Nyttårsforsett startet idag

O

O J

Gjest
En soleklar sisteplass ble det :-[

Masse bakker, masse terreng og et lite startfelt med rundt 100 greit trente folk....

Løp feil to ganger også da(tapte 10 min).. Skulle nesten løpt med briller. Men men, et år til med trening så bør jeg vel kunne henge meg på de andre, bakerste. NO REGRETS! :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tap og vinn med samme sinn. Veien er kanskje målet i en slik sammenheng. En annen ting er at en eller annen må komme på sisteplass.

I morgen skal jeg på body pump. Første gang. Aldri vært på det før. Er en gjeng fra jobb som skal gå sammen. Fredag er det samme gjengen på Yoga :)

O

O J

Gjest
bambadoo skrev:
Tap og vinn med samme sinn.
En time etterpå så ;)

Prøv litt forskjeldig timer, som du vet lite om på forhånd, bambadoo. Lurer litt på det samme.

Mye tøffere å ha gjort det, enn å leke for tøff til å noengang prøve.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bra innsats Øyvind, du har vunnet mye mer enn du har tapt, dette løpet var bare en hump på veien mot der du er på vei. Tenk hvor glad han på nest siste plass er for at han i alle fall slo deg… ;)
Dessuten sprang du jo feil, hvem vet hva som hadde skjedd om du ikke hadde tatt deg en avsporing?
Og betyr det noe? Du er i bedre form og kommer ikke til å stoppe med dette, du får sette deg nye mål og holde frem som du har gjort til nå. Om nødvendig får du inngå et nytt veddemål… ;D

Ble ikke trening på meg i går, hadde ikke bil, det regnet veldig, og den treningen jeg hadde tenkt meg på begynner ikke før neste uke. Men kanskje jeg tar en tur i dag.. ::)

Abonnerer på iForm for tiden, og fikk med en trenings-dvd med øvelser for å styrke rygg og mage, man kunne ta en test for å finne ut hvordan man lå an, og der lå jeg i alle fall rimelig bra an, klarte max av det testen sjekket.

O

O J

Gjest
Hadde jeg ikke rotet meg bort, så hadde jeg nok fortsatt vært 5-6 min unna nest siste plassen. Men men, et år til neste gang, og da veier jeg jo garantert 10kg mindre :) og har trent mye mere i motbakker.

Løper mot han kollegaen nå på lørdagen.

Hvordan går det med kneet kompo? Vet at du kan klare å bedre formen masse med vekter, kosthold og turer. Siden du ikke løper ville jeg ha funnet fram kalkulatoren og sett på kosten, gjør sikkert det selv også etter et par kg til..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
O J skrev:
Hadde jeg ikke rotet meg bort, så hadde jeg nok fortsatt vært 5-6 min unna nest siste plassen. Men men, et år til neste gang, og da veier jeg jo garantert 10kg mindre :) og har trent mye mere i motbakker.

Løper mot han kollegaen nå på lørdagen.

Hvordan går det med kneet kompo? Vet at du kan klare å bedre formen masse med vekter, kosthold og turer. Siden du ikke løper ville jeg ha funnet fram kalkulatoren og sett på kosten, gjør sikkert det selv også etter et par kg til..
Å har du ikke løpt mot han ennå? Da er det jo ennå håp... :)

Kneet er greit nok nå når jeg ikke løper, men jeg kjenner det nå og da. Hadde tenkt å prøve litt spinning siden det ikke tar så galt på knærne, men nå er det så fint ute at jeg har mer lyst å gå en tur.

Har egentlig lagt om kosten litt. Spiser mye tomater, og kun speltbrød eller grove knekkebrød, kuttet cola (bare litt zero av og til) og spiser nesten ikke søtt eller chips ol. Problemet er at vi har så god lunsj på jobb, der blir det litt vanskelig å begrense seg, og tror kroppen min har funnet en slags trivselsvekt på 65 kilo, for uansett hva jeg gjør så ligger jeg der.

Men nå er egentlig poenget mest å komme i bra form, er ikke så verst, men synes kondisen er litt dårlig, og kan alltids ta av noen kilo som en bonus.

O

O J

Gjest
Spinningen er ikke dumt. Plutselig en dag ramler det av en kilo eller halvannen også.

O

O J

Gjest
Er kanskje litt fram i tid, men:

Råskinnet hadde vært no ;D :

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Komponenten skrev:
Abonnerer på iForm for tiden, og fikk med en trenings-dvd med øvelser for å styrke rygg og mage, man kunne ta en test for å finne ut hvordan man lå an, og der lå jeg i alle fall rimelig bra an, klarte max av det testen sjekket.
De desidert beste ryggøvelsene er planke/sideplanke/bird dog/crunches..

Bare sånt lite tips! ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har gjort planke-øvelsen en del, men synes faktisk den tar litt på knærne.
Bird dog vet jeg ikke hva er, men antar det er skyte rygg og svaie?
Crunches er vel mage?

Tok meg en tur i det fine været, gikk i 2 1/2 t til skogs/fjells (12 km) og været holdt ca halvveis.
Men temperaturen var grei, så litt regn var bare deilig.

Fikk powerballen i dag. Litt vanskelig i starten, men fikk det til etter hvert.
Mannen min syntes dette var noe tull, men så fikk han rekorden, og litt seinere lurte han på hvor den ballen min var.. ;D

Fikk meg strykejern-mus i dag og, fikk bare prøvd den litt, skal bli spennende å se om den er bra.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Veldig bra mentalitet blant medlemmene som deltar i denne eminente tråden. Må fortelle litt om mitt møte med "body pump" igår.
Er jo mann så bare lette vekter utgår :)

Fa... stiv som et helv.. idag. Var ganske morsomt igrunn og tror det er veldig bra trening for å stramme opp halvslappe muskelgrupper. Jeg mener bestemt at det er en treningsform som raskt gir resultater.

Body Pump skal gjentas...

Så nå venter jeg på Yoga i morgen kveld :)
La foresten merke til en dame som lesset på mere vekter enn meg, og hun klarte det med bravur.. :(

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Body pump... hva i alle dager er det da..??

Hadde med meg powerballen på jobb i dag, den ble raskt populær, som sjefen min sa da han fikk den i hende "nå blir det ikke gjort mer i dag.." Han ble rimelig fasinert.. ;D

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Komponenten skrev:
Har gjort planke-øvelsen en del, men synes faktisk den tar litt på knærne.
Bird dog vet jeg ikke hva er, men antar det er skyte rygg og svaie?
Crunches er vel mage?
Ja, du er tett på da. ;)

Det er først å fremst sideplanke som er ryggøvelse, for stabilitet. (Den kan også utføres med knærne i gulvet da..)
Bird dog er når du står på alle fire og løfter motsatt arm og fot opp.
Og det som alle ryggøvelser har til felles, er at effekten er avhengig av at de gjøres riktig. :)

O

O J

Gjest
Komponenten skrev:
Arg :mad:, en eller annen betenelse på han andre nå. 50% lungekapasitet eller no. Syntes godt vi kunne ha løpt for det jeg da ;D Lei av å vente nå.

Vel vel, får bare løpe en time på mølla, annenhver dag, inntil han føler seg klar igjen da.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
O J skrev:
Komponenten skrev:
Arg :mad:, en eller annen betenelse på han andre nå. 50% lungekapasitet eller no. Syntes godt vi kunne ha løpt for det jeg da ;D Lei av å vente nå.

Vel vel, får bare løpe en time på mølla, annenhver dag, inntil han føler seg klar igjen da.

Han begynner å feige ut.... ;D

Dette lover bra for deg. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Var på spinning i dag. Gikk greit, tok et par runder med vekter etterpå siden jeg likevel var der.

Knærne tok det med fatning, så jeg kan sikkert fortsette med dette. :)

Hvordan gikk yogaen Bambi? Håper ikke det kolliderte med Norge rundt.. ;D

Har tenkt å begynne på det jeg og, men de starter ikke opp ennå, får bli pilates i alle fall.

O

O J

Gjest
Fikk sikkerlig sånn "runners high" i går :eek:

Etter syv km: 30% mindre vondt, 30% lettere å løpe, 30% mer dopamin, alt på en gang, ikke til å ta feil av.

