Nyttårsforsett startet idag

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Å har du ikke løpt mot han ennå? Da er det jo ennå håp... :)

Jau jau.. på lørdag var det dags.

1. Runde:
- Han bare drar avgårde 20meter foran og jeg tenker bare "JAVEL? ???"
- Vi løper begge altfor fort første runden. 17min på 3.5km. Henger på og lar han bare slippe ca 150m foran meg.

2. Runde:
- Tungt som F, etter den alt for raske første runden.
- Halvveis ut i runden får han problemer med kneet og foreslår; uavgjort.
- Etter hele andre runden ligger jeg ti meter foran, men er fullstendig ferdig og snur meg for å se om han fortsatt er interesert i den dealen. Det første jeg ser er en utstrakt hånd og hører spørsmålen igjen for fjerde/femte gang. Vi tar hverandre i hånda på det, og puster og peser i noen minutter.

Litt etter litt begynner protestene fra "publikum" om at vi må fullføre å bli mer høylytte. Jeg protesterer, selv om jeg igrunn var enig, fordi jeg ikke tror jeg vinner en enkelt runde nå som begger mer eller mindre har fått pusten tilbake.

Et eller annet sted i diskusjonen ble det etterhvert foreslått at vi bare skulle satse halvparten av det opprinelige beløpet på den siste runden, og etterhvert godtar jeg dette.

3. Runde:
- Går svært sakte. Sikkert 23min. Nærmest krabbing i forhold til den første.
- Skjønner etterhvert at han har bittelitte grann mere å gi.
- Kommer i mål ca 300meter bak. Kunne kanskje gravd ennå dypere og redusert det til halvparten. Det er det eneste jeg er litt mellomfornøyd med egentlig, men fy f så sliten jeg allerede var også..

En fortjent seier til kollega`n altså. Strategien hans fungerte for ham. Hadde jeg hatt litt mere is i maven kunne jeg muligens løpt alle rundene på 18,5 - 19min og kanskje vunnet. Dessværre hadde jeg ikke nærver til å gi ham et så stort forsprang i starten.

Vel vel; the credit belongs to the man who is actually in the arena, and his place shall never be with those timid souls who know neither victory nor defeat.. ;).

Allerede rett etter løpet begynte vi å snakke litt løst om neste gang.. :) Juni ble nevnt. Kan i grunn passe bra ettersom jeg er ganske så sikker på at jeg har hatt større fremgang, kondisjonsmessig, enn ham de få månedene jeg har trent.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jaja, gikk jo ikke så gale dette. Før juni kommer regner jeg med at kneplagene til kompisen er sterkt forverret og du kan bare surfe i mål… ;)

Er nok lurt å holde sitt eget tempo så man ikke sprenger seg i starten ja, men nå har du en erfaring å ta med til neste gang.

Greit å ha noe å jobbe mot, nå er du jo så godt i gang at det er bare å fortsette i samme stilen, så blir nok dette bra.

Gikk en del i helgen, en langtur på lørdag på litt over en mil, og noen småturer, så totalt gikk jeg nok over 1,5 mil den dagen.

Ø

ØivindJ

Gjest
Ikke værst tur det!

Tenkte på å ta noen lange turer for å bare komme meg under 100kg (Ettersom det er distansen og ikke farten som i størst grad bestemmer kcal forbruket).

Deretter blir det nok: 10-12min hard oppvarming, 25-30min med tunge vekter, 25-30min høypuls, utover vintern.

Edit: Endelig fått spist noen hamburgere og drukket noen pils igjen i helgen og :). Litt støl etter lørdagen ennå, men straks igang igjen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gikk en ca 9 km tur i går. Har en venninne som har det litt tøft for tiden, så jeg går tur med henne av og til så hun kan komme litt på andre tanker, mannen er alvorlig syk og de har det ganske ille. Så da har det ikke blitt spinning eller noe siste uken, og i dag skal jeg ha et møte så da blir det heller ikke noe. Reiser utenlands resten av uken, så jeg får vel vente til helgen med neste runde.

