NYTT HIFI Blad "watt"

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.271
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
Leste det i bladhylla for noen dager siden. En ting slo meg og det er det at tilbudet som inkluderer et års abonnement og Porta Pro hodetelefoner må væ være bedre enn tilbudet som vi fikk på mail.
Hvis man vil ha et sett Porta Pro, så ja. ;)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.422
Antall liker
1.147
Torget vurderinger
4
Selvsagt vil ha man Porta Pro, etter min mening undervurderte. Det er ikke noe problem å kjøpe hodetelefoner til 3x prisen med tilsvarende eller dårligere ytelse (Skullcandy etc).
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Anonym skrev:
Selvsagt vil ha man Porta Pro,
En del har jo Koss Porta pro fra før, og med Koss' garantiopplegg er det jo grenser for hvor mange man trenger. Dessuten er det jo også en god del mennesker som allerede har et (gjerne bedre) alternativ til Koss Porta pro.

Dessuten er Koss Porta pro (rimelig) åpen. Den fungerer etter min erfaring ikke godt i støyfylte miljøer, som f.eks. togtur, selv om mange mennesker ser ut til å tro/mene noe annet.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.271
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
Selvsagt vil ha man Porta Pro, etter min mening undervurderte. Det er ikke noe problem å kjøpe hodetelefoner til 3x prisen med tilsvarende eller dårligere ytelse (Skullcandy etc).
Selv synes jeg PP låter ganske jalla, dessverre. Skikkelig "bloated" bass. Jeg vil anbefale Sennheiser PX-100 i stedet. koster ca. det samme. Disse låter bedre enn mange dyrere fullsize-hodetelefoner jeg har hørt.

At PP låter bedre enn Skullcandy (blargh!) og for den saks skyld Bose, Koss, etc, er egentlig ikke så mye til bragd. ;)

...Synes jeg, da.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.422
Antall liker
1.147
Torget vurderinger
4
CDWMcInSpots skrev:
Anonym skrev:
Selvsagt vil ha man Porta Pro,
En del har jo Koss Porta pro fra før, og med Koss' garantiopplegg er det jo grenser for hvor mange man trenger.
Det finnes jo grenser for hvor mange ganger man rekker å reklamere på Porta Pro før en mister kvitteringen.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Anonym skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Anonym skrev:
Selvsagt vil ha man Porta Pro,
En del har jo Koss Porta pro fra før, og med Koss' garantiopplegg er det jo grenser for hvor mange man trenger.
Det finnes jo grenser for hvor mange ganger man rekker å reklamere på Porta Pro før en mister kvitteringen.
Aha, så det er slik det i virkeligheten fungerer.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.271
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
CDWMcInSpots skrev:
Dazed skrev:
[...]
At PP låter bedre enn Skullcandy (blargh!) og for den saks skyld Bose, Koss, etc, er egentlig ikke så mye til bragd. ;)
[...]
???

[Koss Porta pro] "låter bedre enn" "Koss"?
Hehe. Ja, er det ikke rart. ;) Jeg mente å skrive "Koss The Plug", som av en eller annen grunn har godt rykte.
 

nudiebear

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.07.2008
Innlegg
53
Antall liker
1
Og der var nummer to hentet i postkassa i Kristiansand. Looking good! :)
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.731
Antall liker
1.571
Torget vurderinger
2
Synes dette er alt for likt Lyd og Bilde og andre kunkurrerende greier. Dette etter å løselig ha bladd igjennom nr.2

Nå kan det jo bare bli bedre!

;D ;D

Lykke til
 
U

Utgatt11378

Gjest
Er usikker....tror det blir til at jeg velger Narvesen (heter det det ???), og kjøper etter innfall og behov og særlig etter interesseartikler som dukker opp i forskjellige blad. ::)
Så får det bli dyrere, men da velger man jo selv hva man vil kose seg med....har hendt mang en gang at det er blitt bladd nesten rett i gjennom uten at noe av interesse har dukket opp! :p
Vh
S
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
NYTT HIFI Blad "watt", Hjemme hos + Rockport Technologies Mira II + Blog?

Jeg har akkurat lest igjennom Watt no.2.

...
Det å tillate "undersåttene" å utvikle sine ferdigheter, det å gi folk ansvar og å bruke ferdighetene sine...
Nydelig!

Mangler litt på Grafisk design enda, men det går seg til. Tviler sterkt på att Dorgay (Tone Audio) vil låne ut fruen (Den aller beste i bransjen... Tone Audio er en ekstrem visuell nydelse...)

Likte hjemme hos, målingene på nett. Den må dere lage til en vane!!! Ta målingene på nett!

...

Rockport Technologies Mira II testen... konsis og fin..
Håvard H. Dette var virkelig bra skrevet!
Hvorfor skriver ikke andre tidsksrifts redaktører så informativt vedrørende testobjekt???
Vi vet det er en utrolig kunnskap ofte i ansatte i tidsskrifter, som lever av å høre forskjellige komponenter både hjemme, i "lyttebua" og på messer. De færreste av oss omgås så mye forskjellig til daglig.
Det er gull med de "ekstrabetraktningene" ofte redaktører tar seg råd til å nevne.


Bildene... Nei nei nei, alt for mørke!!!
Her må man dælje løs med en Spyder på skjermene eller ta en prat med trykkeriet...

Og om jegfår be...
Watt sitt ettersigende eminente lytterom... artikkel, målinger, hvordan man har tenkt når man planla/byggde. Hadde vært stas... :D
Men ta den på nett!!! Hva med en løpende: Inne for test, bilder + updates-blog sentrert rundt dette rommet?

mvh
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Flageborg skrev:
Kan det være en objektiv sammenheng mellom målinger og lydopplevelser?

I hvilken grad kan moderne "teknikk" hjelpe oss i "kampen" mot lytterommet?

Les mer her...
MÅLINGER TIL «HJEMME HOS JOACHIM», 2/2012
<Målingene viser en liten økning i øvre del av frekvensområdet, se Fig.1.> ???


Edit; :-[ leste nok dette med gale briller jeg.
En liten økning fra før til etter og det hele blir noe annet 8)
Beklager.
Mvh.KW
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Likte begge de to første utgavene og betalte prompte ett års abonnement. 400kr for elleve utgaver er bra det!
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.904
Antall liker
18.513
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Hyggelig med et så uformelt blad at redaktøren skriver navnet sitt med liten forbokstav ;D
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.370
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Tja. Store deler av Watt er jo kliss likt L&B (dingser), mens andre deler ikke er det. Lar tvilen komme tiltalte til gode ut året. Blir det ikke en endring så dropper jeg Watt (også). Det blir for tullete. Aka "det blir for L&B": Dockingstasjoner, etc. Makan! ???
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Jeg er svært enig med deg Loevhagen. Jeg har tidligere i denne tråden påpekt at L&B og Watt blir for like. Watt nr. 2 og siste L&B kom ut omtrent samtidig. For moro skyld gjennomgikk jeg begge bladene og lagde en oversikt over antall sider stoff om de forskjellige temaer bladene skriver om, f.eks. HiFi, surround, bilde, osv. Deretter regnet jeg ut prosentandelene i forhold til bladenes sideantall. Resultatet av sammenlikningen var at Watt og L&B har omtrent like store prosentvise andeler av de forskjellige temaområdene.
Personlig tror jeg ikke det er marked for begge bladene når de er så like. Jeg gjentar således hva jeg har sagt tidligere, Watt må prioritere HiFi. Med dette mener jeg at de både må øke prosentandelen HiFi vesentlig og dessuten skrive om HiFi i de midlere og høyere prisklassene, opp mot og gjerne også i High end skiktet.
Watt må også gjøre mer grundige og omfattende tester av utstyret. Sammenlikningstester er også godt stoff.
Kort sagt Watt må finne sin stil og ikke nærmerst planke profilen til Lyd og Bilde.
Jeg gir også gjerne Watt tid ut året, det tar tid å legge om.
 
R

Roysen

Gjest
Jeg håper ikke dette misforstås fordi det jeg nå skriver handler ikke om produktet Rockport Mira II, men om testen av den og at jeg derfor kan tillates å kommentere.

Jeg synes nemlig at Håvard Holmedals test er noe av det beste som er levert av en norsk hifi journalist "all time". Det har ikke noe med selve produktet han testet å gjøre. Han viser imidlertid en kombinasjon av nøysomlighet for å få det meste ut av produktet, et fantastisk vokabular som gjør at man tilnærmet kan lese seg til hvordan testobjektet lyder uten å ha hørt det selv og en presisjon ved bruk av adjektiver og adverb som uten å overdrive eller å kalle noe verdens beste også gir et meget godt bilde på hvordan testobjektet lyder sammenlignet med konkurrenter. Her finnes ingen metaforer som ikke er relatert til lyd, her finnes ingen standardfraser som går igjen i mange andre tester og det er utvist både stor teknisk kompetanse og stor erfaring i hvordan man skal få et testobjekt til å lyde optimalt. Alt i alt gir det reportagen en troverdighet som ofte mangler ellers.

Mvh
Roysen
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Jeg er enig, Roysen, artikklen var bra den. Det er bare det at det skulle vært mer slikt stoff. Watt nr. 2 hadde ikke flere sider HiFi enn L&B.
 
R

Roysen

Gjest
Nusse skrev:
Jeg er enig, Roysen, artikklen var bra den. Det er bare det at det skulle vært mer slikt stoff. Watt nr. 2 hadde ikke flere sider HiFi enn L&B.
Muligens har du rett i det. Jeg har ikke sjekket. Det teller imidlertid mer for meg at det som skrives har høy kvalitet enn hvor mange sider det er.

Mvh
Roysen
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1

mcbeef

Medlem
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
17
Antall liker
0
De burde tilby elektronisk abonnement til redusert pris. Tror flere har satt pris på det.

Jeg kunne ihvertfall tenkt meg en mnd pdf :)
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Magasinet som blir tilgjengelig via appstore vil ha en redusert pris sammenlignet med papirutgaven, så ja man kan abonnere digitalt for en lavere pris:)
 

mcbeef

Medlem
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
17
Antall liker
0
jfinneru skrev:
Magasinet som blir tilgjengelig via appstore vil ha en redusert pris sammenlignet med papirutgaven, så ja man kan abonnere digitalt for en lavere pris:)
Hyggelig! Når er dette oppe og gå?
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Da er det kommet på plass en egen knapp på wattmagazine.no som heter "digital utgave". Der kan man logge på med abonummer og passord. Passordet skal man ha fått på mail fra aboservice. Dette er den digitale utgaven man får med når man abonnerer på Watt. Den må ikke forveksles med den utgaven som kommer i Appstore. Det er et eget produkt.
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Vi har også lagt til en knapp for målinger slik at vi kan samle målingene våre på nett.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Nummer 1 var bra, mens nummer to var en nedtur.
Sauraund og teve artikler interesserer meg ikke.
Jeg hadde aldri tidligere kjøpt/lest Hi-Fi blader før jeg kjøpte Watt nummer 1

Men jeg kommer til å kjøpe Watt også en stund fremover :)
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
jfinneru skrev:
Da er det kommet på plass en egen knapp på wattmagazine.no som heter "digital utgave". Der kan man logge på med abonummer og passord. Passordet skal man ha fått på mail fra aboservice. Dette er den digitale utgaven man får med når man abonnerer på Watt. Den må ikke forveksles med den utgaven som kommer i Appstore. Det er et eget produkt.
Når er app'en på plass? Hvilke vilkår vil være gjeldende for den?
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Appen er sannsynligvis på plass til uken. Der kan man både kjøpe enkeltnummer og abonnere. Vi vil også bruke den plattformen til å lage spesialnumre:) Vi kan for eksempel enkelt lage en digital utgave med høyttalertester som et eksempel, eller en Hjemme Hos spesial om noen hadde syntes det hadde vært kjekt å lese om. Mulighetene er enorme.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Har skummet gjennom nr 3 (digitalt) og synes det ser veldig bra ut! skriveleifer er det en del av, men det betyr fint lite (det finnes andre norske magaziner med enda flere) :D gleder meg til det kommer i posten!

thumbs up!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er bra, og skriveleifer er vel bare noe vi må leve med, men uansett så digger undertegnede hjemme hos reportasjene ;)
 
Topp Bunn