten kan du gå raskt med bevegelse i armer, skuldre og rygg ;)

bambadoo skrev:
Da er det tur med bikkja rimelig snart. Tenker 1.5 time forholdsvis rask gange. Endel utfall der snuten skal nedi kanten på stien. Avstemming med arm, skuldre, rygg og høyrefot. Så er MC turen utgått. Blir et par timers trening fra kl. 1800 til 2000 i stedet. Jogginga utgår idag. I morgen er det Fredag. Får se om det blir et par utepils etter jobb eller kun en tur eller joggetur? På Lørdag er det klubbmesterskap.

Er inne i en god "stim" nå...

N

nb

Gjest
bambadoo skrev:
mkay - ferdig.. Ble mye lenger idag men i roligere tempo. Holdt på å gi opp mange ganger, men holdt ut. Gikk de siste 200m til huset for å roe pulsen. Tror egentlig ikke pulsen var så høy noe sted underveis egentlig.
Merker markant framgang allerede. Så nå er det birken/vasaloppet/NY maraton etc. neste :)

Ikveld blir det et par pils. Man må jo holde kondisen under kontroll - ellers blir den helt vill.
Jepp - drikk med god samvittighet.

Om du har holdt på å gi opp mange ganger, tyder det på at du nok har hatt litt puls eller vært litt slapp i kroppen/dårlig dagsform/sliten etter tidligere økter, så lenge man holder "lavt" tempo kan man holde det gående i evigheter om man har lyst til det.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Da er jeg ajour. :)

Etter hyggelig kaffebesøk med noen av våre utenlandske venner, lurte jeg på om jeg skulle slå meg ned i sofaen eller ta en tur ut... ::)

Flink og pliktoppfyllende som jeg er gikk jeg bort på banen og løp 8 runder (3200 m)

Gikk helt fint, tempoet var ikke mye å skryte av, men det kunne da defineres som jogging, og jeg stoppet ikke underveis.

:) :) :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Dette synes jeg minner om sterk mentalitet kompo. Selv har jeg brutt ned min så til de grader ikveld. De 2 pilsene ble jo selvsagt til flere.

Vel vel - en ny dag i morgen. Er jo klubbmesterskap. Er seedet til finalen så jeg skal ikke spille før en semi. Blir kun 2 kamper da. Høres nais ut. Får tid til en liten hundeutstilling førs da fra kl. 1000.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Sterk mentalitet, du sa det.. ;D Får se hvor lenge det varer, blir vel til knotten dukker opp det, ikke like kjekt å kave rundt småsvett da... ;)

Trodde idrettsutøvere skulle holde seg edru kvelden før de skal ut i kamp jeg? ::)

Lykke til, eller knekk en fot, eller hva man sier... :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg var til fjells idag. Har vei til fjells omtrent rett bak huset, tar ca 1 time opp til en topp og 45 min ned.

Flott i dag, tok med fotoapparatet.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Gikk en fjelltur - dvs. en tur i byheiene idag. Var vel et par timers tid totalt. Igår var det klubbmesterskap. (hint: seier :) )

Men helgen innebar en god gammeldags "to dager". Er litt trøtt idag. Satser på en god natts søvn.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Du vant! :D

Gratulerer, det hjalp det med "knekk en fot altså", det skal jeg huske til en annen gang.. ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
"Knekk en fot" takker jeg så mye for. Skal være ærlig å si at noe annet enn seier hadde vært skuffende. Uansett en liter kaffe er inntatt - en kort frokost også. Nå skal snart joggehabitten inntas. Så bærer det av sted en liten times tid tenker jeg. Har hjemmekontor idag så det begynner å bli litt stusselig akkurat nå.

EDIT: Turen overstått. Samme runde som sist. Tror jammen det var tyngre idag. Sitter en "todagers" i kroppen kanskje?

Kjenner faktisk litt gangsperr rett under ribbeina på hver side. Det kan jeg ikke huske å ha hatt tidligere. Kanskje pga. vridning i kroppen når en jogger?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Sprang 10 runder ( 4000 m) i kveld.

Tempoet er sirup, men det kommer seg vel på sikt.. :-\

Har ikke kjent gangsperr i ribbeina, det har jeg ikke hatt siden jeg hadde kikhoste, men da var det ille... :eek:

Kjente litt gangsperr i lårene etter første løpetur forrige uke, men ikke noe særlig etter andre.

Noe annet enn seier er vel alltid skuffende... ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Flott kompo. Du klarer 11 runder idag.
Er ferdig med min runde nå. Gikk lettere idag. Kunne til og med gasse på litt de siste metrene. Var på kafe igår kveld. Sladrekveld med en ex.kollega. Klarte å holde meg borte fra halvliteren til tross for nydelig vær. Alle rundt hadde utepils men ikke denne gutten nei. Nå spares det til helgene. Men den doble kaffe mocca jeg inntok var vel alt annet enn sunn. Makan til søtt kliss skal du lete lenge etter.
Farrisen var god... ;-)

Er det noen som har noen tekniske tips til å få joggingen til å gå lettere? Tenker skrittlengde etc. Føler dette er den minst tekniske sporten som finnes.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hadde vel egentlig tenkt å ikke springe i dag, har litt vondt i knærne… ;)

Det er vel ikke så lurt å overdrive i starten heller. Jeg hadde problemer med et kne tidligere, og kunne ikke springe på grunn av det, så jeg tror jeg bør ta det litt rolig.
2-3 ganger i uken er vel nok foreløpig.

Teknikken er ganske håpløs ja. Man tar tydeligvis ganske korte skritt når man springer ( eller man og man, jeg i alle fall). Ipoden min er kalibrert etter gåing, og jeg ser når jeg løper at den måler for mye, for når jeg springer på bane vet jeg jo akkurat hvor langt jeg har løpt.

Pils har jeg ikke noen problemer med å holde meg borte fra, for det liker jeg ikke, det er verre med colaen. Og sjokolade. Uff… :-[

Topp Bunn