Nyttårsforsett startet idag

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har hatt meg en tur og løpt i dag. Fant noen av disse futuro-støttene i går og fikk så vidt prøvd en på, litt vanskelig med dongeribukse.. Da jeg skulle betale var det en streng dame i kassen som absolutt skulle måle kneet og insisterte på at jeg skulle ha en mindre størrelse ellers ville de ikke virke. Lydig som jeg er gjorde jeg som hun sa, jeg spurte om de ikke hadde sånne som man kunne stramme selv, men nei det hadde de ikke, det ville bli ubehagelig sa hun. Jeg tok de på i dag, men de var for stramme synes jeg, fikk vondt på leggen der de strammet… dumme damen skulle ikke hørt på henne.
Får se om jeg kan finne de svarte et sted, jeg la ikke merke til at det var to typer, trodde dette var en ny og forbedret versjon, jeg burde visst ha studert linken litt bedre.. Jaja. :-[

Sprang 11 runder i dag og prøvde å springe enda seinere enn vanlig, men ikke søren om jeg klarer å springe seinere enn oppunder og litt over 160. Burde vel ligget på rundt 135 om jeg har gjennomsnittspuls, men det kan jeg umulig ha. Jeg gikk ca 10 runder etterpå i det tempoet jeg har pleid å gå i, og da lå pulsen mellom 120 og 135, mest mellom 125 og 130. Siden oktober har jeg gått (og løpt litt i det siste da) ca 430 km (i tillegg til en del fjellturer og den vanlige daglige gåingen man nødvendigvis bedriver), hvis jeg skal holde meg til puls på 135 kan jeg i alle fall bare glemme å springe. Må vel få målt den men det virker litt omstendelig, kan den for eksempel være 220 eller er det noe alvorlig galt med meg da…? (greit å lyge på alderen, men det får da være måte på.. ::) )

Har ingen mål eller delmål annet enn å få bedre kondis, komme i bedre form og prøve å få bedre knær.
Har demonstrert lyden for legen min men han synes ikke den er noe å bry seg med, har også tatt MR og røntgen av det ene kneet, men de fant ikke noe galt der, så det er vel bare noen fiktive smerter som Affa sikkert hadde visst et fint navn på… ;)

R

rico

Gjest
Dette med 220 minus alder=makspuls er noe som vil være riktig for 6 av 10 personer, det kan jo være at du rett og slett har en høyere makspuls enn hva tommelen sier. Det er ikke noe omstendelig å ta en makspuls test; du varmer godt opp, hviler ett par minutt, finner en vei som går litt oppover og starter med å løpe i ett økende tempo, når du absolutt ikke orker mer ser du på klokka; det er makspulsen din. Den vil alltid være det samme uansett formen din.

R

rico

Gjest
Det som også kan sies ang. maks puls er at noen, bl.a. i en brukermanual til en pulsklokke jeg har, opererer med 220 minus alder for menn og 230 minus alder for kvinner, hvor realistisk dette er vet jeg ikke men da får en plutselig 10 slag opp og da ser det normalt ut.. :) ? Kan t.o.m bruke riktig alder også ;).

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.982
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Okay endelig igang igjen. Har slitt litt med noen ikke så kjekke bein. Men på Fredag var det bading i sjø og vannski litt seinere.
Idag gikk jeg rett og slett på treningssenteret. Jeg har vært medlem i snart 2 år. Dette var første gangen. Hadde 40 min på tredemølla først og styrketrening etterpå.

Har en pils nå og ser på fotball som jeg ikke er interessert i.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har hatt det litt travelt i det siste, hadde tenkt å ta en tur ut i dag men det ble ikke tid. Isteden tok jeg en liten runde for å sjekke den der maxpulsen.

