Nyttårsforsett startet idag

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Løper du Øyvind?

Gikk en lengre tur i dag og forrige søndag og var på pilates i uken, men ellers lader jeg ned til neste nyttårsforsett... ;)

Har forresten begynt å gjøre noen øvelser hver dag som jeg har fått av en jeg kjenner og som skal hjelpe på knær og rygg.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Jeg løper omlag 80 - 90 min hver søndag. Og hver eneste gang jeg kommer hjem, og inntar en bedre Kaffe deretter, lover jeg megs elv at ... for p@kker, NÅ begynner jeg igjen! (begynner på å trene til New York maraton igjen ... er 3 år siden sist) ... men så kommer mandag, og tirsdag ..og ... og ... så er dèt over. Inntil Søndagen innfinner seg og jeg er på tur igjen.

For p@kker, NÅ begynner jeg ....

:p ::) :p

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har spilt turnering i helgen. Var ikke helt på topp denne gangen og måtte se meg slått i 3 finaler :( (single, mix og herredouble)

Er sliten nå. Blir mange kamper og mange timer tilbrakt i en treningshall.

NY marathon... Ikke værst det nei :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
selge all haifaien, barbere av meg alt hår på både hode og kropp, starte et nytt og bedre liv.

Ø

ØivindJ

Gjest
Kjørte sånn "hollywood"trening (slik alle stjernene gjør ;) ), på søndagen igjen; Høy puls - Vektene(tungt) - Høy puls igjen.

Bare tredje treningen siden "konkurransen". Hadde kun gode opp 1,5kg på åtte uker med feil mat, må si det var en gledelig nyhet. Får prøve å gå ned noen flere innen nyttår.

3 kg til før nyttår folkens. Come on...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skulle vært og trent i dag men er så grusomt forkjølet at jeg tror jeg må ta det med ro.. ::)

Om du har tenkt å ta av noen kilo har jeg en kollega som bruker noe som heter 30 days. Han sier at apetitten blir mindre, man kan gå lenger uten å bli sulten, så man spiser mindre, han merker det på buksene etter å ha brukt det noen uker.

Sikkert greit å starte et nytt og bedre liv, men jeg skjønner ikke hvorfor det innebærer fjerning av alt hår... tror ikke jeg skal gå for den i alle fall.. ;)

Bambi spiller badmington i ett sett, blir du ikke lei snart??

Ja NÅ begynner du JackX, vi skal følge med deg vi... ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Mange som venter på den sikkert... spørs vel om den er så sunn egentlig eller om den kanskje kan forårsake kreft på sikt...

Ungene mine har sittet og sett på TV-shop og ønsker seg et massasjebelte så de blir kvitt magen... de er 12 og 14... Nå har vi heldigvis ikke den kanalen lenger. De satt og så på TV en dag hvor de demonstrerte en dampmaskin som kunne brukes til å stryke skjorter. Hun ene sier litt forundrer: "Hm, ganske rart, men jeg ønsker meg faktisk en sånn.." :eek:

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Slanking er et enkelt matematisk fenomen, som går ut på at du må forbruke flere kalorier enn du spiser.
Altså trenger man ikke noe hokuspokus for å gå ned i vekt.

Enten må du bli mer aktiv, eller spise færre kalorier.
Velg det som er enklest!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
topline skrev:
Slanking er et enkelt matematisk fenomen, som går ut på at du må forbruke flere kalorier enn du spiser.
Altså trenger man ikke noe hokuspokus for å gå ned i vekt.

Enten må du bli mer aktiv, eller spise færre kalorier.
Velg det som er enklest!
Skal man bli mer aktiv går det automatikk i at en må spise mer.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja det gjør jo det, og da er det jo ekstra viktig å tenke over hva man stapper i seg.

Leste nettopp et stykke i iform om at omtrent halvparten av befolkningen er "nonrespondere", altså de tar ikke av selv om de trener, noen legger faktisk på seg. Rammer i størst grad kvinner. Tror det må gjelde meg, har som tidligere nevnt gått veldig mye siste år, mye mer enn før, spiser sunnere med mer frukt og grønt og veldig lite sukker og mindre feite sauser ol, mer grovt brød/ knekkebrød, men går ikke ned i vekt av den grunn.
Vel, et halv kilo er det jo blitt da..

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Spiller i Slagen Badmintonklubb. Dvs. jeg prøver og komme i gang igjen, men har ikke en 100% fast sparringpartner fra gang til gang. Spilt litt nå og da de siste åra, for trim og moro, ikke aktivt. Hvilken klubb er du i?

bambadoo skrev:
MaHa skrev:
Endelig i gang igjen etter en laber høst. Jogging sist lørdag og søndag, en skikkelig gåtur med bikkjene mandag, friskis & svettis styrkeprogram igår med noe pulstrening, badminton idag (skulle egentlig lagt inn en hvil idag, men pytt), hard pulstime torsdag på friskis, rolig fredag, jogging til helgen. Kjører hardt et par-tre uker nå for å få etablert rutinene igjen så de sitter.
Veldig bra MaHa.
Hvor spiller du badminton da? Aktivt eller for mosjonens skyld?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg spiller i Haugesund badmintonklubb nå. En klubb som har ligget brakk, men er på vei opp. Har tidligere spilt i NTHI (NTNUI) og OSI.
Slagen treffen ja. Har du deltatt der? Jeg orker ikke reise noe særlig for å spille lenger :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Det har jeg ikke gjort siden ungdomsskolen. Men, det ble avholdt nå i slutten av september med stor suksess, ble det meg fortalt.

bambadoo skrev:
Jeg spiller i Haugesund badmintonklubb nå. En klubb som har ligget brakk, men er på vei opp. Har tidligere spilt i NTHI (NTNUI) og OSI.
Slagen treffen ja. Har du deltatt der? Jeg orker ikke reise noe særlig for å spille lenger :)

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Komponenten skrev:
Ja det gjør jo det, og da er det jo ekstra viktig å tenke over hva man stapper i seg.

Leste nettopp et stykke i iform om at omtrent halvparten av befolkningen er "nonrespondere", altså de tar ikke av selv om de trener, noen legger faktisk på seg. Rammer i størst grad kvinner. Tror det må gjelde meg, har som tidligere nevnt gått veldig mye siste år, mye mer enn før, spiser sunnere med mer frukt og grønt og veldig lite sukker og mindre feite sauser ol, mer grovt brød/ knekkebrød, men går ikke ned i vekt av den grunn.
Vel, et halv kilo er det jo blitt da..
Ofte kan man spise samme mengde mat som før, og likevel halvere kalori inntaket bare ved å være bevisst på hva man spiser. Det handler mer om hva - enn om hvor mye.
Og hvis du skal spasere deg slank, tror jeg du må gå døgnet rundt, så sant du ikke snakker om trapper.....da bruker du kalorier. ;)

Kjenner forresten et par mennesker som liksom ikke klarer å gå ned i vekt, uansett hva de gjør. Vel, jeg har hatt anledning til å følge dem gjennom deler av dagen, og merket meg at de alltid spiser på noe. Nøtter, frukt, godteri......slanking handler om alt du putter i deg, ikke bare ved måltider. Egentlig er det en god ide og skrive ned alt du putter i munnen gjennom et døgn. Da blir man gjerne mer bevisst på hva man faktisk får i seg.

Ø

ØivindJ

Gjest
Forsett for 2009:

Dinitrophenol, Trenbolone og noe greier, og litt mere dinitrophenol.

;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Ja, med den blandingen der vil nok kiloene rase av OJ.

Jeg ville ikke anbefalt det.

Ø

ØivindJ

Gjest
Fordelen er jo at en sitter igjen med all muskelmasse(pluss litt) i tillegg til fett-tapet etter noe sånt.

Det har tatt mange år med dårlige spisevaner å bli feit igjen siden siste gang maven var relativt flat.

Smart, jeg vet...
Men jeg trenger jo ikke gjennta den feilen.

P

Parelius

Gjest
Flate mager er oppskrytt; det nedsetter kontaktarealet mellom hete kropper. Mest til pynt, altså.

Ø

ØivindJ

Gjest
Kanskje dumt å overbevise seg selv om at en blir en Don Juan så fort maven er flat ja.

Men det funket jo som motivasjon en stund.. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Håper du tuller Øyvind..holde deg unna den skiten.

Du ser hvordan de med flate mager ser ut, merkelig påkledning og underlig oppførsel.
Sikkert puttet i seg mye rart de der..

Ø

ØivindJ

Gjest
Vi får se...

Lei av at det står stille. Er en sånn halvveis flink i fire av fem uker, så skjer det akkurat ingenting (utenom kondisen da).

Har prøvd "vidunder middelet" før(mange år siden), så jeg vet at jeg ikke er blandt de som reagerer værst på det.

..og jeg vet hva jeg har "måtte gjøre" får å gå opp i vekt igjen siden den gang, og det er ikke rent lite det heller...

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Nå finnes det andre måter å skade seg på enn å bruke ulovlige preperater også.

Du kan jo for eksempel sove på jernbaneskinner.
Reise til Thailand og kutte ut all bruk av kondom i kontakt med lokale kvinnfolk.
Russisk rullett med revolver.

Finnes mange andre måter også, det som er fordelen med de måtene jeg skisserer er at da vet iallfall ikke alle at en er langt ute på jordet.

Ø

ØivindJ

Gjest
Tror en må skille litt imellom hva som er middlertidig og hva som er permanent.

Eneste beviste permanente bivirkningen jeg vet om, er hva som skjer om en tar tre ganger mengden to-tre dager på rad (eller spiser altfor lite). Den er til gjenngjeld veldig permanent.

(EDIT: I tillegg var det vel en svært liten økning av en eller annen øyesykdom blant kvinner)

Kreftfare (slik de alltid liker å si(før forsøk er foretatt)): Motbevist.
Skader på arvestoff: Motbevist (Den motsatte virkingen er faktisk påvist* :eek: ).
Overoppheting: Krever først kraftig dehydrering (Sprint trening utgår så klart...).
At kjerne temperaturen stiger i nevneverdig grad: Løgn (krever først kraftig dehydrering ( en avgir derimot varme som en panelovn.. ;) ))

Det middlertidige ubehaget er selvsagt reelt, men også til å leve med.

Men, som sagt, vi får se.

(*Reduserte skadene av andre medisiner.)

G

Gjestemedlem

Gjest
Kjenner ikke til preparatene du nevner, men jeg vil tro det kan være lurt å ha kontakt med legen din som kan følge med hvis noe skjærer seg eller oppdage eventuelle faresignaler. Ikke sikkert han/hun vil like planene dine, men de vil heller ikke gjør noe for å hindre deg hvis du har bestemt deg.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
ØivindJ skrev:
Tror en må skille litt imellom hva som er middlertidig og hva som er permanent.

Eneste beviste permanente bivirkningen jeg vet om, er hva som skjer om en tar tre ganger mengden to-tre dager på rad (eller spiser altfor lite). Den er til gjenngjeld veldig permanent.

(EDIT: I tillegg var det vel en svært liten økning av en eller annen øyesykdom blant kvinner)

Kreftfare (slik de alltid liker å si(før forsøk er foretatt)): Motbevist.
Skader på arvestoff: Motbevist (Den motsatte virkingen er faktisk påvist* :eek: ).
Overoppheting: Krever først kraftig dehydrering (Sprint trening utgår så klart...).
At kjerne temperaturen stiger i nevneverdig grad: Løgn (krever først kraftig dehydrering ( en avgir derimot varme som en panelovn.. ;) ))

Det middlertidige ubehaget er selvsagt reelt, men også til å leve med.

Men, som sagt, vi får se.

(*Reduserte skadene av andre medisiner.)
Det finnes også dokumentasjon på at Holocaust aldri eksisterte samt at HIV viruset oppsto grunnet seksuell kontakt mellom mennesker og aper men det er dermed ikke sagt at jeg stoler blindt på noen av de to teoriene.

Ø

ØivindJ

Gjest
Det er nok liten tvil om at dnp er en påkjenning for kroppen. Metabolismen går på "bånn gass i første gir", og kroppen ser nok mere frie radikaler enn noen gang tidligere.

Men det er over en veldig kort periode, og hvor skadelig dette kan være, kontra utallige andre ting som folk finner på, er ikke godt å si.

(Husk at hundretusener allerede har brukt preparatet da det var lovlig, og permanente bivirkninger, hos dem som ikke tok tredobbel mengde med en gang, har vi sett lite av (ennå))

Komponenten skrev:
frukt og grønnsaker.
Kanskje ikke heeeelt det samme ;D .

12kg lettere på rundt fire uker sist (12 dager på, en del dager av, 6 dager på ).

Muskel-/styrketap: Null.

På toppen av det hele er dette ikke noe jojo-preparat (i motsettning til så å si alt annet). Forbrenningen går bare ned igjen til det som er normalt og stabiliserer seg der. Jeg har virkelig gjort alt galt over flere år for å klare å legge på meg vekta igjen :( (den feilen gjør jeg ikke igjen)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Høres ut som galskap for meg, aldri i livet om jeg ville gjort dette, synes det er unødvendig å dra det så langt.
Tok bra av en gang jeg levde på havrekli flere av måltidene per dag, ville heller gått for det, det er dessuten sunt.
Leste om en som anbefalte jus av alskens frukt og grønnsaker, tok diverse typer (eple, sitron, gulrot, brokkoli, selleri, gul paprika, agurk) og moste i foodprocessoren i dag og spiste (skulle vært som jus men har ikke sentrifuge) smakte greit nok. Ganske mettende og… Prøv heller det du. Og blåbær til dessert. :)

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Høres ut som galskap for meg.
Det er det også. En liten sammenlikning:

Kombinasjonen koffein-efedrin kan øke forbrenningen med 3 prosent.

Dnp: 50 prosent :eek:

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
ØivindJ skrev:
Komponenten skrev:
Høres ut som galskap for meg.
Det er det også. En liten sammenlikning:

Kombinasjonen koffein-efedrin kan øke forbrenningen med 3 prosent.

Dnp: 50 prosent :eek:
http://pdf.tidsskriftet.no/tsPdf.php?pdf=pdf2002|1363-4.pdf

http://www.steroider.net/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=27

Sammendraget sier vel det meste:

Her er et utdrag fra stofflisten: "Giftig ved innånding, hudkontakt og svelging. Kan opphopes i kroppen ved gjentatt bruk. Meget giftig for vannlevende organismer. Oppbevares innelåst og utilgjengelig for barn. Får man stoff på huden, vask straks med store mengder .... (Angis av produsent, importør eller omsetter.) Bruk egnede vernehansker. Ved uhell eller illebefinnende er omgående legebehandlig nødvendig; vis etiketten om mulig. Unngå utslipp til miljøet. Se helse-, miljø- og sikkerhets- (HMS) datablad for ytterligere informasjon."

Tror du fortsatt at det er lurt å innta dette stoffet daglig?

Dette stoffet er ekstremt farlig å eksperimentere på seg selv med. Til og med i boken "Anabolics 2006" vurderte de om de i det hele tatt skulle skrive om DNP. De valgte å gjøre det kun for å fortelle folk hvor farlig dette stoffet er.

Steroider.Net anbefaler på det sterkeste at du ikke bruker DNP.

Men vi lever jo i en fri verden... ::)

Ø

ØivindJ

Gjest
Ok 60% da ;)

Ellers sto det ikke noe nytt og skremmende der.

Stoffet er pr. defenisjon et giftstoff ettersom det forårsaker svette, kvalme og vekttap i mennesker (Selv ble jeg ikke kvalm av det, men andre har blitt det).

Selvsagt er det også slik at om en ikke produserer nok atp til å vedlikeholde livsviktige kroppsfunksjoner, så er det enden på visa. Helt riktig det og.

Skal du "koke innenfra", så må du gjøre to ting: 1. slutt å drikk vann. 2. Begynn å løp.
(Ellers er det populære sitatet DIREKTE FEIL)

Å gi veskedrivende eller muskelavslappende til en passient som sier han har tatt dnp er en fatal tabbe, som dessværre har hendt flere ganger.

Lave energi nivåer (duh..). Igjen: Skille imellom middlertidige og permanente bivirkninger.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nytt og skremmende for meg i alle fall...
Er det verdt det? :eek:

Om du forsvinner herfra så vet vi i alle fall hvorfor... :-\

Ø

ØivindJ

Gjest
Eneste punktet som skremmer meg er mengden frie radikaler frigjort på så kort tid, men skjønner godt at de andre punktene kan virke skremmende også. (Lurer på hvor mye det egentlig er, kontra hva det å drasse på 15kg for mye over mye lengere tid produserer av frie radikaler)

Me får sjå.

(Edit: Ferdigkapslet av andre blir det nok i alle fall ikke. Det må jo være blandt tidenes dårligste ideer..)

topline skrev:
Til og med i boken "Anabolics 2006" vurderte de om de i det hele tatt skulle skrive om DNP. De valgte å gjøre det kun for å fortelle folk hvor farlig dette stoffet er.
Av rene tilfeldigheter fikk jeg lest dette i dag. Veldig ensidig og negativt om dnp gitt hvilken type bok det er snakk om.

Men; nok OT i tråden for de glade mosjonistene :)

Kombinasjonen løping-vekter-løping ble kanskje litt tøft i vintermørket. Kanskje gjøre det på separate dager noen måneder til.

Ø

ØivindJ

Gjest
Ikke meningen å ta livet av hele tråden da.. :-[

Har lest litt mere og kan nok finne noe annet for å rette opp i gamle feil. Styrer nok unna den aller største værstingen når det gjelder fett-tap middler.

Hvordan går det med treningen for dere andre ?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg ble helt satt ut av den retningen denne tråden var i ferd med å bevege seg i, men ser at vi er på riktig vei igjen nå… ;) Det er bra. :)

Vel, det går sånn passe her da. Har fått et opplegg med noen øvelser av en jeg kjenner for å rette opp holdningsfeil og lignende som jeg gjør hver dag. Tar ca ½ til en time hver dag. Veldig effektivt faktisk, mange av problemene man har med rygg og knær er rett og slett en konsekvens av at man har pådratt seg feil holdning og skjeivstilling på grunn av feil belastning over lang tid . Med øvelser spesielt tilrettelagt dine feil kan man effektivt trene seg bedre.
Så selv om det ikke akkurat er kondisjonstrening, driver jeg i alle fall med daglig trening.
Ellers er det litt daft for tiden, men snart er de nyttår og DA… 8)
Utrolig hvor mye lyset gjør, når det er lyst ute har man lyst å gå ut og røre seg, nå er det mørkt, det blåser og er surt og man har ikke lyst å nærme seg døren en gang.. :-\

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Komponenten skrev:
Vel, det går sånn passe her da. Har fått et opplegg med noen øvelser av en jeg kjenner for å rette opp holdningsfeil og lignende som jeg gjør hver dag. Tar ca ½ til en time hver dag. Veldig effektivt faktisk, mange av problemene man har med rygg og knær er rett og slett en konsekvens av at man har pådratt seg feil holdning og skjeivstilling på grunn av feil belastning over lang tid . Med øvelser spesielt tilrettelagt dine feil kan man effektivt trene seg bedre.
Går det an å spørre hva slags øvelser du kjører? Trening med strikk? Vekter?
Utrolig viktig det med korrigering av holding med tanke på frisk kropp, så greit med noen tips. :)

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Ellers er det litt daft for tiden, men snart er de nyttår og DA… 8)
Hehe, ikke sant? ;D

Ganske sånn "høst slapp" selv.

Men hva skjer i Januar? Ny tråd? Nye tider skal jo settes og deles både på Beito og i Sørkedalsløpet.. :)

Drøyer`n vel litt med Råskinnet og Stoltzen... :-[ ;D
( 2010?.. :) )

Topp Bunn