NYTT HIFI Blad "watt"

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.609
Torget vurderinger
23
Får vel koste på meg "førsteutgaven" hos Narvesen etterpå - best å se hva disse "hjemme hos" greiene er. Hmm....

Forøvrig er det vel slik at et blad ikke blir bedre enn de som skriver i det, håper det er noen duganes karer i så måte. Med tæl.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.231
Torget vurderinger
32
pengesluk skrev:
Får vel koste på meg "førsteutgaven" hos Narvesen etterpå - best å se hva disse "hjemme hos" greiene er. Hmm....

Forøvrig er det vel slik at et blad ikke blir bedre enn de som skriver i det, håper det er noen duganes karer i så måte. Med tæl.
Jeg turte i hvert fall å ta deg i hånda uten å ha hilst på deg før. Først etterpå fikk jeg vite at det var med livet som innsats ;D ;D

Bladet blir heller aldri bedre om ikke vi har lesere som i praksis kan fungere som redaksjonsråd med konstruktive innspill til hvordan vi skal bli bedre.

Jeg synes det er kommet mange spennende innspill allerede.

Roy

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.609
Torget vurderinger
23
Sluket som gjesteskribent i "Watt":

Vedlegg

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.231
Torget vurderinger
32
pengesluk skrev:
Sluket som gjesteskribent i "Watt":
Det er bare å spe på med bilder, så blir det veldig bra ;D

Roy

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Den dagen Sluket tester ipod-dockaltiettanlegg kjøper eg glatt Watt!

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.476
Sted
Nøtterøy
Kjøpte bladet for et par dager siden. Og jeg likte bladet veldig godt. Kunne vært mer to-kanalstoff kanskje.

Jeg liker godt nyhetsstoff, reklame og hjemme hos. Og så likte jeg godt hvordan bladet er innbundet. :)

ToneLoc

Fersking
Ble medlem
22.09.2010
Antall liker
0
Abonnentene bør få bladet tidligere enn kioskene. Noen fordeler må man ha som abonnent. Kjedelig å gå og vente på et blad i postkassen som andre for lengst har anskaffet via Narvesen.

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Uten at jeg vet svaret helt vil jeg vel anta at mange av de som tegnet abonnement gjorde dette etter at bladet var levert til trykking og distribusjon. Antar bladet ble levert til trykkeriet rundt medio januar. Ergo vil abonnementet vel løpe fra nr 02/12? Men for å vite dette helt sikkert vil jeg anta at det sikreste er å sende mail til watt@aboservice.no som R.E.S. har tipset om tidligere.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.231
Torget vurderinger
32
Kanskje det er en ny strategi, siden Fidelity har fått så mye forhåndsomtale når det bladet ikke har dukket opp. All PR er jo god PR, he-he

Litt mer alvorlig, så er nok dette trolig mer et oppstartsproblem enn noe som vil skje hvert nummer. Det er likevel verdt å ha i bakhodet at det ofte tar litt tid fra bladet leveres trykkeri og utsendelse til abonnentene har det i postkassen.

Roy
Som bare synser om dette...

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Antall liker
109
Sted
Vallhall
Hjemme hos reportasjer i Watt i 2012:

- På besøk hos Sluket: Horn eller helvete!
- På besøk hos Mr-T: Dipol eller dummedag!
- På besøk hos Orso: Demping eller destruksjon!
- På besøk hos Absjørn: Målinger og mafiavirksomhet!
- På besøk hos Kule-Trygve: Stor lommebok = stor lyd!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.609
Torget vurderinger
23
Holder med en; "Sluket - denne dempede person med både horn og dipol og som har tatt mål av seg til å få en stor lommebok og god lyd"

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.609
Torget vurderinger
23
Sånn - nu går ferden i retning Narvesen for å innhandle den meget omtalte førsteutgave av bladet! Fyldig og absolutt objektiv kommentar følger plutselig.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
- På besøk hos sinep: Kort lunte = lang kabel!

Om ein skulle ynskje seg ein heime-hjå reportasje måtte det blitt Roald Mikkelsen. Om han har anlegg då, og ikkje ein kvartett.

M

Mr-T

Gjest
Du får blindteste det mot et annet blad da Sluket.... Lek eller noe sånt (hvis det finnes lenger da).

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.609
Torget vurderinger
23
Mer interessert i god mat nå for tiden, så da måtte det bli Cocktail - eller bladet for nakne reker; RekeCocktail!!

M

Mr-T

Gjest
Dere får hygge dere. Jeg kjøpte mitt siste hifi-blad i 1993.

C

Cyber

Gjest
Føler ofte det er lite å hente i hifi-blad, men skal gi det en sjanse. Liker godt "Tone Magazine" da de har mye musikkrelatert. Hifitester og slikt blir ofte litt lite matnyttig og man er ikke alltid enig med anmelder. Smak og baken osv...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
pengesluk skrev:
Sånn - nu går ferden i retning Narvesen for å innhandle den meget omtalte førsteutgave av bladet! Fyldig og absolutt objektiv kommentar følger plutselig.
Va tycks ?

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.609
Torget vurderinger
23
8) 8) The Jury is not yet ready. 8) 8) Middag først, så hygge seg med lesning! Seriøs serru, så kan ikke bare skumme igjennom her..

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
pengesluk skrev:
8) 8) The Jury is not yet ready. 8) 8) Middag først, så hygge seg med lesning! Seriøs serru, så kan ikke bare skumme igjennom her..

/jan

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det lå i hylla på Statoil stasjonen på Skøyen i dag, og synes bladet hadde mange likhetstrekk med Hjemmekino, men man har jo abbonert på dette bladet i årevis, så dette går nok bra ;)

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Da fikk jeg første bladet i posten idag , kjempebra iom at jeg har unngått å kjøpe det i tilfelle det skulle dukke opp

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.231
Torget vurderinger
32
jokris skrev:
Da fikk jeg første bladet i posten idag , kjempebra iom at jeg har unngått å kjøpe det i tilfelle det skulle dukke opp
Hadde jo ikke vært noen krise. Du kunne lest i stereo ;D

Roy

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.623
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
dette lover jo bra;
Sluket er på dag 2 uten å konkludere ::)
eller er han så forbannet over å ha kastet bort gode horn-penger, at han ikke har ord for det?
mvh
Leif

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Sluket får vel såvidt aprobert sandpapir for prisen av Watt. Kanskje han kan bruke Watt til den siste finishen når det er utlest?

Utover det venter jeg ennå på bladet jeg bestilte via Hi-Fi Klubbens medlemstilbud.

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
R.E.S. skrev:
jokris skrev:
Hadde jo ikke vært noen krise. Du kunne lest i stereo ;D

Roy

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har nok kjøpt mitt første og siste Watt blad. Synes projektor testen var relativ grundig og god. Ellers er det mye som før. Innledningen til Håvard var bra, men han biter seg i halen med kabeltesten. Og det samme med de skribentene som tester høyttalere hjemme etter han har sagt at utstyr bør testes i nøytralt rom. Ønsker for min del ikke å støtte en lektyre som tester og anbefaler kabler til 16 høvdinger. Og bortsett fra bildetestene, så lærer jeg ikke noe av et slikt blad.

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Personlig har jeg ikke anledning til å kjøre 26,8 mil en vei hver gang jeg skal ha en lyttesesjon på et par høyttalere. Da er det bedre å gjøre det i kjente omgivelser, i et rom en kjenner og gjør at en har kontroll på de aller viktigste parametrene. Om Håvard og Jørn ønsker å gjøre alle tester, ikke bare høyttalere men også elektronikk, i eget rom, vel da blir de nok alene om å skrive omtaler mistenker jeg.

Og jeg tror vel også det var intensjonen til redaktøren i det han skrev, at høyttalere (og utstyr forøvrig) bør testes i kjente omgivelser, blant andre komponenter en er trygg på. Jeg tror nok jeg kjenner mine egne to lytterom like godt som redaktøren kjenner sitt.

Men hva vet jeg? Mulig jeg tar feil. Kanskje jeg bare skal omtale hodetelefoner fremover :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
orso skrev:
Har nok kjøpt mitt første og siste Watt blad. Synes projektor testen var relativ grundig og god. Ellers er det mye som før. Innledningen til Håvard var bra, men han biter seg i halen med kabeltesten. Og det samme med de skribentene som tester høyttalere hjemme etter han har sagt at utstyr bør testes i nøytralt rom. Ønsker for min del ikke å støtte en lektyre som tester og anbefaler kabler til 16 høvdinger. Og bortsett fra bildetestene, så lærer jeg ikke noe av et slikt blad.
Nei, skal du virkelig lære noe, er det kun personlig lytteerfaring som gjelder. Lære noe av ting som står på trykk? Det skulle tatt seg ut. ;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.691
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
impulse skrev:
orso skrev:
Nei, skal du virkelig lære noe, er det kun personlig lytteerfaring som gjelder. Lære noe av ting som står på trykk? Det skulle tatt seg ut. ;)
;D

Trodde det var grafer man lærte av jeg ::)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.285
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Fikk det også i posten i dag. Som forventet. Litt vel "glossy" kanskje, men grei stuebordslektyre. Jeg forventer ikke å lære noe av denne typen lesestoff. Det er kun for å sitte å bla i som underholdning. Hjemme Hos-reportasjen var bra, og resten var greit nok. Verdt aboonnementsprisen, synes jeg.

Måtte trekke på smilebåndet da jeg etter å ha lest i lederen at de ikke skulle skrive om mobiltelefoner, datautstyr, etc, da jeg oppdaget at store deler av bladet på de neste sidene handlet om CES-messa, med bilder av mobiler, iPod-docks og bilspill-stoler. ;)

Greit nok. Håper selvsagt på mer hifi-stoff, men det sier seg vel selv. ;)

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Enda et unødig tidsskrift;- rask titt hos Narvesen forleden,- og like raskt vraket;- er selv en storforbruker av tidsskrifter;- genererer årlig meterhøye stabler;- med ugjevne mellomrom blir bladene båret ned i kjelleren,- siste gang for bare noen uker siden;- denne gangen ble stablene målt til litt i underkant av tre meter,- hvilket representerer to års innkjøp. Av nordiske hi-fi tidsskrifter er efterhvert alt vraket,- bortsett fra svenske Hi-Fi & Musik;- savner forresten utgåtte danske High Fidelity.

Grace,- som forøvrig leser bøker.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.231
Torget vurderinger
32
Grace skrev:
Enda et unødig tidsskrift (...)
Hei, Grace.

Skulle gjerne visst litt mer om hvorfor du kommer til en slik konklusjon. Det er litt vanskelig å vite hva du mener vi burde gjort annerledes for at du hadde blitt fornøyd ved bare å beskrive det som unødig.

Roy

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.582
Torget vurderinger
2
Samme inntrykket her etter å ha bladd igjennom det hos Narvesen.

Unødvendig og kjedelig blad. Gir det toppen et år før det er kroken på døra.

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Fikk bladet i posten i går. Innholdet var blandet, men mye var veldig bra. Hjemme hos klart det beste. Bladet kan ikke tilfredstille alle med alt, men generelt sett synes jeg bladet var bra, og jeg er fornøyd med at jeg abonerte.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
R.E.S. skrev:
Skulle gjerne visst litt mer om hvorfor du kommer til en slik konklusjon. Det er litt vanskelig å vite hva du mener vi burde gjort annerledes for at du hadde blitt fornøyd ved bare å beskrive det som unødig.

Roy
For min del trekker jeg konklusjonen ved å lese forsiden.

Et blad med så tabloide overskrifter som "Hvor stor er din" og "Hvem banker hvem" apellerer ikke til meg.

O

Ole I

Gjest
Anonym skrev:
For min del trekker jeg konklusjonen ved å lese forsiden.

Et blad med så tabloide overskrifter som "Hvor stor er din" og "Hvem banker hvem" apellerer ikke til meg.
Du "skuer hunden på håret", altså.

Ja, ja

Topp Bunn