Ø
ØivindJ
Gjest
Komponenten skrev:Å har du ikke løpt mot han ennå? Da er det jo ennå håp...
Jau jau.. på lørdag var det dags.
1. Runde:
- Han bare drar avgårde 20meter foran og jeg tenker bare "JAVEL? ???"
- Vi løper begge altfor fort første runden. 17min på 3.5km. Henger på og lar han bare slippe ca 150m foran meg.
2. Runde:
- Tungt som F, etter den alt for raske første runden.
- Halvveis ut i runden får han problemer med kneet og foreslår; uavgjort.
- Etter hele andre runden ligger jeg ti meter foran, men er fullstendig ferdig og snur meg for å se om han fortsatt er interesert i den dealen. Det første jeg ser er en utstrakt hånd og hører spørsmålen igjen for fjerde/femte gang. Vi tar hverandre i hånda på det, og puster og peser i noen minutter.
Litt etter litt begynner protestene fra "publikum" om at vi må fullføre å bli mer høylytte. Jeg protesterer, selv om jeg igrunn var enig, fordi jeg ikke tror jeg vinner en enkelt runde nå som begger mer eller mindre har fått pusten tilbake.
Et eller annet sted i diskusjonen ble det etterhvert foreslått at vi bare skulle satse halvparten av det opprinelige beløpet på den siste runden, og etterhvert godtar jeg dette.
3. Runde:
- Går svært sakte. Sikkert 23min. Nærmest krabbing i forhold til den første.
- Skjønner etterhvert at han har bittelitte grann mere å gi.
- Kommer i mål ca 300meter bak. Kunne kanskje gravd ennå dypere og redusert det til halvparten. Det er det eneste jeg er litt mellomfornøyd med egentlig, men fy f så sliten jeg allerede var også..
En fortjent seier til kollega`n altså. Strategien hans fungerte for ham. Hadde jeg hatt litt mere is i maven kunne jeg muligens løpt alle rundene på 18,5 - 19min og kanskje vunnet. Dessværre hadde jeg ikke nærver til å gi ham et så stort forsprang i starten.
Vel vel; the credit belongs to the man who is actually in the arena, and his place shall never be with those timid souls who know neither victory nor defeat.. .
Allerede rett etter løpet begynte vi å snakke litt løst om neste gang.. Juni ble nevnt. Kan i grunn passe bra ettersom jeg er ganske så sikker på at jeg har hatt større fremgang, kondisjonsmessig, enn ham de få månedene jeg har trent.