Kom opp i 190, så får vel ha det som utgangspunkt da, kan jo hende jeg har enda litt mer og... Og jammen fikk jeg byttet knestøttene og, så nå har jeg fått tak i sånne svarte, de var bedre de ja. :)

Ikke interessert i fotball jeg heller, men jeg skal faktisk ned og se en kamp i helgen, noen utenlandske greier..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.982
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Var på treningssenteret igår også. Har litt problemer med å strekke ut venstrearmen samt kle på meg. Visste om at denne stølheten kom, men dette er jo helt sykt.
Får slappe av i helga i Tigerstaden. Er et lite utdrikkingslag som jeg skal være med i.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skjer det noe her for tiden?

Jeg hadde planer om å jogge i dag, men da jeg skulle prøve på en 180 graders snu mellom to flyseter i går klarte jeg å vri det ene kneet så det ble ganske vondt. Tror ikke det blir noe løping på meg på en stund dessverre, veldig irriterende nå da jeg var kommet i gang at det er knærne som trøbler.
Finnes det noen andre gode kneøvelser enn å stå på en pute eller lignende på en fot?

Går påkledningen bedre nå bambadoo?? ;)

R

rico

Gjest
Vannsport er bra trening for kneet, men med den temperaturen som er ute for tiden så snakker vi vel innendørs tenker jeg. :)

Hvis det er av interesse så løper jeg annenhver dag midtsone og intervaller for tiden; 1t20 til 1t30 i 70-80% av maks inkludert 20 min oppvarming i ca.65% av maks, lurt å ha med drikke da. Intervallene er 2-4-6-6-4-2 med halvparten av løpetiden hvile mellom øktene, denne er veldig effektiv, prøver å ha samme tempoet i alle intervallene, ligger på 83-88% av maks...sånn ca....tror jeg gjorde litt mye av det i motvinden i går, er tom og sulten i dag, hvile i morgen tenker jeg, bygge opp litt overskudd igjen :).

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.982
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Påkledningen er ok nå. Fytti helv.. det var ille noen dager. Men idag squashet jeg litt og trente styrke. Ikke mye, men nok.
Ja vannsport er bra for kne. Men ta det rolig. Knær er sarte saker.

Hunden har jeg enda så det er fremdeles daglige turer. Forsøker å selge den, men ingen som har sagt "tar'n enda". Ikke alle som får han heller ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har gått såpass mye i vinter at jeg trodde knærne tålte litt belastning men det ser ikke så lovende ut. Får fortsette å gå, mest mulig i terreng, så de får brynt seg på forskjellige belastninger samtidig som underlaget er mykt. Men jeg hadde egentlig planer om å trene en del i ferien.
Når du hviler mellom øktene går du sakte da eller står du i ro rico?
Kunne sikkert like gjerne drevet med intervalltrening siden jeg ligger såpass høyt med pulsen på vanlig løping, problemet er at når man stopper er det litt vanskelig å starte opp igjen.. ;)

Kvitte seg med hunden er nok ingen enkel avgjørelse å ta nei, men de krever vel mye når de må gå tur så ofte. Vi har plutselig fått oss katt. Ungene kom hjem med to forlatte kattunger som sikkert var blitt dumpet. Vi har annonsert de, men ingen har meldt seg, vi fikk gitt vekk den ene, mens den andre er blitt værende. Men jeg føler ikke helt for å klatre i gardinene sammen med katten, og tur i bånd er neppe noe katten setter pris på. Koselige dyr er de i alle fall, flink å gi uttrykk for følelser og velvære, men litt turbo innimellom.

R

rico

Gjest
Komponenten skrev:
Jeg har gått såpass mye i vinter at jeg trodde knærne tålte litt belastning men det ser ikke så lovende ut. Får fortsette å gå, mest mulig i terreng, så de får brynt seg på forskjellige belastninger samtidig som underlaget er mykt. Men jeg hadde egentlig planer om å trene en del i ferien.
Når du hviler mellom øktene går du sakte da eller står du i ro rico?
Kunne sikkert like gjerne drevet med intervalltrening siden jeg ligger såpass høyt med pulsen på vanlig løping, problemet er at når man stopper er det litt vanskelig å starte opp igjen.. ;)