Jeg har logg på ipoden over hva jeg har gått siden jeg kjøpte brikken som registrerer hva man går, og jeg har gått 560 km og brukt 100 timer siden begynnelsen av oktober i fjor. 37846 kalorier… men jeg har ikke gått ned i vekt. Lurer på hvordan jeg hadde sett ut om jeg ikke hadde gått… :eek:

Hva driver bambadoo med for tiden tro..? ::)

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
37846 kalorier… men jeg har ikke gått ned i vekt. Lurer på hvordan jeg hadde sett ut om jeg ikke hadde gått… :eek:
Løsning: Skriv opp antall kcal du spiser. Begynn å spise det samme antallet i sunn mat (Det vil IKKE si landebrød med leverpostei og slikt) fordelt over 5 eller flere måltider pr dag. Kutt 100-200 kcal etter en uke. Kan med fordel gjentaes :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Synes faktisk jeg spiser ganske sunt. Ikke spiser jeg mye, ikke spiser jeg særlig snop, aldri søtt pålegg, har stort sett kuttet colaen til og med, bare litt zero i ny og ne. Spiser nesten en pakke dulchetta tomater hver dag, grovt speltbrød, grove knekkebrød osv. Blir av og til litt for mye mat til lunsj, men da dropper jeg gjerne middagen om jeg ikke er sulten og tar heller et knekkebrød. Jaja, har ikke noe akutt behov for å ta av selv om det ikke hadde skadet heller, trimmer mest fordi det føles bedre å være i OK form.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg har trent i 3 timer idag.
Ganske tøft. I morgen reiser jeg til Oslo og skal være der til Fredag. fredag til Søndag er det Horten som gjelder. Blir en "forfallsuke" ;(

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Jaja, har ikke noe akutt behov for å ta av selv om det ikke hadde skadet heller, trimmer mest fordi det føles bedre å være i OK form.
Stemmer (I forget :) )

Blir nok et sånt ferdig utregna opplegg her ganske snart, ska bare under tresiffra uten først.

P

Parelius

Gjest
Jeg spiste en potet i dag! Jeg kjøper meg litt avlat i en malt.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Endelig er rutinene på plass etter en altfor lang sommerferie. Minst en fast dag i uken på Friskis & Svettis med ny instruktør som det er litt fart i. Undertegnede og ca 20 damer på 50 pluss, ingen skal si jeg er flau, i hvertfall ;D

Fikk idag også kommet i gang med joggingen igjen, løp ca 45 min sammenhengende. Det burde øke raskt.
Ingenting som slår god samvittighet dere :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.069
Torget vurderinger
2
Jeg lot bilen stå når jeg tok inn posten i dag.

P

Parelius

Gjest
rolfozzy skrev:
Jeg lot bilen stå når jeg tok inn posten i dag.
Bilen min ble avskiltet; jeg bedriver nå tvangsmosjonering. Skal se om jeg greier å gå bort til Underwater og ta en mosjonsmalt.

Ø

ØivindJ

Gjest
En uke med junkfood(og no fyll) snart over, på tide å skjerpe seg litt igjen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Var utenlands et par dager. Ble ikke akkurat trimming, men det ble en god del gåing, bare på Gardermoen legger man vel bak seg noen kilometer ;) , så sånn sett er det ikke så verst, gikk bla. tur to kvelder på ca en time + +. I går hadde jeg ganske vondt i det ene kneet, ble litt bekymret, for det var en annen type vondt enn jeg har ellers, midt inne i kneet, og vondt når jeg var i ro, det pleier det ikke. Men i dag er jeg syk, vondt i magen, feber og vondt i muskler i ryggen, så får satse på at det med kneet er en del av dette. Blir ikke noe trimming i dag da, får håpe det går raskt over.

Ø

ØivindJ

Gjest
Hvordan går det med vektene, Kompo?

Tøft, men ikke lett, å være litt "crossfit".
Har tenkt til å holde på de målene, som er i sprikende rettninger.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
En kollega anbefalte et fiberpulver. Man kan bruke det til å blande i annen mat for å få mer fiber i maten, f.eks om man har unger som ikke vil ha grovt brød. Han brukte det mye selv og skrøt veldig, så jeg tenkte jeg kunne prøve det. Det er noe som heter psyllium husk, det er rett og slett kun fiber, ingen næring og ingen kalorier og det er bra for fordøyelsen. En gang for en del år siden hev jeg meg på en slankekur som så vidt jeg kan forstå baserte seg på det samme. Pulveret løser seg veldig lett opp i vann, tar man en spiseskje pulver i et glass vann vil det blande seg til en gele på ca et minutt. Denne geleen smaker omtrent ingenting, men metter en del, så om man er på slankekur kan man ta noen slike glass per dag og være mett og samtidig få i seg færre kalorier. Før et måltid kan også være lurt, for da orker man ikke så mye mat. Samtidig er det bra for magen og at på til litt kolesterolsenkende. Så om du teller på kalorier vil nok dette kunne hjelpe på litt, du slipper i hvert fall å sulte, og sunt er det og, i moderate mengder selvsagt.

Står litt om det her:

http://www.detox-home.com/default.asp?side_ID=15574

http://www.dinkost.no/wsp/dinkost2/...lish.show&func_id=3883&table=CONTENT&publish=

Ellers er jeg ennå ikke helt i form, lurer litt på om jeg skal trene i kveld, men utsetter det kanskje til jeg er helt bra.
Mener du vektene eller vekten?

Trener litt vekter når jeg er på treningssenteret, men ikke så veldig. Vekten er rimelig stabil.

Ø

ØivindJ

Gjest
Mente vektene. Tenkte å begynne nå. Kjekt med både styrke og kondisjon, og ikke bare en av delene. Men det er ikke det letteste..

Fiber er vel kalorier som kroppen ikke klarer å benytte seg av, men den prøver og prøver.. Derfor blir det vel produsert ekstra godt med ensymer som får fart på omsettningen av resten av det du spiser.

Stadig litt fristet til å ta opp grapplingen(type "bryting") igjen. Bør jo gå bedre nå etterhvert ettersom kondisen er stadig stigende. Kjekt å kunne kvele kammeratene litt om når de gjør seg fortjent til det ;)

P

Parelius

Gjest
Komponenten skrev:

Trener litt vekter når jeg er på treningssenteret, men ikke så veldig. Vekten er rimelig stabil.
Kompo veier sine ord, nesten som på gullvekt…

Og hva er nå vekten på legemet, Kompo; noen av oss vil så gjerne kunne anskueliggjøre det hele.

Fiber er bra, men malt er bedre. Jeg gir kroppen fiberdose om morgenen; havrekligrøt. Kvelden er viet maltgledene. Jeg er nok et typisk kveldsmenneske, og hilser morgenen av ren disiplin. Jeg skal forresten gjenoppta mine øvelser med pumping av lettmetall; den mulige to-packen jeg øynet på gode dager har dratt seg tilbake til drømmene… Når selv potensialet mistes av syne, så er løpet kjørt for muligheten til videre selvbedrag. Ikke bra!

H

Hugh

Gjest
Trist lesing. Forfall. Har den godeste Dosenten glemt de blussende kinn hos de unge studiner i moteriktige klær? De stjålne blikk. Den påtagelige sminken. Dosenten må ta seg i nakkeskinnet. Her skal det pumpes og svettes. Halvguden skal frem i dagen.

Mandag: Bryst, biceps, triceps, rygg
Tirsdag: Bryst, mage, rygg, lår
Onsdag: Spinning, lett biceps, triceps
Fredag: Spinning

For helvete mann du må ikke legge deg ned nå.

Dette er et påbud.

Ø

ØivindJ

Gjest
Hugh skrev:
Jaha?

Mandag: Triceps
Tirsdag: Triceps (presse-øvelser(bryst))
Onsdag: Triceps

H

Hugh

Gjest
Ikke tirsdag. Med mindre muskelen har flyttet seg siden mandag.

Egentlig burde Dosenten trene hver dag nå, men man må ikke skremme.

H

Hugh

Gjest
ØivindJ skrev:
Hugh skrev:
Jaha?

Mandag: Triceps
Tirsdag: Triceps (presse-øvelser(bryst))
Onsdag: Triceps
Hva er problemet? Tror du ikke armene tåler bli kjørt hver dag? Det gjør de. Start med 3x12 så mye du klarer, kutt etter hvert ned til f.eks 3x8, 3x6 så skal du se (men det vet du vel) at det strammes opp som svarte. Kommer du skikkelig i gang og virkelig hardkjører (slik de virkelig store fjøsnissene gjør) så muskelfibrene slites i filler er det selvsagt greit med minimum 48t hvile mellom slagene, men det er ikke nødvendig slik 90% av befolkningen trener. Har selv ingen problemer med 1-2 timer trening 5-7 ganger i uka. Spinning /boddy pump øker kondisjonen og forbrenningen. Selv kjører jeg ofte 40min styrke fulgt av 60min spinning. Rikelig med rødvin/øl hver dag er viktig for å reparere.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Parelius skrev:
Komponenten skrev:

Kompo veier sine ord, nesten som på gullvekt…

Og hva er nå vekten på legemet, Kompo; noen av oss vil så gjerne kunne anskueliggjøre det hele.

Fiber er bra, men malt er bedre. Jeg gir kroppen fiberdose om morgenen; havrekligrøt. Kvelden er viet maltgledene. Jeg er nok et typisk kveldsmenneske, og hilser morgenen av ren disiplin. Jeg skal forresten gjenoppta mine øvelser med pumping av lettmetall; den mulige to-packen jeg øynet på gode dager har dratt seg tilbake til drømmene… Når selv potensialet mistes av syne, så er løpet kjørt for muligheten til videre selvbedrag. Ikke bra!

Hadde du fulgt med Parelius, så hadde du visst vekten, det har jeg nemlig skrevet tidligere i denne tråden…
Hadde ikke gjort noe om den var noen kilo mindre, men kroppen min ser ut til å like seg best der den er nå, så da skal ikke jeg være kranglevoren, man bør vel helst unngå å bli uvenner med kroppen sin… ::)

Eller forresten, kanskje jeg skal hive meg på og se om jeg kan gå ned noen kilo. Var så vidt under 60 for noen år siden, bør vel klare å komme ned mot det igjen. Altså 65 nå, og 60 som mål. :-X

Enig med det om morgener Parelius, jeg foretrekker kvelden jeg og. Havrekli spiste jeg mye av for noen år siden, det var vel på den tiden jeg gikk en del ned i vekt, så at det er slankende med fiber mener jeg er riktig, man blir god og mett av havrekli, selv om smaken ikke er så mye å skryte av. Havre er jo veldig sunt og.

Uff, hva har jeg begitt meg inn på nå... ? :eek:

Ikke la deg stresse av han der Hugh, han blir snart overtrent alkoholiker... ;)

Ø

ØivindJ

Gjest
Litt synd at det ikke er til å holde ut for enkelte, at andre driver å motiverer hverandre her inne.

P

Parelius

Gjest
ØivindJ skrev:
Litt synd at det ikke er til å holde ut for enkelte, at andre driver å motiverer hverandre her inne.
Hvilken humørløshet!

Du tror kanskje ikke at maltmafiaen har flyttet barskapet nok en halv meter fra lytteposisjon?!

Ø

ØivindJ

Gjest
Parelius skrev:
Du tror kanskje ikke at maltmafiaen har flyttet barskapet nok en halv meter fra lytteposisjon?!
Wow! Unødvendig med medlemsskap på Elexia da ja.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Lett alkoholiserte gamliser er det bare å bære over med Øyvind, de er bare misunnelige på oss unge, spreke og standhaftige som går på med krum hals og ikke lar oss avspore. ;D

Men hvor er bambi blitt av nå da, er han blitt borte i vrimmelen??

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
bambi skal spille turnering til helga. Han holder seg sånn rimelig oppe. Har vært så travelt i det siste. Hadde min siste dag i forrige jobb igår. Begynner i ny på mandag. I tillegg er det noe sykdom i familien som opptar endel tid framover.

