Espen L skrev:
Fikk kjøpt bladet i går, litt mye "hummer å kanari" for min del men det er nok forde jeg ikke interesserer meg så mye for Hjemmekino/Film og Duppeditter
Synes hjemme hos reportasjen til Roy Ervin var veldig bra
Den balanserte han helt overlegent i motsetning til "enkelte" tidligere skribenter som var TYDELIGVIS mer opptatt av å få fram hva de selv mente om lyden og bør gjøres i stuen som de besøkte en å lage en hjemme hos reportasje. Flott at Roy Ervin har overtatt den jobben det vil gjøre til at jeg kjøper dette bladet fremover vis han fortsetter med dette.
Alt for tidlig å konkludere etter et nummer men personlig så trur jeg Fidelity vil "treffe" meg mer en Watt da de kjører mer konsekvent to kanals lyd.Men Fidelity MÅ snart få på plass hjemme hos reportasjer synd at de ikke lytter til leserene sine som har gitt så mange hint på at dette er noe man ønsker.
Gleder meg til neste nummer av Watt
Espen L
Det er nok meningen at Watt skal være litt hummer og kanari, men kanskje ikke hummer, kanari og fiskesuppe som et ikke helt ukjent annet blad, eller bare hummer som et annet.
Når det gjelder hjemme-hos-reportasjene så kommer jeg til å fortsette å skrive de som har med hifi, dvs. i annethvert nummer. Utstyret som befinner seg i stuene til folk er for så vidt interessant nok, men selv mener jeg det blir bedre lesestoff når man også kan få vite litt om hvorfor man har havnet med akkurat det utstyret man har, og ikke minst hva det er man søker etter når man bygger opp anlegget sitt. Er det for eksempel noen kompromisser som er enklere å gjøre enn andre?
Så bør vi jo ha litt om hvordan vi opplever lyden også, men det er en vanskelig balansegang, all den tid jeg som journalist kan ha helt andre lydpreferanser enn den som hører på anlegget hver eneste dag. Dessuten vil jo slike besøk kun gi meg som lytter et lite inntrykk, omtrent som å kjøre Ferrari rundt kvartalet og skrive en anmeldelse på den. Derfor har jeg valgt å tone ned den biten, men likevel prøve å si noe om hvordan jeg oppfatter anlegget.
I tillegg håper jeg at noen av hifi-testene kan glede også tokanalspuritanerne, og som dere kunne se av teaseren til neste nummer, så har jeg testet Wilson Sophia 3. Heldigvis fikk jeg god tid, både i forhold til deadline, men også fra importøren, siden høyttalerne langt fra var innspilt da de kom på døra. Jeg ville nok kommet til en helt annen konklusjon om jeg skulle skrevet testen etter en uke eller to.
Det beste er jo selvsagt å få utstyr som er ferdig innspilt til test, men verken deadliner eller verden er i idealmodus hele tiden.
Roy