Nyttårsforsett startet idag

Ø

ØivindJ

Gjest
Helsesjekk i dag. Sikkert første på ti år..

Alt vel, også mengden kolestrol totalt, bare litt skjev balanse imellom det gode og det dårlige kolestrolet. (Bare en liten bedring av kosten som trengtes, og den har vært elendig i det siste.. :-[ ) :)

Betalte for sjekk av testosteron og tyroksin ut av egen lomme i tillegg(tar en uke). Bare 135,-kr. Ingen dum ide å sjekke det i alle fall, vil jeg tro.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Lurt med en legesjekk av og til ja... 10 år var litt lenge..

Nå får vi grave frem skoene og komme oss ut snart Øyvind.

Var på step tidligere i uken, men det er jo egentlig ganske kjedelig, vil heller være ute når jeg kan, regntøy har jeg jo, refleksvest og, så nå er det egentlig bare å manne seg opp litt.. ::)

Ø

ØivindJ

Gjest
Ja, lungene var bare "ok", og det er jo etter en kjempeforbedring... ::)

Skal trekke medlemskortet i helgen, rydde opp om det skulle mangle en måneds betaling, og komme i gang igjen.

Beundrer virkelig dem som orker å holde på ute i vær og vind ! ...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ØivindJ skrev:
Ja, lungene var bare "ok", og det er jo etter en kjempeforbedring... ::)

Skal trekke medlemskortet i helgen, rydde opp om det skulle mangle en måneds betaling, og komme i gang igjen.

Beundrer virkelig dem som orker å holde på ute i vær og vind ! ...
Utrolig hva det gjør ja.
Synes mørket er det verste, kan ikke gå andre steder enn langs veiene når det er mørkt, og det er mye kjekkere til fjells og til skogs.
Ser fram til vår og mer lys. :)

Ø

ØivindJ

Gjest
Spurte forresten sykepleierdama, om en trengte å bekymres seg noe særlig for mangler i kosten om en spiste slik (kun dette):

- Kornblanding.
- Salat.
- Fugl/fisk/svin(stekt i olivenolje).

Fikk klarsignal på den, og har spist sånn i 4 dager (uten å telle kcal). Så får vi se hva som skjer. :)

(Sikkert ikke dumt med noe multi vit/min-tabletter i tillegg)

Poenget er at dette er lett å følge!:
- Først velger en hvor proteinene skal komme fra.
- så hva det er lenge siden en har hatt i salaten.

(Nok proteinrik mat, og nok salat(volum), er faktisk ganske mettende også)

Blir vel shakes etterhvert og, men muligens ikke "whey". Tror virkelig et nogenlunde stabilt insulin-nivå er langt viktigere for fettprosenten, enn "faren" ved å spise fet-fisk, bruke litt olivenolje, ect..

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Tor Nado skrev:
Komponenten skrev:
Tor Nado skrev:
Har ikke smakt en dråpe siden nyttårsaften!! Stikk den ! :)
Gratulerer! :)

Her går det i så mye frukt at jeg kommer ut av tellingen.. ;)
Skriver 12.1 og fortsatt ikke smakt en dråpe. Dæven, hvor skal dette ende ?
19.1 ikke en slurk siden nyttårsaften, dette blir mer og mer uvirkelig.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.816
Torget vurderinger
1
Tor Nado skrev:
Tor Nado skrev:
Komponenten skrev:
Tor Nado skrev:

Ny pers? Gratulerer! Da er det bare kondomdressen og nye joggesko som mangler på å komme virkelig i form.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Jo takk, jeg vurderer å starte lett trening 2 ganger i uka. Kanskje sånn innendørs sykling.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.816
Torget vurderinger
1
Tor Nado skrev:
Jo takk, jeg vurderer å starte lett trening 2 ganger i uka. Kanskje sånn innendørs sykling.
Jeg har en nesten ubrukt nyere trim/spinningsykkel som du kan få. Kurrant modell, husker ikke navnet. Står på lager i Bærum. Hvis du synes den er noe tess, så kan jeg få noe musikk eller sånt i bytte.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Da har jeg kommet igang igjen også etter århundrets mest usunne julefeiring.
Har klart å pådra meg betennelse i et senefeste i kneet. Det er vel noe av det som på fagspråket kalles "jumpers knee". Så det blir litt rolig framover.
Må droppe NM nå til månedsskifte :(