H

Hugh

Gjest
Nå, slappfiskene sutrer. Har selv kjørt 20 min styrke med en time pulsspinn i dag. Etter det fant jeg frem en del rock`n roll, monterte Gyro D og koste meg med rødvin. Galt?

P

Parelius

Gjest
Komponenten skrev:
Lett alkoholiserte gamliser er det bare å bære over med …
Da går vi vellagrede fri for fruens overbærendhet. Medynk er ikke det vi trakter etter når vi svetter frem adonislinjene fra et liv i vellevned. Hugh har nok rett, her kreves mer enn "come to poppa" for å få studinene i bevegelse.

H

Hugh

Gjest
Parelius skrev:
Komponenten skrev:
Lett alkoholiserte gamliser er det bare å bære over med …
Da går vi vellagrede fri for fruens overbærendhet. Medynk er ikke det vi trakter etter når vi svetter frem adonislinjene fra et liv i vellevned. Hugh har nok rett, her kreves mer enn "come to poppa" for å få studinene i bevegelse.
I morgen er det deg og stål. Nytt program på senteret. Frosten kommer. Grunnen bærer. Du har en krig du må vinne Herr Dozent. Husk de blussende kinn. Sminken.

H

Hugh

Gjest
Regner nå med at Herr Dozenten er på Domus Athletica med nytt, hardt program før dagens morgenkaffe (kl 1030) nytes sammen med resten av den tenkende og lesende åndselite ved instituttet, på fakultetet ved Universitetet i Oslo, Norges hovedstad.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Du skriver så poetisk Hugh. Du minner meg om noen, en sjarmerende eldre herre jeg en gang kjente. Han var en smule ilter, men hyggelig og morsom, jeg hadde stor sans for ham. Han var også glad i rødvin, jeg savner ham.

Tenkte å ta meg en tur på trening i dag.

Godt bambi henger med tross alt som skjer, her skal vi ikke miste noen, hyggelig at flere har hengt seg på, vi får passe på at Parelius holder koken også.
Gratulerer med ny jobb forresten bambi. :)

P

Parelius

Gjest
Ingen grunn til engstelse, Kompo; forfengeligheten er en nådeløs vokter!

Ø

ØivindJ

Gjest
Har blitt god på å "lade batteriene" nå..

Ikke trent en eneste gang siden de tre rundene rundt Sognsvann.

Mest sannsynlig fordi det å tvinge av 5kg til, på minst mulige vitenskaplige måte, er neste delmål på lista.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
2 mil på spinningsykkelen før Hellstrøm rydder opp.

Ø

ØivindJ

Gjest
To kammerater var å løp i fjellet. Han ene gærningen på godt under 13min.

Tror jeg venter til neste gang..

Stoltzekleiven Opp har en høydeforskjell på 313.5 meter - fordelt på ca. 910 løpemeter. Løypen har en stigning på mellom 20 og 40%. Første del av løypen har relativt liten stigning. Deretter er det bratt frem til halvveis, og derfra og opp mot toppen blir det bare brattere og brattere. Man får en liten hvile på det flatere partiet før tretrappene før det siste bratte partiet forseres i trappene.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Parelius skrev:
Ingen grunn til engstelse, Kompo; forfengeligheten er en nådeløs vokter!
Det er enda godt vi har forfengeligheten å stole på ja... hvor hadde vi vært uten den?

Var på trening i går. Spinning+ styrke hvor man varmer opp i ca 20-25 min. med spinning og så er det diverse stasjoner med apparater, mage + +. Har ikke vært på denne gruppetreningen før, men det var greit.

Stotzekleiven har jeg aldri gått, det burde jeg selvsagt ha gjort. Ser ut som kompisen din ligger godt an i konkurranse med kvinner 55-59... ;) ;D

http://www.varegg.no/stoltzen/Resultater2002/result.htm#Kvinner_55-59_år

Hva er planene for å tvinge av 5 kilo på minst mulig vitenskapelige måte?

Topp Bunn