Nytt lytterom og nytt high-end anlegg !!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.109
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Spennende med påskegåte og 1.april på en gang. Cappuccino har avslørt betydelige investeringer i hifi gjennom flere måneder, så alt her kan ikke være tull. Finansene kan være mer solide enn de fleste av oss er vant med.
    Det skal altså finnes en sammenheng i tråden, en "catch" og cappuccino ber om et svar -Jeg finner ikke engang spørsmålet, jeg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Jøgga skrev:
    Spennende med påskegåte og 1.april på en gang. Cappuccino har avslørt betydelige investeringer i hifi gjennom flere måneder, så alt her kan ikke være tull. Finansene kan være mer solide enn de fleste av oss er vant med.
    Det skal altså finnes en sammenheng i tråden, en "catch" og cappuccino ber om et svar -Jeg finner ikke engang spørsmålet, jeg.
    Her føler jeg ingen trang til å spekulere i noen rettninger. Men spent på løsningen er jeg 8)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Noe av det mest fascinerende med tråden har vært folks begeistring over dyrt og eksotisk utstyr og troen på at det automatisk gir lyd i førsteklasse. En spennende hovedoppgave for mange studenter i ulike fag. ;D

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jøgga skrev:
    Tror nok du er inne på noe her.
    Han er norsk/ bor i Norge, har vist interesse for utstyr i bedre klasse på bl.a. Audiogon, bl.a. Karan.

http://learn.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aamps&1230907213
    http://learn.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?cspkr&1266090737

Mvh.KW

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    orso skrev:
    Noe av det mest fascinerende med tråden har vært folks begeistring over dyrt og eksotisk utstyr og troen på at det automatisk gir lyd i førsteklasse. En spennende hovedoppgave for mange studenter i ulike fag. ;D
    Men du lar deg ikke lure orso

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Og noen ønsker ikke betale noe og drømmer om at billig utsyr er like bra som dyrt og gjør alt de kan for å overbevise seg om at det stemmer.- Ubetalelig.

Edit,- jævla drittvær her påskefjelltåka.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig interiør bildene (de av de fine rommene) viser et hus som imo etter all sansynlighet er bygget i mur, rart da med trereisverk i underetagen (?)

Dessuten så kan det virke som Cappucino har levd i den villfarelse at Karan er switcing amps, så langt jeg leser/tolker et av hans svar i diskusjon på Audiogon

01-09-09: Cappuccino
    I just have to post this as my own response to my initial posting. In my own system, magic just happened. It is called synergy! What did I do: I finally placed a Valhalla XLR between source and preamp. Should have done a long time ago... Now I have Valhalla all the way from source to speaker. What a difference! And what a relief. I have for some time felt something was missing, but not anymore. I guess the Karan amps are very good,
    but my interest for switcing amps just dropped to almost zero because of what just took place.
    I don't think I will test other cables or amps for a while, but just listen to my albums!

Uansett så leses jo denne tråden med interesse av mange også meg, selv om jeg ikke tror en døyt på interiørbildene, men utstyret og at det skal bygges om tror jeg gjerne på.
    Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Cappuccino skrev:
    KW skrev:
    Dessuten så kan det virke som Cappucino har levd i den villfarelse at Karan er switcing amps, så langt jeg leser/tolker et av hans svar i diskusjon på Audiogon
    ...
    my interest for switcing amps just dropped ...
    mente BYTTE forsterker...
    ;)
    Det jeg hadde i tankene med mitt første innlegg i denne tråden, var jo at om du hadde anskaffet 2x650 monoblokker fra Karan og nå plutselig hadde fått mer av det du vet.............. så kunne det kanskje medført at det kunne ha dukket opp en mulighet for meg til å få de til en grei og betalbar pris, for det som for meg står nærmest på ønskelista for eventuell oppgradering.
    Mye hvisomattedersom her, men nytt utstyr hos deg har jeg nok tro på, så tråden blir fulgt videre av meg og det er greit med litt krydder på veien.
    Da mistolket jeg innlegget ditt fra Audiog. Beklager det.

Mvh.KW

R

Roysen

Gjest
    Om folk ikke allerede skulle være kjent med det, så eier Cappuccino allerede før dette startet et av Norges mest fantastiske high-end anlegg med Accuphase DP-800/DC-801 som SACD kilde, Burmester 069 som CD-kilde, Burmester 077 preamp, Jeff Rowland Model 301 monoblokker, Aeroal Acoustics 20T høytalere og 2 stk. Audio Physic Luna II subwoofere. I tillegg har han kombinert dette anlegget med hjemmekino komponenter i samme klasse.

At han skulle kunne oppgradere til komponenter i den klassen han har angitt er ikke helt utenkelig, men som en følge av alt annet i denne tråden blir det dessverre vanskelig å tro noe som helst.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    orso skrev:
    Jeg tror heller din evne til å overbevise deg selv om feilaktigheter du vet så lite om hadde vært av større interesse.