Kvitte seg med hunden er nok ingen enkel avgjørelse å ta nei, men de krever vel mye når de må gå tur så ofte. Vi har plutselig fått oss katt. Ungene kom hjem med to forlatte kattunger som sikkert var blitt dumpet. Vi har annonsert de, men ingen har meldt seg, vi fikk gitt vekk den ene, mens den andre er blitt værende. Men jeg føler ikke helt for å klatre i gardinene sammen med katten, og tur i bånd er neppe noe katten setter pris på. Koselige dyr er de i alle fall, flink å gi uttrykk for følelser og velvære, men litt turbo innimellom.
Det er ikke gøy når man har vondt, det er sikkert, i tillegg får man testet tålmodigheten...

Jeg går sakte mellom øktene, jeg får pulsen raskere ned da enn ved å stå stille, også litt lettere å starte neste økt når en går :).

En hund er en flott joggekamerat, har alltid hatt hund og det gjør alt friluftsliv rikere, en fjelltur med hund er det kjekkeste jeg gjør. Den siste jeg hadde gjemte seg riktignok i slutten når jeg tok på joggeklær men den hadde da hatt sine mil gjennom ett langt og rikt liv så den var unnskyldt :).

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.982
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Den siste jeg hadde gjemte seg riktignok i slutten når jeg tok på joggeklær men den hadde da hatt sine mil gjennom ett langt og rikt liv så den var unnskyldt :).
Du trenger vel ikke en ny aktiv krabat. Han er alltid klar.

R

rico

Gjest
bambadoo skrev:
Den siste jeg hadde gjemte seg riktignok i slutten når jeg tok på joggeklær men den hadde da hatt sine mil gjennom ett langt og rikt liv så den var unnskyldt :).
Du trenger vel ikke en ny aktiv krabat. Han er alltid klar.

Regner med det ja, kjekke hunder de der. Grunnet diverse praktiske "problemer" så blir det ikke ny hund enda men det kommer en ny engang. Takker for tilbudet :).

Ø

Øivind

Gjest
"Gerilia cardio"?

For å teste fordelen med dette formfremmende korte høyintensitets programmet, satte Dr. Tabata og hans kollegaer programmet opp i mot det vanlige programmet med moderat intensitet slik vi er vant til å se det presentert av tilhengere av ,"fettforbrenningssonen"'.

De som trente programmet med moderat intensitet ble spurt om å sykle med 70 prosent av maks V02 en time fem ganger i uka. Det ble målt V02 topp og anaerob kapasitet både før og etter hver treningsøkt gjennom seks uker.

Den andre gruppen trente også fem ganger i uka - bare at disse ikke ble unt luksusen å rusle av gårde i et like behagelig tempo. Etter en kort oppvarming, måtte denne gruppen kjøre åtte sett av 20 sekunder maksimal sprint på en ergometersykkel med 70 prosent av maks V02 (jeg sa at dette ikke var noen dans på roser!) med bare 10 sekunders hvile mellom hver bolk. Også her ble V02 topp og anaerob kapasitet målt før, under og etter treningen.

Som forklart tidligere, var ikke alle resultatene alt for overraskende; andre var derimot helt utrolige. Som forventet opplevde de som trente med moderat intensitet en signifikant økning i V02 toppen (cirka 10 prosent), men også som forventet hadde ikke dette opplegget noen som helst effekt på anaerob kapasitet. l motsetning til dette, så opplevde høy-intensitets gruppen en utrolig økning på 14 prosent i V02 topp, og en 28 prosents økning i anaerob kapasitet.

l følge forskerne er dette sannsynligvis den første studien som viser at ett enkelt kardiovaskulært program kan øke både aerob og anaerob styrke signifikant.

l tillegg er den 14 prosents økningen som ble funnet i V02 toppen på bare seks uker ved å følge høy-intensitets programmet, det høyeste som noen sinne er registrert innen treningsforskning i følge forskerne.

