Nytt medlem med noe gamle greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0691[1].jpg

Ah, dette var forfriskende,Promised Land Sound spiller en herlig blanding 60-talls inspirert køntri-
    psykrock på en artistisk måte.Byrd, CCR, Burrito inspirert? Gi de en lytt:)Anbefales.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Vis vedlegget 350269
    Første byturen på lenge var ikke forgjeves, var en tur innom en av byens godtebutikker.:)
    Ett nøysomt utvalg, man vil jo gjerne ha noe nytt når gjestene kommer;)
    Ser du fikk tak i Roy Harpers siste; vi må passe på ham. Iflg. The Guardian sist uke, så ble han endelig frikjent i alle rettsinstanser for overgrep mot en mindreårig for ca. 20 år siden. Men, advokater koster og Harper er nå fullstendig blakk og har måttet ta opp lån. Så, kjøp skivene hans!

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0694[1].jpg

Kravstore gjester imorgen:rolleyes:
    Så her var det bare å hive seg rundt å bake kake, nå får den
    kjøle seg før glasuren skal på:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skikkelig ovn du har. Og kjerringa er tydeligvis god på å bake ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.524
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da skjønner jeg hvorfor du alltid tøffer deg når vi andre må ta kona med på råd av og til. Du kan jo bare snakke med deg selv.....:rolleyes::cool:

V

vinyl-mannen

Gjest
    Kaka er klar ? :eek:. Gleder meg til å se ditt vakre åsyn snart... ;)
    ??????
    Må få en sjans til å komme meg ut a senga først HC;)
    ARS,en står å varmer opp, snurra snurrer, usikker på musikken, vi får ta en tur på platerommet
    når dere kommer, skal moren din også ha kake??:)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.524
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God fornøyelse!!!

Får håpe rampen i hvert fall utviser et minstemål av dannelse når de nå skal ut av skogen og besøke et dannet urbant hjem :cool:

Blir vel panegyriske ovasjoner i ettertid på hvordan det låter siden HC også har fått spikket slike danskekasser, og de to andre e jo så snill at du kan ta de på øget :cool:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Urbant ? På Gan ?? Har tatt med amp, blir spennende å høre den hos deg. Har faktisk ikke hørt den selv.. Danskekasser ...Hehe.. Sa han som har høyttalere ifra Volvo sin hjembygd..8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.524
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Urbant ? På Gan ?? Har tatt med amp, blir spennende å høre den hos deg. Har faktisk ikke hørt den selv.. Danskekasser ...Hehe.. Sa han som har høyttalere ifra Volvo sin hjembygd..8)
    Her har jeg helt klart misforstått! Gan har jo mer med Kina å gjøre det ;)

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0698[1].jpg

Hadde besøk av deler av innlandsmafiaen idag, usedvanlig trivelig gjeng dette.:)
    Det ble ikke fremsatt trusler av noen slag, eneste, de ble gretne når det tok for
    lang tid med kaffe og kake:rolleyes:
    Elllers, for min del, forløp besøket smertefritt.
    Som forventet?, ble det kun spilt vinyl, navnet forplikter.;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.253
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for en hyggelig dag hos deg VM.
    Vi ble tatt godt i mot med knallgod hjemmebakt kake og kaffe.
    Gismo spedde på med hjemmekokte smultringer.
    Godt og se at både du og anlegget er oppe og går, og ikke minst at platesamlinga fortsetter å vokse i hyllemeter.
    Det begynner å bli formidabelt!

Litt kort nå, vi får se om det kommer mer om ditt og datt senere...

Mvh blues:)

CIMG5895.jpg

Blide og fornøyde kakemonser.:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.947
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vil få takke vinyl-mannen for at vi fikk komme på besøk i hans koselige og flotte hjem i dag;)
    Ble plukket opp på Kløfta av blues og HCS og etter en times kjøretur så var vi der.

En blid og hyggelig kar møtte oss på trappa og etter en skjeggeklem ble vi invitert inn i et meget hyggelig og koselig hjem.
    Alteret står i stua hos vinyl-mannen så turen gikk i første omgang rett dit. Der stod det to " nye" talere fra danske Hørning, ikke riktig så nette som mine frøkner, men overraskende lite ruvende i forhold til størrelse og vekt;) Ekte treverk er flott!
    På benken stod det en flott ARC amp, bestykket med noen små og fire store glødelamper. Og til slutt men ikke minst en vinyl-snurre i lekker hgb som med sin størrelse og vekt ikke gjorde noen skam mannens nick her inne:cool:;) Spennende saker!

Kaffemaskinen på kjøkkenet ble umiddelbart satt i arbeid og om ikke lenge kunne vi nyte god kaffe og slarveprate litt for det skulle lyttes. I dette hjemmet spilles det kun vinyl for tiden og samlingen er imponerende:)
    Kommer tilbake med litt mer om lyd og alt detta der senere. Men må skyte inn at det også ble server en nydelig hjemmebakt kake som ikke satte noen stopper på appetitten etter et stykke....mmm ;);)

Her vinyl-mannen og HCS i hyggelig prat i stuekroken:)

image.jpg

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for en trivelig dag. Blues, gismo og vinyl-mannen, dere er kjernekarer. Kake, musikk, tull og jug, nye artister og et godt anlegg. Helt enkelt, storveis dag. Skal skrive mer om lyden senere.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.253
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fortsetter litt med inntrykk fra gårsdagens besøk.
    Foruten metervis med vinyl er det også et anlegg med en del flotte komponenter du ikke ser hver dag.

Sjefen: AUDIO RESEARCH VSi 75 KT 120 utgangsrør.
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=j...35f-WIratqaDVg

og "utfordreren" BOW Wazoo i flg HCS som hadde den med, en dansk transistor klasse A på ca 60watt.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her "pakkes" det sakte ut.. ;D. Forresten, sendt en pakke til deg nå VM.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.253
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Trur dere jeg driver i underholdningsavdelingen?:p

CIMG5886.jpg

Hørning Eufrodite MKIII (?)
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...te.htm&usg=AFQjCNF59pARJ1xmvyDK-2TasjFz6uA61Q

Store høyttalere, men de dominerer likevel ikke i rommet fordi de er djupe, men veldig smale i fronten.
    Fantastisk flott finish. Nydelig tre, Vi hadde en diskusjon da noen i det gode selskap mener det er rosewood.
    Jeg holder på epletre. (Indian Applewood)

CIMG5885.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er usikker på det treslaget selv. Men fine var de helt klart. Nå skal det jo sies at jeg kjenner signaturen til Hørning bedre enn de andre som var på tur , så da kan jeg si litt om det. Høyttalerne sto bredt ifra hverandre da vi kom med endel toe in. På den måten ble det et hull i lyden slik jeg hørte det, samt at bass på venstre høyttaler forsvant noe ut i stua. Så da tok jeg å førte de nærmere sammen med mindre toe in. Synes det hele ble mye bedre da. mer konsist og med et kontant lydbilde. At jeg tok de nærmere bakvegg gjorde og at potensiale for bass ble vekket... :cool:

Slik jeg sa VM så er disse høyttalerne rasedyr. De må jobbes med . Og en er gjerne litt utålmodig med ting en har kjøpt, bytter og styrer. En får riktig nok noe annet, men så mye bedre ? Hmm, tviler. Høyttalerne er følsomme på plasseringen, men de belønner også godt når det er rom for det. Slik sett tror jeg du kan ta det med ro VM. Du har dynamikk, åpenhet og nærvær.

Det bringer meg over til at dine Lowther nok ikke var tilspillt. DX65 som er coatet tar sin tid. Jeg vil tippe du fort har en 300 timer pluss før de slipper helt. Og så lurer jeg sterkt på hva en SET kan gjøre hos deg. ARC er vakker , sterk og pålitelig. Men som vi erfarte, svært lik en god transe som BOW viste seg å være. Selv vil jeg ha enda større nærvær og følelse av konsert. Og det tror jeg helt klart du kan få til. Platespilleren din var helt rå, selvom armen kanskje ikke var like grei å betjene.. :rolleyes:

Dette får være et utkast for nå, kommer sikkert på noe mer. Takk for at jeg fikk hilse på den stolte grenader oppi skauen :). Så litt musikk , vi begge liker ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.253
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    HC er ikke spesielt kjent for tålmodighet, så katta er vel så og si ute av sekken nå;)

Jeg er grovt sett enig med HC over her.
    Vi hørte fort at det var høl på midten og flytta høyttalerne nærmere benken på begge sider.
    Lydbildet er fortsatt litt skjevt. Det er mer energi på høyre side som har et hjørne i rommet å spille med.
    På innspillinger med solo sangstemme stod vokalen i midten.
    Jeg hadde ønska meg litt mørkere klangbilde i fht mine preferanser, og at lyden "slapp" mer fra høyttalerne.
    Hele frekvensområde høres, men jeg tror ikke Hørningene står optimalt i rommet. Det "sitter" ikke helt.
    Dette er utvilsomt bra greier, men det er høyttalere som bør jobbes med i fht innspilling og plassering.
    Det er sikkert riktig som HC sier at dette blir bedre med tilspilling av elementer.

Det var forbausende lite forskjell i lyden ved bytte av forsterker mellom ARC og BOW.
    Kort oppsummert fra mitt hode:
    Bow var litt mer kontant og hadde mer "knepp", "plutselighet" (tenk fingerknips:rolleyes:)
    ARC mer flyt og kropp i gjengivelse av stemmer, noe fyldigere i bånn, men litt på bekostning av basskontroll.

Mye en smak-sak, og umulig å si hva som er "best". Likevel 1-0 til ARC i min protokoll.

Plater som ble spilt på begge forsterkere var KARI BREMNES: FYRET VED TORNEHAVN
    Mest for at det er noe ALLE har hørt mye før, samt at det finnes kvaliteter i lyd og lydbilde som setter signatur.

For å høre hvor bassen kom fra og (hvor den ble av;)), ble det spilt sporet YULUNGA med DEAD CAN DANCE

For å høre stemmegjengivelse, krisphet og luft i toppen samt rytme og driv ble det lagt på ALLISON KRAUSS/UNION STATION,
    mest sporet IT DOESN`T MATTER fra albumet SO LONG, SO WRONG.
    (All musicpicks by bluesbreaker)

Vil føye til at vi hørte mye mer, og forskjellig slags musikk fra Vinylmannens rikholdige samling!;)

Sist redigert:
    V

vinyl-mannen

Gjest
    Godt å se at dere holder liv i tråden :)
    Var ikke så mye som skjedde her igår, ble en rolig dag.
    Flotte bilder dere tar gutter, kjenner meg dog ikke igjen i ditt siste HC, vi bor da ikke i skauen!!!!!!!
    Ellers må jeg få takke igjen for ett særdeles trivelig besøk( var jo litt i tvil ang.Gismo:rolleyes:) Har jo lært å
    kjenne dere etterhvert, storkoser meg i deres selskap. Dere er lune, rause, med sans for humor som jeg liker.
    Takk for hjelp gutter med plassering av høyttalere, fine ord og en fin dag.
    mvh
    vinyl-mannen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn