Nyttårsforsett startet idag

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
decibelius skrev:
Problemet er vel att menneskekroppen er litt for komplex til att vi helt forstår hvordan den funker i forhold til føde - derfor kan vi stadig lese om att en "professor" mener att man kan dø av f.eks melk, mens en annen mener og vite att melk er det sunneste vi kan tylle i oss - Vanskelig og forholde seg til syns jeg - Jeg prøver og variere mest mulig - Har en tro på det 8)
Variert kosthold inkl frukt/grønt tilpasset aktivitetsnivå og forbrenning. Følg med på vekta, juster aktiviet og matinntak dersom den går opp eller ned. Værre er det vel egentlig ikke. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ØivindJ skrev:
Tror de fleste er enige om at fett OG raske(/for mye) karbohydreter i samme måltid er ideelt for fettlagring.

Proteiner og komplekse karbohydrater (lite fett) er ok.
Proteiner og noe fett (lite karbohydrater) er ok.
Så om det man spiser er i samme måltid er annerledes enn om det er samme dag? Da må det jo være sånn at den samme mengde mat lagres forskjellig avhengig av når den spises og med hva. Man bør droppe en søt dessert rett etter middag, det er bedre å spise den separat?

Har gått en lang tur i dag til fjells (cirka en mil) og har spist omtrent som i går (litt mer i lunsjen)

Henger du med bambadoo? :)

Hvordan er det med deg Øyvind, går det rett vei?

Ø

ØivindJ

Gjest
Jeg tror det har en del å si om en får de største blodsukker/insulin-svingningene(fra sukker) akkurat i det det er masse ekstra kalorier tilgjengelig (fra fett eller sukker).

Desserten dekker nok begge deler helt greit alene :)

Sånn ellers kan en f.eks sikkert redusere karbohydratene når en spiser fet-fisk, kanskje bruke teflon panna om en skal lage en kylling(fileet)salat med noe pasta i, osv osv..

Sikkert ingen her i denne tråden som har tenkt til å følge noe slikt 100%, men det er greit å ha i bakhodet, så en kan gjøre små forbedringer her og der.

Her kryper ennå vekta sakte litt og litt oppover, selv om jeg ikke spiser så mye, mens forholdet i mellom muskler og fett går rette veien raskt.

Hvor er bambadoo?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja hvor er bambadoo? Og hvordan er kneet og ryggen?

Pust, pes, i dag har jeg gått turorientering. To timer vasing i myr, kratt, busk og ur for å lete etter poster. Ganske kjekt, og ganske tungt, for man går i ulendt terreng og kaver..

Hva trener du for tiden Øyvind? Jogger du som før? Eller trener du styrke kanskje?

Hvor mye gikk du ned med dette fy-fy-stuntet ditt? Føler du at det var verdt det? (ikke at jeg har tenkt å prøve altså.. ;) )

Ø

ØivindJ

Gjest
Tenkte jeg skulle la være å rope det ut noe mer.

Den siste setningen i mitt forrige innlegg (før spørsmålet om bambadoo) var et hint, slikt er jo ikke helt normalt.. (still going)

Går i knebøy, benkpress og markløft her nå.

Ø

ØivindJ

Gjest
Hurra. Ny "25 på 90" konkurranse hos Elexia.
(25 treningsdager i løpet av 90)

Jeg SKAL vinne treningsbag :). Takk takk.. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Åja, du holder på fremdeles.. I min naivitet trodde jeg dette var en engangs-sak..

Jaja, du får gi deg snart nå tror jeg, du har vel fått en flying start.. ::)

Jeg har gått mye tur i påsken, hver eller annenhver dag, i dag har jeg gått 3,5 timer tur i terreng, og lett etter poster.. puh!

Tok av omtrent en kilo før påske, men har ikke gått ned noe i påsken tror jeg, for det ble litt spising av god mat, men ikke snop! Og bare 1 1/2 glass brus hele påsken. Og sikkert 3-4 kilo tomater... ;)

Godt å ha noe å strekke seg etter, 25 ganger på 90 dager er jo et greit mål. Vi har et opplegg på jobben hvor vi skriver ned når vi har trent (mer enn en viss lengde eller tid) og er med i trekning av en premie per måned, eller belønning når året er omme om man er over et visst antall ganger.