Brant visst endel fet og, men finner ikke sitatet i farten.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det hender jeg abonnerer på IFORM i ny og ne, nå har jeg nettopp hoppet på igjen og jeg fikk et blad i går. Der hevder de at om man trener 15 minutter på 90% av makspuls tilsvarer dette kondisjonsmessig 1 time ganger tre på 75 % og 2 timer ganger 5 på 55 %. De skriver om noe de kaller Coopertesten som går på å måle hvor langt man kommer på 12 minutter, så tar man tallet ( i meter) og trekker fra 504,9 og deler så til slutt dette tallet på 44,73 (hvordan i alle dager kom noen frem til disse tallene…? )

Så er det en liste man kan sjekke hvor man ligger an kondisjonsmessig. En mann mellom 35 og 39 er middels om han ligger mellom 39-43 for eksempel. Om han ligger mellom 49-54 er det svært bra og 28-32 er lavt.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.982
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Var på Badminton trening igår. Første gang etter at jeg hadde startet med jogging, squash, styrke mm.
Du verden det var kjekt. Fikk dreisen på hurtigheten og kondisen. Hadde overskudd. Fyren jeg spilte mot er sånn omtrent på landslaget (aldersbestemt-20 år) og har landslagstrener som hovedtrener, men det ble 4 kjappe sett til meg. Var ganske kjekt. Sist vi spilte var det mye jevnere selv om jeg trakk det lengste strådet da også.

G

Gjestemedlem

Gjest
bambadoo skrev:
Var på Badminton trening igår. Første gang etter at jeg hadde startet med jogging, squash, styrke mm.
Du verden det var kjekt. Fikk dreisen på hurtigheten og kondisen. Hadde overskudd. Fyren jeg spilte mot er sånn omtrent på landslaget (aldersbestemt-20 år) og har landslagstrener som hovedtrener, men det ble 4 kjappe sett til meg. Var ganske kjekt. Sist vi spilte var det mye jevnere selv om jeg trakk det lengste strådet da også.
Badminton er kanonmorro. Tenker på å begynne å spille litt når jeg kommer hjem igjen. Men er det noen plasser i Bergen der man som glad amatør kan spille noen timer i uken og ha det morro? Spiller på lavt nivå, men spiller alltid for å vinne.

Ø

Øivind

Gjest
Vedda en gang 5k mot en kollega, at skulle slå han på "1 mil`a" innen et år.

Nå er det seks uker til...

PANIK.. :eek: ::) ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Øivind skrev:
Vedda en gang 5k mot en kollega, at skulle slå han på "1 mil`a" innen et år.

Nå er det seks uker til...

PANIK.. :eek: ::) ;D
Får håpe han har glemt det... ;)

Ø

Øivind

Gjest
Alle de som skal grille pølser, se på og le, husker nok. ;D

Tror ikke han andre er i særlig mye bedre form heller.

En time trening fem ganger i uka, uten å overdrive, er nok rette oppskriften. Men det må begynne nå.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Høres ut som det er på tide å begynne nå da ja, men jeg trodde du hadde begynt for en god stund siden.. ::)

Ø

Øivind

Gjest
Mye avbrekk :(

12 treninger før 7kilometern på beito.

1 trening etterpå, så langt... :-[

På`n igjen.... (og ikke råd til særlig mange avbrekk nå)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.982
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nyttårsforsett startet idag - Treningsdagbok

Min treningsdagbok...

Kjære dagbok,

Jeg har akkurat fylt 44 år, og min samboer ga meg en uke med personlig trener i fødselsdagsgave.

Nå er jeg i og for seg fortsatt i kjempeform, jeg spilte tross alt fotball til jeg var 20 år, men det kan jo være morsomt å få røre litt på seg.

Jeg ringte til treningssenteret og bestilte tid med en personlig trener.

Jeg falt for Linda, som er en 26-årig jente som bortsett fra jobben som personlig trener også er aerobicinstruktør og modell for badeklær....!!!

Det er hun som er grunnen til at jeg skriver det her, hun ba meg skrive dagbok for å holde orden på mine fremskritt. Det er mandag det gjelder.....

Mandag:

Jeg stod opp kl. 06.00. Det var skikkelig tøft å stå opp så tidlig, men da jeg kom til treningssenteret, der Linda ventet i resepsjonen, ble alt helt plutselig mye lettere.

Linda er fantastisk! Hun har blondt hår, fantastiske blå øyne, fin figur og et sjarmerende smil. Vi begynte med en rundtur på treningssenteret.
Linda viste meg apparatene og det første jeg måtte gjøre var å springe på tredemøllen.

Etter fem minutter tok Linda pulsen på meg, og hun virket litt urolig over hvor høy den var. Det hun ikke skjønte var at min puls var høy på grunn av at hun stod så nært meg i sin trange lycra-outfit, jeg er jo i toppform ellers!

Da vi tok noen sit-ups pushet Linda på meg og jeg kjempet og stod på, selv om jeg var trøtt i magen etter å ha holdt den inne helt siden jeg møtte henne i resepsjonen.

Etter treningen nøt jeg av å se på hvor smidig Linda rørte på seg da hun trente aerobicklassen sin. Jeg tenkte på at hun var like flink der inne som hun var med meg.

Det her kommer til å bli en FANTASTISK uke!!!

Tirsdag:

Jeg måtte drikke to kanner kaffe for å klare å stå opp, men til slutt var jeg utenfor døren og på vei for å trene. Linda tvang meg til å ligge på rygg og løfte en tung jernstang i luften. Etterpå la hun vekter på den også!

Bena mine kjentes som spagetti på tredemøllen, men jeg klarte en hel kilometer.

Smilet jeg fikk fra Linda da jeg gikk av tredemøllen var verdt strevet.

Jeg har det kjempebra! Dette er andre dagen i mitt nye liv!

Onsdag:

Jeg prøvde å pusse tennene, og den eneste mulige måten var å ligge med hodet på tannbørsten og røre munnen frem og tilbake over den.

Jeg tror jeg har fått brokk i brystmusklene.

Jeg fikk til å kjøre bil så lenge jeg slapp å styre eller bremse. Jeg parkerte på en handikapparkering ved treningssenteret.

Linda var litt ufølsom i dag, og hevdet at mine skrik forstyrret de andre som trener på treningssenteret. Jeg har funnet ut at hennes stemme er litt for pigg for sånne tidlige morgener, og når hun skriker til meg får hun en nasal tone som er riktig irriterende. Jeg fikk vondt i brøstet da jeg skulle stille meg på tredemøllen, så jeg måtte bruke trappemaskinen i stedet.

Hvem i helvete har funnet opp en maskin som simulerer en aktivitet som gjør heisen avleggs? Linda sa at det skulle hjelpe meg å komme i form og øke min livsnytelse eller noe sånt. Hun pratet masse annen drittprat også!!

Torsdag:

Linda ventet på meg med sine vampyrlignende tenner i en grimase som skulle forestille et smil, men den stygge formen på hennes tynne lepper avslørte henne. Jeg kunne ikke noe for at jeg var en halvtime forsinket.
Det tok meg 20 minutter bare å knyte skoene!

Linda tvang meg til å trene med manualer. Når hun så bort, passet jeg på å springe og gjemme meg i herregarderoben. Hun sendte Lars for å hente meg, og som straff satte hun meg til å ro i romaskinen!

Fredag:

Jeg hater den lille purka! Linda er det verste menneskelignede vesen som NOENSINNE er født på denne planeten!
Idiotiske, anorektiske lille treningsnarkomanen! Dersom jeg klarte å røre på en eneste liten del av kroppen min uten denne forferdelige smerten, skulle jeg slå henne med den!

Linda ville at jeg skulle jobbe med min triceps.
JEG HAR
INGEN TRICEPS!
Om hun ikke vil ha hakk i gulvet, så burde hun ikke ha gitt meg de der
(%&##¤!!) manualene, eller noe annet tyngre enn en brødskive for den delen. (Jeg er sikker på at hun har lært seg dette på "Sadisthøyskolen", hun fikk sikkert en hedersbemerkelse i grenen "tilføre smerte").

Tredemøllen kastet meg av og jeg landet på en helserådgiver. Jeg skulle ønske at jeg hadde landet på noe mykere.

Lørdag:

Linda la igjen en beskjed på min telefonsvarer i morges, i det der ekle, såkalte pigge, gjennomtrengende toneleie hun har. Hun lurte på hvorfor jeg ikke dukket opp i dag. Lyden av stemmen hennes fikk meg til å ville slå sund høytaleren med den første tunge gjenstand jeg kunne få tak i, men dessverre så har jeg ikke kraft igjen til engang å trykke på knappene på fjernkontrollen. Jeg har sett på finsk TV i elleve timer.

Søndag:

Jeg dro til kirken i dag med gratis busstransport for handikappede, for å takke Gud for at denne uken endelig er slutt! Jeg ba også til Gud om at min samboer til neste år velger en morsommere presang. For eksempel en rotfylling eller en skikkelig tarmskylling..........

;-)

Ø

Øivind

Gjest
Tur i fjellet:

- "Kort" tur: Ca 50% av lang tur.
- Lang tur: Ca 16 km i fjellet (all slags terreng).
- Liten tur til liten fjelltopp: Ca 400 meter høydeforskjeld.

I morgen: Elexia.

Sliten, men fornøyd :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Voldsomt så du hiver innpå, håper det er vann... ;)

Mitt nyttårsforsett har endret seg og er nå blitt at jeg skal trene litt styrke hver dag. Satser på å bli litt sterkere i hele kroppen, litt mykere og heller gå enn løpe på grunn av mine dumme knær. Kanskje blir de bedre av dette så jeg kan begynne å løpe igjen på sikt..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.982
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er på fylla..., vel ikke akkurat fylla men noen øl idag.(Lyttesesjon) Trente badminton igår. Var absolutt siste trening for sesongen.
Vil vise seg hva dagene bringer av fysisk fostring nå.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvorfor slutte sesongen nå, for mye vind utover høsten eller..?? ::)

M

Morpheus

Gjest
Har vel ca akkurat komt hjem fra en treningsøkt. Vi er 5 kompiser. Vi trente fra 2100-2300, deretter gikk det friskt i diskusjoner om konspirasjonsteorier, religion og ekstensielle tema... Utrolig hvor interessante slike diskusjoner kan bli mens endorfinene fortsatt pumper frenetisk rundt i blodårene ;). Så da var jeg hjemme 0045... Greit å toppe det hele med en liten runde innom sentralen... ;)

Ellers en artig historie du formidlet lengre her oppe Bambadoo ;D ;D

Ø

Øivind

Gjest
Komponenten skrev:
Voldsomt så du hiver innpå, håper det er vann... ;)
Hehe, det værste er at han likner litt. Men han er nok både litt yngre og enda litt rundere han kammeraten der :)

Komponenten skrev:
Mitt nyttårsforsett har endret seg og er nå blitt at jeg skal trene litt styrke hver dag. Satser på å bli litt sterkere i hele kroppen, litt mykere og heller gå enn løpe på grunn av mine dumme knær. Kanskje blir de bedre av dette så jeg kan begynne å løpe igjen på sikt..
3/4 ganger/uke holder nok lenge når det gjelder styrke trening.

Dersom du får opp pulsen ganske bra,med noe knea tåler, før du begyner å løfte(relativt tung), så skal du nok se at du svetter ganske bra... Kan godt fortsette med noe knea tåler rett etter vektene også.

Kan begynne å se litt mer på kosten og. Mere proteiner OG MINDRE fett/karbo er tingen. Hva med å bare kjøpe en pose med 2kg frossen kyllingfileet hver mandag? Det bør jo være en ganske enkel start.

Prøvde 4x4 minutters intervaller i dag(11km/t), med 3 minutters pauser(gange) imellom. Puh!.. Formen kunne ha vært bedre.. ;)

Edit: La igjen 2kg i fjellet. Etter at vekta har stått stille, nærmest på grammet, en god stund. Dette må følges opp!..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Er vel ikke akkurat styrketrening man kan kalle det jeg driver meg, heller daglige øvelser for rygg, mage og bein og armer, ikke vekter, bare ned på gulvet og litt lett vedlikehold.
Men man merker rask fremgang, blir ikke sliten å lårene av knebøy lenger, og magen klarer mye etter få dager.

Kyllingfilet smaker jo nesten ingen ting. Egg, er det bra å spise kanskje, det er jo veldig mettende, og er vel mye proteiner.
Jeg baker speltbrød vanligvis, det skal vel være bedre enn vanlig hvetebrød så vidt jeg vet.
Hadde jeg bare klart å kutte ut colaen… men det klarer jeg ikke.. :-\

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
Hadde jeg bare klart å kutte ut colaen… men det klarer jeg ikke.. :-\
Der er MYE å hente skal jeg si deg!
Når madammen som var "Coloman" i over 20 år klarte å kutte ut, klarer DU det også! :)
Selv om hun også da var det jeg vil kalle slank, raste kiloene av henne fra første uke uten Coca Cola. Litt for mye faktisk...

Ø

Øivind

Gjest
Slikt blir MYE lettere om en får blodsukkeret litt under kontroll.

Raske karbohydrater, for lange pauser imellom måltidene, og så raske karbohydrater igjen, er oppskriften på å legge på seg fett og på "suget" etter f.eks Cola.

Er endel proteiner i egg, men en hel del fett i plommen også. Det samme gjelder nøtter. Hva med; shakes/kalkulfileet/kokt skinke/eggehviter/fisk/tunfisk?

Vet det ikke bare er lett. Skulle ønske jeg var flinkere til å følge mine egne råd selv.. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har klart å slutte med cola før, men det blir vel litt som med røyking.. tilbakefall…
For noe år siden var jeg veldig flink, spiste mye havrekli (kokte vann til te og laget samtidig en kopp med kokt vann og ¼ kopp havrekli oppi, dette svellet ut og ble en glye man kunne spise og bli mett av, men så veldig godt var det ikke.. ) Spiste og mye tomater. Etter en stund hvor man kutter alt søtt forsvinner suget etter søtt og det frister egentlig ikke, men det var det å komme der da..

Tok av en del kilo på denne havreklimenyen, og havre er jo veldig sunt, dessuten sulter man ikke.
Nå er vel målet mer å bli litt sprekere enn å ta av så mye egentlig, men noen kilo i minus er jo aldri å forakte.

Var litt flink i dag da, kjøpte vann på flaske istedenfor cola.. :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.756
Arghhh...spis og kos dere med hva dere liker best så har du det best. Det er nå min filosofi. Husk også at et menneske har utdelt et visst antall skritt her i livet. Hvorfor skal man sløse bort dem på unyttige ting som jogging e.l. ?

Ø

Øivind

Gjest
Dette intervall greine var litt digg, egentlig.

Lurer på om jeg er i ferd med å bli en sånn "dopamin junkie" ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pink_Panther skrev:
Arghhh...spis og kos dere med hva dere liker best så har du det best. Det er nå min filosofi. Husk også at et menneske har utdelt et visst antall skritt her i livet. Hvorfor skal man sløse bort dem på unyttige ting som jogging e.l. ?
Et visst antall skritt...?

Pinkies teorem?? ;D

Måtte du nå som jeg var i ferd med å psyke meg opp her...? ;)

Føler meg som de som har en djevel på ene skulderen og en engel på den andre, hvem skal jeg høre på...? ;D

Topp Bunn