Så da ble det 1t 02min på en mil på mølla. (egentlig 1,04 men mølla trakk ifra den 2min lange pausen :) ) Godt fornøyd, men dette skal skje på under en time etterhvert også (eventuelle små-pauser inkludert).

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Høres jo kjempebra ut dette Øyvind, du moser nok han kameraten din, sikkert bare en fordel for deg å få litt mer tid på deg og, du kan jo trene mens han jobber med å komme seg til hektene.. ;D

Var på spinning i dag og jeg. Hadde regnet med gangsperr etter den runden på fredag, men kjente ingenting, så all gåingen i sommer har tydeligvis hjulpet på. Så da benyttet jeg sjansen og tok en tur i dag og, skal reise vekk noen dager så da blir det ikke noe mer før nærmere helgen.

Men spinning er jo kjekt etter gammelt, gikk en del på det for noen år siden, men så gikk jeg litt lei, men nå var det ganske kjekt igjen. :)

Hvor ble det av bambi... tok yogaen helt knekken på han..? ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, nei jeg var kylling på Fredag. Ble ingen Yoga. Ikke på noen av oss.
På Lørdag spilte jeg fotballturnering fra morgenen av. Er nettopp kommet hjem fra natt-tur (spasering) sammen med turvenninna mi. Nydelig vær, skyfritt, vindstille og en flott himmel var det. Anbefaler sene kveldsturer om dere har mulighet til det.

Så noe fysisk fostring er det blitt denne helgen også. Men yogaen uteble :(

O

O J

Gjest
Snitt på over 10km/t på de første 5k i dag igjen (29,15min).

Så 2min pause, deretter holdt det med 2k til (ca 10km/t).

Tar det nok litt roligere neste gang. 1.02 på mila var 1095 kcal......, og det gikk vel rundt 800 i dag og, inkludert oppvarming.

Prøver å løpe en full mil neste gang igjen, men ingen rekorder skal slåes da.

Edit: Hu gærne jenta vel siden av meg putra greit avgårde i 16km/t :eek: ,men hu veide sikkert halvparten da.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
O J skrev:
Edit: Hu gærne jenta vel siden av meg putra greit avgårde i 16km/t :eek: ,men hu veide sikkert halvparten da.
Er jo motiverende for deg det vel ? - Hehe, kanskje du var en god motivasjon for henne... :)

Nettopp kommet fra trening. 2t Badminton idag. Sliter med venstre kne, men det er på bedringens vei. Igår var det en kjapp styrketrening + tur i skogen.

O

O J

Gjest
bambadoo skrev:
Sliter med venstre kne, men det er på bedringens vei.
Du får vel bli med Kompo på spinning da :)

Hadde tenkt til å prøve på 1mil på en time på mølla i dag (ev pause inkludert), men var litt sent ute så det ble 5k på rett under 29min isteden.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Godt dere er såpass aktive, for da får jeg en ekstra motivasjon til å ikke sakke akterut… ;D

Var på kurs/møte i beg. av uken, så det ble ikke tid til noe da, bortsett fra en liten halvtime i bassenget mens de andre var i baren… Deilig å bevege seg litt etter timevis på en stol.

Var på spinning rett etter jobb i dag. Treneren er gravid i 6. måned, men ikke enkelt å holde følge med henne likevel. Ulempen/fordelen med spinning er at man styrer belastningen selv, man kan jo komme seg lett gjennom en time om man ikke skrur opp, men tar man for hardt i klarer man ikke å henge med. Hang stort sett med, men ble svett og rød i toppen...

O

O J

Gjest
Komponenten skrev:
Ulempen/fordelen med spinning er at man styrer belastningen selv, man kan jo komme seg lett gjennom en time om man ikke skrur opp, men tar man for hardt i klarer man ikke å henge med. Hang stort sett med, men ble svett og rød i toppen...

En blir etterhvert flinkere til å følge med på melkesyregrensa (der du kjenner at dette tempoet bare går i 2-3min til).

90% av melkesyregrensa hele timen, så renner svetten..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hadde besøk i går i finværet, så vi var inne stort sett hele dagen.. :-\

Hadde valget mellom spinning eller en tur på kvelden, valgte å ta en tur til fjells, det var så fint ute. Har en rute som er en grusvei på ca 4 km som jeg går oppover til fjells til jeg kommer til endes på veien. I starten brukte jeg 1 t og 45 min opp og ned, i går brukte jeg ca 1 t og 20 min. (45 opp og 35 ned)

Om jeg går helt hjemmenfra bruker jeg ca 2,5 t på turen, men hadde ikke tid til det i går, det blir tidligere mørkt nå.

Jeg prøver å gå så raskt jeg kan oppover, vet ikke hvor mange prosent av melkesyregrensen det utgjør, men jeg blir ganske pumpet. Har musikk med meg, så det er om å gjøre å finne en sang med passelig takt, da går det mye lettere.

O

O J

Gjest
Melkesyregrensa er det tempoet der det stopper etter 2-3min. Er vel mest aktuelt på spinningen. Du blir flinkere til å kjenne på det etterhvert.

1mil på under en time i dag. HURRA! ;D (Fortsatt 104kg tung)

Hang vel på armlenene 2-3min iløpet av den timen, men tok ingen pauser utenom å skru farta godt ned noen sekunder når jeg lå litt foran.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ser at J-Lo følger denne tråden også. Flott tiltak med triatlon J-LO.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
O J skrev:
Melkesyregrensa er det tempoet der det stopper etter 2-3min. Er vel mest aktuelt på spinningen. Du blir flinkere til å kjenne på det etterhvert.

1mil på under en time i dag. HURRA! ;D (Fortsatt 104kg tung)

Hang vel på armlenene 2-3min iløpet av den timen, men tok ingen pauser utenom å skru farta godt ned noen sekunder når jeg lå litt foran.

Høres supert ut dette, han kompisen din ligger syltynt an, og jeg tror jeg vet hva han heter...:
Tor Nado..? Lat og dvask og ganske misunnelig..? ::)

Meldte du deg ut igjen nå da, jeg blir helt forvirret av å prøve å holde styr på dere med navneskifte og ut og innmeldinger i ett sett, og jeg som trodde at menn var ganske ukompliserte skapninger.. ;)

Har jeg glemt å fortelle dere at jeg heter Jennifer..? ::)

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
og jeg som trodde at menn var ganske ukompliserte skapninger..
Får prøve så godt jeg kan å leve opp til den påstanden da ;)

Skal visst bare ta en dag med 4-6 rolige "stigningsløp" innen lørdagen nå. Rolig opp i fart, holde litt, og rolig ned igjen, over en strekke på rundt 100 meter.

Får ta det innendørs. SKAL IKKE bli forkjøla nå.. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Der var du igjen jo... puh... dumt å miste noen her... :eek:

En liten spasertur med en kollega i går, i dag ble det step og pilates, men nå blir det ikke mer på noen dager, blir opptatt resten av uken.

Ø

ØivindJ

Gjest
Hmm, var visst ikke sliten en gang etter 59min nå mener han, og 55min burde visst ikke være noe problem i det hele tatt.

Finner vel raskt ut om han skjønner hvor mye et minutt egentlig er, eller ikke.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Trening igår. Trøtt idag. Men kolleger på jobb skal på body pump idag.. Har mulighet å blir med. Litt usikker.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ØivindJ skrev:
Hmm, var visst ikke sliten en gang etter 59min nå mener han, og 55min burde visst ikke være noe problem i det hele tatt.

Finner vel raskt ut om han skjønner hvor mye et minutt egentlig er, eller ikke.

Hvem er han?

Ø

ØivindJ

Gjest
Kollega`n har vært ute å prøvd løypa...

Samma kan det være egentlig. Skal jo ikke slutte å trene eller noe uansett hvordan det går til lørdagen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ØivindJ skrev:
Kollega`n har vært ute å prøvd løypa...

Samma kan det være egentlig. Skal jo ikke slutte å trene eller noe uansett hvordan det går til lørdagen.
Pøh! Prøver bare å psyke deg ut, ikke hør på han.

Ø

ØivindJ

Gjest
Ikke umulig.

60 => 55 min vil jo si over 800meter :eek: lengere framme i løypa..

Topp Bunn