oks81
Æresmedlem
Skjer samme som med Aquaplas coating.
2446 med helt vanlige titanmembraner skal få stå.
Skjer samme som med Aquaplas coating.
En drivers oppbygning med deriblandt faseplugg er viktigere enn membranmateriale.Rett driver til rett horn er viktig enten det sår JBL,18S eller TAD på det... rett exit er nok noe og kikke mer på og.. ikke bare hvilke bokstaver enn skal ha med.
En ting jeg selv syntes er synd er at nye i miljøet blir bedt om og og kjøpe BE, da er det noe alvorlig feil ute og går...
Bra innlegg!Opsan. Be?
Men mange av hakeslepp opplevelsene mine dreier seg om Be?
Grelv sine TAD radial horn med 2446 Truextent
Når LMC satt inn TAD4001 i kun en av Avantgarde Trio mellomtonene
Slukets TAD rigg
Mine 2446 med Truextent
Mine Radian 475be
Mine TAD 2001
Mine 2450SL med Truextent
Mine 18Sound 4015be
Mine 2451 med Truextent
Mine Bliesma T34be
Sluket sa til meg en gang at Be var for dem som likte filigran detaljer så dette er nok et aspekt som på ingen måte er en fasit men dreier seg til en viss grad om type musikk man hører på. Ingenting er rett eller galt
Der er Tad også er der alt det andet som ikke kommer tæt på desværre koster deJBHELL 2446 er noe folk helst IKKE bør kjøpe, bare og holde seg unna det markedet.. gå heller for TAD !!!
Det er riktig. En god del fuzz gitarer får ekstra farging når kompresjonsdrivere presses.Men jeg tror at tyngre tungrock er et moment her
Er noe særegent med be altså, personlig liker jeg Bliesma T34 bedre en 2001, så Oks har nok mye rett i det han skriver over.Opsan. Be?
Men mange av hakeslepp opplevelsene mine dreier seg om Be?
Grelv sine TAD radial horn med 2446 Truextent
Når LMC satt inn TAD4001 i kun en av Avantgarde Trio mellomtonene
Slukets TAD rigg
Mine 2446 med Truextent
Mine Radian 475be
Mine TAD 2001
Mine 2450SL med Truextent
Mine 18Sound 4015be
Mine 2451 med Truextent
Mine Bliesma T34be
Sluket sa til meg en gang at Be var for dem som likte filigran detaljer så dette er nok et aspekt som på ingen måte er en fasit men dreier seg til en viss grad om type musikk man hører på. Ingenting er rett eller galt
Jeg tenker, som du er inne på, at her er det nok gjerne mer snakk om forskjellen mellom horn og domediskant enn at membranmateriele er overveiende.Er noe særegent med be altså, personlig liker jeg Bliesma T34 bedre en 2001, så Oks har nok mye rett i det han skriver over.
få gi de enda en sjanse i P-audio horna som er bestilt, hvis ikke gidder jeg ikke kjøpe og teste flere horn, da blir det svære Bliesma domer for resten av penga, lette å like, lettere å få til.
Bliesma 34B er også pænt gode meen kan stadig bedre lide 2001 i et Arai A480Er noe særegent med be altså, personlig liker jeg Bliesma T34 bedre en 2001, så Oks har nok mye rett i det han skriver over.
få gi de enda en sjanse i P-audio horna som er bestilt, hvis ikke gidder jeg ikke kjøpe og teste flere horn, da blir det svære Bliesma domer for resten av penga, lette å like, lettere å få til.
Men beaming problem? prøvd 34B sammen med 2001/AreiBliesma 34B er også pænt gode meen kan stadig bedre lide 2001 i et Arai A480
Jeg har GPA 515C og Altec 515-8g og har jeg hatt for noe tid siden Altec 416, Altec 515 g og GPA 515 C i mine vott kasser. Jeg kan ikke huske hvilken Altec 416 det var men mener at GPA 515C er mer like 416 end Altec 515-8g som har sannsynligvis lettere membran og derfor lettere i bassen end GPA og lidt friskere oppover. Men alle 3 er glimrende enheter...
Jeg forstår ikke helt hvor det evt kan komme fra at GPA ikke følger opp Altec, men har heller ikke sammenlignet.
Jeg har ikke sett målinger som bekrefter dette på nett, må derfor for min del bare putte det i boksen over "slarv på bygda".
..
Her er råmåling av JBL 2446 med Radian alumembran (1245) i Klipsch K-402.Så kan en ta andre membranmaterialer. En ser Radian sine alumembraner og Materion beryllium.
De reklamerer selvsagt med lite oppbrytninger begge, om ikke annet så er nok beryllium membranet ganske så bra på dette.
Men matcher dette fasepluggen til 2446?
Hvor mye må det boostes med EQ i 2446 og med beryllium membraner på div. CD horn?
Og ikke minst? Hvor mye må det boostes med et Radian membran? Som neppe er uten oppbrytninger, alu er mykt.
Når man først begynder på DSP er løbet kørt Man kan ikke bruge DSP til rigtig hifi og heller ikke en Crown forstærkerHer er råmåling av JBL 2446 med Radian alumembran (1245) i Klipsch K-402.
Vis vedlegget 870456
Under 3khz vil jeg mest anta at membranvekt og oppheng dominerer.Også glemte jeg å kommentere at B&C DCM50 på flest parametre låt bedre enn 2446BE på Tractric 200 opp til 3000 Hz. Det var derfor jeg solgte 2446BE den gangen. Nettopp derfor har jeg tro på det du sier om aquaplas på JMLC270. Jeg har nemlig hørt det du beskriver om litt anstrengt lyd med TAD4001 på JMLC 270 og det må ha vært i 500-2000 hz området.
Her har vi kanskje forklaringen på den gode comboen bjarnetv har nå: B&C DCM50-TAD2001-Fostex T500. En uendelig uanstrengthet.
515-8g har vel kraftigere magnet og litt større spole mener jeg.Lidt sent men...
Jeg har GPA 515C og Altec 515-8g og har jeg hatt for noe tid siden Altec 416, Altec 515 g og GPA 515 C i mine vott kasser. Jeg kan ikke huske hvilken Altec 416 det var men mener at GPA 515C er mer like 416 end Altec 515-8g som har sannsynligvis lettere membran og derfor lettere i bassen end GPA og lidt friskere oppover. Men alle 3 er glimrende enheter.