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
pedal skrev:
Tor Nado skrev:
Jeg har en nesten ubrukt nyere trim/spinningsykkel som du kan få. Kurrant modell, husker ikke navnet. Står på lager i Bærum. Hvis du synes den er noe tess, så kan jeg få noe musikk eller sånt i bytte.
Takk for tilbudet, men jeg har begrenset plass.
Har veldig godt utstyrte treningslokaler på jobben, med mye snasent utstyr.
Er også sånne sykler med video foran så en kan velge løype osv... tror det er noe fra Frankrike.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.816
Torget vurderinger
1
Tor Nado skrev:
Er også sånne sykler med video foran  så en kan velge løype osv... tror det er noe fra Frankrike.
Du verden. Høres fint ut. Husk bare på å ikke kun sykle nedoverbakker...

---------

For min egen del ble "redningen" for noen år siden å gå hurtig/jogge i skogen. Bodde på Eiksmarka og hadde skogen på andre siden av veien. iPod og Koss Porta Pro opphøyet turene og gjorde at det aldri ble kjedelig. Det pussige er at jeg i dag, 7-8år senere har helt klare minner om hvilken musikk jeg spilte hvor i skogen. Surfer Rosa, en Keith Richards-solo, et James Brown samlealbum, etc etc. Som om naturopplevelsen forsterker musikkopplevelsen. Har samme sterke minner fra diverse reiser. Musikk blir en slags minnekatalysator. Eller noe sånt. Ja, ja, litt OT på OT.

EDIT: De bruker jo musikk i behandling av demens, så "noe" er det. Interessant link: http://www.dia-online.no/artikkel.asp?ID=242

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Ok, var i treningsrommene idag, først i sykle,ro og løperommet.
20 min med sykling, puls ca 140, svetten silte og jeg slet fælt.
Så 10 min med roing og deretter 20 min i muskelrommet, ble rimelig gele i lårene etterhvert. Ble litt kvalm på slutten også faktisk.

Neste økt blir søndag ettermiddag. :-\

En annen ting; jeg har levd på kylling,laks og relativt mager lunch siden nyttår, men har en følelse av at kroppen har vendt seg til
dette og senket forbrenningen. Er det noe som bare er sånn, eller kan en få opp forbrenningen igjen. f.eks. stappe i seg masse pasta el.l.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
pedal skrev:
Tor Nado skrev:
Er også sånne sykler med video foran så en kan velge løype osv... tror det er noe fra Frankrike.
Du verden. Høres fint ut. Husk bare på å ikke kun sykle nedoverbakker...

---------

For min egen del ble "redningen" for noen år siden å gå hurtig/jogge i skogen. Bodde på Eiksmarka og hadde skogen på andre siden av veien. iPod og Koss Porta Pro opphøyet turene og gjorde at det aldri ble kjedelig. Det pussige er at jeg i dag, 7-8år senere har helt klare minner om hvilken musikk jeg spilte hvor i skogen. Surfer Rosa, en Keith Richards-solo, et James Brown samlealbum, etc etc. Som om naturopplevelsen forsterker musikkopplevelsen. Har samme sterke minner fra diverse reiser. Musikk blir en slags minnekatalysator. Eller noe sånt. Ja, ja, litt OT på OT.

EDIT: De bruker jo musikk i behandling av demens, så "noe" er det. Interessant link: http://www.dia-online.no/artikkel.asp?ID=242
Jeg har også hatt mange flotte turopplevelser med ipod og musikk. En super måte å trimme på, den beste uten tvil. Ser frem til våren og bedre muligheter til den slags. :)

Du har virkelig fått dreis på det Tor Nado. :)

Tror du har rett i det med at kroppen venner seg til redusert inntak ja, har erfart det samme, kroppen har en vekt den trives med og ikke søren om den finner seg i å lures til å endre den..

Hva som kan gjøres med dette vet jeg ikke... :-\

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.155
Torget vurderinger
0
Har bitt i det sure eplet og meldt meg inn i "Vektklubb.no"

Ikke noe nyttårsforsett, men har et mål om "noen" kilo mindre og noe bedre form neste nyttår. :-\

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.098
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Her begynte sykle-til-jobben-sesongen idag, og for første gang syklet jeg med iPod og musikk på øret.
Beethovens Opus 18 hjalp betydelig i +2 grader og stiv kuling midt i trynet. Det blir strykekvartetter på sykkel i lang tid framover her nå.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.098
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jøgga skrev:
Her begynte sykle-til-jobben-sesongen idag, og for første gang syklet jeg med iPod og musikk på øret.
Beethovens Opus 18 hjalp betydelig i +2 grader og stiv kuling midt i trynet. Det blir strykekvartetter på sykkel i lang tid framover her nå.
Dag 2:
Situasjon: +2 grader, kuling, mørke, isfilm på asfalten, knall og fall
Resultat: ødelagt forhjul, knust lykt, sint mann, stygg banning og klaging
Raske tiltak: sykkelbutikk, pruting og masing, nytt forhjul, piggdekk, ny sykkel.
Merida hybrid 8,8kg.
Våren nærmer seg.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Gratulerer med ny sykkel.

Forøvrig slår du deg mer når du først tryner med piggdekk, snakker av erfaring.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jøgga skrev:
Jøgga skrev:
Dag 2:
Situasjon: +2 grader, kuling, mørke, isfilm på asfalten, knall og fall
Resultat: ødelagt forhjul, knust lykt, sint mann, stygg banning og klaging
Raske tiltak: sykkelbutikk, pruting og masing, nytt forhjul, piggdekk, ny sykkel.
Merida hybrid 8,8kg.
Våren nærmer seg.
Piggdekk er supert.
Mannen min har piggdekk på sykkelen og har bare gode erfaringer med det.
Her i forrige uke var det skamglatt, merket det selv da jeg kjørte bil med piggdekk, folk kom seilende og snublende, men han syklet glad og fornøyd til jobb og merket ikke at det var glatt i det hele tatt.
Han har en sykkel med piggdekk og en uten, så ser han det an fra dag til dag..

Kjøpte meg en bok i dag som heter Mirakeljuicedietten...

Mange oppskrifter på diverse blandinger der. Kommer ikke akkurat til å følge noen diett, men spe på med de oppskriftene som ser fristende ut.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.098
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Anonym skrev:
Gratulerer med ny sykkel.

Forøvrig slår du deg mer når du først tryner med piggdekk, snakker av erfaring.
Kroppen tåler vel en og annen 'tryning', gjelder bare å holde seg unna trafikkert vei.
Og så må vi ikke ødelegge denne:

Merida Crossway HFS3000, m karbongaffel og aluminiumsramme.
(den egentlige grunnen til at jeg kjøpte brukt EC forforsterker istedet for en ny Sugden)

Gammelsykkelen har fått grove piggdekk og er fra idag vintergamp.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Gratulerer med en fin og godt utstyrt sykkel :)

Vi får besøk av Merida importøren på jobb snart så jeg får se om jeg finner på noen sprell selv, har jo bare 2 helt greie sykler.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Tor Nado skrev:
Tor Nado skrev:
Komponenten skrev:
Tor Nado skrev:

26.1 Time flies. hmmfr. kanskje ikke helt riktig, dette har vært den lengste januarmåned i manns minne.

:-\

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er vel det de mener med at man lever lengre når man er sunn da kanskje, det bare føles sånn? ::)

Veldig bra dette, har du noe konkret mål eller er det bare å holde ut lengst mulig?
Det viktigste er vel at du begrenser totalen, så når du begynner igjen så blir det sjeldnere og mindre enn før.

Gikk tur til fjells i går, det var så flott der oppe med snø og blå himmel.

Siste døgn har jeg ellers spist 3 appelsiner, 2 tomater, 2 kiwi, to gulerøtter, litt brokkoli, litt selleri, en håndfull druer, to epler, litt melon, en skål blåbær foruten noe salat og grønnsaker som tilbehør til lunsjen i dag..
Og fisk til middag.

Blir i alle fall mer enn 5 om dagen.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Komponenten skrev:
Det er vel det de mener med at man lever lengre når man er sunn da kanskje, det bare føles sånn? ::)

Veldig bra dette, har du noe konkret mål eller er det bare å holde ut lengst mulig?
Det viktigste er vel at du begrenser totalen, så når du begynner igjen så blir det sjeldnere og mindre enn før.
Eksperimentet er ment å vare ut januar mnd, skal i et bursdagsparty lørdag 31.1 så da blir det vel drikking antar jeg.
Har spist sunt og begynt å trimme hver onsdag og søndag. Merker at buksene er blitt videre og jeg har vel gått
ned en størrelse i BH. :p

Ø

ØivindJ

Gjest
Fikk svar på test av testosteron og tyroid nå.

Normale verdier. Ingen unnskyldning å hente der altså ;)

Årsaken heter nok heller chilinøtter, kebab, brus, grandiosa, og lite disiplin. ::)

Rakk forresten å prøve "verdens enkleste" kostholdsplan litt (før pengene tok slutt):
- Frokost : 4-korn med skummet melk.
- Resten av dagen : fulg/fisk/renskåret svin + salat.
(Kjøttet stekes i olivenolje, og litt feta ost er lov)

Veldig grei måte å hoppe av insulin karuselen på. Søtsuget stupte. Får prøve å begynnet med det samme opplegget igjen snart.

(Proteiner er mettende, og med litt salat får en opp volumet også. Veldig lite sultfølelse og søtsug)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tor Nado skrev:
Komponenten skrev:

Eksperimentet er ment å vare ut januar mnd, skal i et bursdagsparty lørdag 31.1 så da blir det vel drikking antar jeg.
Har spist sunt og begynt å trimme hver onsdag og søndag. Merker at buksene er blitt videre og jeg har vel gått

Ikke verst. Menn er sluttet å snu seg etter deg på gaten, og du er usikker på om du liker det...? ;) ;D

Høres ut som du er på god vei. Jeg står nå på stedet hvil jeg, men samvittigheten er om ikke annet bedre, så det får vel være greit nok.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.816
Torget vurderinger
1
Tor Nado skrev:
...Merker at buksene er blitt videre og jeg har vel gått
Jeg synes nå ditt alter ego Buffy er best når hun er litt trinn.
;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
3 timer med langkjøring på sykkel i dag. Rene våren ute så det har vært kjempefint.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg har begynt på jegerprøven så kanskje det blir noe jakt på meg til høsten?

Ø

ØivindJ

Gjest
Turer i fjellet er ikke dumt. Vekttapet løsnet som nevnt litt etter et "platå", sist gang.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skal begynne på kurs og ta båtførerprøven, men det blir vel ikke helt det samme... ::)

Turer i fjellet er supert ja, jeg ser fram til å kunne gå til fjells på ettermiddagene igjen og ikke bare i helgene.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.155
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Skal begynne på kurs og ta båtførerprøven, men det blir vel ikke helt det samme... ::)

Selvsagt er det ikke det samme!! MYE BEDRE!! ;) :D :

Pompeius sa det så treffende: "Navigare necesse est, vivere non est necesse"

Lurer du på noe uti sjømannskap er det bare å spørre Oddgeir eller meg! ;D Dette kan vi! 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:

Selvsagt er det ikke det samme!! MYE BEDRE!! ;) :D :

Pompeius sa det så treffende: "Navigare necesse est, vivere non est necesse"

Lurer du på noe uti sjømannskap er det bare å spørre Oddgeir eller meg! ;D Dette kan vi! 8)

Det var svært betryggende å høre, nå sover jeg mye bedre om nettene... ;) Takk for det.
(navigering...eh...er nødvendig...? Skjønner visst ikke latin jeg..
Vivere hva betyr det? )

Har gått tur i dag i det fine været, 13,28 km for å være nøyaktig, eller 15 575 skritt sånn cirka, i følge teknologien...