Mvh
    Roysen

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.109
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    På tide å begynne å tenke her snart.

Tung hifi, svømmebasseng, fisk, lamm, japanere. Karan. Peker det noe sted? Ikke som jeg kan se ???

mesc

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Antall liker
    7
    Sted
    Rogaland
    Jeg trodde man allerede hadde konkludert med at bildene bare var noe juks/falsk/stjålet..? Det skulle jo bare være en feil med denne tråden.

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Cappuccino skrev:
    Roysen lurte på om jeg hadde flyttet til USA...? Nei, men... Men hva?
    ... flyttet, og bygger lytterom og kjøpt Wavac monoblokker?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.109
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Cappuccino skrev:
    Hei gutta! For det er vel ingen damer her vel ? Det er madamen her. mannen min lot visst macen stå på ser jeg. jasså det er her han tilbringer all tiden da antar jeg.har vel vært innom og sett disse sidene så vidt før mener jeg å huske. Er dere alle like gærne eller. Sitte på sånn hifi diskusjonsforum i påsken, jaja det er vek mye annet som er værre enn det. mannen min har ikke tenkt særlig mye på påskekyllinger heller. nå står de på hodet uti der og vil ikke bli forstyrra. prater om å ta bilder og greier. det er vel ikke sånn skrytefora det her håper jeg. Så at det var noen som hadde lagt ut bilde av stor båt, hva har det med hifi å gjøre da. dere legger vel ut bilder av biler også da. Åisann, det er noen andre nettdiser her også, engelsk ser jeg, står noe om fish, nei nå må sjekke hva han driver med. Det er jo jeg som håndterer det som har med fish å gjøre her i gården! Fyda! Hade gutter. Håper han ikke blir sur på meg nå
    Kona du liksom! Noen nøkler her?
    Kombinert med hus i mur, pågående ombygging av underetasje i trehus, container på havna, Moss Avis med "Skal ikke koste". -Jeg har ikke snøring, bare sludrer litt i håp om at noen kan plukke opp noe. Trist hvis Cappuccino benner inne med løsning og premie her.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Herlig tråd.
    MEN, må si meg skuffet over nivået på mange av kommentarene her, og da snakker jeg IKKE om trådstarter.
    Såpass takhøyde bør vi ha, selv om man selv ikke forstår hva det dreier seg om.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden er herlig forfriskende, uansett hva dette dreier seg om! Må vi ta alt så jævla seriøst? Forøvrig har jeg forlengst fallt av lasset når det gjelder å finne svar...

J

J.J

Gjest
    Svaret er vel utenlands , maritimt .. something fishy ;) catch 22 ellerno..... 8)

Dessuten så er denne tråden hærlig tidtrøyte .. selvom jeg ikke aner hva som er fiksjon eller virkelighet lenger .. ;D

Kanskje det er påskecruise med hifi "ambisjoner" ;D ;D ;D

mutz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Tråden følger rettningslinjene i 1. April reglementet til punkt å prikke. Å stenge tråden ville vært å tråkke på årlange tradisjoner. En skandale! Nei, det tror jeg ikke vil skje.

Videre er jeg overbevist om at Cappuccino har oppgradert. Men hva er oppgradert, og hvem er involvert. Hva er sant, hva er usannt? Og I hvilken beskaffenhet planlegges kinorommet. Ja det er jo selve gåten.

Jeg stemmer regjeringsmedlemmet fra Angola, Tony og Gullfiskene, vannlekasjen og Odin med stifft ut, mens Wavac kommer inn som realitet.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Ellers så er rett og slett forklaringen om at Høvdingen vurderer å stenge tråden "selve aprilspøken" ;D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Igjen, en herlig tråd. Jeg leser noe om stenging etc. Hvorfor skulle det være nødvendig?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.208
    Torget vurderinger
    2
    Jeg sendte en pm til Cappucino med ønske om en forklaring på hva han holder på med. Det er godt mulig dette er en morsom aprilspøk, men jeg skjønte det ikke, og jeg synes tråden har kommet veldig utenfor tema, men kanskje jeg ikke ser den store helheten her.

mutz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Etter nærmere ettertanke stemmer jeg Tony inn igjen. Han virket til å være en klassisk mellommann. En slik som strategisk trekker i trådene, umerkelig, på selvfølgelig vis, får eventer til å skje. At han synger karaoke, er heller ikke utenkelig. Fivefish karaokemaskinen er herved stemmt inn, sammen med Tony som mellommann.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    mutz skrev:
    Etter nærmere ettertanke stemmer jeg Tony inn igjen. Han virket til å være en klassisk mellommann. En slik som strategisk trekker i trådene, umerkelig, på selvfølgelig vis, får eventer til å skje. At han synger karaoke, er heller ikke utenkelig. Fivefish karaokemaskinen er herved stemmt inn, sammen med Tony som mellommann.
    Vi får håpe Tony kommer sterkere tilbake i løpet av påsken. Jeg sitter her med min venn Svante som er helt enig.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Høvdingen skrev:
    Jeg sendte en pm til Cappucino med ønske om en forklaring på hva han holder på med. Det er godt mulig dette er en morsom aprilspøk, men jeg skjønte det ikke, og jeg synes tråden har kommet veldig utenfor tema, men kanskje jeg ikke ser den store helheten her.
    Ikke sikkert veldig mange ser den store helheten her enda, men desto større grunn til å la denne tråden leve! Bare en time igjen av konkurransen er det jo også. Cappucino, hvor er du? Ikke kast inn årene nå da...