Det er så deilig med vår, nå får man lyst å gå tur hver dag. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Ja her snør det! :-\

Men på den annen side har jeg gått ned 2 kilo i løpet av påsken, 15 siden midten av januar. :D

Nå var det egentlig ikke noe nyttårsforsett, - kanskje derfor det funker.

Ø

ØivindJ

Gjest
Så flinke dere er. Alltid godt å bruke kroppen litt i terrenget. Burde begynne å planlegge en liten fjelltur.

Snart ferdig her nå Kompo, og ja det har skjedd noen endringer som jeg ønsker å ta vare på.

Ingen planer om noe mere tull og tøys. Klarer jeg ikke vedlikeholde dette nå, så blir jo mere fullstendig poengløst.. Eneste planen fremover er å være snill og flink gutt. Hehe ;D

Ellers har jeg underveis virkelig gjennoppdaget dette med få repetisjoner på de tunge base-øvelsene (Knebøy, markløft og benkpress), noe jeg er veldig takknemlig for. Det er det beste i verden :) Finner masse motivasjon der.

Er ikke særlig redd for ryggen/knærne med de vektene jeg løfter. Ja, jeg jukser sikkert de siste 2-3 centimeterne på knebøyen, ved å løfte med ryggen, men her må hver enkelt kjenne på hvor grensa går selv tror jeg. Ryggen min har det nok bedre nå enn på lang tid...
(Selvsagt må en være forsiktig da... Spessielt når en løfter uten belte.)

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Godt å ha noe å strekke seg etter, 25 ganger på 90 dager er jo et greit mål. Vi har et opplegg på jobben hvor vi skriver ned når vi har trent (mer enn en viss lengde eller tid) og er med i trekning av en premie per måned, eller belønning når året er omme om man er over et visst antall ganger.
Helt gull synes jeg. En velger jo litt selv hvor mye en lar seg motivere av slikt. Så hvorfor ikke bruke det for alt det er verdt ?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:
Ja her snør det! :-\

Men på den annen side har jeg gått ned 2 kilo i løpet av påsken, 15 siden midten av januar. :D

Nå var det egentlig ikke noe nyttårsforsett, - kanskje derfor det funker.
Imponerende hvordan du raser ned i vekt da, omtrent en kilo i uken over så lang tid er jo helt utrolig! :eek:

Det går saktere med meg, men det går jo rette veien, og jeg hadde vel et litt annet utgangspunkt.
Hva består opplegget ditt i egentlig?

Høres bra ut at du snart er ferdig med fy-fy nå Øyvind, kroppen din har ikke godt av det.

Denne måneden har jeg trent eller gått tur 9 ganger så langt, satser på fjelltur i morgen. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ble en nesten 4 timers tur til fjells i dag. Turorientering med en avstikker opp til en topp på 500 meter... Men for en flott dag, og for en flott tur, var egentlig ikke så verst sliten heller, selv om jeg kavet mye rundt utenfor stien og labbet i myr, lyng og kratt.. :)

Piano bambadoo... er du en sånn som ikke kan si nei??

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.000
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vel er nok ikke helt borte. Deltok i en turnering igår. Som den siste av 3 turneringer og som en samler opp poeng var jeg beste person :)

Vant faktisk 10000 kr... :)

Det er jo bra.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det var jo ikke verst, du tjener penger på trimming du, det er jo genialt.. ;D

Så ryggen og knær og alt er OK igjen, det var jo bra.

Da er vi i farta igjen alle mann, herfra kan det bare gå oppover, eller??

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvorfor sletter du innleggene dine hele tiden Øyvind? ???

Gikk en 2-timers skogstur på torsdag, og til fjells til en topp og en runde turorientering etterpå en liten time i dag.

Ellers går det rimelig greit, har tatt av 2 kilo nå på ca 3 uker, så jeg får vel bare fortsette sånn, så går det sakte men sikkert rette veien.. 8)

Ø

ØivindJ

Gjest
Tenke innimellom jeg skulle la de andre slippe til litt:)

Ja ja, da kjører jeg på igjen: Etter at benkpressen gikk så bra, med hjelp av en av disse "torturistene" som tror hver dag er konkurransedag, var det benas tur:

Hadde egentlig tenkt å lesse på mer enn noengang, men en instruktør mente at siden jeg ikke hadde noen problemer med knærne, kunne jeg like så godt kjøre litt lettere og bånne benpressa :eek: (laaangt forbi nittigradern....).

Skulle likt å vite hvor mange kcal som ble brukt på få minutter, og hvor fort pulsen fløy i taket den dagen. Med bare litt kyllingsalat til frokost ble jeg helt spyklar. Kuttet ut de siste øvelsene tross at jeg hadde tid, for første gang hittil.

Wow, de lange turene gir resultater. Gratulerer :)
Liten luftetur i Frognerparken i dag. Brant neppe noe særlig, men det var deilig.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Det var moro å høre, Komponenten. Stå på!

Selv har jeg gjort noe dumt, meldt meg på Kristinaløpet i Tønsberg. Noe må man jo ha å jobbe mot?
Egentlig er ikke 1 mil noe problem, det er mer det at man automatisk begynner og stresse tiden man ønsker og løpe på. Fordelen er at man får trent mer og mer variert for å få resultater. :)

Komponenten skrev:
Hvorfor sletter du innleggene dine hele tiden Øyvind? ???

Gikk en 2-timers skogstur på torsdag, og til fjells til en topp og en runde turorientering etterpå en liten time i dag.

Ellers går det rimelig greit, har tatt av 2 kilo nå på ca 3 uker, så jeg får vel bare fortsette sånn, så går det sakte men sikkert rette veien.. 8)

Ø

ØivindJ

Gjest
Trente en helt lett økt i dag. Rundt 60-70% av de vanlige vektene. Føltes litt rart å bare gå igjennom bevegelsene uten noen større motstand, men det må visst til.

Har ikke vært noe morro å bli dobbelt så utkjørt av akkurat samme økta som tidligere flere ganger nå. Behovet for variasjon gjør seg tydeligvis gjeldende før eller siden.

(Har variert øvelsene (noe, ikke mye), men alltid tungt og få repetisjoner)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Er inne i en god stim treningsmessig om dagen.
Mener så bestemt at jeg føler et løft etter at jeg begynte å bruke multivitaminer fra proteinfabrikken, enten er det placebo eller så var det et eller annet jeg manglet/hadde for lite av.

I dag skulle jeg ha en liten restitusjonsøkt i sone 1 men endte opp med å sykle 40 km på 1:33 minutter og jeg var uheldig med vinden.

Ø

ØivindJ

Gjest
Ble det av Kompo da ? ???

Traver sikkert rundt oppi fjellet for å komme tilbake og poste noen forbløffende resultater(?):)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Stemmer ganske bra det Øyvind... ;)

Var en tre-timers tur til fjells i går i det nydelige været, og en litt kortere på tirsdag. Kan gå hjemmefra og en times tid så er jeg på en topp, og en halvtime til, så er jeg på neste. Fin rundtur.

Ferdig med turorienteringen, og har hatt konfirmasjon i heimen, så har vært litt opptatt med andre ting. Ble mye turer i april, litt færre så langt i mai, men satser på at det tar seg litt opp nå.
Meldte meg på topptrim og, så har vært på noen topper innimellom.

Vekten stoppet litt opp,(den konfirmasjonen ødela jo litt, selv om jeg har vært flink og ikke spist så mye) men har vel snart tatt av 3 kilo. Klarer jeg 3 til så skal jeg være fornøyd.

Føler meg i hvertfall lettere, og når jeg ser utgangspunktet til noen av de andre i slanketråden har jeg vel strengt tatt bare et luksusproblem. Begynte på 66,7, er nå 63,9, og skal prøve å karre meg ned mot 60..

Du da, går det greit Øyvind?

Ø

ØivindJ

Gjest
Luksus problem ja, ikke to-sifra engang jo ;)
Var det din konfirmant da kompo?
Går fint her.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel,tosifret er det vel.... ;)

Min konfirmant ja, uff hvor tiden går... :-\

Det har stoppet litt opp når det kommer til vekten, jeg går nå tur og stapper i meg tomater, men står litt på stedet hvil. Akk ja, får bare ikke gi opp...

Ø

ØivindJ

Gjest
Spis mere proteiner, og litt mindre av alt annet.

Her går det som en drøm, og lekende lett, om dagen. :D

Har blitt en vanesak å handle inn den rette(protein rike) maten: Skummet melk(til protein pulver), kylling fileet(ca 2kg/uke), kylling kjøttdeig, fisk og karbonade deig (pluss frosne grønnsaker, lav-gi ris, og firkorn frokost blanding). Husker ikke sist gang jeg spiste en brødskive hjemme......

Edit: Kjøper andre matvare jeg har lyst på også. Kjører ikke så veldig "strict"diet i det hele tatt, men finner alltid den sunne maten først i butikken.

Går vel med imellom 140-200g proteiner i døgnet (Har selvsagt begrenset karbohydrat inntaket).

Blåser i alle som forsatt driver å sprer gamle rykter om at en ikke trenger så mye proteiner, at det er en stor belastning for nyrene og slikt piss. Humøret er oppe, konsentrasjonsevnen er oppe, energi nivået er oppe og maven blir bare flatere. :)

"Jukser" litt på "dieten" nærmest daglig, med god samvittighet. Enten med noe fra kiosken(Aldri i samme mengder som før), eller med noe høy-gi mat.

Den lille "juksingen" holder sukkersuget i sjakk. Proteinene gir ,som nevnt flere ganger i denne tråden, masse metthetsfølelse.

Nå er det lett! endelig! :D ;D

Edit: Før kunne jeg ikke bruke den innerste hullet på belte. Nå kan jeg lett legge et par fingre imellom :)

Edit edit: Lurer på å finne et sånn større kombi kjøleskap/fryser på finn.no. Behovet har blitt endel større i det siste, med bedringen av matvanene.

Komponenten skrev:
Min konfirmant ja, uff hvor tiden går... :-\
Ja, fikk høre fra ei jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen. Lille ungen hennes har blitt 14 år. Shit! :eek: Føler meg gammal ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
ØivindJ skrev:
Ja, fikk høre fra ei jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen. Lille ungen hennes har blitt 14 år. Shit! :eek: Føler meg gammal ;D
Det er kun fordi du har BLITT GAMMEL!! ;D

Ø

ØivindJ

Gjest
Jammen jammen, okei da. Innser det (svært motvillig ;D ).
Eldre i alle fall.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har prøvd å spise mer kjøtt og mindre poteter, ris og lignende de siste månedene ja.
Spiser ellers hjemmelaget speltbrød som er grovt (iblandet havrekli, linfrø og solsikkefrø) når jeg spiser brød. Så går det mye i tomater, som er ganske godt, og relativt mettende til den slags å være.

Høres ut som det går veldig bra med deg for tiden, det er jo supert. :)
Synes sukkersuget forsvinner om man bare holder seg helt unna en periode, men det er jo litt tøft før man er “avvendt”. Klarte å kutte ut det daglige cola-glasset, det er kanskje det vanskeligste å legge vekk sånne faste vaner, men det gikk.

Det er viktig å ikke gå sulten, det klarer jeg ikke i lengden, jeg er nødt til å være mett, ellers kan jeg bare glemme det.

Har nettopp vært i to runde dager og spist i overkant mye i helgen, får prøve å hente meg inn igjen nå…

Gammal ja… Det er bare å innse at det går den veien med oss alle, og alternativet er jo heller ikke noe å trakte etter.. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Slike runde dager og feiringer lager kaos med vekta. Det går ikke an å nekte for det.

Feiret fødselsdagen min med naboer her på tirsdag. Lettvariant av kake ( ca 100Kcal pr 100 gram ) og kaffe. Lå under dagen "kvote" for Kcal så den dagen gikk fint. På lørdag morgen veide jeg meg og lå an til en vekttap på ca 3/4 kilo den siste uken. Lørdag kveld hadde jeg folk fra jobben her og vi spiste Buritos innenfor min Kcal grense, men det gikk noen øl, en god whisky og et ikke målt kvantum saltsnop. Søndag morgen lå jeg ca 2 kg over vekta fra mandagen før, mandag morgen lå jeg ca 1kg over vekta fra mandagen. På tirsdag lå jeg jevnt med vekta fra mandag.

Det meste av vektøkingen skydes nok at saltet binder vann i kroppen. Men noe skyldes helt sikkert også at alkoholen forbrennes før noe annet i leveren. Alkoholforbrenningen frigjør også stoff som hemmer fettforbrenningen slik at man blir "dobbelt straffet" når man prøver å slanke seg. Erfaringen gjør jo at man, som man har vært klar over hele tiden, bør være ytterst forsiktig med alkohol mens man prøver å gå ned i vekt.

På en måte kan man si at den festen "kostet" en hel ukes slankekur, men om man ikke lever innimellom blir man bare "toillat". Men måtehold og moderasjon er stikkordene! Alt i alt så ligger jeg foreløpig greit an i forhold til skjema som sier at jeg skal være greit under 80 før nyttår. Startet på 120,4 midt i januar og ligger på 101,1 pr i dag.

Det mest deprimerende med hele opplegget var da jeg måtte kassere min gamle (ikke så gode) badevekt og jeg oppdaget en feilvisning på over 6 kilo, feil vei! :'( Jeg var ikke 99 kilo men 105,4 her for noen uker siden. Det var surt det :mad:

Ø

ØivindJ

Gjest
Er på Beitostølen, på 30-års jubeleet for fjellmaratonet.

Klinka til og løp "Fjellbukken" (10 kilometer variert terreng (bakker, stier og grusvei))

Oppladning: 4-5 ganger 10-15min på mølla, som oppvarming før vektene.

Tid: 1:10:30.Fornøyd med det.

Edit: Hørtes sikkert ut som om jeg er mye flinkere enn hva jeg egentlig er med kosten i innlegget ovenfor. Spiser endel usunt ennå, men først det sunne og så mindre av det usunne. Uansett en kjempe forbedring fra tidligere(som gir resultater), selv om det ikke kjøres så strict som det kanskje låt som.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har de samme erfaringene som deg med salt og alkohol Spiralis. Salt binder jo vann, så det er jo greit nok og gammel kunnskap, og man merker det godt på vekten dagen etter. For meg stoppet det helt opp etter at jeg drakk et glass Bayleys for flere uker siden. Nå skal det vel sies at mine glass er ganske store, så det var vel ikke akkurat et glass i normal forstand , men jeg har samme erfaringer som deg, det stopper opp og går feil vei. Jeg har siden stått omtrent på stedet hvil, kroppen nekter å gi slipp på mer, uvisst av hvilken grunn.

Surt det med feil på vekten, men det er vel grunn til å tro at de 6 kiloene har vært feil hele veien, så du har nok tatt av like mye som du har trodd. Imponerende er det uansett, ikke fatter jeg hvordan du klarer å telle kalorier, ikke vet jeg hvor mye jeg spiser av forskjellig type mat, jeg aner ikke hvor mye som går inn i løpet av en dag av kalorier.

Ellers prøver jeg å trimme så mye som mulig, har vært tre turen denne uken. Har en rute opp til et vann på fjellet jeg pleier å gå. I starten tok det vel nærmere en time opp der, nå går jeg på litt under 40 minutter. Prøver å holde samme takt hele veien opp. Har en pulsklokke med skritt-teller, til nå har jeg mest brukt den som skritt-teller, men de siste gangene har jeg hatt på meg pulsmåleren og. Det var overraskende å se hvor stor forskjell det ble på pulsen avhengig av hvor bratt bakken er. Går man på flat vei eller nedover ligger man gjerne under 120, går man oppover slake bakker er det rundt 140, og på slutten av den bratteste bakken er jeg på det meste oppe i 176. Jeg sjekket i dag snittpulsen etter å ha gått omtrent en halvtime oppover til der det flater av, og da lå snittpulsen for turen på 155. Etter det er det rimelig flatt frem til “mål”, og så er det å gå ned igjen.

Så det er nok mye mer effektivt å gå den turen til fjells enn en annen rute som er litt lenger men relativt flat.

Høres ut som det går bra med deg og Øyvind. Litt må man jo skeie ut for å ikke gå fra konseptene, men man blir jo straffet for det så det bør ikke bli for ofte.

Skulle bake brød i kveld. Pleier å bake et grovt speltbrød i brødbakemaskin. Synes det har hevet litt dårlig de siste gangene, så denne gangen brukte jeg tørrgjær, men den var visst litt for gammel, for brødet har omtrent ikke hevet, og det ble til en liten tung klump som veier nesten som bly.
Akk ja, jeg får vel prøve å få det i meg… :-\

Datt Bambi av lasset helt?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Telle kalorier? Ikke noe problem med VG Vektklubb, det eneste er at absolutt alt, nåja, det aller meste må veies. Så jeg sitter med digitalvekt under talerkenen og veier/ skriver opp ved hvert måltid. Unntaket er frukt der jeg bruker "standardverdier" som ligger inne i programet.

Dagens måling viser 98,1 Kg og det betyr ned 22,3 Kg siden midten av januar. ;D Dagens BMI er på 28,7 hvilket er en "smule" sunnere enn 35,2 som var der jeg startet. For ikke snakke om lividden som har gått ned fra 118 cm til dagen litt under 101 cm ;D Klarer å gå trappene opp til jobb uten å bli anpusten i dag. :D Ligger nok en helsemessig gevinst i det her ja. ;)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Vanvittig bra, Spiralis. Gratulerer!

Spiralis skrev:
Telle kalorier? Ikke noe problem med VG Vektklubb, det eneste er at absolutt alt, nåja, det aller meste må veies. Så jeg sitter med digitalvekt under talerkenen og veier/ skriver opp ved hvert måltid. Unntaket er frukt der jeg bruker "standardverdier" som ligger inne i programet.

Dagens måling viser 98,1 Kg og det betyr ned 22,3 Kg siden midten av januar. ;D Dagens BMI er på 28,7 hvilket er en "smule" sunnere enn 35,2 som var der jeg startet. For ikke snakke om lividden som har gått ned fra 118 cm til dagen litt under 101 cm ;D Klarer å gå trappene opp til jobb uten å bli anpusten i dag. :D Ligger nok en helsemessig gevinst i det her ja. ;)

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Flere som har drukket masse kalorier (brus, juice, saft, alkohol) i de varme sommerdagene som har vært?

Skjerpings :)

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.106
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Spiralis skrev:

Det er utrolig sterkt, spiralis, det er jo nesten ett kilo i uken!
For en disiplin!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Det er egentlig ikke så jævlig vanskelig, ( sikkert som med røyking - for noen lettere enn for andre ::) ) det er selvsagt et spørsmål om disiplin til å begynne med :mad:, deretter kommer resultatene på en måte som gjør at dette på en måte blir "selvmotiverende". ;) Det å gå ned i størrelse på bukser fra 42 tommer livvidde til 36 tommer gjør jo noe med både selvfølelse og humør. ;D Målet ligger vel sånn ca på 34 tommer.

Den største nedturen, om det kan kalles så, er at min nyeste dress ( skreddersydd på Kowloon ) nå er så mye for stor at den ikke kan brukes! :'( Ikke at jeg er så spesiellt opphengt i klær men den dressen er det mest behagelige antrekk jeg noensinne har eid, med en kvalitet på både stoff og søm som også overgår alt annet jeg har hatt. 8)

Til gjengjeld er jeg nå i den situasjon at jeg plutselig har tre dresser og en smoking som etter mange år i skapet er sendt til rens fordi de faktisk igjen kan brukes. :D Mulig jeg er typisk mann, ( ikke veldig opphengt i klær :p ) men etter en tid i skapet blir klærne som "nye" når de igjen ser dagens lys. :eek: ( Fruen har et litt annet syn på dette. :-\ :-* ) Men noen fordeler må man jo ha når man holder en ganske nøytral konservativ klesstil og unngår de mest outrerte motesvigninger. Og rosinen i pølsa så langt er at bunaden min, dere vet det der klesplagget som har slik en lei tendens til å krympe i skapet mens det henger der, ja den passer den også. :D Det ligger jo en økonomisk gevist her også når man ikke trenger å erstatte så mye klær med nykjøp. :D Tre dresser, smoking og bunad, det blir jo en rimelig god forsterker det!! ;D (Eller en porselensdukke ) ::)

Rent praktisk blir dette med kostholdsbevissthet og mosjon ( ikke mer enn rask gange 1:00-1:50 et par tre ganger i uka ) en vane som går mye av seg selv. :) Og selvsagt, når man er så heldig som meg som gikk ned 2 kilo i uken de første ukene er det ikke så vanskelig å holde en smule motivasjon oppe. :) Det og ikke minst det faktum at fruen :-* også driver med det samme gjør at dette har gått over all forventning. ::) Hvis ektefellen sitter og momser snop blir det vel bortimot umulig tror jeg, :p :-X så vi prøver å motivere hverandre. :) :-*

Den store prøven kommer når man er i mål og skal holde vekta der ??? I følge ekspertene tar det bortimot 5 år før kroppen har innstillt seg på den nye vekta og slutter med forsøkene på å gjennopprette det gamle "staus quo". :-X Vektklubben på VG har et program for "stabil profil" som jeg har tenkt å følge i noen år slik at jeg unngår jo-jo efekten.

Planen er å fortsette til BMI ligger midt i det normale eller litt under, for så å begynne en smule mer trening med tanke på å bygge muskelmasse. Ikke mye, skal ikke bli treningsnarkoman. 8) Men med betydelig overvekt som jeg har hatt ( skal ned sånn ca 40 kilo ) er det søren ikke lett å trimme eller trene. Prøv selv å jogge eller drive annen trening med en 40 kilo sekk på magen! :eek: Derfor gjør jeg dette i "omvendt rekkefølge", bort med kiloene mens jeg trimmer moderat, og så begynne trening, bygge muskemasse og stramme opp en slapp kropp når vekta er mindre og det er lettere med fysisk aktivitet. Hvor mange kjenner ikke han/hun som er overvektig og begynner å trene/jogge for så å gi opp etter to uker fordi det er for anstrengende? Det var en smart sjel her på HFS som skrev noe veldig riktig og viktig. "Vekta reduseres ved marbordet, ikke i trimløypa" ( veldig fritt etter hukommelsen ;) )

Forøvrig er staus i dag 97,6 kg og livvidde 98cm. Spiralis er i ferd med å forsvinne! :eek: ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Imponerende det du har klart Spiralis, og det må jo selvsagt være veldig motiverende. :)

Helt sikkert lurt det du sier om å vente med trimming. En ting er motivasjonen og slitet, men jeg tror nok også sjansen for å pådra seg belastningsskader er mye større når man er såpass tung. Merket det godt i føttene da jeg var høygravid, det var rett og slett vondt å stå, fordi vekten var så mye høyere enn vanlig, og skulle man løpt med den vekten hadde nok både knær, føtter og alt skreket sin arme nød. :eek:

Jeg har vel gått ned en 3,5 til 4 kilo, gikk ikke noe særlig opp etter en uke i syden og får vel være fornøyd med det. Har ferie og har planer om å ikke spise så mye og trimme mest mulig, men det er lettere sagt enn gjort i varmen…
Har ikke skeiet så veldig ut, litt brus har det blitt, men ikke all verden.

Det med klær er jo kjekt Spiralis, plutselig kommer man inn i de klærne man har lagt bakerst i skapet fordi de var litt trange… Synd med det som blir for smått, men den slags får man tåle..

Kom meg nå inn i bikinien i år og.. ::)

Dukken din var kjempefin, ble så mye svevende kunst-babbel i den tråden at jeg tar det heller her hvor vi får være i fred. Kunst er som rasisme etter hvert, ord uten mening, det som er kunst i dag er å gjøre noe dumt og meningsløst som ingen har gjort før, fordi det er så dumt og meningsløst.

Kunst skal ikke være vakkert, men provoserende, jeg datt av lasset for lenge siden.

Vel, vel vi får stå på videre, Øyvind melder seg ut og inn som han pleier, bambi er kanskje der ute et sted, det er sommer, sol, litt regn og livet er i grunn helt OK. :)

Spiralis er i ferd med å forsvinne litt, men han vet nok å stoppe i tide… ;) ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.000
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er around. Veldig lite fysisk fostring. Tok "sommerferie" tidlig iår. Sliter voldsomt med jumpers knee og fikk omtrent treningsforbud.
Uansett så ble jeg oppringt for noen måneder siden.

Ble forespurt om jeg ville være trener/lærer/instruktør på det nye toppidrettsgymnaset i Haugesund. Dette virket så interessant at jeg skal ha noen få timer til Høsten.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Heisann, gratulerer Bambadoo!

Må jo være hyggelig å bli bedt om å jobbe en plass i motsetning til det vanlige at man "aller nådigst" får jobben.

Du får ha lykke til i "Sildabyen". Haugesund er forøvrig en meget koselig og pen by, -sett med turistens øyne.

Topp Bunn