Deilig, sol, snø og frisk luft. :)

Får prøve å la det bli en vane igjen...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.155
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Det var svært betryggende å høre, nå sover jeg mye bedre om nettene... ;) Takk for det.
Bare hyggelig. ;) En utsøkt glede å få bidra til Komponentens gode nattesøvn. 8)

Komponenten skrev:
(navigering...eh...er nødvendig...? Skjønner visst ikke latin jeg..
Vivere hva betyr det? )
Kortvesjonen: "Det er nødvendig å seile, det er ikke nødvendig å leve!"
Det var en ganske spesiell situasjon som gjorde at Pompeius sa dette. Det går "litt" utenfor rammen for tråden å gå inn på dette i detalj. :-\

Komponenten skrev:
Har gått tur i dag i det fine været, 13,28 km for å være nøyaktig, eller 15 575 skritt sånn cirka, i følge teknologien...

Deilig, sol, snø og frisk luft. :)

Får prøve å la det bli en vane igjen...
Har også gått tur i dag, ca 10 km. "Friskt vær", en smule vind og 22,5 minusgrader. Turen i går ble avlyst grunnet minus 32 !

Prøver stadig vekk å gjøre det til en fast vane! :-[

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kjøpte meg ny pute på lørdag, så den kombinasjonen bør vel gi uslåelig god nattesøvn...

Det er ikke nødvendig å leve for å seile altså? Sikkert like greit jeg ikke skjønner latin, det ville bare forvirret meg noe voldsomt...
Denne tråden har ingen rammer, så vidt jeg vet. ;)

10 km i vind og 22.5 minus hørtes igrunn ut som tortur... Ser du ikke frem til våren?

Var mer omfattende enn jeg hadde trodd denne båtførerseansen, er visst en del å bryne seg på der ser jeg, etter å ha bladd litt i boken. Akk ja.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
Var mer omfattende enn jeg hadde trodd denne båtførerseansen, er visst en del å bryne seg på der ser jeg, etter å ha bladd litt i boken. Akk ja.
Og hva er så korrekt lanterneføring for en seilbåt under seil med motoren avslått?

Og når båten drives frem av motorkraft med seilene oppe? Hvilket dagmerke skal opp og hva er nå korrekt lanterneføring?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.155
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Kjøpte meg ny pute på lørdag, så den kombinasjonen bør vel gi uslåelig god nattesøvn...
Ny pute og moralsk støtte fra fra et loddent og prikkete tegneseriedyr er nok en fortreffelig kombinasjon. ;)

Komponenten skrev:
Det er ikke nødvendig å leve for å seile altså? Sikkert like greit jeg ikke skjønner latin, det ville bare forvirret meg noe voldsomt...
Denne tråden har ingen rammer, så vidt jeg vet. ;)
Gnaeus Pompeius Magnus sa de bevingede ord da han beordret en flåte romerske skip til å seile med korn fra Afrika til Rom under en storm.

Komponenten skrev:
10 km i vind og 22.5 minus hørtes igrunn ut som tortur... Ser du ikke frem til våren?
Våren ?? Ja den kommer vel en gang i slutten av juni som i fjor. :-\ Blir bare deprimert om man skal se så langt fram i tid. :-[

Komponenten skrev:
Jo mulig det men dette klarer du, om ikke for annet enn å vise de som mener at kvinner kun skal være pynt ombord i båter at de tar feil!! ::)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.155
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Og hva er så korrekt lanterneføring for en seilbåt under seil med motoren avslått?

Og når båten drives frem av motorkraft med seilene oppe? Hvilket dagmerke skal opp og hva er nå korrekt lanterneføring?
Nå må ikke du skremme vår lille venninde her Oddgeir! ;)

Topp Bunn