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Siden det er ferie burde vi vel ta toppfart og drite i alle regler, men, men:

SVAR: Du har handlet Wawac monoblokker via higherfi.com
    BEGRUNNELSE:
    1) Du virker gær'n nok til å gjøre det ;D
    2) Høyt henger de og dyre er de (ref. høythengende lysekroner og Adyton)
    3) Nettstedet selger luksus-hifi (men ikke luksusbåter, -biler, -svømmebasseng etc.)
    4) fish=(higher)FI SH (883)
    5) Det er nylig solgt et par fra nettstedet.
    6) Du har i klartekst sagt at du har kjøpt disse. Gidder ikke å sjekke nå, men mener å huske at alt tjantet og fjaset startet i etterkant.

Ser nok en gang frem til morgendagen og utførlig forklaring. God natt!

R

Roysen

Gjest
    De Wavac blokkene har vært markert som solgt på Higherfi i over et år.

Mvh
    Roysen

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    Høvdingen skrev:
    Utrolig og langt det går ann å dra strikken nå til dags.
    Hva er formålet med alt dette "oppstyret" !
    This better be good, som vi sier
    når vi blir oppringt kl0400 på natta`en ::)

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Å søren. Godt det er noen som følger med :)
    Også jeg som kom på en god forklaring på TONY mens jeg var på badet.
    Må være et akronym: TONY=Y-NOT baklengs.
    Y_NOT er vel vår beste venn når valget står mellom galskap og fornuft?
    Sengen kaller!

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.002
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    karaoke er vel noe veldig typisk japansk?
    fish = sushi? også veldig japansk?

noe med Japan å gjøre?

Edit: Ongaku, Kondo?

mvh
    Proffen

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Griffenfeldt skrev:

Burj-al-arab hotellet i Dubai.
    Spinnaker seilet
    Dette hotellet har jeg lest meg til at har en særs mangelfull akustikk. Man burde kanskje her på HFS ta rev i seilene, og sende ned vår residerene og mest prominente akustikk "ekspert" med bøker, artikler, surroundreciever og det hele. Burde være en smal sak for en slik kapasitet å få orden på slike bagateller :) Det burde i alle fall ikke stå på hardwarekvaliteten der nede ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Burj-al-arab hotellet i Dubai.
    Spinnaker seilet
    Dette hotellet har jeg lest meg til at har en særs mangelfull akustikk. Man burde kanskje her på HFS ta rev i seilene, og sende ned vår residerene og mest prominente akustikk "ekspert" med bøker, artikler, surroundreciever og det hele. Burde være en smal sak for en slik kapasitet å få orden på slike bagateller :) Det burde i alle fall ikke stå på hardwarekvaliteten der nede ;)
    det er sikkert. Glimrende forslag

R

Roysen

Gjest
    Om jeg ikke tar feil, så har Cappuccino forlatt oss som en følge det han oppfatter som manglende takhøyde fra Høvdingens del. Jeg forsto det i hvert fall slik i et innlegg som nå er slettet. Vi får nok ikke svaret på gåten her slik jeg forstod Cappuccino i det innlegget.

Mvh
    Roysen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Rojoh skrev:
    Cappuccino skrev:
    Jeg får behov for å trekke Odin kabler i vegg og også Transparent Opus med de svære nettverksboksene. Sistnevnte skal til subber. Det gir meg litt utfordringer, kan vel ikke bruke trekkerør fra Clas Ohlsson akkurat og rulle Odin ht-kablene sammen som en pen sigar... Hva hadde Lars C. i Nordost sagt til det?? :eek: Må vel fore ut veggene litt mer enn vanlig og lage til noe. Byggmesteren her hadde ikke hørt om Odin før og hevet litt på øyenbrynene da jeg viste ham noen bilder av høyttalerkablene ;)
    Kanskje vel så greit å legge kablene i plastkanaler som da erstatter f.eks. gulvlister?

Mvh. Johan
    Er jo kjekt å komme til om noe skulle skje/byttespøkelse eller om du bare skal ta en tur med eco3 ;D

Vanlig vegg nesten helt ned der du har et innhogg som kablene ligger i. Listene er festet i overkant, men kan skrus ut i toppen. Eller lignende.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn